Twee cylinder turbo

Kijk hier voor nieuws over Fiat.
Gebruikersavatar
Speedy
Membre D'Oro
Berichten: 1542
Lid geworden op: za sep 16, 2006 10:38

Twee cylinder turbo

Bericht door Speedy »

Downsizen is helemaal in. Nu veel merken een compacte viercilinder turbomotor in het assortiment hebben, neemt Fiat de volgende stap: compacte tweecilinder turbomotoren, waarover nu meer officiële informatie bekend is.
Zoals het er nu naar uitziet, komt de motor in twee smaken: eentje met een inhoud van 0,7 liter en een exemplaar met een cilinderinhoud van 0,9 liter. De kleinste van de twee krijgt een vermogen van 80 pk. Het koppel van de 0,7-liter tweecilinder komt op 125 Nm te liggen.
De 0,9-liter Multiair turbomotor wordt de krachtpatser van de twee. In de minst potente variant is deze motorisering goed voor 90 pk. Voor deze versie belooft Fiat een CO2-uitstoot van minder dan 100 gram per kilometer. Wie meer wil, kan kiezen voor een waarschijnlijk 110 pk sterke variant met een koppel van minimaal 160 Nm.
De nieuwe tweecilinders zijn in de eerste instantie bestemd voor Fiats auto’s in het A-segment, de Panda en de 500. Deze krijgen vanaf 2009 de beschikking over de tweecilinders. Op termijn vinden de compacte turbomotoren waarschijnlijk ook hun weg naar de Grande Punto.

Afbeelding

bron: Autoweek

110 pk @ 160 Nm uit een 2-cylinder :shock:
GP 1.4 16v Sport --> Evo 1.3 Multijet Dynamic
Gebruikersavatar
Bennink
Dedito
Berichten: 9115
Lid geworden op: wo nov 15, 2006 17:23
Locatie: Deventer

Bericht door Bennink »

Een tweecilinder in de GP... lijkt me niet heel erg prettig....
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
Gebruikersavatar
Speedy
Membre D'Oro
Berichten: 1542
Lid geworden op: za sep 16, 2006 10:38

Bericht door Speedy »

Nou ja, als het net zo'n mooie motor is als de T-Jet (in verhouding dan :)) is het denk ik niet eens beroerd. Wat zeg ik, kwa vermogen zit hij boven de huidige non-turbo motoren!
GP 1.4 16v Sport --> Evo 1.3 Multijet Dynamic
Gebruikersavatar
Bennink
Dedito
Berichten: 9115
Lid geworden op: wo nov 15, 2006 17:23
Locatie: Deventer

Bericht door Bennink »

Alleen die kleinste (0.7) haalt mij al in :?
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
Gebruikersavatar
marcopunto
Junior Stato
Berichten: 413
Lid geworden op: wo aug 15, 2007 11:16
Locatie: Kalmthout

Bericht door marcopunto »

doe mij maar 3 2-cilinders dan, een punto met een 6-cilinder lijkt me wel wat :lol: :oops: :lol:
10e Fiat, 3e Punto: GP 3d 1.3jtd 90pk emotion dualogic-chemical grey-leder-skydome-17"-skirts-dakspoiler-esp-subwoofer-park-en regensensor-donkere zijruiten,
2e Lancia: Delta 1.6jtd sixtronic platino - grigrio tempesta/nero lava opaco
Sporting raymon
Avere Una Vita
Berichten: 3258
Lid geworden op: do mar 30, 2006 19:44
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

Bericht door Sporting raymon »

ik w8 dan liever op de 1 cillinder Bi-turbo :lol:
GP-tjet ingeruild voor een Seat Leon Cupra 310 gestolen op 04-11-2011
nu:Alfa Romeo Giulietta 170 pk multi-air ,kleur Argento alfa
swans
Avere Una Vita
Berichten: 4017
Lid geworden op: do nov 08, 2007 20:12
Locatie: Axel
Contacteer:

Bericht door swans »

dan liever een 6 cilinder bi turbo :D :D
grande punto abarth supersupersport :D
My ex-girlfriend had this really weird fetish, she liked to dress up like herself
and then act like a bitch all the time
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Bericht door tonyvandenbroek »

swans schreef:dan liever een 6 cilinder bi turbo :D :D
grande punto abarth supersupersport :D

Waar !
Wanneer !

