Invloed van CITY stand op T-Jet ?

Gebruikersavatar
Bemerpunto
Nuovo Arrivato
Berichten: 41
Lid geworden op: ma okt 08, 2007 17:37

Invloed van CITY stand op T-Jet ?

Bericht door Bemerpunto »

Volgens de folder beinvloed de CITY stand op een SPORT niet alleen de mate van stuurbekrachtiging, maar ook de mate van accelereren. Dit zou geleidelijker gaan. Is dat zo ? Wat is het verschil wel/niet gebruik van de stand CITY t.a.v. het gaspedaal ?
Gebruikersavatar
Bennink
Dedito
Berichten: 9115
Lid geworden op: wo nov 15, 2006 17:23
Locatie: Deventer

Bericht door Bennink »

Daar heb ik nog nooit van gehoord... Klinkt wel enigzins aannemelijk, dat zou het parkeren wel eenvoudiger kunnen maken. Ik zou je niet kunnen vertellen of de City-stand invloed heeft op het gaspedaal.
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
Gebruikersavatar
Bemerpunto
Nuovo Arrivato
Berichten: 41
Lid geworden op: ma okt 08, 2007 17:37

Bericht door Bemerpunto »

Bennink schreef:Daar heb ik nog nooit van gehoord... Klinkt wel enigzins aannemelijk, dat zou het parkeren wel eenvoudiger kunnen maken. Ik zou je niet kunnen vertellen of de City-stand invloed heeft op het gaspedaal.
Ik zal thuis de folder er op naslaan, dan kan ik het precies "quoten" ?
Gebruikersavatar
Bennink
Dedito
Berichten: 9115
Lid geworden op: wo nov 15, 2006 17:23
Locatie: Deventer

Bericht door Bennink »

Het suplement dat normaal gesproken bij de T-Jet wordt meegeleverd zegt niks over de City-stand.

http://www.fiat-service.nl/instructiebo ... 0T-Jet.pdf
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
Gebruikersavatar
Bennink
Dedito
Berichten: 9115
Lid geworden op: wo nov 15, 2006 17:23
Locatie: Deventer

Bericht door Bennink »

Ja, gevonden! Ik quote uit het normale instructieboekje:
IN-/UITSCHAKELEN
(CITY-functie)
Druk voor het in-/uitschakelen van de
functie op de knop op het schakelaarpaneel
op het dashboard.
De inschakeling van de functie wordt
aangegeven:
❒ door het opschrift CITY op het instrumentenpaneel
(bij uitvoeringen
met multifunctioneel display);
❒ door het verlichten van het opschrift
CITY op de knop, nadat deze knop is
ingedrukt fig. 114.
Met ingeschakelde CITY-functie draait
het stuur heel licht, waardoor makkelijker
kan worden geparkeerd: deze
instelling van de stuurbekrachtiging is
dus zeer geschikt voor het rijden in de
stad.
Als deze functie is ingeschakeld bij de
Sport-uitvoeringen, kan comfortabeler
worden gereden, omdat de motor veel
geleidelijker op gaspedaalbewegingen
reageert tijdens accelereren/decelereren.
Kun je vinden op pagina 96 van dit PDF.
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
Gebruikersavatar
walpunto
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 3906
Lid geworden op: ma jun 05, 2006 19:40
Locatie: utrecht

Bericht door walpunto »

heb een sport ry altyd met city aan merk geen verschil met city uit
2006 gp 1.4 starjet sport
2009 diverse verkeerde auto s
01-09-2016 gp 1.4 t=jet sport
Gebruikersavatar
Bemerpunto
Nuovo Arrivato
Berichten: 41
Lid geworden op: ma okt 08, 2007 17:37

Bericht door Bemerpunto »

walpunto schreef:heb een sport ry altyd met city aan merk geen verschil met city uit
Had ik het toch goed gelezen, het komt mij ook vreemd voor. Ik zie de relatie ook niet direct. Maar goed het staat in de folder, maar het schijnt dus geen verschil te maken, dat is wel weer vreemd.
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Bericht door tonyvandenbroek »

Hier ook een SPORT rijder, die altijd met de CITY functie aan.
Alleen bij lage snelheden (lees: onder de 20km/u) merk je dat de auto lichter stuurt, daarna merk ik geen verschil. Ook niet dat de auto directer wordt met betrekking tot het gas pedaal.

Dus met ingeschakelde CITY stand, parkeer ik de auto met mijn pink, Uitgeschakeld heb ik roch wel mijn wijsvinger nodig om het stuur rond te krijgen. Dus het is allemaal minmaal het verschil
Afbeelding
bartike
Membre D'Oro
Berichten: 1384
Lid geworden op: ma mar 06, 2006 18:59
Locatie: Kapellen ->Belgium

Bericht door bartike »

citystand schakelt automatisch uit bij een snelheid die hoger is dan 50km/u

en bij staat het gewoon af :wink: is voor vrouwen vind ik :P
Afbeelding
Gebruikersavatar
fra-boy
Senior Stato
Berichten: 748
Lid geworden op: ma jul 24, 2006 20:44
Locatie: Groningen

Bericht door fra-boy »

Ik merk erg weinig van die City-stand. Als ik 'm aanzet merk ik weinig verschil. Eerlijk gezegd is ie voor mij tamelijk overbodig, want de GP stuurt goed zoals ie is. Ik denk dat dat voor de meesten onder ons geldt.
Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic, Glory White, Cool and Blue, Interscope, Leren stuurwiel, Dynamic + pakket, rood interieur. Voorheen: Witte GP Sport 1.4. T-jet
joedelta

Bericht door joedelta »

Bemerpunto schreef:
walpunto schreef:heb een sport ry altyd met city aan merk geen verschil met city uit
Had ik het toch goed gelezen, het komt mij ook vreemd voor. Ik zie de relatie ook niet direct. Maar goed het staat in de folder, maar het schijnt dus geen verschil te maken, dat is wel weer vreemd.
Vergis je je misschien met de in plaats van de City-knop aanwezige Sport knop in bijvoorbeeld de Panda 100HP Sport en de Bravo T-Jet 150pk? Daar beïnvloed deze knop zowel het stuurgedrag als de reactie op het gaspedaal.
ineke
Avere Una Vita
Berichten: 3956
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 8:01
Locatie: Tilburg

Bericht door ineke »

bartike schreef:citystand schakelt automatisch uit bij een snelheid die hoger is dan 50km/u

en bij staat het gewoon af :wink: is voor vrouwen vind ik :P

Ik heb hem nooit aan staan. :wink:
Stilo Abarth 5M17 MS Limited Edition 2.4 20V kleur Ferrari rood 170PK.(handgeschakeld).
bartike
Membre D'Oro
Berichten: 1384
Lid geworden op: ma mar 06, 2006 18:59
Locatie: Kapellen ->Belgium

Bericht door bartike »

ineke schreef:
bartike schreef:citystand schakelt automatisch uit bij een snelheid die hoger is dan 50km/u

en bij staat het gewoon af :wink: is voor vrouwen vind ik :P

Ik heb hem nooit aan staan. :wink:
:lol: :lol:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Bemerpunto
Nuovo Arrivato
Berichten: 41
Lid geworden op: ma okt 08, 2007 17:37

Bericht door Bemerpunto »

joedelta schreef:
Bemerpunto schreef:
walpunto schreef:heb een sport ry altyd met city aan merk geen verschil met city uit
Had ik het toch goed gelezen, het komt mij ook vreemd voor. Ik zie de relatie ook niet direct. Maar goed het staat in de folder, maar het schijnt dus geen verschil te maken, dat is wel weer vreemd.
Vergis je je misschien met de in plaats van de City-knop aanwezige Sport knop in bijvoorbeeld de Panda 100HP Sport en de Bravo T-Jet 150pk? Daar beïnvloed deze knop zowel het stuurgedrag als de reactie op het gaspedaal.
Het staat er toch echt (in de GP brochure): Als deze functie is ingeschakeld bij de
Sport-uitvoeringen, kan comfortabeler
worden gereden, omdat de motor veel
geleidelijker op gaspedaalbewegingen
reageert tijdens accelereren/decelereren


of Fiat vergist zich....
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Bericht door tonyvandenbroek »

Zal het dat wel zijn, ze vergissen zich wel vaker bij FIAT :lol:
Afbeelding
Plaats reactie