Dualzone climatcontrol

Gebruikersavatar
vinnie1985
Junior Stato
Berichten: 219
Lid geworden op: di okt 09, 2007 15:07
Locatie: Eijsden

Dualzone climatcontrol

Bericht door vinnie1985 »

als ik smorgens om 5 uur smorgens vertrek naar mijn werk beslaat mijn vooruit als ikhem meteen op de max stand zet moet hij automatische hard gaan blazen op de voorruit maar dat doet die pas als ik 700 meter heb gereden ongeveer want als ik de auto start en meteen op de max stand indruk dan gebeurt er de eerste 700 meter nix en dan gaat die pas vol blazen iemand een idee als ddat zo hoord of niet ?

EDIT (Bennink): Titel veranderd van duel-zone climaatcontrol naar Dualzone climatcontrol
Gebruikersavatar
Hellfire
Avere Una Vita
Berichten: 2066
Lid geworden op: vr jun 22, 2007 10:26

Bericht door Hellfire »

Geen idee of dat zo hoort, alleen dat ik er zelf ook last van heb. Ik zet 'm gewoon handmatig wat hoger.
Afbeelding Grande Punto 1.4 T-Jet 16v Sport Exotica Red
Afbeelding En een Prius...
Afbeelding Renault Mégane III Estate 1.5 dCi TCE Bose
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Bericht door tonyvandenbroek »

Hoort zo, hebben ze allemaal, reden weet ik ook niet meer. Misschien dat 1 van de techneuten hier 'n antwoord op heeft.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Bennink
Dedito
Berichten: 9115
Lid geworden op: wo nov 15, 2006 17:23
Locatie: Deventer

Bericht door Bennink »

Ik denk dat de dualzone airco pas wil blazen als de motor (en de lucht die uit de blowers komt) op temperatuur is, want een voorruit ontwasemen gaat sneller met warme dan met koude lucht. Ik druk dus ook altijd na voorruitstand ook de snelheid van de blowers handmatig op max.
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
Rogar

Bericht door Rogar »

Bennink schreef:Ik denk dat de dualzone airco pas wil blazen als de motor (en de lucht die uit de blowers komt) op temperatuur is, want een voorruit ontwasemen gaat sneller met warme dan met koude lucht. Ik druk dus ook altijd na voorruitstand ook de snelheid van de blowers handmatig op max.
Doe ik ook! Lijkt er dus op dat het normaal is!
Mathijs
Membre D'Oro
Berichten: 1205
Lid geworden op: vr feb 02, 2007 21:49
Locatie: Lelystad

Bericht door Mathijs »

Bennink schreef:Ik denk dat de dualzone airco pas wil blazen als de motor (en de lucht die uit de blowers komt) op temperatuur is.
Na 700 meter is een motor nog niet op temperatuur hoor! Wil je de motor goed waar rijden dan doe je daar wel 10 á 15 minutjes over.
Gebruikersavatar
Hellfire
Avere Una Vita
Berichten: 2066
Lid geworden op: vr jun 22, 2007 10:26

Bericht door Hellfire »

Mathijs schreef:Na 700 meter is een motor nog niet op temperatuur hoor! Wil je de motor goed waar rijden dan doe je daar wel 10 á 15 minutjes over.
Klopt, maar dan hebben we het over door-en-door warm. Om het interieur te verwarmen hoeft alleen het koelwater warm genoeg te zijn. Doorgaans begint de GP al te verwarmen na 3 tot 5 minuten na de koude start.
Afbeelding Grande Punto 1.4 T-Jet 16v Sport Exotica Red
Afbeelding En een Prius...
Afbeelding Renault Mégane III Estate 1.5 dCi TCE Bose
Gebruikersavatar
vinnie1985
Junior Stato
Berichten: 219
Lid geworden op: di okt 09, 2007 15:07
Locatie: Eijsden

Bericht door vinnie1985 »

ja ik heb het ook niet over warm rijden maar over het fucktieneren van de airco op de max stand :wink:
Mathijs
Membre D'Oro
Berichten: 1205
Lid geworden op: vr feb 02, 2007 21:49
Locatie: Lelystad

Bericht door Mathijs »

vinnie1985 schreef:ja ik heb het ook niet over warm rijden maar over het fucktieneren van de airco op de max stand :wink:
Ik denk dat het warmrijden van de motor en het functioneren van de airco redelijk in verband staan met elkaar.
Gebruikersavatar
vinnie1985
Junior Stato
Berichten: 219
Lid geworden op: di okt 09, 2007 15:07
Locatie: Eijsden

Bericht door vinnie1985 »

jah klopt als de airco moet verwarmen wel jah maar niet om te koelen maarjah maakt ook nix uit ghehe ik ben niet hier om te ruzieen ghehe :P
Gebruikersavatar
Hellfire
Avere Una Vita
Berichten: 2066
Lid geworden op: vr jun 22, 2007 10:26

