Madeno Racing tuning afgerond
Madeno Racing tuning afgerond
Gisteren was het dan zover, de motor management tuning die uitgevoerd werd door Madeno Racing was klaar!
Ik moet zeggen dat ik erg nieuwsgierig was en eigenlijk elke dag wel met een vraag belde naar Madeno, en moet zeggen dat Leo me elke keer perfect te woord heeft gestaan en alles in duidelijke taal heeft uitgelegd. Echt super gewoon omdat als leek op dit gebied, er veel aan je auto verandert word.
De eerste keer dat ik hem terugkreeg merkte ik al dat de GP een stuk feller was. Hij had sneller zijn volle vermogen tot zijn beschikking en reageerde sneller op het gas.
Nu ik hem sinds gisteren terug heb (Nu al 300 KM verder...) herken ik mijn GP totaal niet meer...
De GP is gewoon bloedsnel en levert zijn vermogen veel eerder dan dat hij eerst deed. Uit zijn 5 wegtrekken was al goed te doen, maar nu helemaal. Op elk toerengebied voel je nu dat de auto weg wilt schieten, en zodra je het gas volledig intrapt, is dit precies wat er gebeurd.
Het is moeilijk uit te leggen over wat je precies meemaakt maar binnenkort zal Rogar ook even mijn GP aan de tand vallen, en die zal me vast en zeker wel kunnen helpen
Maar voor zover het gelul, hier de metingen van koppel en de PK's. Mijn kenteken toch maar even weggehaald voor de zekerheid :roll:
http://www.out2game.nl/PK.pdf
http://www.out2game.nl/Koppel.pdf
Ik moet zeggen dat ik erg nieuwsgierig was en eigenlijk elke dag wel met een vraag belde naar Madeno, en moet zeggen dat Leo me elke keer perfect te woord heeft gestaan en alles in duidelijke taal heeft uitgelegd. Echt super gewoon omdat als leek op dit gebied, er veel aan je auto verandert word.
De eerste keer dat ik hem terugkreeg merkte ik al dat de GP een stuk feller was. Hij had sneller zijn volle vermogen tot zijn beschikking en reageerde sneller op het gas.
Nu ik hem sinds gisteren terug heb (Nu al 300 KM verder...) herken ik mijn GP totaal niet meer...
De GP is gewoon bloedsnel en levert zijn vermogen veel eerder dan dat hij eerst deed. Uit zijn 5 wegtrekken was al goed te doen, maar nu helemaal. Op elk toerengebied voel je nu dat de auto weg wilt schieten, en zodra je het gas volledig intrapt, is dit precies wat er gebeurd.
Het is moeilijk uit te leggen over wat je precies meemaakt maar binnenkort zal Rogar ook even mijn GP aan de tand vallen, en die zal me vast en zeker wel kunnen helpen
Maar voor zover het gelul, hier de metingen van koppel en de PK's. Mijn kenteken toch maar even weggehaald voor de zekerheid :roll:
http://www.out2game.nl/PK.pdf
http://www.out2game.nl/Koppel.pdf
- tonyvandenbroek
- Presidente GPC
- Berichten: 16093
- Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
- Locatie: Someren
- Contacteer:
Dat ziet er inderdaad netjes uit, alhoewel ik de berekening van het aantal pk's een beetje vaag vind. Hiermee bedoel ik dit: in de berekening wordt gesteld dat de aandrijflijn 15% vermogensverlies met zich meebrengt. Daar waar de getunede versie nu 124pk haalt, wordt berekend dat effectief gezien de motor nu 143pk levert. Maar als je het max. vermogen uitrekent van de originele software, kom je (inclusief die 15% verlies) ook al op meer dan 130 pk (115 * 1,15).
Daarnaast wordt over het vermogensverschil (113.6 t.o.v. 95 bij 3500rpm) nog een keer het verlies van de aandrijflijn erbij opgeteld. Huh? De berekening is nogal "flexibel" toegepast zullen we maar zeggen om het aantal pk-winst erg hoog te laten lijken. Hiermee bedoel ik niet te zeggen dat de tuning geen zin gehad heeft overigens. Waar je winst zit is in de toename van het koppel lager in de toeren en over het algemeen genomen over het hele toerental bereik. En dat zul je wel degelijk merken. Mooi dat het toch goed uitgepakt heeft!
