Invloed van CITY stand op T-Jet ?
- Bemerpunto
- Nuovo Arrivato
- Berichten: 41
- Lid geworden op: ma okt 08, 2007 17:37
Invloed van CITY stand op T-Jet ?
Volgens de folder beinvloed de CITY stand op een SPORT niet alleen de mate van stuurbekrachtiging, maar ook de mate van accelereren. Dit zou geleidelijker gaan. Is dat zo ? Wat is het verschil wel/niet gebruik van de stand CITY t.a.v. het gaspedaal ?
Daar heb ik nog nooit van gehoord... Klinkt wel enigzins aannemelijk, dat zou het parkeren wel eenvoudiger kunnen maken. Ik zou je niet kunnen vertellen of de City-stand invloed heeft op het gaspedaal.
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
- Bemerpunto
- Nuovo Arrivato
- Berichten: 41
- Lid geworden op: ma okt 08, 2007 17:37
Het suplement dat normaal gesproken bij de T-Jet wordt meegeleverd zegt niks over de City-stand.
http://www.fiat-service.nl/instructiebo ... 0T-Jet.pdf
http://www.fiat-service.nl/instructiebo ... 0T-Jet.pdf
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
Ja, gevonden! Ik quote uit het normale instructieboekje:
Kun je vinden op pagina 96 van dit PDF.IN-/UITSCHAKELEN
(CITY-functie)
Druk voor het in-/uitschakelen van de
functie op de knop op het schakelaarpaneel
op het dashboard.
De inschakeling van de functie wordt
aangegeven:
❒ door het opschrift CITY op het instrumentenpaneel
(bij uitvoeringen
met multifunctioneel display);
❒ door het verlichten van het opschrift
CITY op de knop, nadat deze knop is
ingedrukt fig. 114.
Met ingeschakelde CITY-functie draait
het stuur heel licht, waardoor makkelijker
kan worden geparkeerd: deze
instelling van de stuurbekrachtiging is
dus zeer geschikt voor het rijden in de
stad.
Als deze functie is ingeschakeld bij de
Sport-uitvoeringen, kan comfortabeler
worden gereden, omdat de motor veel
geleidelijker op gaspedaalbewegingen
reageert tijdens accelereren/decelereren.
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
- Bemerpunto
- Nuovo Arrivato
- Berichten: 41
- Lid geworden op: ma okt 08, 2007 17:37
- tonyvandenbroek
- Presidente GPC
- Berichten: 16093
- Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
- Locatie: Someren
- Contacteer:
Hier ook een SPORT rijder, die altijd met de CITY functie aan.
Alleen bij lage snelheden (lees: onder de 20km/u) merk je dat de auto lichter stuurt, daarna merk ik geen verschil. Ook niet dat de auto directer wordt met betrekking tot het gas pedaal.
Dus met ingeschakelde CITY stand, parkeer ik de auto met mijn pink, Uitgeschakeld heb ik roch wel mijn wijsvinger nodig om het stuur rond te krijgen. Dus het is allemaal minmaal het verschil
Alleen bij lage snelheden (lees: onder de 20km/u) merk je dat de auto lichter stuurt, daarna merk ik geen verschil. Ook niet dat de auto directer wordt met betrekking tot het gas pedaal.
Dus met ingeschakelde CITY stand, parkeer ik de auto met mijn pink, Uitgeschakeld heb ik roch wel mijn wijsvinger nodig om het stuur rond te krijgen. Dus het is allemaal minmaal het verschil
Ik merk erg weinig van die City-stand. Als ik 'm aanzet merk ik weinig verschil. Eerlijk gezegd is ie voor mij tamelijk overbodig, want de GP stuurt goed zoals ie is. Ik denk dat dat voor de meesten onder ons geldt.
Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic, Glory White, Cool and Blue, Interscope, Leren stuurwiel, Dynamic + pakket, rood interieur. Voorheen: Witte GP Sport 1.4. T-jet
Vergis je je misschien met de in plaats van de City-knop aanwezige Sport knop in bijvoorbeeld de Panda 100HP Sport en de Bravo T-Jet 150pk? Daar beïnvloed deze knop zowel het stuurgedrag als de reactie op het gaspedaal.Bemerpunto schreef:Had ik het toch goed gelezen, het komt mij ook vreemd voor. Ik zie de relatie ook niet direct. Maar goed het staat in de folder, maar het schijnt dus geen verschil te maken, dat is wel weer vreemd.walpunto schreef:heb een sport ry altyd met city aan merk geen verschil met city uit
- Bemerpunto
- Nuovo Arrivato
- Berichten: 41
- Lid geworden op: ma okt 08, 2007 17:37
Het staat er toch echt (in de GP brochure): Als deze functie is ingeschakeld bij dejoedelta schreef:Vergis je je misschien met de in plaats van de City-knop aanwezige Sport knop in bijvoorbeeld de Panda 100HP Sport en de Bravo T-Jet 150pk? Daar beïnvloed deze knop zowel het stuurgedrag als de reactie op het gaspedaal.Bemerpunto schreef:Had ik het toch goed gelezen, het komt mij ook vreemd voor. Ik zie de relatie ook niet direct. Maar goed het staat in de folder, maar het schijnt dus geen verschil te maken, dat is wel weer vreemd.walpunto schreef:heb een sport ry altyd met city aan merk geen verschil met city uit
Sport-uitvoeringen, kan comfortabeler
worden gereden, omdat de motor veel
geleidelijker op gaspedaalbewegingen
reageert tijdens accelereren/decelereren
of Fiat vergist zich....
- tonyvandenbroek
- Presidente GPC
- Berichten: 16093
- Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
- Locatie: Someren
- Contacteer: