Tomtom geluid over B&M

Gebruikersavatar
Michel
Nuovo Arrivato
Berichten: 130
Lid geworden op: do aug 09, 2007 14:54
Locatie: Delft

Tomtom geluid over B&M

Bericht door Michel »

Ik heb een nokia E50 die prima werkt met Blue&Me. Enige probleem dat ik heb is met Tomtom; Lieve Eva probeert waarschijnlijk over Blue&Me haar instructies te geven, want ik hoor nl. niets. Ik vind in de handleiding wel zaken over het heen en weer zetten van telefoongesprekken van de radio naar je telefoontoestel en vice versa, maar niet over ander geluid van de telefoon.

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
1.4 T-jet sport | exotica red | sport-leder | skydome | cruise control | getinte achterruiten
Gebruikersavatar
Bennink
Dedito
Berichten: 9115
Lid geworden op: wo nov 15, 2006 17:23
Locatie: Deventer

Bericht door Bennink »

Dat klinkt raar. Heb je je telefoon gekoppeld aan je Tomtom of aan B&M, of heb je je telefoon aan beide gekoppeld? Moet je niet gewoon aan de volumeknoppen van Eva draaien (het geluid van je Tomtom harder zetten)?
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
Rogar

Bericht door Rogar »

Bennink schreef:Dat klinkt raar. Heb je je telefoon gekoppeld aan je Tomtom of aan B&M, of heb je je telefoon aan beide gekoppeld? Moet je niet gewoon aan de volumeknoppen van Eva draaien (het geluid van je Tomtom harder zetten)?
Ik denk dat Michel bedoelt dat hij TomTom op z'n mobieltje heeft geïnstalleerd.
Gebruikersavatar
hans
Nuovo Arrivato
Berichten: 48
Lid geworden op: ma feb 26, 2007 20:48
Locatie: Etten-Leur

Bericht door hans »

Ik heb een nokia 6110 navigator met route 66 er op en die heeft het zelfde probleem.
Volgens de dealer heeft de navigatie te veel data om goed te kunnen werken met blue & me.
Dus ik heb mijn telefoonboek niet aangemeld aan de auto en de navigatie wordt dus gewoon door de telefoon weergegeven.
Deze ligt met de 12v lader aangesloten onder mijn handrem en dan kan ik "haar" goed verstaan.
Wil ik bellen dan roep het nummer en dan belt blue & me vanzelf.
Voordeel is dat je dus altijd wel muziek kunt luisteren als de navigatie aan staat.
Grande Punto Edizione Blue & Me Guttuso Rood Mica 5-Deurs.
Gebruikersavatar
Bennink
Dedito
Berichten: 9115
Lid geworden op: wo nov 15, 2006 17:23
Locatie: Deventer

Bericht door Bennink »

Haha, oh ja :oops: dat kan ook nog. Ik ging ervanuit dat ie een los kastje had (zoals ik).
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
Gebruikersavatar
Michel
Nuovo Arrivato
Berichten: 130
Lid geworden op: do aug 09, 2007 14:54
Locatie: Delft

Bericht door Michel »

hans schreef:Ik heb een nokia 6110 navigator met route 66 er op en die heeft het zelfde probleem.
Volgens de dealer heeft de navigatie te veel data om goed te kunnen werken met blue & me.
Dus ik heb mijn telefoonboek niet aangemeld aan de auto en de navigatie wordt dus gewoon door de telefoon weergegeven.
Deze ligt met de 12v lader aangesloten onder mijn handrem en dan kan ik "haar" goed verstaan.
Wil ik bellen dan roep het nummer en dan belt blue & me vanzelf.
Voordeel is dat je dus altijd wel muziek kunt luisteren als de navigatie aan staat.
Dus als ik het goed begrijp werkt in die situatie het geluid van je navigatie gewoon over de telefoon en de telefoongesprekken gaan wel over blue&me?
1.4 T-jet sport | exotica red | sport-leder | skydome | cruise control | getinte achterruiten
Gebruikersavatar
pkamer
Nuovo Arrivato
Berichten: 78
Lid geworden op: wo sep 19, 2007 21:36
Locatie: Amsterdam

Bericht door pkamer »

Telefoongesprekken gaan idd over Blue&Me, alleen je moet het telefoonnummer, de cijfers dus opnoemen, want het telefoonboek staat niet in de auto aangemeld. Ik heb nl. tzelfde "probleem". Eigenlijk is t geen probleem, want dan zou je geen muziek meer kunnen luisteren.
Hans, heb ik t goed zo of niet? Sorry dat ik zo binnenval, maar ik vind t wel interessant.

Groet: Peter K.
Peter - 1.4 T-Jet 16V Sport 5 deurs:

Sky dome - Cruise control - Getint
glas - Parkeersensoren - MP3 -
Rode logo's - Crossover Black!
Gebruikersavatar
hans
Nuovo Arrivato
Berichten: 48
Lid geworden op: ma feb 26, 2007 20:48
Locatie: Etten-Leur

Bericht door hans »

