T-Jet tot de 2500km geknepen?
T-Jet tot de 2500km geknepen?
Ben ik nou gek of heb ik ineens meer power? Gisteren rij ik op de A12 onderweg naar huis en het lijkt plots of ik een pk of 10 á 15 meer onder de rechtervoet heb. Het enige wat ik kon constateren was dat ik net de 2500km op de klok had gepasseerd. Zou het kunnen dat de GP de eerste 2500km zelf een beetje inhoud (ivm het inrijden) om daarna pas de volle 120 paarden vrij te laten?
SR:Onderwerp even aangepast
SR:Onderwerp even aangepast
1.4 T-jet sport | exotica red | sport-leder | skydome | cruise control | getinte achterruiten
Lijkt me eerder dat dit in dit geval software matig is ingebouwd dan dat het het verschil in buitentemperatuur etc is...Joh@n schreef:Is ook afhankelijk van de hoeveelheid zuurstof in de lucht, vochtigheid etc. Blijft een turbo he..
Natuurlijk is er wel verschil door de genoemde factoren zoals Joh@n ze noemt, maar dit is zeer moeilijk waar te nemen, daarbij als 2 rijders allebei rond de 2500km opeens meer pk's gaan voelen dan denk ik dat het eerder een beveiliging van Fiat is. Wel een leuk cadeautje als je net na 2500km gewend bent en je er opeens wat bij krijgt!
- Joh@n
- Junior Stato
- Berichten: 459
- Lid geworden op: do jul 27, 2006 15:34
- Locatie: Hoofddorp
- Contacteer:
Lijkt mij grote onzin dat er ineens vermogen bij komt. Zo'n ding heeft gewoon vanaf dag 1 hetzelfde vermogen, nouja hij zal in ieder geval niet geknepen zijn. Goed inrijden kan misschien een pk of 2-3 opleveren, maar meer zal het niet zijn.Lapo schreef:Lijkt me eerder dat dit in dit geval software matig is ingebouwd dan dat het het verschil in buitentemperatuur etc is...
Natuurlijk is er wel verschil door de genoemde factoren zoals Joh@n ze noemt, maar dit is zeer moeilijk waar te nemen, daarbij als 2 rijders allebei rond de 2500km opeens meer pk's gaan voelen dan denk ik dat het eerder een beveiliging van Fiat is. Wel een leuk cadeautje als je net na 2500km gewend bent en je er opeens wat bij krijgt!
Vochtige lucht heeft een vrij grote invloed, daar zijn met mij meerdere turbo rijders het wel mee eens.
Seat Leon 1.9 TDi
-
- Membre D'Oro
- Berichten: 1763
- Lid geworden op: za jun 17, 2006 10:13
- Locatie: Nieuwegein
- Contacteer:
dat is geen beveiliging bij BMW, je kan daar gewoon een knop indrukken en dan heb je er 100 pk extra bij.Rogar schreef:BMW M5!!! En ik denk haast niet dat dat de eerste is...Knoopie schreef:Natuurlijk zit er geen beveiliging op! De eerste die dat gaat verzinnen moet nog komen. Dus waarschijnlijk ligt het aan jezelf
Groetjes
Fiat Grande Punto 130 pk mJTD Sport
New Orleans Blue - Blue&Me - Interscope - getinte zijruiten - cruisecontrol - regensensor
New Orleans Blue - Blue&Me - Interscope - getinte zijruiten - cruisecontrol - regensensor
Dit heeft niets te maken met die powerbutton. Dit is puur in de inrijdperiode en de auto wordt na de inrijdperiode door de dealer "race"-klaar gemaakt.ExTaxi schreef:dat is geen beveiliging bij BMW, je kan daar gewoon een knop indrukken en dan heb je er 100 pk extra bij.Rogar schreef:BMW M5!!! En ik denk haast niet dat dat de eerste is...Knoopie schreef:Natuurlijk zit er geen beveiliging op! De eerste die dat gaat verzinnen moet nog komen. Dus waarschijnlijk ligt het aan jezelf
Groetjes
Bron: http://www.autoweek.nl/forum/read.php?18,2010144,page=1
-
- Membre D'Oro
- Berichten: 1763
- Lid geworden op: za jun 17, 2006 10:13
- Locatie: Nieuwegein
- Contacteer:
Dit heeft niets te maken met die powerbutton. