3 cent per liter waar ik tank.Bennink schreef:(of hoeveel is V-Power eigenlijk duurder?).
RON 98 voor T-Jet?
Grande Punto 1.4 T-Jet 16v Sport Exotica Red
En een Prius...
Renault Mégane III Estate 1.5 dCi TCE Bose
En een Prius...
Renault Mégane III Estate 1.5 dCi TCE Bose
En dat verschil haal je er weer uit omdat je zuiniger rijdt met V-Power/Ultimate, etc.Hellfire schreef:3 cent per liter waar ik tank.Bennink schreef:(of hoeveel is V-Power eigenlijk duurder?).
Ik merk in ieder geval wel een flink verschil tussen Euro95 en Ultimate qua vermogen en verbruik (maar dat zal er ook wel aan liggen dat voor de motor in mijn Polo wordt voorgeschreven om ron98 te tanken ) Voor de T-Jet wil ik hier eigenlijk ook gewoon mee doorgaan. Beter voor het milieu (want minder uitstoot), zuiniger en niet te vergeten meer power!
- Joh@n
- Junior Stato
- Berichten: 459
- Lid geworden op: do jul 27, 2006 15:34
- Locatie: Hoofddorp
- Contacteer:
De marketingmachine van Shell heeft het goed voor elkaar zo te merkenJacob schreef: En dat verschil haal je er weer uit omdat je zuiniger rijdt met V-Power/Ultimate, etc.
Ik merk in ieder geval wel een flink verschil tussen Euro95 en Ultimate qua vermogen en verbruik (maar dat zal er ook wel aan liggen dat voor de motor in mijn Polo wordt voorgeschreven om ron98 te tanken ) Voor de T-Jet wil ik hier eigenlijk ook gewoon mee doorgaan. Beter voor het milieu (want minder uitstoot), zuiniger en niet te vergeten meer power!
Seat Leon 1.9 TDi
- chrispino
- Membre D'Oro
- Berichten: 1451
- Lid geworden op: di aug 29, 2006 20:15
- Locatie: Emmen
- Contacteer:
Zit je in die branche??? Of heb je aandelen???Jacob schreef:En dat verschil haal je er weer uit omdat je zuiniger rijdt met V-Power/Ultimate, etc.Hellfire schreef:3 cent per liter waar ik tank.Bennink schreef:(of hoeveel is V-Power eigenlijk duurder?).
Ik merk in ieder geval wel een flink verschil tussen Euro95 en Ultimate qua vermogen en verbruik (maar dat zal er ook wel aan liggen dat voor de motor in mijn Polo wordt voorgeschreven om ron98 te tanken ) Voor de T-Jet wil ik hier eigenlijk ook gewoon mee doorgaan. Beter voor het milieu (want minder uitstoot), zuiniger en niet te vergeten meer power!
Ik in ieder geval niet, afgezien dat ik ooit achter de kassa van een Shell tankstation heb gestaan.
Ik heb even de administratie van de 306 erbij genomen. In die wagen heb ik twee keer V-Power getankt. Dat waren 114,07l en daarmee heb ik 1694,5km gereden. (1:14,9). Daarnaast heb ik een vergelijkbare hoeveelheid km's en l's gelegd op gewone Shell Euro 95: 1639,9km / 111,73l = 1:14,7. Scheelt dus niet zoveel, hoewel mijn meting echt niet accuraat genoemd kan worden. Vooral omdat ik willekeurig twee E95 metingen heb genomen en omdat de twee keer V-Power niet opvolgend waren.
Ik zal met de GP eens een paar keer achter elkaar V-Power tanken. Kijken wat er gebeurt. For the record (om straks te kunnen vergelijken): ik heb momenteel voor 3.986,7km 298,22l benzine nodig gehad, dus 1:13,37.
Ik heb even de administratie van de 306 erbij genomen. In die wagen heb ik twee keer V-Power getankt. Dat waren 114,07l en daarmee heb ik 1694,5km gereden. (1:14,9). Daarnaast heb ik een vergelijkbare hoeveelheid km's en l's gelegd op gewone Shell Euro 95: 1639,9km / 111,73l = 1:14,7. Scheelt dus niet zoveel, hoewel mijn meting echt niet accuraat genoemd kan worden. Vooral omdat ik willekeurig twee E95 metingen heb genomen en omdat de twee keer V-Power niet opvolgend waren.
