Knipperlicht

Plaats reactie
Jacob
Junior Stato
Berichten: 456
Lid geworden op: ma jul 09, 2007 20:38
Locatie: Hengelo

Knipperlicht

Bericht door Jacob »

Hallo,

In mijn polo heb ik nu dat ik de hendel van mijn knipperlicht even hoef aan te tikken en hij knippert drie maal. Dit vind ik zeer handig en laat de overige weggebruikers ook duidelijker zien wat ik van plan ben. Nu is mij tijdens de proefrit opgevallen dat dit in de GP niet zo is. Ik vroeg me af een dergelijke functie achteraf eenvoudig is te realiseren?

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Bennink
Dedito
Berichten: 9115
Lid geworden op: wo nov 15, 2006 17:23
Locatie: Deventer

Bericht door Bennink »

Dat is vanuit de dealer niet te regelen geloof ik. En ja: dat lijkt me ook een erg handige optie, het lijkt me om iets dergelijks fabriekaf in te bouwen (een extra relais ofzo?) een fluitje van een cent, maar achteraf... wellicht gaat je boordcomputer zeuren, geen idee eigenlijk.

Maar dat is inderdaad weer iets wat Volkswagen dan weer WEL als standaard inbouwt (ipv airco, mistlichten, lichtmetalo's, electrische raampjes etc).
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
Jacob
Junior Stato
Berichten: 456
Lid geworden op: ma jul 09, 2007 20:38
Locatie: Hengelo

Bericht door Jacob »

Bennink schreef:Maar dat is inderdaad weer iets wat Volkswagen dan weer WEL als standaard inbouwt (ipv airco, mistlichten, lichtmetalo's, electrische raampjes etc).
Mijn Polo heeft standaard wel airco en electrische ramen! :-) (de Turijn uitvoering)

Voor 15" lichtmetaal :oops: moest ik alleen wel flink bijbetalen .. toch maar gedaan omdat het de auto net even afmaakt.. raar dat bij Fiat dan wel zo veel standaard kan zijn.. maargoed, ik klaag niet! :D

on topic: Lijkt me ook een eenvoudig relais of wat dan ook. Heb bij mijn VW dealer wel eens gezien dat ze het ook achteraf nog kunnen inbouwen. Wellicht kan dat ook voor een GP?
Gebruikersavatar
Bennink
Dedito
Berichten: 9115
Lid geworden op: wo nov 15, 2006 17:23
Locatie: Deventer

Bericht door Bennink »

Als dat een normale optie voor de Polo is, is dat achteraf natuurlijk in te bouwen, maar voor de GP is denk ik geen 'standaard' oplossing omdat daar bij de bouw van de auto geen rekening mee is gehouden.
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
Jacob
Junior Stato
Berichten: 456
Lid geworden op: ma jul 09, 2007 20:38
Locatie: Hengelo

Bericht door Jacob »

Terwijl het 'alleen' maar het drie keer sturen van een stroompje is in plaats van één keer. Dat lijkt mij niet echt heel ingewikkeld. Ach, misschien denk ik ook wel te simpel :). Dat schijnen wij ICT'ers toch al snel te doen ;-)
Gebruikersavatar
Hellfire
Avere Una Vita
Berichten: 2066
Lid geworden op: vr jun 22, 2007 10:26

Bericht door Hellfire »

Jacob schreef:Ach, misschien denk ik ook wel te simpel :). Dat schijnen wij ICT'ers toch al snel te doen ;-)
Nee hoor, gewoon de firmware van de boordcomputer downloaden, decompilen, kleine aanpassing doorvoeren, hercompileren en uploaden.

Ik mis daarvoor alleen de volgende spullen:
  • Hardware om de firmware te up- en downloaden
  • Decompiler
  • Compiler
  • Mapping van CAN adressen naar functies in de auto
;)
Afbeelding Grande Punto 1.4 T-Jet 16v Sport Exotica Red
Afbeelding En een Prius...
Afbeelding Renault Mégane III Estate 1.5 dCi TCE Bose
Gebruikersavatar
Michel
Nuovo Arrivato
Berichten: 130
Lid geworden op: do aug 09, 2007 14:54
Locatie: Delft

Bericht door Michel »

Ik rijd totdat mijn GP wordt geleverd in een nieuwe Bravo. De Bravo doet dit ook en dat is inderdaad errug handig. Dat betekend dus dat andere fiats dit wel hebben.

Misschien even de firmware van de bravo downloaden en op de boordcomputer van de GP inladen (heb ik misschien wel gelijk 30pk extra op de Tjet):)
1.4 T-jet sport | exotica red | sport-leder | skydome | cruise control | getinte achterruiten
Plaats reactie