Hallo,
In mijn polo heb ik nu dat ik de hendel van mijn knipperlicht even hoef aan te tikken en hij knippert drie maal. Dit vind ik zeer handig en laat de overige weggebruikers ook duidelijker zien wat ik van plan ben. Nu is mij tijdens de proefrit opgevallen dat dit in de GP niet zo is. Ik vroeg me af een dergelijke functie achteraf eenvoudig is te realiseren?
Alvast bedankt!
Knipperlicht
Dat is vanuit de dealer niet te regelen geloof ik. En ja: dat lijkt me ook een erg handige optie, het lijkt me om iets dergelijks fabriekaf in te bouwen (een extra relais ofzo?) een fluitje van een cent, maar achteraf... wellicht gaat je boordcomputer zeuren, geen idee eigenlijk.
Maar dat is inderdaad weer iets wat Volkswagen dan weer WEL als standaard inbouwt (ipv airco, mistlichten, lichtmetalo's, electrische raampjes etc).
Maar dat is inderdaad weer iets wat Volkswagen dan weer WEL als standaard inbouwt (ipv airco, mistlichten, lichtmetalo's, electrische raampjes etc).
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
Mijn Polo heeft standaard wel airco en electrische ramen! (de Turijn uitvoering)Bennink schreef:Maar dat is inderdaad weer iets wat Volkswagen dan weer WEL als standaard inbouwt (ipv airco, mistlichten, lichtmetalo's, electrische raampjes etc).
Voor 15" lichtmetaal moest ik alleen wel flink bijbetalen .. toch maar gedaan omdat het de auto net even afmaakt.. raar dat bij Fiat dan wel zo veel standaard kan zijn.. maargoed, ik klaag niet!
on topic: Lijkt me ook een eenvoudig relais of wat dan ook. Heb bij mijn VW dealer wel eens gezien dat ze het ook achteraf nog kunnen inbouwen. Wellicht kan dat ook voor een GP?
Als dat een normale optie voor de Polo is, is dat achteraf natuurlijk in te bouwen, maar voor de GP is denk ik geen 'standaard' oplossing omdat daar bij de bouw van de auto geen rekening mee is gehouden.
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
Nee hoor, gewoon de firmware van de boordcomputer downloaden, decompilen, kleine aanpassing doorvoeren, hercompileren en uploaden.Jacob schreef:Ach, misschien denk ik ook wel te simpel . Dat schijnen wij ICT'ers toch al snel te doen
Ik mis daarvoor alleen de volgende spullen:
- Hardware om de firmware te up- en downloaden
- Decompiler
- Compiler
- Mapping van CAN adressen naar functies in de auto
Grande Punto 1.4 T-Jet 16v Sport Exotica Red
En een Prius...
Renault Mégane III Estate 1.5 dCi TCE Bose
En een Prius...
Renault Mégane III Estate 1.5 dCi TCE Bose
Ik rijd totdat mijn GP wordt geleverd in een nieuwe Bravo. De Bravo doet dit ook en dat is inderdaad errug handig. Dat betekend dus dat andere fiats dit wel hebben.
Misschien even de firmware van de bravo downloaden en op de boordcomputer van de GP inladen (heb ik misschien wel gelijk 30pk extra op de Tjet):)
Misschien even de firmware van de bravo downloaden en op de boordcomputer van de GP inladen (heb ik misschien wel gelijk 30pk extra op de Tjet):)
1.4 T-jet sport | exotica red | sport-leder | skydome | cruise control | getinte achterruiten