Gratis software update?

Plaats reactie
Silvia
Nuovo Arrivato
Berichten: 61
Lid geworden op: vr dec 21, 2007 20:03
Locatie: Zevenaar

Gratis software update?

Bericht door Silvia »

Gisteren werd ik gebeld door een vrouw van een call-centre.
Zij belde namens Fiat Nederland en wilde graag weten of ik tevreden was met mijn GP en of ik daar een cijfer voor wilde geven.
Naast een paar zeer positieve punten zijn het langzame acceleren en het benzineverbruik toch zodanige minpunten dat ik niet meer dan een 7 geef.

De dame gaf zelf al aan dan ik blijkbaar niet helemaal tevreden ben met mijn GP (heb ik vanaf okt. 2006 en is een 1.4 16V)
Ze bood mij aan om op kosten van Fiat een software update uit te laten voeren. En zou er ook naar het stuurhuis gekeken worden.
Ze kon mij niet aangeven waar de update uit zou bestaan. (Tja, call centre miep he :wink: ) Ze heeft zelf de afspraak met de dealer gemaakt en er staat een vervangende auto voor me klaar omdat ik de auto een dag kwijt ben. Ze belde een kwartiertje later terug om de afspraak te bevestigen.

Heeft een van jullie ook al een telefoontje gehad? En hebben jullie enig idee wat er "geupdated" wordt?

Gelukkig heb ik (nog) geen last gehad van het stuurhuis (wel dat het contactslot het niet meer deed) maar na een beetje googlen kom ik erachter dat dat een bekend en vervelend probleem is bij de GP.
ExTaxi
Membre D'Oro
Berichten: 1763
Lid geworden op: za jun 17, 2006 10:13
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Bericht door ExTaxi »

Dat zal een update van het motorbesturingssysteem zijn. Misschien is de software geupdate en daardoor een beter benzineverbruik realiseerbaar.
Fiat Grande Punto 130 pk mJTD Sport
New Orleans Blue - Blue&Me - Interscope - getinte zijruiten - cruisecontrol - regensensor
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Bericht door tonyvandenbroek »

Ook ik ben wel eens gebeld door zo'n Call-miep van Fiat. Ook diverse punten uitgedeeld. Alleen had ik op moment van bellen nergens geen last van, dus geen afspraak nodig geweest. Betreft GP sport uit 05-2006.
Ook nu nog steeds uitermate tevreden met mijn 1.4 16v starjet. Alleen na vandaag een ritje met Hannes zijn GP gehad te hebben, kriebelt die T-jet wel weer... :D
Afbeelding
Gebruikersavatar
Señor Sjon
Membre D'Oro
Berichten: 1343
Lid geworden op: zo mar 26, 2006 21:36
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Gratis software update?

Bericht door Señor Sjon »

Silvia schreef:Gisteren werd ik gebeld door een vrouw van een call-centre.
Zij belde namens Fiat Nederland en wilde graag weten of ik tevreden was met mijn GP en of ik daar een cijfer voor wilde geven.
Naast een paar zeer positieve punten zijn het langzame acceleren en het benzineverbruik toch zodanige minpunten dat ik niet meer dan een 7 geef.

De dame gaf zelf al aan dan ik blijkbaar niet helemaal tevreden ben met mijn GP (heb ik vanaf okt. 2006 en is een 1.4 16V)
Ze bood mij aan om op kosten van Fiat een software update uit te laten voeren. En zou er ook naar het stuurhuis gekeken worden.
Ze kon mij niet aangeven waar de update uit zou bestaan. (Tja, call centre miep he :wink: ) Ze heeft zelf de afspraak met de dealer gemaakt en er staat een vervangende auto voor me klaar omdat ik de auto een dag kwijt ben. Ze belde een kwartiertje later terug om de afspraak te bevestigen.

Heeft een van jullie ook al een telefoontje gehad? En hebben jullie enig idee wat er "geupdated" wordt?

Gelukkig heb ik (nog) geen last gehad van het stuurhuis (wel dat het contactslot het niet meer deed) maar na een beetje googlen kom ik erachter dat dat een bekend en vervelend probleem is bij de GP.
/me jaloers... ik zou ook wel een update willen.
Uitvoering: Fiat Grande Punto Sport 1.4 16v Crossover Black
Nu met een Toyotank RAV4 2.0 4WD. Weer eens wat anders. :mrgreen:
Silvia
Nuovo Arrivato
Berichten: 61
Lid geworden op: vr dec 21, 2007 20:03
Locatie: Zevenaar

Re: Gratis software update?