Bestellen !
Afbeelding
swans
Avere Una Vita
Berichten: 4017
Lid geworden op: do nov 08, 2007 20:12
Locatie: Axel
Contacteer:

Bericht door swans »

tonyvandenbroek schreef:
swans schreef:dan liever een 6 cilinder bi turbo :D :D
grande punto abarth supersupersport :D

Waar !
Wanneer !

Bestellen !
je word er opgewonden van?
als je een blow off valve op een bi turbo zet doet die dan ook pssjt, pssjt? ipv psssjt
My ex-girlfriend had this really weird fetish, she liked to dress up like herself
and then act like a bitch all the time
Gebruikersavatar
buxol
Avere Una Vita
Berichten: 4165
Lid geworden op: vr feb 24, 2006 21:24
Locatie: Alphen a/d Rijn

Bericht door buxol »

swans schreef:...
als je een blow off valve op een bi turbo zet doet die dan ook pssjt, pssjt? ipv psssjt
Wehehe :D dubbel genaaid is beter :)
Had ook een GP met allemaal specificaties.
jpkramer
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4699
Lid geworden op: ma feb 11, 2008 21:57

Bericht door jpkramer »

Kleine Fiat turbomotor uit Polen

De nieuwe 900cc kleine benzinemotor van Fiat is van Poolse makelij. De tweecilinder - de kleinste krachtbron in een Europese auto - zal onder meer de nieuwe microcar van het merk aandrijven.
Fiat werkt aan een instapmodel onder de 500. De auto - voorlopig bekend als Topolino - rolt in de Zastava-fabriek in Servië van de band. Voor de productie van de benzinemotoren verkiest Fiat Bielsko Biala in Polen boven de Mirafiori-fabriek in thuisstad Turijn. Volgens Automotive News Europe hebben de Italiaanse arbeiders dat zelf in de hand gewerkt door eind vorig jaar te weigeren om meer manuele versnellingsbakken te bouwen.
De benzinemotoren zijn uitzonderlijk omdat ze slechts twee cilinders tellen. Het vermogen loopt uiteen van 65 (atmosferisch) tot 110 pk (turbo en variabele kleppen). Dit blok komt bovendien in de 500 en Panda ter beschikking en misschien in de basisversies van de Punto.
Bron: Autoscoops
Mathijs
Membre D'Oro
Berichten: 1205
Lid geworden op: vr feb 02, 2007 21:49
Locatie: Lelystad

Bericht door Mathijs »

Mag toch hopen dat deze twee cilinder anders gaat klinken als een Cinquecento 700cc.. :D

Uitlaat 700cc: http://www.youtube.com/watch?v=1kkhd13g ... re=related
Auto: Coupé Fiat (1998) Afbeelding
Mijn Fiat Coupé
rsh_scuderia
Nuovo Arrivato
Berichten: 144
Lid geworden op: di mar 04, 2008 14:05
Locatie: Almere

Bericht door rsh_scuderia »

Met een lage uitstoot kan je opeens met een GP voor 14% bijtelling gaan als het even meevalt. Aantrekkelijk voor veel leaserijders!
GP 1.4 T-Jet Sport; Crossover Black met Cruise control

Per te Ayrton
Your games, my rules
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Bericht door tonyvandenbroek »

rsh_scuderia schreef:Met een lage uitstoot kan je opeens met een GP voor 14% bijtelling gaan als het even meevalt. Aantrekkelijk voor veel leaserijders!


Quote even herhaald speciaal voor Bennnink. Misschien kunnen we hem dan overtuigen om voor de GP te blijven gaan. :D
Afbeelding
Gebruikersavatar
Bennink
Dedito
Berichten: 9115
Lid geworden op: wo nov 15, 2006 17:23
Locatie: Deventer

Bericht door Bennink »

tonyvandenbroek schreef:
rsh_scuderia schreef:Met een lage uitstoot kan je opeens met een GP voor 14% bijtelling gaan als het even meevalt. Aantrekkelijk voor veel leaserijders!


Quote even herhaald speciaal voor Bennnink. Misschien kunnen we hem dan overtuigen om voor de GP te blijven gaan. :D
Dank dank 8)

Maar ik denk niet dat ze de 14% halen. Als er straks een 20% regeling komt, zullen ze die ongetwijfeld gaan halen. Maar zoals ik al eerder aangaf: een tweecilinder... alleen de gedachte al (in mijn achterhoofd de driecilinder uit de Matiz...).
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
Plaats reactie