RON 98 voor T-Jet?

Gebruikersavatar
Hellfire
Avere Una Vita
Berichten: 2066
Lid geworden op: vr jun 22, 2007 10:26

Bericht door Hellfire »

Bennink schreef:(of hoeveel is V-Power eigenlijk duurder?).
3 cent per liter waar ik tank.
Afbeelding Grande Punto 1.4 T-Jet 16v Sport Exotica Red
Afbeelding En een Prius...
Afbeelding Renault Mégane III Estate 1.5 dCi TCE Bose
Jacob
Junior Stato
Berichten: 456
Lid geworden op: ma jul 09, 2007 20:38
Locatie: Hengelo

Bericht door Jacob »

Hellfire schreef:
Bennink schreef:(of hoeveel is V-Power eigenlijk duurder?).
3 cent per liter waar ik tank.
En dat verschil haal je er weer uit omdat je zuiniger rijdt met V-Power/Ultimate, etc.

Ik merk in ieder geval wel een flink verschil tussen Euro95 en Ultimate qua vermogen en verbruik (maar dat zal er ook wel aan liggen dat voor de motor in mijn Polo wordt voorgeschreven om ron98 te tanken ;) ) Voor de T-Jet wil ik hier eigenlijk ook gewoon mee doorgaan. Beter voor het milieu (want minder uitstoot), zuiniger en niet te vergeten meer power!
Gebruikersavatar
Joh@n
Junior Stato
Berichten: 459
Lid geworden op: do jul 27, 2006 15:34
Locatie: Hoofddorp
Contacteer:

Bericht door Joh@n »

Jacob schreef: En dat verschil haal je er weer uit omdat je zuiniger rijdt met V-Power/Ultimate, etc.

Ik merk in ieder geval wel een flink verschil tussen Euro95 en Ultimate qua vermogen en verbruik (maar dat zal er ook wel aan liggen dat voor de motor in mijn Polo wordt voorgeschreven om ron98 te tanken ;) ) Voor de T-Jet wil ik hier eigenlijk ook gewoon mee doorgaan. Beter voor het milieu (want minder uitstoot), zuiniger en niet te vergeten meer power!
De marketingmachine van Shell heeft het goed voor elkaar zo te merken ;)
Seat Leon 1.9 TDi
Gebruikersavatar
chrispino
Membre D'Oro
Berichten: 1451
Lid geworden op: di aug 29, 2006 20:15
Locatie: Emmen
Contacteer:

Bericht door chrispino »

Jacob schreef:
Hellfire schreef:
Bennink schreef:(of hoeveel is V-Power eigenlijk duurder?).
3 cent per liter waar ik tank.
En dat verschil haal je er weer uit omdat je zuiniger rijdt met V-Power/Ultimate, etc.

Ik merk in ieder geval wel een flink verschil tussen Euro95 en Ultimate qua vermogen en verbruik (maar dat zal er ook wel aan liggen dat voor de motor in mijn Polo wordt voorgeschreven om ron98 te tanken ;) ) Voor de T-Jet wil ik hier eigenlijk ook gewoon mee doorgaan. Beter voor het milieu (want minder uitstoot), zuiniger en niet te vergeten meer power!
Zit je in die branche??? Of heb je aandelen??? :lol: :lol:
Gebruikersavatar
Hellfire
Avere Una Vita
Berichten: 2066
Lid geworden op: vr jun 22, 2007 10:26

Bericht door Hellfire »

Ik in ieder geval niet, afgezien dat ik ooit achter de kassa van een Shell tankstation heb gestaan. :P

Ik heb even de administratie van de 306 erbij genomen. In die wagen heb ik twee keer V-Power getankt. Dat waren 114,07l en daarmee heb ik 1694,5km gereden. (1:14,9). Daarnaast heb ik een vergelijkbare hoeveelheid km's en l's gelegd op gewone Shell Euro 95: 1639,9km / 111,73l = 1:14,7. Scheelt dus niet zoveel, hoewel mijn meting echt niet accuraat genoemd kan worden. Vooral omdat ik willekeurig twee E95 metingen heb genomen en omdat de twee keer V-Power niet opvolgend waren.

