Dualzone climatcontrol
- vinnie1985
- Junior Stato
- Berichten: 219
- Lid geworden op: di okt 09, 2007 15:07
- Locatie: Eijsden
Dualzone climatcontrol
als ik smorgens om 5 uur smorgens vertrek naar mijn werk beslaat mijn vooruit als ikhem meteen op de max stand zet moet hij automatische hard gaan blazen op de voorruit maar dat doet die pas als ik 700 meter heb gereden ongeveer want als ik de auto start en meteen op de max stand indruk dan gebeurt er de eerste 700 meter nix en dan gaat die pas vol blazen iemand een idee als ddat zo hoord of niet ?
EDIT (Bennink): Titel veranderd van duel-zone climaatcontrol naar Dualzone climatcontrol
EDIT (Bennink): Titel veranderd van duel-zone climaatcontrol naar Dualzone climatcontrol
Geen idee of dat zo hoort, alleen dat ik er zelf ook last van heb. Ik zet 'm gewoon handmatig wat hoger.
Grande Punto 1.4 T-Jet 16v Sport Exotica Red
En een Prius...
Renault Mégane III Estate 1.5 dCi TCE Bose
En een Prius...
Renault Mégane III Estate 1.5 dCi TCE Bose
- tonyvandenbroek
- Presidente GPC
- Berichten: 16093
- Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
- Locatie: Someren
- Contacteer:
Ik denk dat de dualzone airco pas wil blazen als de motor (en de lucht die uit de blowers komt) op temperatuur is, want een voorruit ontwasemen gaat sneller met warme dan met koude lucht. Ik druk dus ook altijd na voorruitstand ook de snelheid van de blowers handmatig op max.
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
Doe ik ook! Lijkt er dus op dat het normaal is!Bennink schreef:Ik denk dat de dualzone airco pas wil blazen als de motor (en de lucht die uit de blowers komt) op temperatuur is, want een voorruit ontwasemen gaat sneller met warme dan met koude lucht. Ik druk dus ook altijd na voorruitstand ook de snelheid van de blowers handmatig op max.
Klopt, maar dan hebben we het over door-en-door warm. Om het interieur te verwarmen hoeft alleen het koelwater warm genoeg te zijn. Doorgaans begint de GP al te verwarmen na 3 tot 5 minuten na de koude start.Mathijs schreef:Na 700 meter is een motor nog niet op temperatuur hoor! Wil je de motor goed waar rijden dan doe je daar wel 10 á 15 minutjes over.
Grande Punto 1.4 T-Jet 16v Sport Exotica Red
En een Prius...
Renault Mégane III Estate 1.5 dCi TCE Bose
En een Prius...
Renault Mégane III Estate 1.5 dCi TCE Bose
- vinnie1985
- Junior Stato
- Berichten: 219
- Lid geworden op: di okt 09, 2007 15:07
- Locatie: Eijsden
- vinnie1985
- Junior Stato
- Berichten: 219
- Lid geworden op: di okt 09, 2007 15:07
- Locatie: Eijsden
Ruzie? Dat is het nog lang niet hoor. Dit is nauwelijks een discussie.vinnie1985 schreef:ik ben niet hier om te ruzieen ghehe
Vanmorgen was de voorruit niet beslagen. "Max" knopje even geprobeerd, niet handmatig hoger gezet en meteen gaan rijden. Na 3 minuten begon hij pas te blazen. Tegen die tijd was ik al op de helft van de weg naar mijn carpoolcollega. Niet geheel ontoevallig had ik toen tussen de 500 en 700 meter gereden. (30km zone, wachten voor kruispunten, enz.)
Grande Punto 1.4 T-Jet 16v Sport Exotica Red
En een Prius...
Renault Mégane III Estate 1.5 dCi TCE Bose
En een Prius...