Bericht door Hellfire »

vinnie1985 schreef:ik ben niet hier om te ruzieen ghehe :P
Ruzie? Dat is het nog lang niet hoor. :) Dit is nauwelijks een discussie. ;)

Vanmorgen was de voorruit niet beslagen. "Max" knopje even geprobeerd, niet handmatig hoger gezet en meteen gaan rijden. Na 3 minuten begon hij pas te blazen. Tegen die tijd was ik al op de helft van de weg naar mijn carpoolcollega. Niet geheel ontoevallig had ik toen tussen de 500 en 700 meter gereden. (30km zone, wachten voor kruispunten, enz.)
Afbeelding Grande Punto 1.4 T-Jet 16v Sport Exotica Red
Afbeelding En een Prius...
Afbeelding Renault Mégane III Estate 1.5 dCi TCE Bose
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Bericht door tonyvandenbroek »

Ruzie hebben we hier nooit. Kunnen we niet gebruiken is zo'n gezellig clubje. Het is meestal een menings verschil. Mag en moet kunnen, zolang het netjes blijft en niet persoonlijk wordt.

Maar weer Ontopic:

Heeft heeft gewoon enkele minuten nodig voor de MAX knop (ook wel puppy power knop genoemd door sommige) in werking treedt.
Meestal draai ik ook de knop gewoon handmatig naar MAX, gaat sneller en je wagen is eerder ontwazemd. In de winter, als jemoet krassen gebruik ik de knop wel. Start de auto, druk op MAX, en begin de zij-ruiten te krassen, meestal begint de Maximale ontwazeming dan ook wel snel genoeg.
Maar het heeft iedere GP, dus je hoeft je er geen zorg om te maken. Was trouwens bij mijn vorige wagens het zelfde geval. Zal toch wel een redenen hebben.
Afbeelding
Gebruikersavatar
jeroengt
Junior Stato
Berichten: 471
Lid geworden op: zo mar 11, 2007 10:31
Locatie: Ede

Bericht door jeroengt »

tonyvandenbroek schreef:Ruzie hebben we hier nooit. Kunnen we niet gebruiken is zo'n gezellig clubje. Het is meestal een menings verschil. Mag en moet kunnen, zolang het netjes blijft en niet persoonlijk wordt.

Maar weer Ontopic:

Heeft heeft gewoon enkele minuten nodig voor de MAX knop (ook wel puppy power knop genoemd door sommige) in werking treedt.
Meestal draai ik ook de knop gewoon handmatig naar MAX, gaat sneller en je wagen is eerder ontwazemd. In de winter, als jemoet krassen gebruik ik de knop wel. Start de auto, druk op MAX, en begin de zij-ruiten te krassen, meestal begint de Maximale ontwazeming dan ook wel snel genoeg.
Maar het heeft iedere GP, dus je hoeft je er geen zorg om te maken. Was trouwens bij mijn vorige wagens het zelfde geval. Zal toch wel een redenen hebben.
je gaat toch niet je gp bekrassen he
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Bericht door tonyvandenbroek »

jeroengt schreef:
tonyvandenbroek schreef:Ruzie hebben we hier nooit. Kunnen we niet gebruiken is zo'n gezellig clubje. Het is meestal een menings verschil. Mag en moet kunnen, zolang het netjes blijft en niet persoonlijk wordt.

Maar weer Ontopic:

Heeft heeft gewoon enkele minuten nodig voor de MAX knop (ook wel puppy power knop genoemd door sommige) in werking treedt.
Meestal draai ik ook de knop gewoon handmatig naar MAX, gaat sneller en je wagen is eerder ontwazemd. In de winter, als jemoet krassen gebruik ik de knop wel. Start de auto, druk op MAX, en begin de zij-ruiten te krassen, meestal begint de Maximale ontwazeming dan ook wel snel genoeg.
Maar het heeft iedere GP, dus je hoeft je er geen zorg om te maken. Was trouwens bij mijn vorige wagens het zelfde geval. Zal toch wel een redenen hebben.
je gaat toch niet je gp bekrassen he

Alleen in de winter als er een laagje ijs op zit. Anders niet hoor. Trouwens het laatste jaar heb ik de flacon gebruikt met een of ander chemisch goedje erin. Werkt goed en snel, kan dan vlug de auto weer in. :wink:
Afbeelding
Gebruikersavatar
jeroengt
Junior Stato
Berichten: 471
Lid geworden op: zo mar 11, 2007 10:31
Locatie: Ede

Bericht door jeroengt »

hier noemen we dat ruiten krabben en niet ruiten krassen, ruitenontdooier moet ik ook maar eens proberen
Plaats reactie