Bestelling nieuwe GP bij... diverse dealers

Goede of slechte service? Plaats hier je ervaringen over jouw Fiat-Dealer.
Plaats reactie
MikeyMike
Berichten: 6
Lid geworden op: do apr 13, 2006 15:38
Locatie: IJsselstein

Bestelling nieuwe GP bij... diverse dealers

Bericht door MikeyMike »

Van mijn werkgever mocht ik een nieuwe auto bestellen. Na bijna een Focus te hebben besteld viel mijn oog gelukkig op de Grande Punto! De 1.9 Multijet Sport editie bleek net iets te duur, met de opties die ik er graag bij wilde hebben. Ik heb toen maar het volgende gedaan; een mail gestuurd met het bovenstaande verhaal aan alle Fiat dealers bij mij uit de buurt en daarna gewacht wie er met het beste aanbod zou komen;

Mijn verstuurde e-mail:

From: Mike<*********>
Date: Feb 2, 2006 10:39 PM
Subject: Fiat Grande Punto 1.9 MultiJet Sport
To: info@fiat-janse.nl, e.bolhaar@vandoornentop.nl, info@fiat-vermeij.nl, huiden@huidengouda.nl, info@lettenmeijer.nl, info@tegrotenhuis.com, info@autocammingha.nl, verkoop@fiataalsmeer.nl, robert@jvdheuvel.nl, infoalphen@boot-rialto.nl, info@haaker.nl, info@alblasauto.nl


Hallo,

Ik mag van mijn werkgever een nieuwe auto bestellen. Ik zit echter vast aan een maximum bedrag in verband met regels van mijn werkgever, eigen bijdrage en de bijtelling. Na lang zoeken naar de juiste auto met de daarbij horende wensen ben ik uiteindelijk bij de Fiat Grande Punto uitgekomen! Ik wil dolgraag de Grande Punto 1.9 MultiJet Sport nemen. Hieronder kunt u mijn complete configuratie zien met het uiteindelijke bedrag erop van 23.330, 00. Wat ik er nog graag bij wil hebben zijn anti-whiplesshoofdsteunen en cruisecontrol. Ik wil graag van u weten of ik dit erbij kan krijgen, zonder dat de maximum prijs omhoog gaat.

Ik weet niet of ik nu abnormaal veel vraag maar ik ben er zeker benieuwd naar. Ik hoor het graag van u. Ik ben op ****** bereikbaar, overdag ben ik mobiel vaak onbereikbaar vanwege mijn werkzaamheden.

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

Mike


Hierop kreeg ik de volgende, wisselende, reacties terug.

Goedemorgen Mike,

Omdat wij het maximale aan korting moeten geven aan leasemaatschappijen hebben wij helaas nagenoeg geen ruimte meer over om extra optie's of accesoires weg te kunnen geven.
De kortingen naar leasemaatschappijen toe zijn dermate hoog dat het voor ons niet mogelijk is om nog eens 320,-- euro weg te geven.
Een kleinigheidje sluit ik niet uit, maar 320,-- euro is voor ons niet haalbaar.
De auto zoals je hem hebt samengesteld is in ieder geval een hele mooie keuze!

Met vriendelijke groet,

David Koert namens Alblas Auto b.v.

**********************************************************

Beste Mike,

Wij kunnen helaas geen cruise control en anti whiplash hoofdsteunen weggeven daar wij van de lease maatschappij
allen maar een transactiefee krijgen voor administratieve handelingen.

Mocht het ergens anders wel gaan dan is dat uw geluk.
U bent altijd welkom voor onderhoud.

Met vr gr
Autobedrijf J vd Heuvel

***********************************************************

Goede morgen

Wij denken er wel uit tekomen bij een bestelling van deze auto

M.Lettenmeijer 035-5480333
www.lettenmeijer.nl


***********************************************************

Ik moet zeggen dat het merendeel met tegenzin een negatief antwoord gaf. Ze wilde wel maar konden niet door de eisen van de leasemaatschappij. Hier heb je natuurlijk geen last van als het je eigen geld is maar in mijn geval ligt dit anders.

Uiteindelijk is mijn keuze op dealer Lettenmeijer gevallen.
joedelta

Bericht door joedelta »

Bij Lettenmeijer dachten ze er uit te komen, maar wat heb je nu gekregen? datgene wat je vroeg, of een compromis?

:?
MikeyMike
Berichten: 6
Lid geworden op: do apr 13, 2006 15:38
Locatie: IJsselstein

Bericht door MikeyMike »

Ik heb gekregen wat ik wilde, zonder extra kosten. :D
joedelta

Bericht door joedelta »

MikeyMike schreef:Ik heb gekregen wat ik wilde, zonder extra kosten. :D
Heel mooi...wanneer komt de GP? :D
MikeyMike
Berichten: 6
Lid geworden op: do apr 13, 2006 15:38
Locatie: IJsselstein

Bericht door MikeyMike »

Midden/eind april werd bij verteld... Ik zit met smart te wachten op een telefoontje, maar ik denk dat ik zelf maar even ga bellen. Ik rij nu tijdelijk in een Ford Fiesta, maar wat een bagger autootje is dat, zeker wanneer je in het vooruitzicht hebt dat er een GP Sport aan zit te komen :)
joedelta

Bericht door joedelta »

MikeyMike schreef:Midden/eind april werd bij verteld... Ik zit met smart te wachten op een telefoontje, maar ik denk dat ik zelf maar even ga bellen. Ik rij nu tijdelijk in een Ford Fiesta, maar wat een bagger autootje is dat, zeker wanneer je in het vooruitzicht hebt dat er een GP Sport aan zit te komen :)

bagger autootje...misschien moet je hem een keer wassen.... :lol: :lol: :lol:

kan natuurlijk niet tippen aan de GP, da's duidelijk :wink:
MikeyMike
Berichten: 6
Lid geworden op: do apr 13, 2006 15:38
Locatie: IJsselstein

Bericht door MikeyMike »

Vanmiddag toch maar even gebeld naar de dealer. Dinsdag komt de GP aan in Baarn, een weekje later mag ik hem dan eindelijk ophalen! Dat worden slaaploze nachten :roll:
joedelta

Bericht door joedelta »

MikeyMike schreef:Vanmiddag toch maar even gebeld naar de dealer. Dinsdag komt de GP aan in Baarn, een weekje later mag ik hem dan eindelijk ophalen! Dat worden slaaploze nachten :roll:
reken maar!!! voor mij vannacht de laatste!!! :wink:
Patrick
Junior Stato
Berichten: 436
Lid geworden op: do mar 09, 2006 20:25
Locatie: Rotterdam

Bericht door Patrick »

Toch mooi voor elkaar gekregen dat je die dingen erbij kreeg voor noppes zoals je wilde.
Als je niet probeert dan heb je sowieso nix, toch! Dus goed gedaan! En nu aftellen!!! ;) :D
MikeyMike
Berichten: 6
Lid geworden op: do apr 13, 2006 15:38
Locatie: IJsselstein

Bericht door MikeyMike »

Ik heb daar zeker geluk mee gehad dat ik toch nog de gewenste opties er alsnog bij krijg :) Eigenlijk heb ik voor het mailen gekozen omdat ik ontevreden ben over de Fiat dealer in Utrecht en Nieuwegein.

Hoeveel tijd zit er gemiddeld tussen het aflevering van de auto bij de dealer en het uiteindelijk vrijgeven, dus afleveren, van de nieuwe auto?

Ik weet dat sinds dinsdag de auto in Baarn staat, maar ik zit toch wel me smart te wachten op een telefoontje van de dealer! :p
Plaats reactie