RON 98 voor T-Jet?
RON 98 voor T-Jet?
Ik las ergens dat de T-Jet motor graag ron 98 drinkt? Is dat waar?
Ik krijg een leaseauto, weet er iemand of je dan ook ron 98 mag tanken?
Ik krijg een leaseauto, weet er iemand of je dan ook ron 98 mag tanken?
Joined the club! Hij is binnen! Fiat Grande Punto 1.4 T-Jet 3d Crossover Black! Heerlijke persoonlijkheid..
Re: RON 98 voor T-Jet?
De T-Jet heeft standaard geen RON98 nodig. RON95 is voldoende.kos schreef:Ik las ergens dat de T-Jet motor graag ron 98 drinkt? Is dat waar?
Ik krijg een leaseauto, weet er iemand of je dan ook ron 98 mag tanken?
Er zijn wel allerlei verhalen die de ronte doen. Bovendien staat er bijvoorbeeld in de specificatie van de GP Abarth dat deze meer power levert bij gebruik van RON98, maar dat is dus de Abarth, en niet de standaard T-Jet.
Als het boekje voorschrijft dat je 98 moet tanken, mag dat. Maar dan moet dat er dus wel goed in staan. Ik heb toevallig vandeweek naar mijn leasemaatschappij een mailtje gestuurd of ik 98 mag tanken als dat in het boekje staat en het antwoord was: ja.
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
Top bennink! Heerlijk die extra powerBennink schreef:Als het boekje voorschrijft dat je 98 moet tanken, mag dat. Maar dan moet dat er dus wel goed in staan. Ik heb toevallig vandeweek naar mijn leasemaatschappij een mailtje gestuurd of ik 98 mag tanken als dat in het boekje staat en het antwoord was: ja.
Joined the club! Hij is binnen! Fiat Grande Punto 1.4 T-Jet 3d Crossover Black! Heerlijke persoonlijkheid..
-
- Membre D'Oro
- Berichten: 1763
- Lid geworden op: za jun 17, 2006 10:13
- Locatie: Nieuwegein
- Contacteer:
Re: RON 98 voor T-Jet?
Ik denk dat de leasemij dat niet toe gaat staan.kos schreef:Ik las ergens dat de T-Jet motor graag ron 98 drinkt? Is dat waar?
Ik krijg een leaseauto, weet er iemand of je dan ook ron 98 mag tanken?
Fiat Grande Punto 130 pk mJTD Sport
New Orleans Blue - Blue&Me - Interscope - getinte zijruiten - cruisecontrol - regensensor
New Orleans Blue - Blue&Me - Interscope - getinte zijruiten - cruisecontrol - regensensor
- Joh@n
- Junior Stato
- Berichten: 459
- Lid geworden op: do jul 27, 2006 15:34
- Locatie: Hoofddorp
- Contacteer:
Bij jou staat het erin dat je 98 moet tanken?Bennink schreef:Als het boekje voorschrijft dat je 98 moet tanken, mag dat. Maar dan moet dat er dus wel goed in staan. Ik heb toevallig vandeweek naar mijn leasemaatschappij een mailtje gestuurd of ik 98 mag tanken als dat in het boekje staat en het antwoord was: ja.
Seat Leon 1.9 TDi
Lijkt me niet, Bennink heeft een 1.4 8V, daar staat zeker gewoon RON95 in het boekje.Joh@n schreef:Bij jou staat het erin dat je 98 moet tanken?Bennink schreef:Als het boekje voorschrijft dat je 98 moet tanken, mag dat. Maar dan moet dat er dus wel goed in staan. Ik heb toevallig vandeweek naar mijn leasemaatschappij een mailtje gestuurd of ik 98 mag tanken als dat in het boekje staat en het antwoord was: ja.
- ed.de.vries
- Membre D'Oro
- Berichten: 1276
- Lid geworden op: vr dec 01, 2006 0:09
- Locatie: Grevenbicht
benzina
In mijn documentatie staat Benzine van minimaal 95 RON.
In de italiaanse boekjes staat 95 RON .
Alles betreft T-Jet 120 PK versie.
**
aantekenig: zodra er gechipt wordt (120 PK T-Jet OOK)
dan minimaal 98RON gebruiken.
Wist u overigens dat de
Nederlandse V-POWER(shell) of andere merken bijv: BP en total,waar
100 RON als indicatie wordt vermeldt, deze verschillen heeft met
Bijv: V-POWER in Deutschland.