Ik zal met de GP eens een paar keer achter elkaar V-Power tanken. Kijken wat er gebeurt. :) For the record (om straks te kunnen vergelijken): ik heb momenteel voor 3.986,7km 298,22l benzine nodig gehad, dus 1:13,37.
Afbeelding Grande Punto 1.4 T-Jet 16v Sport Exotica Red
Afbeelding En een Prius...
Afbeelding Renault Mégane III Estate 1.5 dCi TCE Bose
Gebruikersavatar
chrispino
Membre D'Oro
Berichten: 1451
Lid geworden op: di aug 29, 2006 20:15
Locatie: Emmen
Contacteer:

Bericht door chrispino »

Hellfire schreef:Ik in ieder geval niet, afgezien dat ik ooit achter de kassa van een Shell tankstation heb gestaan. :P

Ik heb even de administratie van de 306 erbij genomen. In die wagen heb ik twee keer V-Power getankt. Dat waren 114,07l en daarmee heb ik 1694,5km gereden. (1:14,9). Daarnaast heb ik een vergelijkbare hoeveelheid km's en l's gelegd op gewone Shell Euro 95: 1639,9km / 111,73l = 1:14,7. Scheelt dus niet zoveel, hoewel mijn meting echt niet accuraat genoemd kan worden. Vooral omdat ik willekeurig twee E95 metingen heb genomen en omdat de twee keer V-Power niet opvolgend waren.

Ik zal met de GP eens een paar keer achter elkaar V-Power tanken. Kijken wat er gebeurt. :) For the record (om straks te kunnen vergelijken): ik heb momenteel voor 3.986,7km 298,22l benzine nodig gehad, dus 1:13,37.
Dat is ook niet verkeerd vergeleken met andere metingen.
joedelta

Bericht door joedelta »

Joh@n schreef:
Jacob schreef: En dat verschil haal je er weer uit omdat je zuiniger rijdt met V-Power/Ultimate, etc.

Ik merk in ieder geval wel een flink verschil tussen Euro95 en Ultimate qua vermogen en verbruik (maar dat zal er ook wel aan liggen dat voor de motor in mijn Polo wordt voorgeschreven om ron98 te tanken ;) ) Voor de T-Jet wil ik hier eigenlijk ook gewoon mee doorgaan. Beter voor het milieu (want minder uitstoot), zuiniger en niet te vergeten meer power!
De marketingmachine van Shell heeft het goed voor elkaar zo te merken ;)
Ik plaatste het al eerder, maar TNO heeft BP Ultimate getest en vergeleken met gewone Euro95 en TNO vond de claims van BP over reinigende werking en beter verbruik voldoende bewezen. Dat is dus niet alleen maar marketing. Van V-Power weet ik niet of het op die wijze is getest, maar toch merk ik echt verschil. Ik tankte met mijn GP StarJet nagenoeg altijd V-Power en mijn StarJet was één van de zuinigste van het forum (kan ook aan veel andere dingen liggen, maar dan nog :wink: )
Jacob
Junior Stato
Berichten: 456
Lid geworden op: ma jul 09, 2007 20:38
Locatie: Hengelo

Bericht door Jacob »

joedelta schreef:
Joh@n schreef:
Jacob schreef: En dat verschil haal je er weer uit omdat je zuiniger rijdt met V-Power/Ultimate, etc.

Ik merk in ieder geval wel een flink verschil tussen Euro95 en Ultimate qua vermogen en verbruik (maar dat zal er ook wel aan liggen dat voor de motor in mijn Polo wordt voorgeschreven om ron98 te tanken ;) ) Voor de T-Jet wil ik hier eigenlijk ook gewoon mee doorgaan. Beter voor het milieu (want minder uitstoot), zuiniger en niet te vergeten meer power!
De marketingmachine van Shell heeft het goed voor elkaar zo te merken ;)
Ik plaatste het al eerder, maar TNO heeft BP Ultimate getest en vergeleken met gewone Euro95 en TNO vond de claims van BP over reinigende werking en beter verbruik voldoende bewezen. Dat is dus niet alleen maar marketing. Van V-Power weet ik niet of het op die wijze is getest, maar toch merk ik echt verschil. Ik tankte met mijn GP StarJet nagenoeg altijd V-Power en mijn StarJet was één van de zuinigste van het forum (kan ook aan veel andere dingen liggen, maar dan nog :wink: )
Ach, iedereen moet het zelf weten :). Als ik voor mezelf spreek, rij ik aantoonbaar zuiniger met Ultimate (maar nogmaals, waarschijnlijk doordat mijn auto een motor heeft die volgens specificaties ron98 moet hebben, FSI van VW). De leasemaatschappij betaalt toch, dus die meerprijs kan ik me niet druk om maken ;)
Gebruikersavatar
scoop
Supporto Tecnico
Supporto Tecnico
Berichten: 1656
Lid geworden op: za dec 02, 2006 11:48
Locatie: Boxmeer

Bericht door scoop »

Ik las op het engelse forum dat het motormanagement ook enige tijd nodig heeft om zich aan te passen op de brandstof, waarmee 1 tank andere brandstof niet echt een goede vergelijking is. Ik weet niet in hoeverre dit waar is want ik tank ook altijd gewone diesel... :roll:
Plaats reactie