Wegligging en nauwkeurigheid stuur

Peter
Junior Stato
Berichten: 481
Lid geworden op: za sep 22, 2007 15:09
Locatie: Gent (B)

Bericht door Peter »

Is die Mini dan stabieler in rechte lijn dan je GP?
GP 1.2i 8V Dynamic 5drs Crossover Black - 1 okt '07
ExTaxi
Membre D'Oro
Berichten: 1763
Lid geworden op: za jun 17, 2006 10:13
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Bericht door ExTaxi »

nou een Mini rijdt beter dan een GP hoor.
Fiat Grande Punto 130 pk mJTD Sport
New Orleans Blue - Blue&Me - Interscope - getinte zijruiten - cruisecontrol - regensensor
Gebruikersavatar
Hellfire
Avere Una Vita
Berichten: 2066
Lid geworden op: vr jun 22, 2007 10:26

Bericht door Hellfire »

Ik heb zojuist de 15" wielen met winterbanden onder de GP gelegd. Ik zal er niet bij vertellen welke halsbrekende toeren ik heb uitgehaald om ze er onder te krijgen. On topic: het weggedrag is duidelijk minder sportief. De smallere (175 vs. 205) banden hebben overduidelijk minder grip, maar vanwege de hogere wangen zijn ze wel comfortabeler. Wel merk je nog steeds dat het onderstel redelijk sportief afgesteld is. Helaas is de scherpte grotendeels weg en gaat het sturen een stuk lichter.

(Om de grip te testen, heb ik op een rustig stuk vanuit stationair volgas in de 2 opgetrokken. Dat was best grappig: ik gaf gas, de turbo begon te fluiten, buiten begon iets te piepen en op het dashboard begon het ASR lampje te flippen. :lol: Morgen eens kijken wat ze doen bij volgas in de 3e versnelling.)
Afbeelding Grande Punto 1.4 T-Jet 16v Sport Exotica Red
Afbeelding En een Prius...
Afbeelding Renault Mégane III Estate 1.5 dCi TCE Bose
Gebruikersavatar
tomasso
Nuovo Arrivato
Berichten: 107
Lid geworden op: do jul 12, 2007 17:58

Bericht door tomasso »

Peter schreef:Is die Mini dan stabieler in rechte lijn dan je GP?
de wegligging is is alle opzichten stukken stabieler. Zowel in rechte lijn als in het bochten werk. (maar dat mag ook wel voor die prijs) Het comfort daar en tegen is van 20 jaar geleden : )
Plaats reactie