RON 98 voor T-Jet?

kos
Nuovo Arrivato
Berichten: 26
Lid geworden op: wo okt 03, 2007 9:52

RON 98 voor T-Jet?

Bericht door kos »

Ik las ergens dat de T-Jet motor graag ron 98 drinkt? :twisted: Is dat waar? :?:
Ik krijg een leaseauto, weet er iemand of je dan ook ron 98 mag tanken?
Joined the club! Hij is binnen! Fiat Grande Punto 1.4 T-Jet 3d Crossover Black! Heerlijke persoonlijkheid..
joedelta

Re: RON 98 voor T-Jet?

Bericht door joedelta »

kos schreef:Ik las ergens dat de T-Jet motor graag ron 98 drinkt? :twisted: Is dat waar? :?:
Ik krijg een leaseauto, weet er iemand of je dan ook ron 98 mag tanken?
De T-Jet heeft standaard geen RON98 nodig. RON95 is voldoende.
Er zijn wel allerlei verhalen die de ronte doen. Bovendien staat er bijvoorbeeld in de specificatie van de GP Abarth dat deze meer power levert bij gebruik van RON98, maar dat is dus de Abarth, en niet de standaard T-Jet.
Gebruikersavatar
Bennink
Dedito
Berichten: 9115
Lid geworden op: wo nov 15, 2006 17:23
Locatie: Deventer

Bericht door Bennink »

Als het boekje voorschrijft dat je 98 moet tanken, mag dat. Maar dan moet dat er dus wel goed in staan. Ik heb toevallig vandeweek naar mijn leasemaatschappij een mailtje gestuurd of ik 98 mag tanken als dat in het boekje staat en het antwoord was: ja.
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
kos
Nuovo Arrivato
Berichten: 26
Lid geworden op: wo okt 03, 2007 9:52

Bericht door kos »

Bennink schreef:Als het boekje voorschrijft dat je 98 moet tanken, mag dat. Maar dan moet dat er dus wel goed in staan. Ik heb toevallig vandeweek naar mijn leasemaatschappij een mailtje gestuurd of ik 98 mag tanken als dat in het boekje staat en het antwoord was: ja.
Top bennink! Heerlijk die extra power 8)
Joined the club! Hij is binnen! Fiat Grande Punto 1.4 T-Jet 3d Crossover Black! Heerlijke persoonlijkheid..
ExTaxi
Membre D'Oro
Berichten: 1763
Lid geworden op: za jun 17, 2006 10:13
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Re: RON 98 voor T-Jet?

Bericht door ExTaxi »

kos schreef:Ik las ergens dat de T-Jet motor graag ron 98 drinkt? :twisted: Is dat waar? :?:
Ik krijg een leaseauto, weet er iemand of je dan ook ron 98 mag tanken?
Ik denk dat de leasemij dat niet toe gaat staan.
Fiat Grande Punto 130 pk mJTD Sport
New Orleans Blue - Blue&Me - Interscope - getinte zijruiten - cruisecontrol - regensensor
Gebruikersavatar
Joh@n
Junior Stato
Berichten: 459
Lid geworden op: do jul 27, 2006 15:34
Locatie: Hoofddorp
Contacteer:

Bericht door Joh@n »

Bennink schreef:Als het boekje voorschrijft dat je 98 moet tanken, mag dat. Maar dan moet dat er dus wel goed in staan. Ik heb toevallig vandeweek naar mijn leasemaatschappij een mailtje gestuurd of ik 98 mag tanken als dat in het boekje staat en het antwoord was: ja.
Bij jou staat het erin dat je 98 moet tanken?
Seat Leon 1.9 TDi
joedelta

Bericht door joedelta »

Joh@n schreef:
Bennink schreef:Als het boekje voorschrijft dat je 98 moet tanken, mag dat. Maar dan moet dat er dus wel goed in staan. Ik heb toevallig vandeweek naar mijn leasemaatschappij een mailtje gestuurd of ik 98 mag tanken als dat in het boekje staat en het antwoord was: ja.
Bij jou staat het erin dat je 98 moet tanken?
Lijkt me niet, Bennink heeft een 1.4 8V, daar staat zeker gewoon RON95 in het boekje.
Gebruikersavatar
ed.de.vries
Membre D'Oro
Berichten: 1276
Lid geworden op: vr dec 01, 2006 0:09
Locatie: Grevenbicht

benzina

Bericht door ed.de.vries »

In mijn documentatie staat Benzine van minimaal 95 RON.
In de italiaanse boekjes staat 95 RON .
Alles betreft T-Jet 120 PK versie.
**
aantekenig: zodra er gechipt wordt (120 PK T-Jet OOK)
dan minimaal 98RON gebruiken.

Wist u overigens dat de
Nederlandse V-POWER(shell) of andere merken bijv: BP en total,waar
100 RON als indicatie wordt vermeldt, deze verschillen heeft met
Bijv: V-POWER in Deutschland.
In de duitse versie schijnen wat andere/meerdere dopes te worden verwerkt,dan bijvoorbeeld in NL. Hierdoor zou de motor ::iets:: pittiger moeten zijn,met deutsche benzin.