In de duitse versie schijnen wat andere/meerdere dopes te worden verwerkt,dan bijvoorbeeld in NL. Hierdoor zou de motor ::iets:: pittiger moeten zijn,met deutsche benzin.
Groeten.
:der Alte:
Uit Grevenbicht.
Ook T-Jet piloot.
In de italiaanse boekjes staat 95 RON .
Alles betreft T-Jet 120 PK versie.
**
aantekenig: zodra er gechipt wordt (120 PK T-Jet OOK)
dan minimaal 98RON gebruiken.
Wist u overigens dat de
Nederlandse V-POWER(shell) of andere merken bijv: BP en total,waar
100 RON als indicatie wordt vermeldt, deze verschillen heeft met
Bijv: V-POWER in Deutschland.
In de duitse versie schijnen wat andere/meerdere dopes te worden verwerkt,dan bijvoorbeeld in NL. Hierdoor zou de motor ::iets:: pittiger moeten zijn,met deutsche benzin.
Groeten.
:der Alte:
Uit Grevenbicht.
Ook T-Jet piloot.
-
- Avere Una Vita
- Berichten: 4980
- Lid geworden op: vr sep 14, 2007 19:31
@ der alte
Moderator (JD): @Gio, er zit ook een quote knop op! Ik heb het even voor je gefixt.
Einde quote. Het is dus geen RON 98. Het benadert de eigenschappen.Van de shell webzijde:
Shell V-Power is geschikt voor alle auto's die Euro 95 gebruiken.
Zelfs gebruikers van Super Plus 98 kunnen in de meeste gevallen
probleemloos Shell V-Power tanken.
Een beperkt aantal oudere auto's heeft echter een minimale octaanbehoefte
van 98.
Indien uw auto een octaanbehoefte heeft van minimaal 98, adviseren wij u
Super Plus 98 te blijven gebruiken. Raadpleeg in geval van twijfel uw instructieboekje of uw garage.
Moderator (JD): @Gio, er zit ook een quote knop op! Ik heb het even voor je gefixt.
Destijds bij de introductie van V-Power werd gezegd dat het eigenlijk RON97 is, maar dat ze het daarom niet als 98 kunnen verkopen. Om de mensen niet te veel te verwarren (Euro 97? Wat is dat nu weer?) verkopen ze het als RON95, wat in principe niet onredelijk is.joedelta schreef:Staat ook op de pomp. Ik tank regelmatig Shell V-Power en op de pomp staat dat het RON95 is.
Grande Punto 1.4 T-Jet 16v Sport Exotica Red
En een Prius...
Renault Mégane III Estate 1.5 dCi TCE Bose
En een Prius...
Renault Mégane III Estate 1.5 dCi TCE Bose
Ik stelde namelijk eerst de vraag of ik V-Power mocht tanken... Antwoord: NEEjoedelta schreef:Lijkt me niet, Bennink heeft een 1.4 8V, daar staat zeker gewoon RON95 in het boekje.Joh@n schreef:Bij jou staat het erin dat je 98 moet tanken?Bennink schreef:Als het boekje voorschrijft dat je 98 moet tanken, mag dat. Maar dan moet dat er dus wel goed in staan. Ik heb toevallig vandeweek naar mijn leasemaatschappij een mailtje gestuurd of ik 98 mag tanken als dat in het boekje staat en het antwoord was: ja.
Joh@n schreef:Dan denk ik dat hij de eerste keer dat ie 98 tankt gewoon de complete tank zelf mag betalen
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
Maar Shell biedt V-Power in Nederland aan als zijnde 95 RON, dus waarom zou je dat niet gewoon mogen tanken?Bennink schreef:
Ik stelde namelijk eerst de vraag of ik V-Power mocht tanken... Antwoord: NEE
OK, het is over het algemeen duurder, maar op sommige plekken is V-Power goedkoper dan wat de gewone EURO95 op andere plekken kost. Ze gaan toch zeker niet voorschrijven dat je alleen bij goedkope pompen mag tanken?
Daar heb je een punt, Joe... Maar goed, met de 500 euro die er elke maand ingaat, kan ik me voorstellen dat ze niet willen dat daar benzine in wordt gegooid die ook (bij datzelfde station) 10 cent de liter duurder is (of hoeveel is V-Power eigenlijk duurder?).
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.