Bericht door Silvia »

Señor Sjon schreef: /me jaloers... ik zou ook wel een update willen.
Ach, misschien word jij binnenkort ook wel gebeld. En niet zeggen dat je dik tevreden bent want dan bieden ze je misschien geen update aan!

Achteraf had ik eigenlijk een jaartje moeten wachten met het kopen van de GP. Ik zie dat er in 2007 toch weer andere modellen op de markt zijn gekomen met (op papier) meer PK. En dan heb ik het over de 5 deurs uitvoering.
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Bericht door hannes »

ik vraag me af waarom ik nog nooit in de afgelopen anderhalf jaar gebeld ben :? :?

zouden ze bij fiat soms meelezen op dit forum :shock: , zo ja..........dan weet ik waarom :wink: :lol: :lol: :lol: :lol:
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Bericht door tonyvandenbroek »

hannes schreef:ik vraag me af waarom ik nog nooit in de afgelopen anderhalf jaar gebeld ben :? :?

zouden ze bij fiat soms meelezen op dit forum :shock: , zo ja..........dan weet ik waarom :wink: :lol: :lol: :lol: :lol:
Geloof mij maar dat Fiat, regelmatig "meeleest". Ze weten van het forum, en zijn da ook wel eens oline.
Afbeelding
Gebruikersavatar
ed.de.vries
Membre D'Oro
Berichten: 1276
Lid geworden op: vr dec 01, 2006 0:09
Locatie: Grevenbicht

Fiat Miep.

Bericht door ed.de.vries »

8) Eerst ben ik gebeld door fiat Miep toen ik de 95 PK GP enige tijd
had, om te vragen hoe ik over Fiat en de GR-P dacht.
en kortelings had ik wederom het geluk om Miepie aan de lijn
te hebben over de T-Jet 120 pk.
Heb een leuke babbel met dat deern gehad.
Ze belt mij nog eens terug beloofde ze!!!!!!
t,JA!!! velen zitten in de :wachtkamer:te wachten op hun nieuwe
Gr_P ,
Ik zit te wachten op de Fiat Miep die mij nog eens??? zal bellen.
:gruse aus kaltes Grevenbicht:
: der Alte: :shock:
Laatst gewijzigd door ed.de.vries op za dec 22, 2007 20:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Peli
Junior Stato
Berichten: 437
Lid geworden op: zo jan 21, 2007 10:26
Locatie: Almere

Bericht door Peli »

Hoop dat ze mij ook eens bellen. Misschien nog beter een goede update aanbieden zodat de GP wat beter en zuiniger gaat rijden.
GP 1.4 STARJET 16V EMOTION CHIARO AZUUR MET.
Silvia
Nuovo Arrivato
Berichten: 61
Lid geworden op: vr dec 21, 2007 20:03
Locatie: Zevenaar

Bericht door Silvia »

Misschien ben ik wel uitgekozen omdat ik al een paar keer de Fiat alarm lijn heb gebeld omdat de auto niet meer wilde starten en de ANWB erbij moest komen.
Nadat de auto voor de 3e keer terug was geweest bij van Doorn en Top Arnhem kwamen ze eindelijk op het lumineuze idee om het contactslot te vervangen terwijl de wegenwacht monteur de eerste keer al zei dat er iets niet goed was met het contactslot... Grrr!
(Ook leuk: nee mevrouw we hebben helaas geen vervangende auto voor u....dacht ik wel monteurtje! De auto is net 4 maanden oud! Zullen we even de directeur erbij halen? :twisted: )
Dus Fiat heeft nog behoorlijk wat goed te maken bij mij!
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Bericht door hannes »

Silvia schreef:Misschien ben ik wel uitgekozen omdat ik al een paar keer de Fiat alarm lijn heb gebeld omdat de auto niet meer wilde starten en de ANWB erbij moest komen.
Nadat de auto voor de 3e keer terug was geweest bij van Doorn en Top Arnhem kwamen ze eindelijk op het lumineuze idee om het contactslot te vervangen terwijl de wegenwacht monteur de eerste keer al zei dat er iets niet goed was met het contactslot... Grrr!
(Ook leuk: nee mevrouw we hebben helaas geen vervangende auto voor u....dacht ik wel monteurtje! De auto is net 4 maanden oud! Zullen we even de directeur erbij halen? :twisted: )
Dus Fiat heeft nog behoorlijk wat goed te maken bij mij!
idd Silvia, en ik zal voor je duimen dat ze het ook doen :wink:
Plaats reactie