Daarnaast wordt over het vermogensverschil (113.6 t.o.v. 95 bij 3500rpm) nog een keer het verlies van de aandrijflijn erbij opgeteld. Huh? De berekening is nogal "flexibel" toegepast zullen we maar zeggen om het aantal pk-winst erg hoog te laten lijken. Hiermee bedoel ik niet te zeggen dat de tuning geen zin gehad heeft overigens. Waar je winst zit is in de toename van het koppel lager in de toeren en over het algemeen genomen over het hele toerental bereik. En dat zul je wel degelijk merken. Mooi dat het toch goed uitgepakt heeft!
Deze resultaten zijn iets vertekend omdat dit de 2e keer is dat mijn auto op de testbank stond. Er was dus al pk winst van 11. Dat verklaart de 131 PKscoop schreef:Dat ziet er inderdaad netjes uit, alhoewel ik de berekening van het aantal pk's een beetje vaag vind. Hiermee bedoel ik dit: in de berekening wordt gesteld dat de aandrijflijn 15% vermogensverlies met zich meebrengt. Daar waar de getunede versie nu 124pk haalt, wordt berekend dat effectief gezien de motor nu 143pk levert. Maar als je het max. vermogen uitrekent van de originele software, kom je (inclusief die 15% verlies) ook al op meer dan 130 pk (115 * 1,15).
Daarnaast wordt over het vermogensverschil (113.6 t.o.v. 95 bij 3500rpm) nog een keer het verlies van de aandrijflijn erbij opgeteld. Huh? De berekening is nogal "flexibel" toegepast zullen we maar zeggen om het aantal pk-winst erg hoog te laten lijken. Hiermee bedoel ik niet te zeggen dat de tuning geen zin gehad heeft overigens. Waar je winst zit is in de toename van het koppel lager in de toeren en over het algemeen genomen over het hele toerental bereik. En dat zul je wel degelijk merken. Mooi dat het toch goed uitgepakt heeft!
PK's zegt niets he! Het gaat om de combinatie. En dat maakt de auto nu veeeel snellerVind het aantal PK's nog iets tegenvallen, met een turbo zou je toch vrij eenvoudig meer moeten kunnen behalen?
Enne je vind hem nu nog bloedsnel maar over 2 weken ben je er waarschijnlijk al helemaal aan gewend.
Anyway, mooi dat je tevreden bent! Daar gaat het om.
Laatst gewijzigd door Dennytje op do dec 20, 2007 11:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Aha, dat maakt het inderdaad een stuk aannemelijker allemaal. Dan is er dus zeg maar zo'n 2 x 10pk bijgekomen dus t.o.v. de originele software. Dat is zeker niet slecht lijkt me. Veel plezier ermee, en pas op met dit weer he, met al dat vermogen.Dennytje schreef:Deze resultaten zijn iets vertekend omdat dit de 2e keer is dat mijn auto op de testbank stond. Er was dus al pk winst van 11. Dat verklaart de 131 PK
- ed.de.vries
- Membre D'Oro
- Berichten: 1276
- Lid geworden op: vr dec 01, 2006 0:09
- Locatie: Grevenbicht
edje uit Grevenbicht
Kan iemand van jullie,mij vertellen wat het grapje van tuning door
Madeno werkelijk kost.
Wij hebben hier een bedrijf(je) die in de racerij zit met name
italiaanse merken tuned,deze vragen momenteel € 775,= voor
deze werkzaamheden.
eea is tot nu toe bij 4 T-Jets geinstaleerd.*Benzine 120PK versies.
Er komt dan circa 26 PK meer bij,met 260Nm als top.
Duur der werkzaamheden circa 3 tot 4 uurtjes.
Dit is incl: rollentestbank (2x)
en een rit van circa 30 km om te kijken of alles goed werkt.
eea is met Garantie, en ((voorlopig!!)) niet uitleesbaar!!
Dus: wat kost het bij Madeno.
groeten uit mooi Limburg.
:der Alte:
Madeno werkelijk kost.
Wij hebben hier een bedrijf(je) die in de racerij zit met name
italiaanse merken tuned,deze vragen momenteel € 775,= voor
deze werkzaamheden.
eea is tot nu toe bij 4 T-Jets geinstaleerd.*Benzine 120PK versies.
Er komt dan circa 26 PK meer bij,met 260Nm als top.
Duur der werkzaamheden circa 3 tot 4 uurtjes.