Renault Mégane III Estate 1.5 dCi TCE Bose
- tonyvandenbroek
- Presidente GPC
- Berichten: 16093
- Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
- Locatie: Someren
- Contacteer:
Ruzie hebben we hier nooit. Kunnen we niet gebruiken is zo'n gezellig clubje. Het is meestal een menings verschil. Mag en moet kunnen, zolang het netjes blijft en niet persoonlijk wordt.
Maar weer Ontopic:
Heeft heeft gewoon enkele minuten nodig voor de MAX knop (ook wel puppy power knop genoemd door sommige) in werking treedt.
Meestal draai ik ook de knop gewoon handmatig naar MAX, gaat sneller en je wagen is eerder ontwazemd. In de winter, als jemoet krassen gebruik ik de knop wel. Start de auto, druk op MAX, en begin de zij-ruiten te krassen, meestal begint de Maximale ontwazeming dan ook wel snel genoeg.
Maar het heeft iedere GP, dus je hoeft je er geen zorg om te maken. Was trouwens bij mijn vorige wagens het zelfde geval. Zal toch wel een redenen hebben.
Maar weer Ontopic:
Heeft heeft gewoon enkele minuten nodig voor de MAX knop (ook wel puppy power knop genoemd door sommige) in werking treedt.
Meestal draai ik ook de knop gewoon handmatig naar MAX, gaat sneller en je wagen is eerder ontwazemd. In de winter, als jemoet krassen gebruik ik de knop wel. Start de auto, druk op MAX, en begin de zij-ruiten te krassen, meestal begint de Maximale ontwazeming dan ook wel snel genoeg.
Maar het heeft iedere GP, dus je hoeft je er geen zorg om te maken. Was trouwens bij mijn vorige wagens het zelfde geval. Zal toch wel een redenen hebben.
je gaat toch niet je gp bekrassen hetonyvandenbroek schreef:Ruzie hebben we hier nooit. Kunnen we niet gebruiken is zo'n gezellig clubje. Het is meestal een menings verschil. Mag en moet kunnen, zolang het netjes blijft en niet persoonlijk wordt.
Maar weer Ontopic:
Heeft heeft gewoon enkele minuten nodig voor de MAX knop (ook wel puppy power knop genoemd door sommige) in werking treedt.
Meestal draai ik ook de knop gewoon handmatig naar MAX, gaat sneller en je wagen is eerder ontwazemd. In de winter, als jemoet krassen gebruik ik de knop wel. Start de auto, druk op MAX, en begin de zij-ruiten te krassen, meestal begint de Maximale ontwazeming dan ook wel snel genoeg.
Maar het heeft iedere GP, dus je hoeft je er geen zorg om te maken. Was trouwens bij mijn vorige wagens het zelfde geval. Zal toch wel een redenen hebben.
- tonyvandenbroek
- Presidente GPC
- Berichten: 16093
- Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
- Locatie: Someren
- Contacteer:
jeroengt schreef:je gaat toch niet je gp bekrassen hetonyvandenbroek schreef:Ruzie hebben we hier nooit. Kunnen we niet gebruiken is zo'n gezellig clubje. Het is meestal een menings verschil. Mag en moet kunnen, zolang het netjes blijft en niet persoonlijk wordt.
Maar weer Ontopic:
Heeft heeft gewoon enkele minuten nodig voor de MAX knop (ook wel puppy power knop genoemd door sommige) in werking treedt.
Meestal draai ik ook de knop gewoon handmatig naar MAX, gaat sneller en je wagen is eerder ontwazemd. In de winter, als jemoet krassen gebruik ik de knop wel. Start de auto, druk op MAX, en begin de zij-ruiten te krassen, meestal begint de Maximale ontwazeming dan ook wel snel genoeg.
Maar het heeft iedere GP, dus je hoeft je er geen zorg om te maken. Was trouwens bij mijn vorige wagens het zelfde geval. Zal toch wel een redenen hebben.
Alleen in de winter als er een laagje ijs op zit. Anders niet hoor. Trouwens het laatste jaar heb ik de flacon gebruikt met een of ander chemisch goedje erin. Werkt goed en snel, kan dan vlug de auto weer in.