Het 1.4 8v topic

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bennink
Dedito
Berichten: 9115
Lid geworden op: wo nov 15, 2006 17:23
Locatie: Deventer

Het 1.4 8v topic

Bericht door Bennink »

Ik was eigenlijk op zoek naar een plekje voor het probleem dat ik sinds een paar dagen heb:

Mijn motor houdt in, als ik naar de tweede versnelling schakel. Dit is sinds een weekje zo, eigenlijk. Vanochtend even getest om met verschillende toerentallen te gaan schakelen en het volgende is het geval:

Als ik bij 5000rpm schakel, komt de motor in de 2 iets boven de 3000 uit. Dan is een kleine seconde alle kracht weg voordat ie weer 'normaal' oppakt. Ook schakelen bij 4500 toeren heeft hetzelfde probleem, maar in mindere mate. Schakel ik bij 5500rpm heb ik nergens last van.

Verder: BMC inlegfilter, motor warm (na 80km snelweg)...

Komt dit iemand bekend voor?
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
Gebruikersavatar
Roderick
Membre D'Oro
Berichten: 1074
Lid geworden op: za jan 13, 2007 21:42
Locatie: Aalsmeerderbrug, onder de rook van Schiphol
Contacteer:

Bericht door Roderick »

ik heb niet inmate het probleem als u beschrijft,
maar wat mij in het begin opviel was dat ik niet lekker smooth kon rijden, ik dacht/denk nog steeds dat ik te m*erne*kerig ben en dat het dus gewoon aan mij lag. Maar het viel me wel op...

maar WAT viel me op, als ik overschakelde van de 1e naar de 2e en mn koppeling nog ietsje vast had (zodat hij wat zachter/rustiger aangreep) dan viel hij soort van dood (al was dat maar voor een tel) dit is haast bij elk toerental. Alsof er een soort van beveiliging in zit dat er voor zorgt dat je niet gas kan geven als je je koppeling laat slippen (totale onzin (dat weet ik), maar die gedachte ging even door me heen...)

misschien dat u ongeveer het zelfde probleem ervaart ?

anders even laten uitlezen bij De dealer...
Plaats reactie