olie uit uitlaat???

Plaats reactie
ads
Nuovo Arrivato
Berichten: 80
Lid geworden op: di nov 14, 2006 16:40
Locatie: België

olie uit uitlaat???

Bericht door ads »

Vanavond toen ik thuiskwam, en uit de garage stapte, zag ik een gans spoor achter mijn gp liggen. Ter hoogte van de uitlaat allemaal waterdruppels (laten we maar zeggen vlekken van +/- 5 cm op 5 cm en daarin allemaal zwarte vloeistof. Toen ik de zwarte vloeistof opnam met een stuk karton zag het er mij olie uit.
Is dit normaal (ik denk het niet) of heeft dit iets met de koude te maken?
Heel erg gelukkig ben ik er in ieder geval niet mee! :evil:
nelis h
Junior Stato
Berichten: 204
Lid geworden op: za jul 07, 2007 22:33

Bericht door nelis h »

lijkt me geen olie maar gewoon condens , uitlaatis nogal erg koud vandaag
condens wat vies geworden door uitlaatroet
ads
Nuovo Arrivato
Berichten: 80
Lid geworden op: di nov 14, 2006 16:40
Locatie: België

Bericht door ads »

nog iemand met dit probleem?
Gebruikersavatar
chrispino
Membre D'Oro
Berichten: 1451
Lid geworden op: di aug 29, 2006 20:15
Locatie: Emmen
Contacteer:

Bericht door chrispino »

Ik denk ook dat het roet is. Ik ben alleen geen autodeskundige. Misschien dat Bart een uitsluitsel kan geven
ineke
Avere Una Vita
Berichten: 3956
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 8:01
Locatie: Tilburg

Bericht door ineke »

Als je het niet vertrouwd even een bezoekje brengen aan de dealer dan weet je het zeker of het wel of niet kwaad kan.
Stilo Abarth 5M17 MS Limited Edition 2.4 20V kleur Ferrari rood 170PK.(handgeschakeld).
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Bericht door tonyvandenbroek »

Als er nu al OLIE uit je uitlaat komt, zie ik de toekomst van je GP somber in. Ook mjni lijkt het vervuilde condens die eruit komt.
Ik heb nu wel soms dat als ik een "klein" stukje met een koude motor rijd, dat de uitlaat ontzettend lang na-rookt. Soms wel een minuut lang.
De eerste maal schrok ik even maar nu niet meer.

Condens komt er bij mij ook wel eens uit. Let er eigenlijk nooit op, of deze ook zwart is.
Het kan natuurlijk altijd, maar nogmaals, het zal wel condens zijn.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Bennink
Dedito
Berichten: 9115
Lid geworden op: wo nov 15, 2006 17:23
Locatie: Deventer

Re: olie uit uitlaat???

Bericht door Bennink »

ads schreef:Vanavond toen ik thuiskwam, en uit de garage stapte, zag ik een gans spoor achter mijn gp liggen. Ter hoogte van de uitlaat allemaal waterdruppels (laten we maar zeggen vlekken van +/- 5 cm op 5 cm en daarin allemaal zwarte vloeistof. Toen ik de zwarte vloeistof opnam met een stuk karton zag het er mij olie uit.
Is dit normaal (ik denk het niet) of heeft dit iets met de koude te maken?
Heel erg gelukkig ben ik er in ieder geval niet mee! :evil:
Was jij ook al niet degene die last had van onzichtbare olielekken? kan het zijn dat die olielek nu dan via de uitlaatgassen eruit loopt?
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
Gebruikersavatar
Michel
Nuovo Arrivato
Berichten: 130
Lid geworden op: do aug 09, 2007 14:54
Locatie: Delft

Bericht door Michel »

Ik heb ook zwarte drek uit mijn uitlaat. Volgens mij is het gewoon vieze condens. Het is wel wat dikkig.
1.4 T-jet sport | exotica red | sport-leder | skydome | cruise control | getinte achterruiten
ads
Nuovo Arrivato
Berichten: 80
Lid geworden op: di nov 14, 2006 16:40
Locatie: België

Bericht door ads »

klopt bennink, maar dat olielek is opgelost, was een dichting die niet goed dicht was. Heb daar al 2 maand geen last meer van.

Het was inderdaad een soort dikke drek, maar roet lijkt me aannemelijk.
Vanavond telefoontje naar dealer.
Wel moet ik opmerken, dat ik met mijn golf 3 waar ik 4 jaar mee gereden heb, en mijn seat ibiza waar ik 6 jaar mee gereden heb (beiden diesels) nooit dit "probleem" gehad heb.
Koen
Nuovo Arrivato
Berichten: 87
Lid geworden op: vr aug 18, 2006 9:46
Locatie: Sint-Truiden
Contacteer:

Bericht door Koen »

dat is roet die eruit komt, je moet ook eens kijken of je gp achteraan (koffer) niet vol plekjes staat. Ken iemand die daar problemen mee heeft, maar die is wel getuned!
1.9JTD sport 130pk
bartike
Membre D'Oro
Berichten: 1384
Lid geworden op: ma mar 06, 2006 18:59
Locatie: Kapellen ->Belgium

Bericht door bartike »

idd, dat is gewoon condentie in je uitlaat, en dat sijpelt overal tussen uit waar je uitlaat aan elkaar is gezet. :wink:
Afbeelding
ads
Nuovo Arrivato
Berichten: 80
Lid geworden op: di nov 14, 2006 16:40
Locatie: België

Bericht door ads »

bedankt voor de reacties allemaal, ook volgens de dealer zou dit inderdaad roet zijn, dus ben gerustgesteld.

Wat betreft die zwarte vlekjes achteraan op de auto, op mijn vorige wagen, een seat ibiza 110 pk TDI had ik een dikke getunede chroom uitlaat, en had ik ook van die zwarte vlekjes op mijn koestwerk. Met het kuisen van de wagen ging dit echter heel makkelijk weg, dus geen probleem.
Plaats reactie