Hmm. Er gaat bij mij een lampje branden. Dat had ik ook! Ik weet niet of het aan de constructie van de GP ligt of aan de banden. Zodra ik de Bridgestones in de lente weer er onder schroef, zal ik er op letten.dft schreef:Pas zo'n 6500km gereden in mn GP, maar vond deze vooral in het begin niet echt vast op de weg liggen. Ik moest voortdurend kleine stuurcorrecties geven, beetje zenuwachtig weggedrag.
GP rijders met Bridgestone banden opgelet!
Grande Punto 1.4 T-Jet 16v Sport Exotica Red
En een Prius...
Renault Mégane III Estate 1.5 dCi TCE Bose
En een Prius...
Renault Mégane III Estate 1.5 dCi TCE Bose
- Scooterguy
- Junior Stato
- Berichten: 251
- Lid geworden op: zo feb 12, 2006 23:59
- Locatie: Kwaadmechelen(B)
- Contacteer:
Ik heb net m'n 2de setje Bridgestone Turanza 195/55 R16 opgereden.
Het eerste setje haalde de 43.000km, en nu het tweede setje al over de 47.000km.
Ik ben dus wel tevreden met deze banden, ook al omdat mijn bandenboer meestal dit model al moet vervangen rond 25.000km.
Veel hangt natuurlijk af van je rijstijl, ik rij vlot, doe steeds de GP naar adem snakken in Duitsland maar...ik controleer wel elke week mijn bandenspanning.
Als je die mooi op peil wil houden dan kan je ook heel wat langer met je banden rijden.
Het eerste setje haalde de 43.000km, en nu het tweede setje al over de 47.000km.
Ik ben dus wel tevreden met deze banden, ook al omdat mijn bandenboer meestal dit model al moet vervangen rond 25.000km.
Veel hangt natuurlijk af van je rijstijl, ik rij vlot, doe steeds de GP naar adem snakken in Duitsland maar...ik controleer wel elke week mijn bandenspanning.
Als je die mooi op peil wil houden dan kan je ook heel wat langer met je banden rijden.
Grande Punto 2009 1.3 MJT 85PK Sport + een bende opties.
- tonyvandenbroek
- Presidente GPC
- Berichten: 16093
- Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
- Locatie: Someren
- Contacteer:
Die bandenspanning is al vaker ter sprake gekomen en komt zeker ten goede van je banden/verbruik.
Stikstof in de banden is een goede optie.
Moet wel bekennen dat ik niet zo vaak mijn banden spanning controleer, maar met 26000 op de teller zijn mijn banden nog prima in orde.
Laatste maal dat ze gecontroleerd zijn zat er nog ruim 5mm profiel diepte in. Is wel eens slechter geweest met mijn banden.
De michelins die onder mijn Xsara VTS 180pk lagen waren bij 20000 helemaal WEG.
Natuurlijk helpen winterbanden ook wel een beetje om langer met je banden te doen
Al met al heb ik geen klagen over mijn Bridgestones.
Ook de Vredesetin snowtracks 2 doen het perfect onder de GP. Ik heb zelfs nu iets meer comfort in de wagen als met de 17"
De winterbanden die ik nu heb liggen er nu een paar duizend km op, en ook deze bevallen prima. Iets meer rol geluid dan de Bridgestones, maar dat neem ik voorlief. Veiligheid is ook wel belangrijk. Alleen met dit weer heb ik er eigenlijk niet veel aan. Ach, mijn 17" velgen worden nu niet zo vuil.
Stikstof in de banden is een goede optie.
Moet wel bekennen dat ik niet zo vaak mijn banden spanning controleer, maar met 26000 op de teller zijn mijn banden nog prima in orde.
Laatste maal dat ze gecontroleerd zijn zat er nog ruim 5mm profiel diepte in. Is wel eens slechter geweest met mijn banden.
De michelins die onder mijn Xsara VTS 180pk lagen waren bij 20000 helemaal WEG.
Natuurlijk helpen winterbanden ook wel een beetje om langer met je banden te doen
Al met al heb ik geen klagen over mijn Bridgestones.
Ook de Vredesetin snowtracks 2 doen het perfect onder de GP. Ik heb zelfs nu iets meer comfort in de wagen als met de 17"
De winterbanden die ik nu heb liggen er nu een paar duizend km op, en ook deze bevallen prima. Iets meer rol geluid dan de Bridgestones, maar dat neem ik voorlief. Veiligheid is ook wel belangrijk. Alleen met dit weer heb ik er eigenlijk niet veel aan. Ach, mijn 17" velgen worden nu niet zo vuil.
- Maxximum
- Membre D'Oro
- Berichten: 1553
- Lid geworden op: do feb 21, 2008 13:20
- Locatie: NL, Sint Jansteen
Heb je hier nog wat aan als je elke week je spanning controleert en zonodig bijvult... bij een gewoon tankstation met gewone lucht?tonyvandenbroek schreef:Die bandenspanning is al vaker ter sprake gekomen en komt zeker ten goede van je banden/verbruik.
Stikstof in de banden is een goede optie.
GP 1.4 T-Jet 16V Sport 120 - Crossover Black metallic - Cruise-control - Privacy glass
CHECK MY GP PICTURES! @ PERSONAL TOPIC
CHECK MY GP PICTURES! @ PERSONAL TOPIC
Bill Gates (MicroSoft) schreef:If you can't make it good, at least make it look good
Neuh, te veel moeite. Eens per maand is genoeg.