Groeten.
:der Alte:
Uit Grevenbicht.

Ook T-Jet piloot.
Giovanni Tutore
Avere Una Vita
Berichten: 4980
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 19:31

Bericht door Giovanni Tutore »

@ der alte
Van de shell webzijde:

Shell V-Power is geschikt voor alle auto's die Euro 95 gebruiken.

Zelfs gebruikers van Super Plus 98 kunnen in de meeste gevallen

probleemloos Shell V-Power tanken.

Een beperkt aantal oudere auto's heeft echter een minimale octaanbehoefte

van 98.

Indien uw auto een octaanbehoefte heeft van minimaal 98, adviseren wij u

Super Plus 98 te blijven gebruiken. Raadpleeg in geval van twijfel uw instructieboekje of uw garage.
Einde quote. Het is dus geen RON 98. Het benadert de eigenschappen.

Moderator (JD): @Gio, er zit ook een quote knop op! :wink: Ik heb het even voor je gefixt.
joedelta

Bericht door joedelta »

Staat ook op de pomp. Ik tank regelmatig Shell V-Power en op de pomp staat dat het RON95 is.
BP Ultimate is overigens wel RON98.

In onder meer Duitsland is de Shell V-Power volgens mij standaard RON100.
Gebruikersavatar
Joh@n
Junior Stato
Berichten: 459
Lid geworden op: do jul 27, 2006 15:34
Locatie: Hoofddorp
Contacteer:

Bericht door Joh@n »

joedelta schreef:
Joh@n schreef: Bij jou staat het erin dat je 98 moet tanken?
Lijkt me niet, Bennink heeft een 1.4 8V, daar staat zeker gewoon RON95 in het boekje.
Dan denk ik dat hij de eerste keer dat ie 98 tankt gewoon de complete tank zelf mag betalen ;)
Seat Leon 1.9 TDi
Gebruikersavatar
Hellfire
Avere Una Vita
Berichten: 2066
Lid geworden op: vr jun 22, 2007 10:26

Bericht door Hellfire »

joedelta schreef:Staat ook op de pomp. Ik tank regelmatig Shell V-Power en op de pomp staat dat het RON95 is.
Destijds bij de introductie van V-Power werd gezegd dat het eigenlijk RON97 is, maar dat ze het daarom niet als 98 kunnen verkopen. Om de mensen niet te veel te verwarren (Euro 97? Wat is dat nu weer?) verkopen ze het als RON95, wat in principe niet onredelijk is.
Afbeelding Grande Punto 1.4 T-Jet 16v Sport Exotica Red
Afbeelding En een Prius...
Afbeelding Renault Mégane III Estate 1.5 dCi TCE Bose
Gebruikersavatar
Bennink
Dedito
Berichten: 9115
Lid geworden op: wo nov 15, 2006 17:23
Locatie: Deventer

Bericht door Bennink »

joedelta schreef:
Joh@n schreef:
Bennink schreef:Als het boekje voorschrijft dat je 98 moet tanken, mag dat. Maar dan moet dat er dus wel goed in staan. Ik heb toevallig vandeweek naar mijn leasemaatschappij een mailtje gestuurd of ik 98 mag tanken als dat in het boekje staat en het antwoord was: ja.
Bij jou staat het erin dat je 98 moet tanken?
Lijkt me niet, Bennink heeft een 1.4 8V, daar staat zeker gewoon RON95 in het boekje.
Ik stelde namelijk eerst de vraag of ik V-Power mocht tanken... :) Antwoord: NEE
Joh@n schreef:Dan denk ik dat hij de eerste keer dat ie 98 tankt gewoon de complete tank zelf mag betalen ;)
:D
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
joedelta

Bericht door joedelta »

Bennink schreef:
Ik stelde namelijk eerst de vraag of ik V-Power mocht tanken... :) Antwoord: NEE
Maar Shell biedt V-Power in Nederland aan als zijnde 95 RON, dus waarom zou je dat niet gewoon mogen tanken?
OK, het is over het algemeen duurder, maar op sommige plekken is V-Power goedkoper dan wat de gewone EURO95 op andere plekken kost. Ze gaan toch zeker niet voorschrijven dat je alleen bij goedkope pompen mag tanken?
Gebruikersavatar
Bennink
Dedito
Berichten: 9115
Lid geworden op: wo nov 15, 2006 17:23
Locatie: Deventer

Bericht door Bennink »

Daar heb je een punt, Joe... Maar goed, met de 500 euro die er elke maand ingaat, kan ik me voorstellen dat ze niet willen dat daar benzine in wordt gegooid die ook (bij datzelfde station) 10 cent de liter duurder is (of hoeveel is V-Power eigenlijk duurder?).
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
Plaats reactie