Michel schreef:
hans schreef:Ik heb een nokia 6110 navigator met route 66 er op en die heeft het zelfde probleem.
Volgens de dealer heeft de navigatie te veel data om goed te kunnen werken met blue & me.
Dus ik heb mijn telefoonboek niet aangemeld aan de auto en de navigatie wordt dus gewoon door de telefoon weergegeven.
Deze ligt met de 12v lader aangesloten onder mijn handrem en dan kan ik "haar" goed verstaan.
Wil ik bellen dan roep het nummer en dan belt blue & me vanzelf.
Voordeel is dat je dus altijd wel muziek kunt luisteren als de navigatie aan staat.
Dus als ik het goed begrijp werkt in die situatie het geluid van je navigatie gewoon over de telefoon en de telefoongesprekken gaan wel over blue&me?
Dat klopt helemaal.
Grande Punto Edizione Blue & Me Guttuso Rood Mica 5-Deurs.
Gebruikersavatar
Michel
Nuovo Arrivato
Berichten: 130
Lid geworden op: do aug 09, 2007 14:54
Locatie: Delft

Bericht door Michel »

Ok dat zou een oplossing kunnen zijn. Ik heb wel een telefoonboek van zo'n 200 nummers die ik niet allemaal uit mijn hoofd ken, dus dat wordt wel lastig. Ik ga het in ieder geval proberen. Kwestie van profiel helemaal weggooien, telefoon opnieuw koppelen en niet mijn telefoonboek kopieren?

Wel een gemiste kans trouwens dat ik er niet gewoon voor kan kiezen om ál het geluid van mijn telefoon over de speakers te laten horen. Ik zeg fiat: updateje!
1.4 T-jet sport | exotica red | sport-leder | skydome | cruise control | getinte achterruiten
Gebruikersavatar
Hellfire
Avere Una Vita
Berichten: 2066
Lid geworden op: vr jun 22, 2007 10:26

Bericht door Hellfire »

Michel schreef:Ik zeg fiat: updateje!
Dat lost het probleem maar half op. Ik heb gemerkt met een los bluetooth headsetje dat TomTom instructies half verloren gaan, omdat de telefoon (of de headset!) te lang nodig had om verbinding te maken over bluetooth.

Het ideaalst zou zijn als TomTom of Nokia met een update komt, die het mogelijk maakt om de spraak van TomTom over de speaker van de telefoon te forceren. ;)
Afbeelding Grande Punto 1.4 T-Jet 16v Sport Exotica Red
Afbeelding En een Prius...
Afbeelding Renault Mégane III Estate 1.5 dCi TCE Bose
Gebruikersavatar
bekveld
Nuovo Arrivato
Berichten: 12
Lid geworden op: za feb 16, 2008 16:03

Bericht door bekveld »

Ook ik ervaar problemen bij gebruik van TomTom op mijn Nokia E51. De gesproken instructies komen niet over de boxen van de radio, terwijl de carkit verder goed lijkt te werken.

Heb het nog niet goed kunnen testen allemaal, heb de auto nog geen week, maar één van de mensen waarmee ik gebeld heb, hoorde zichzelf in een echo...

Verder kon ik de functie 'SMS voorlezen' ook niet direct vinden, maar volgens mij is dit via een update te verhelpen.
Grande Punto Racing 95 1.4 16V Caribbean Orange | Zijruiten achter verduisterd | Midden-armsteun en lendesteun op bestuurdersstoel | Blue & Me (Bluetooth telefoonaansluiting + aansluiting MP3 speler)
Gebruikersavatar
walpunto
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 3906
Lid geworden op: ma jun 05, 2006 19:40
Locatie: utrecht

Bericht door walpunto »

sms moet je door de dealer programeren
2006 gp 1.4 starjet sport
2009 diverse verkeerde auto s
01-09-2016 gp 1.4 t=jet sport
Gebruikersavatar
Bennink
Dedito
Berichten: 9115
Lid geworden op: wo nov 15, 2006 17:23
Locatie: Deventer

Bericht door Bennink »

walpunto schreef:sms moet je door de dealer programeren
Klopt niet helemaal, kan waarschijnlijk wel, maar dit is ook prima en eenvoudig zelf te doen. In een ander topic staat wel een beschrijving over hoe je dat zelf kan doen (downloaden, USB stickje, 5 min werk).
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
Gebruikersavatar
buxol
Avere Una Vita
Berichten: 4165
Lid geworden op: vr feb 24, 2006 21:24
Locatie: Alphen a/d Rijn

Bericht door buxol »

Ik denk dat het verschil tussen een telefoongesprek en een tomtom-truus zit in de bluetooth technologie. De technologie die wordt gebruikt in een (blue&me) carkit is een specifiek profiel om handfree mee te bellen.

Als je audio wilt gaan versturen over blue&me zal je waarschijnlijk gebruik moeten maken van bluetooth apparaten die beschikken over de nieuwe A2DP techniek. Hoewel het gevoelsmatig natuurlijk niet nodig is voor gesproken routeinstructies, zal deze audio waarschijnlijk wel gebruik moeten maken van deze nieuwe audio-Hifi-bluetooth techniek.
Had ook een GP met allemaal specificaties.
Gebruikersavatar
bekveld
Nuovo Arrivato
Berichten: 12
Lid geworden op: za feb 16, 2008 16:03

Bericht door bekveld »

SMS voorlezen update is inmiddels geïnstalleerd, dankzij dit topic.

Mijn Nokia E51 beschikt over A2DP.
Alleen is het nu de vraag hoe ik TomTom gesproken instructies werkend krijg met Blue&Me.
Grande Punto Racing 95 1.4 16V Caribbean Orange | Zijruiten achter verduisterd | Midden-armsteun en lendesteun op bestuurdersstoel | Blue & Me (Bluetooth telefoonaansluiting + aansluiting MP3 speler)
Plaats reactie