Grande Punto 1.4 T-Jet 16v Sport Exotica Red
En een Prius...
Renault Mégane III Estate 1.5 dCi TCE Bose
En een Prius...
Renault Mégane III Estate 1.5 dCi TCE Bose
Ik controleer ze elke week (640km) of tenminste eens in de twee weken (1200+ km). Voornamelijk de voorbanden verliezen snel hun druk bij mij, achterbanden blijven over het algemeen wel goed op spanning. Met mijn kilometrage is eens in de twee weken al geen overbodige luxe. (voor: 2,4bar; achter: 2,0bar)
- tonyvandenbroek
- Presidente GPC
- Berichten: 16093
- Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
- Locatie: Someren
- Contacteer:
Met stikstof in je banden, hoef je bijna nooit lucht bij te vullen. Althans dat heb ik van horen zeggen. In mijn 17" zit gewoon goedkope lucht van het tankstation. Nu is het profiel wel aardig aan he slijten. De eerste milimeters gingen langzaam,maar nu er eenmaal wat af is, gaat het toch snel. Met 29.000km op de teller, heb ik nog 3,4mm profiel.Maxximum schreef:Heb je hier nog wat aan als je elke week je spanning controleert en zonodig bijvult... bij een gewoon tankstation met gewone lucht?tonyvandenbroek schreef:Die bandenspanning is al vaker ter sprake gekomen en komt zeker ten goede van je banden/verbruik.
Stikstof in de banden is een goede optie.
Ik heb ze pas 1 keer bijgevuld. 2.6 bar, alle vier de banden. (Voorgeschreven is 2.6 voor en 2.4 achter)
Grande Punto 1.4 T-Jet 16v Sport Exotica Red
En een Prius...
Renault Mégane III Estate 1.5 dCi TCE Bose
En een Prius...
Renault Mégane III Estate 1.5 dCi TCE Bose
- Señor Sjon
- Membre D'Oro
- Berichten: 1343
- Lid geworden op: zo mar 26, 2006 21:36
- Locatie: Hellevoetsluis
Dat idee heb ik ook, het eerste laagje is eraf en nu gaat het opeens hard...tonyvandenbroek schreef:Met stikstof in je banden, hoef je bijna nooit lucht bij te vullen. Althans dat heb ik van horen zeggen. In mijn 17" zit gewoon goedkope lucht van het tankstation. Nu is het profiel wel aardig aan he slijten. De eerste milimeters gingen langzaam,maar nu er eenmaal wat af is, gaat het toch snel. Met 29.000km op de teller, heb ik nog 3,4mm profiel.Maxximum schreef:Heb je hier nog wat aan als je elke week je spanning controleert en zonodig bijvult... bij een gewoon tankstation met gewone lucht?tonyvandenbroek schreef:Die bandenspanning is al vaker ter sprake gekomen en komt zeker ten goede van je banden/verbruik.
Stikstof in de banden is een goede optie.
Uitvoering: Fiat Grande Punto Sport 1.4 16v Crossover Black
Nu met een Toyotank RAV4 2.0 4WD. Weer eens wat anders.
Nu met een Toyotank RAV4 2.0 4WD. Weer eens wat anders.
-
- Avere Una Vita
- Berichten: 4017
- Lid geworden op: do nov 08, 2007 20:12
- Locatie: Axel
- Contacteer:
sterker nog met stikstof in je banden MAG je geen eens lucht bijvullentonyvandenbroek schreef:
Met stikstof in je banden, hoef je bijna nooit lucht bij te vullen. .
stikstof lekt ook minder weg langs de velgrand en de structuur van de band. Daarnaast komt nog dat stikstof bijna niet tot helemaal niets uitzet of krimpt tijdens warmte of kou! ideaal voor hard rijders (circuit) en de zondags rijders,... (60 waar je 80 mag mensen)
tot nu toe geen problemen met de bridgestone potenza's onder de t-jet
My ex-girlfriend had this really weird fetish, she liked to dress up like herself
and then act like a bitch all the time
and then act like a bitch all the time
- Maxximum
- Membre D'Oro
- Berichten: 1553
- Lid geworden op: do feb 21, 2008 13:20
- Locatie: NL, Sint Jansteen
Er zal toch altijd "gewone lucht" in de band blijven zitten, aangezien het allemaal tubeless banden zijn. (geen binnenband).
De band word rond de velg gelegd, en daarna pas opgeblazen.
De ruimte tussen het loopoppervlak en de velg zit gewone lucht en daarna blaas je er stikstof in.
Of word de gewone lucht eruit geperst?
De band word rond de velg gelegd, en daarna pas opgeblazen.
De ruimte tussen het loopoppervlak en de velg zit gewone lucht en daarna blaas je er stikstof in.
Of word de gewone lucht eruit geperst?
GP 1.4 T-Jet 16V Sport 120 - Crossover Black metallic - Cruise-control - Privacy glass
CHECK MY GP PICTURES! @ PERSONAL TOPIC
CHECK MY GP PICTURES! @ PERSONAL TOPIC
Bill Gates (MicroSoft) schreef:If you can't make it good, at least make it look good