Wegligging en nauwkeurigheid stuur
-
- Nuovo Arrivato
- Berichten: 26
- Lid geworden op: do mei 03, 2007 17:04
- Locatie: Het mooie west-vlaanderen
Wegligging en nauwkeurigheid stuur
Hoi
Als ik bv op snelweg rij,moet ik nonstop stuurkorrekties uitvoeren.
Ik vind het dan ook dat mijn gr punto Niet goed op de baan ligt!
Nog iemand?
Heb ergens gehoort dat er een terugroep actie zou zijn ivm sturen en bijsturen.
Software update?
Gr .
Als ik bv op snelweg rij,moet ik nonstop stuurkorrekties uitvoeren.
Ik vind het dan ook dat mijn gr punto Niet goed op de baan ligt!
Nog iemand?
Heb ergens gehoort dat er een terugroep actie zou zijn ivm sturen en bijsturen.
Software update?
Gr .
-
- Avere Una Vita
- Berichten: 3258
- Lid geworden op: do mar 30, 2006 19:44
- Locatie: Velserbroek
- Contacteer:
Re: Wegligging en nauwkeurigheid stuur
Ik ervaar dat ook hoor.union-jack schreef:Hoi
Als ik bv op snelweg rij,moet ik nonstop stuurkorrekties uitvoeren.
Ik vind het dan ook dat mijn gr punto Niet goed op de baan ligt!
Nog iemand?
Heb ergens gehoort dat er een terugroep actie zou zijn ivm sturen en bijsturen.
Software update?
Gr .
Het lijkt wel (net als met de Uno destijds trouwens) - nu kan ik het beter onder woorden brengen, hoe ik het ervaar - ik haalde het al eerder in een draadje hier of daar aan - dat het stuur rond de middenstand ietwat "vast" staat, maar dat maakt ook dat de auto relatief snel afwijkt wanneer de koers gewijzigd wordt door een beetje zijwind, of spoorvorming: omdat je niet zo makkelijk "automatisch" corrigeert door dat "vaste" stuur in de middenstand, moet je "bewust over die weerstand heen".
Enfin beetje vaag uitgelegd .
Denk niet (in ieder geval niet mbt onze GP 1.2i) dat het een fout is - omdat het zo vergelijkbaar is met de Uno - mijn C8 heeft een heel ander stuurgedrag (veel minder "vast" in de middenstand, waardoor-ie zeker voor een MPV heel levendig stuurt - maar gek genoeg daardoor wel een betere rechtuit stabiliteit heeft).
Ik ervaar het van de GP verder niet als storend vermits we er niet vaak mee op de snelweg rijden, en à ls dat dan zo is, dat we toch met dat twaalfhonderdje niet gaan vliegen. 120km/u is al mooi genoeg.
Ik meen me te herinneren, overigens, dat je over het laatste model Opel Corsa soortgelijke test-ervaringen leest. Schijnt zelfde onderstel te zijn als dat van de GP.
GP 1.2i 8V Dynamic 5drs Crossover Black - 1 okt '07
Mijn ervaring: het sturing is nou juist niet erg vaag, maar heel direct. De kleinste beweging aan het stuur zorgt direct voor een reactie. Er zit totaal geen speling in het centrum, waardoor je in combinatie met oneffenheden in het wegdek en het strakke onderstel al snel krijgt dat je het stuur iets beweegt. Resultaat: een onbedoelde stuurcorrectie. In het begin moest ik er wel wat aan wennen, maar nu vind ik het echt prima (beter dan m'n vorige auto - geen fiat).
- ed.de.vries
- Membre D'Oro
- Berichten: 1276
- Lid geworden op: vr dec 01, 2006 0:09
- Locatie: Grevenbicht
wegligging.
Bij mijn eerste GP 1,4 Sport had ik en begin ook wat kleine
gewennings problemen omdat ik na 16 jaar :afgeveerde: Alfa,s had
gereden,even moest wennen aan de Gr-P - Sp.
Wat bleek: toen ik de wagen had laten :uitlijnen:omdat ik er een
verlagings set onder had laten monteren,was het euvel verholpen.
Nu heb ik de Gr-P Sp met T-Jet 120 PK,ook daar heb ik een
verlagings set onder laten zetten,en deze stuurd heerlijk,geen enkel
probleem tot nu toe. Ook bij hogere >rechtuit<snelheden goed
koersvast.*Tijdens een paar rondjes VRIJ rijden op circuit ZOLDER
bleek de GP lekker in de hand te liggen.
Bandenmaat/Breedtemaat,en profiel kunnen vaak
bij een auto behoorlijk het rijgedrag verbeteren/verslechteren.
Indien er verlaagd wordt is uitlijnen sowieso een must.
even als bij het monteren van bijv;spoor verbreders,de wagen gaat
>zoeken< bij rechtuit rijden,pas op met plaatsen spoor verbreders,
de auto krijgt meestal een ander stuur gedrag,ff wenne!!
En pomp uw bredere/plattere banden wel wat harder op,ik heb in
de 17 inch maat 205-45-17 rondom 2.6 atu.
Allemaal kleine dingen die mee kunnen spelen in het al dan niet
lekker op de weg liggen van uw bolide,die Grande.P heet.
:der Alte; uit Grevenbicht.
gewennings problemen omdat ik na 16 jaar :afgeveerde: Alfa,s had
gereden,even moest wennen aan de Gr-P - Sp.
Wat bleek: toen ik de wagen had laten :uitlijnen:omdat ik er een
verlagings set onder had laten monteren,was het euvel verholpen.
Nu heb ik de Gr-P Sp met T-Jet 120 PK,ook daar heb ik een
verlagings set onder laten zetten,en deze stuurd heerlijk,geen enkel
probleem tot nu toe. Ook bij hogere >rechtuit<snelheden goed
koersvast.*Tijdens een paar rondjes VRIJ rijden op circuit ZOLDER
bleek de GP lekker in de hand te liggen.
Bandenmaat/Breedtemaat,en profiel kunnen vaak
bij een auto behoorlijk het rijgedrag verbeteren/verslechteren.
Indien er verlaagd wordt is uitlijnen sowieso een must.
even als bij het monteren van bijv;spoor verbreders,de wagen gaat
>zoeken< bij rechtuit rijden,pas op met plaatsen spoor verbreders,
de auto krijgt meestal een ander stuur gedrag,ff wenne!!
En pomp uw bredere/plattere banden wel wat harder op,ik heb in
de 17 inch maat 205-45-17 rondom 2.6 atu.
Allemaal kleine dingen die mee kunnen spelen in het al dan niet
lekker op de weg liggen van uw bolide,die Grande.P heet.
:der Alte; uit Grevenbicht.
is volgens mij geheel afhankelijk van de weg waarop je rijd.
op de snelweg ligt de GP sport koersvast ( behalve natuurlijk op de baan waar altijd de vrachtwagens rijden met hun spoorvorming), alleen blijft hij erg windgevoelig net als de sportsound+ die ik gehad heb.
maar op de binnenwegen hier in limburg ( te vergelijken met de meeste wegen in belgie) moet ik ook steeds corrigeren. :roll: maakt niet uit wat de snelheid is.
op de snelweg ligt de GP sport koersvast ( behalve natuurlijk op de baan waar altijd de vrachtwagens rijden met hun spoorvorming), alleen blijft hij erg windgevoelig net als de sportsound+ die ik gehad heb.
maar op de binnenwegen hier in limburg ( te vergelijken met de meeste wegen in belgie) moet ik ook steeds corrigeren. :roll: maakt niet uit wat de snelheid is.