Fiat Grande Punto nog steeds best verkocht

Plaats reactie
Admin GPC
Junior Stato
Berichten: 464
Lid geworden op: di feb 07, 2006 12:46
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Fiat Grande Punto nog steeds best verkocht

Bericht door Admin GPC »

Fiat Grande Punto nog steeds best verkocht

In de maand februari heeft Fiat Auto in Europa* bijna 92.000 auto?s geregistreerd; een marktaandeel van 9%. De verkoopaantallen namen met liefst 12% toe, terwijl de markt slechts 2,3% steeg. In januari 2006 scoorde Fiat Auto ook al 17,9% beter dan in dezelfde maand van het jaar ervoor.

De groei van Fiat Auto zet door in veel Europese markten. De stijging van de verkoopaantallen in Duitsland bedroeg zelfs 52% t.o.v. februari 2005 en in Frankrijk 7,1%.

De Fiat Punto blijft ook in februari de best verkochte auto in Europa met meer dan 34.000 registraties. Van de Fiat Grande Punto zijn inmiddels meer dan 180.000 exemplaren verkocht, waarvan 100.000 in Italië.

In de maand februari zijn in totaal meer dan 69.000 Fiats in Europa verkocht; een stijging van 19% in vergelijking met februari 2005. Het marktaandeel van Fiat komt hiermee op 6,7% (een toename van 0,9 t.o.v. dezelfde maand van het jaar ervoor).

Afbeelding

De Fiat Panda, waarvan er in februari 2006 17.000 stuks werden geregistreerd, bevestigt zijn suprematie in het segment van de city-cars met een marktaandeel van 27,4%. Het marktaandeel van de Croma, waarvan er inmiddels 36.000 zijn geregistreerd, blijft stabiel.

De merken Lancia en Alfa Romeo, met respectievelijk bijna 11.000 en bijna 12.000 verkopen, sluiten februari 2006 beide af met een marktaandeel van 1,1%.
Houd het rubber tussen de lijnen en de glimmende kant boven.
joedelta

Bericht door joedelta »

is er eigenlijk iets bekend over de verkopen van de GP in Nederland?
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Bericht door hannes »

zover ik weet niet, en dat vind ik vreemd dat je daar nog niets over leest/hoort.
joedelta

Bericht door joedelta »

Als ik het goed begrijp is er in Nederland nog geen sprake van een "GP-effect" op de verkopen. FIAT stond in februari slechts op de 12e plaats volgens de BOVAG-RAI autoverkopenlijst:

http://www.autorai.nl/default.aspx?Cont ... tentMode=2
Gebruikersavatar
Señor Sjon
Membre D'Oro
Berichten: 1343
Lid geworden op: zo mar 26, 2006 21:36
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Señor Sjon »

Volgens mij gaan de geregistreerde auto's over het aantal bestelde auto's?

En in NL wordt het aantal op kenteken gezette auto's geteld. Dus als de levering een beetje op gang komt zullen de cijfers nog wel stijgen.
joedelta

Bericht door joedelta »

Volgens mij gaan de geregistreerde auto's over het aantal bestelde auto's?

En in NL wordt het aantal op kenteken gezette auto's geteld. Dus als de levering een beetje op gang komt zullen de cijfers nog wel stijgen.
zeker en vast!!! :lol:
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Bericht door hannes »

denk dat we in mei en juni een GP-BOOM zullen krijgen
joedelta

Bericht door joedelta »

hannes schreef:denk dat we in mei en juni een GP-BOOM zullen krijgen
Oh, groeien ze aan bomen?
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Bericht door hannes »

joedelta schreef:
hannes schreef:denk dat we in mei en juni een GP-BOOM zullen krijgen
Oh, groeien ze aan bomen?


:lol: hahahaha ik bedoel zoiets als een baby boem , wat je door een lettertje fout in te tikken al niet kan krijgen :oops:
joedelta

Bericht door joedelta »

eh...het was maar een grapje hoor 't is gewoon baby-boom of GP-boom of whatever... :wink:
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Bericht door hannes »

joedelta schreef:eh...het was maar een grapje hoor 't is gewoon baby-boom of GP-boom of whatever... :wink:
:wink: begon al aan mezelf te twijfelen hahaha :P maar de message is in elk geval overgekomen
Admin GPC
Junior Stato
Berichten: 464
Lid geworden op: di feb 07, 2006 12:46
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Admin GPC »

Houd het rubber tussen de lijnen en de glimmende kant boven.
Plaats reactie