AC vs Acceleratie
AC vs Acceleratie
Ik was eens benieuwd; is de GP TJ Sport sneller als je de AC uitzet? En hoeveel? Ik ben het namelijk aan het uitproberen, maar merk nog niet echt veel verschil.
Hmm, ik vertrouw die actuele brandstofverbruikmeter niet zo. Met name in de lagere versnellingen heb ik het idee dat dat ding veel meer aangeeft dan er daadwerkelijk door de benzineleiding gaat.nelis h schreef:als je wilt weten wat verbruikers aan vermogen kosten kun je bij een vaste snelheid (cruiscontrol) verbruikers in en uitschakelen en het momentele benzineverbruik op de boordcomputer bekijken
Grande Punto 1.4 T-Jet 16v Sport Exotica Red
En een Prius...
Renault Mégane III Estate 1.5 dCi TCE Bose
En een Prius...
Renault Mégane III Estate 1.5 dCi TCE Bose
Bij mijn oude Bravo 1.2 16V Trofeo voelde je het echt heel erg. Let wel, ik bedoel dan in de situatie dat je stevig aan het accelereren was en je zette dan de airco aan, je voelde het vermogen dan direct wegzakken. (dat vermogen was natuurlijk al niet zo veel in verhouding tot het formaat auto, hij moest er zowieso vaak al stevig aan trekken, maar deed dat doorgaans wel met verve)bartike schreef:zoiets voel je niet
als je vermogen vraagd schakeld de aircocompressor uit, dus geen vermogen verlies
Bij de Stilo 1.6 16V was het verschil in die situatie nihil, bij de GP (zowel de StarJet als de T-Jet) merk ik er eigenlijk helemaal niets meer van.
Laatst gewijzigd door joedelta op wo okt 31, 2007 22:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Bij onze Volvo schakelt de airco-compressor zich vanzelf uit als de motor boven de 3000 toeren komt.
Ik moet zeggen dat ik het ook trouwens nauwelijks merk bij de Grande Punto. Wat het qua acceleratie uitmaakt kan ik je zo één twee drie niet vertellen, dat zou echt eens onderzocht moeten worden door een GPC-lid!..
Ik moet zeggen dat ik het ook trouwens nauwelijks merk bij de Grande Punto. Wat het qua acceleratie uitmaakt kan ik je zo één twee drie niet vertellen, dat zou echt eens onderzocht moeten worden door een GPC-lid!..
-
- Membre D'Oro
- Berichten: 1384
- Lid geworden op: ma mar 06, 2006 18:59
- Locatie: Kapellen ->Belgium
dat kan zijn als je aan't optrekken bent en je zet dan de airco op, dan slaagt de pomp ff aan, en dat kun je voelen. maar als je optrekt met airco voel je er niets van, en het verschil tussen optrekken met airco en zonder airco is niets, allemaal even snel of traag hangt af van welke motor natuurlijk
bij die volvo zal de aircopomp ook wel meedraaien boven de 3000toeren anders als je hard aan't rijden bent heb je geen airco zal zoals overal wel afslagen als je vermogen vraagt
bij die volvo zal de aircopomp ook wel meedraaien boven de 3000toeren anders als je hard aan't rijden bent heb je geen airco zal zoals overal wel afslagen als je vermogen vraagt
- buxol
- Avere Una Vita
- Berichten: 4165
- Lid geworden op: vr feb 24, 2006 21:24
- Locatie: Alphen a/d Rijn
Ik heb hier eens mee zitten spelen, maar er is geen touw aan vast te knopen. Factoren als bijvoorbeeld wind en een op- of aflopende snelweg zijn sterk van invloed op het verbruik.nelis h schreef:...
als je wilt weten wat verbruikers aan vermogen kosten kun je bij een vaste snelheid (cruiscontrol) verbruikers in en uitschakelen en het momentele benzineverbruik op de boordcomputer bekijken
Had ook een GP met allemaal specificaties.
Ben blij dat de GP dat niet heeft... Anders zou ik maar 90 kunnen rijden op de snelwegMathijs schreef:Bij onze Volvo schakelt de airco-compressor zich vanzelf uit als de motor boven de 3000 toeren komt.
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.