Dit is incl: rollentestbank (2x)
en een rit van circa 30 km om te kijken of alles goed werkt.
eea is met Garantie, en ((voorlopig!!)) niet uitleesbaar!!
Dus: wat kost het bij Madeno.
groeten uit mooi Limburg.
:der Alte:
Dat durf ik echt niet te zeggen. Bel Madeno Racing even en vraag naar Leo. Die kan het je waarschijnlijk zo vertellen!Michel schreef:Damn! Dat ziet er goed uit man. Dat wil ik ook. Enig idee wat de kosten zijn voor niet-proefpersonen.
Meld even dat je van de GPC bent.
Tel. +31 (0) 187-641144
Deze modificatie door Madeno is ook niet uit te lezened.de.vries schreef: Kan iemand van jullie,mij vertellen wat het grapje van tuning door
Madeno werkelijk kost.
Wij hebben hier een bedrijf(je) die in de racerij zit met name
italiaanse merken tuned,deze vragen momenteel € 775,= voor
deze werkzaamheden.
eea is tot nu toe bij 4 T-Jets geinstaleerd.*Benzine 120PK versies.
Er komt dan circa 26 PK meer bij,met 260Nm als top.
Duur der werkzaamheden circa 3 tot 4 uurtjes.
Dit is incl: rollentestbank (2x)
en een rit van circa 30 km om te kijken of alles goed werkt.
eea is met Garantie, en ((voorlopig!!)) niet uitleesbaar!!
Dus: wat kost het bij Madeno.
groeten uit mooi Limburg.
:der Alte:
- ed.de.vries
- Membre D'Oro
- Berichten: 1276
- Lid geworden op: vr dec 01, 2006 0:09
- Locatie: Grevenbicht
:der Alte:
Dank u voor uw antwoord.
Veel sc6 met de Pkaaatjes!!!en de T-jet.
En wie weet tot ziens in Limburg bij de meeting in Maart 08.
Fijne kerst en een denderend 2008.
Ed.
Veel sc6 met de Pkaaatjes!!!en de T-jet.
En wie weet tot ziens in Limburg bij de meeting in Maart 08.
Fijne kerst en een denderend 2008.
Ed.
Dit ziet er goed uit. Heb je ook zo'n diagram van de eerste keer dat je auto op de testbank stond?Dennytje schreef:Deze resultaten zijn iets vertekend omdat dit de 2e keer is dat mijn auto op de testbank stond. Er was dus al pk winst van 11. Dat verklaart de 131 PK
Ik kan me trouwens vergissen want wiskunde is ook niet mijn sterkste punt, maar volgens mij klopt z'n berekening niet. Als het aandrijfverlies 15% is, is die 124,1 pk dus 85% van het maximale vermogen wat dan 146 pk moet zijn.
Nee die heb ik helaas nietChem schreef:Dit ziet er goed uit. Heb je ook zo'n diagram van de eerste keer dat je auto op de testbank stond?Dennytje schreef:Deze resultaten zijn iets vertekend omdat dit de 2e keer is dat mijn auto op de testbank stond. Er was dus al pk winst van 11. Dat verklaart de 131 PK
Ik kan me trouwens vergissen want wiskunde is ook niet mijn sterkste punt, maar volgens mij klopt z'n berekening niet. Als het aandrijfverlies 15% is, is die 124,1 pk dus 85% van het maximale vermogen wat dan 146 pk moet zijn.
En de vermogen winst is op 3400 RPM gerekend. Niet op het maximale vermogen. Verder zou ik de berekening ook niet echt weten...
Dat is jammer dat je die niet hebt, ben ik wel benieuwd naar.
Op die papieren staat ook een berekening van je maximale vermogen (143 pk) en maximale koppel (280 Nm) maar volgens mijn berekening (als 'ie klopt tenminste) heb je 146 pk en 287 Nm, scheelt niet veel, maar klinkt toch leuker. Deze resultaten zouden voor mij de investering wel waard zijn... maar eerst maar eens een T-jet kopen
Veel plezier met je auto Dennytje.
Op die papieren staat ook een berekening van je maximale vermogen (143 pk) en maximale koppel (280 Nm) maar volgens mijn berekening (als 'ie klopt tenminste) heb je 146 pk en 287 Nm, scheelt niet veel, maar klinkt toch leuker. Deze resultaten zouden voor mij de investering wel waard zijn... maar eerst maar eens een T-jet kopen
Veel plezier met je auto Dennytje.