Twee cylinder turbo
Twee cylinder turbo
Downsizen is helemaal in. Nu veel merken een compacte viercilinder turbomotor in het assortiment hebben, neemt Fiat de volgende stap: compacte tweecilinder turbomotoren, waarover nu meer officiële informatie bekend is.
Zoals het er nu naar uitziet, komt de motor in twee smaken: eentje met een inhoud van 0,7 liter en een exemplaar met een cilinderinhoud van 0,9 liter. De kleinste van de twee krijgt een vermogen van 80 pk. Het koppel van de 0,7-liter tweecilinder komt op 125 Nm te liggen.
De 0,9-liter Multiair turbomotor wordt de krachtpatser van de twee. In de minst potente variant is deze motorisering goed voor 90 pk. Voor deze versie belooft Fiat een CO2-uitstoot van minder dan 100 gram per kilometer. Wie meer wil, kan kiezen voor een waarschijnlijk 110 pk sterke variant met een koppel van minimaal 160 Nm.
De nieuwe tweecilinders zijn in de eerste instantie bestemd voor Fiats auto’s in het A-segment, de Panda en de 500. Deze krijgen vanaf 2009 de beschikking over de tweecilinders. Op termijn vinden de compacte turbomotoren waarschijnlijk ook hun weg naar de Grande Punto.
bron: Autoweek
110 pk @ 160 Nm uit een 2-cylinder
Zoals het er nu naar uitziet, komt de motor in twee smaken: eentje met een inhoud van 0,7 liter en een exemplaar met een cilinderinhoud van 0,9 liter. De kleinste van de twee krijgt een vermogen van 80 pk. Het koppel van de 0,7-liter tweecilinder komt op 125 Nm te liggen.
De 0,9-liter Multiair turbomotor wordt de krachtpatser van de twee. In de minst potente variant is deze motorisering goed voor 90 pk. Voor deze versie belooft Fiat een CO2-uitstoot van minder dan 100 gram per kilometer. Wie meer wil, kan kiezen voor een waarschijnlijk 110 pk sterke variant met een koppel van minimaal 160 Nm.
De nieuwe tweecilinders zijn in de eerste instantie bestemd voor Fiats auto’s in het A-segment, de Panda en de 500. Deze krijgen vanaf 2009 de beschikking over de tweecilinders. Op termijn vinden de compacte turbomotoren waarschijnlijk ook hun weg naar de Grande Punto.
bron: Autoweek
110 pk @ 160 Nm uit een 2-cylinder
GP 1.4 16v Sport --> Evo 1.3 Multijet Dynamic
- marcopunto
- Junior Stato
- Berichten: 413
- Lid geworden op: wo aug 15, 2007 11:16
- Locatie: Kalmthout
doe mij maar 3 2-cilinders dan, een punto met een 6-cilinder lijkt me wel wat
10e Fiat, 3e Punto: GP 3d 1.3jtd 90pk emotion dualogic-chemical grey-leder-skydome-17"-skirts-dakspoiler-esp-subwoofer-park-en regensensor-donkere zijruiten,
2e Lancia: Delta 1.6jtd sixtronic platino - grigrio tempesta/nero lava opaco
2e Lancia: Delta 1.6jtd sixtronic platino - grigrio tempesta/nero lava opaco
-
- Avere Una Vita
- Berichten: 3258
- Lid geworden op: do mar 30, 2006 19:44
- Locatie: Velserbroek
- Contacteer:
- tonyvandenbroek
- Presidente GPC
- Berichten: 16093
- Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
- Locatie: Someren
- Contacteer:
-
- Avere Una Vita
- Berichten: 4017
- Lid geworden op: do nov 08, 2007 20:12
- Locatie: Axel
- Contacteer:
je word er opgewonden van?tonyvandenbroek schreef:swans schreef:dan liever een 6 cilinder bi turbo
grande punto abarth supersupersport
Waar !
Wanneer !
Bestellen !
als je een blow off valve op een bi turbo zet doet die dan ook pssjt, pssjt? ipv psssjt
My ex-girlfriend had this really weird fetish, she liked to dress up like herself
and then act like a bitch all the time
and then act like a bitch all the time
Kleine Fiat turbomotor uit Polen
De nieuwe 900cc kleine benzinemotor van Fiat is van Poolse makelij. De tweecilinder - de kleinste krachtbron in een Europese auto - zal onder meer de nieuwe microcar van het merk aandrijven.
Fiat werkt aan een instapmodel onder de 500. De auto - voorlopig bekend als Topolino - rolt in de Zastava-fabriek in Servië van de band. Voor de productie van de benzinemotoren verkiest Fiat Bielsko Biala in Polen boven de Mirafiori-fabriek in thuisstad Turijn. Volgens Automotive News Europe hebben de Italiaanse arbeiders dat zelf in de hand gewerkt door eind vorig jaar te weigeren om meer manuele versnellingsbakken te bouwen.
De benzinemotoren zijn uitzonderlijk omdat ze slechts twee cilinders tellen. Het vermogen loopt uiteen van 65 (atmosferisch) tot 110 pk (turbo en variabele kleppen). Dit blok komt bovendien in de 500 en Panda ter beschikking en misschien in de basisversies van de Punto.
Bron: Autoscoops
De nieuwe 900cc kleine benzinemotor van Fiat is van Poolse makelij. De tweecilinder - de kleinste krachtbron in een Europese auto - zal onder meer de nieuwe microcar van het merk aandrijven.
Fiat werkt aan een instapmodel onder de 500. De auto - voorlopig bekend als Topolino - rolt in de Zastava-fabriek in Servië van de band. Voor de productie van de benzinemotoren verkiest Fiat Bielsko Biala in Polen boven de Mirafiori-fabriek in thuisstad Turijn. Volgens Automotive News Europe hebben de Italiaanse arbeiders dat zelf in de hand gewerkt door eind vorig jaar te weigeren om meer manuele versnellingsbakken te bouwen.
De benzinemotoren zijn uitzonderlijk omdat ze slechts twee cilinders tellen. Het vermogen loopt uiteen van 65 (atmosferisch) tot 110 pk (turbo en variabele kleppen). Dit blok komt bovendien in de 500 en Panda ter beschikking en misschien in de basisversies van de Punto.
Bron: Autoscoops
Mag toch hopen dat deze twee cilinder anders gaat klinken als een Cinquecento 700cc..
Uitlaat 700cc: http://www.youtube.com/watch?v=1kkhd13g ... re=related
Uitlaat 700cc: http://www.youtube.com/watch?v=1kkhd13g ... re=related
-
- Nuovo Arrivato
- Berichten: 144
- Lid geworden op: di mar 04, 2008 14:05
- Locatie: Almere
- tonyvandenbroek
- Presidente GPC
- Berichten: 16093
- Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
- Locatie: Someren
- Contacteer:
Dank danktonyvandenbroek schreef:rsh_scuderia schreef:Met een lage uitstoot kan je opeens met een GP voor 14% bijtelling gaan als het even meevalt. Aantrekkelijk voor veel leaserijders!
Quote even herhaald speciaal voor Bennnink. Misschien kunnen we hem dan overtuigen om voor de GP te blijven gaan.
Maar ik denk niet dat ze de 14% halen. Als er straks een 20% regeling komt, zullen ze die ongetwijfeld gaan halen. Maar zoals ik al eerder aangaf: een tweecilinder... alleen de gedachte al (in mijn achterhoofd de driecilinder uit de Matiz...).
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.