Ik zal met de GP eens een paar keer achter elkaar V-Power tanken. Kijken wat er gebeurt. For the record (om straks te kunnen vergelijken): ik heb momenteel voor 3.986,7km 298,22l benzine nodig gehad, dus 1:13,37.
Grande Punto 1.4 T-Jet 16v Sport Exotica Red
En een Prius...
Renault Mégane III Estate 1.5 dCi TCE Bose
En een Prius...
Renault Mégane III Estate 1.5 dCi TCE Bose
- chrispino
- Membre D'Oro
- Berichten: 1451
- Lid geworden op: di aug 29, 2006 20:15
- Locatie: Emmen
- Contacteer:
Dat is ook niet verkeerd vergeleken met andere metingen.Hellfire schreef:Ik in ieder geval niet, afgezien dat ik ooit achter de kassa van een Shell tankstation heb gestaan.
Ik heb even de administratie van de 306 erbij genomen. In die wagen heb ik twee keer V-Power getankt. Dat waren 114,07l en daarmee heb ik 1694,5km gereden. (1:14,9). Daarnaast heb ik een vergelijkbare hoeveelheid km's en l's gelegd op gewone Shell Euro 95: 1639,9km / 111,73l = 1:14,7. Scheelt dus niet zoveel, hoewel mijn meting echt niet accuraat genoemd kan worden. Vooral omdat ik willekeurig twee E95 metingen heb genomen en omdat de twee keer V-Power niet opvolgend waren.
Ik zal met de GP eens een paar keer achter elkaar V-Power tanken. Kijken wat er gebeurt. For the record (om straks te kunnen vergelijken): ik heb momenteel voor 3.986,7km 298,22l benzine nodig gehad, dus 1:13,37.
Ik plaatste het al eerder, maar TNO heeft BP Ultimate getest en vergeleken met gewone Euro95 en TNO vond de claims van BP over reinigende werking en beter verbruik voldoende bewezen. Dat is dus niet alleen maar marketing. Van V-Power weet ik niet of het op die wijze is getest, maar toch merk ik echt verschil. Ik tankte met mijn GP StarJet nagenoeg altijd V-Power en mijn StarJet was één van de zuinigste van het forum (kan ook aan veel andere dingen liggen, maar dan nog )Joh@n schreef:De marketingmachine van Shell heeft het goed voor elkaar zo te merkenJacob schreef: En dat verschil haal je er weer uit omdat je zuiniger rijdt met V-Power/Ultimate, etc.
Ik merk in ieder geval wel een flink verschil tussen Euro95 en Ultimate qua vermogen en verbruik (maar dat zal er ook wel aan liggen dat voor de motor in mijn Polo wordt voorgeschreven om ron98 te tanken ) Voor de T-Jet wil ik hier eigenlijk ook gewoon mee doorgaan. Beter voor het milieu (want minder uitstoot), zuiniger en niet te vergeten meer power!
Ach, iedereen moet het zelf weten . Als ik voor mezelf spreek, rij ik aantoonbaar zuiniger met Ultimate (maar nogmaals, waarschijnlijk doordat mijn auto een motor heeft die volgens specificaties ron98 moet hebben, FSI van VW). De leasemaatschappij betaalt toch, dus die meerprijs kan ik me niet druk om makenjoedelta schreef:Ik plaatste het al eerder, maar TNO heeft BP Ultimate getest en vergeleken met gewone Euro95 en TNO vond de claims van BP over reinigende werking en beter verbruik voldoende bewezen. Dat is dus niet alleen maar marketing. Van V-Power weet ik niet of het op die wijze is getest, maar toch merk ik echt verschil. Ik tankte met mijn GP StarJet nagenoeg altijd V-Power en mijn StarJet was één van de zuinigste van het forum (kan ook aan veel andere dingen liggen, maar dan nog )Joh@n schreef:De marketingmachine van Shell heeft het goed voor elkaar zo te merkenJacob schreef: En dat verschil haal je er weer uit omdat je zuiniger rijdt met V-Power/Ultimate, etc.
Ik merk in ieder geval wel een flink verschil tussen Euro95 en Ultimate qua vermogen en verbruik (maar dat zal er ook wel aan liggen dat voor de motor in mijn Polo wordt voorgeschreven om ron98 te tanken ) Voor de T-Jet wil ik hier eigenlijk ook gewoon mee doorgaan. Beter voor het milieu (want minder uitstoot), zuiniger en niet te vergeten meer power!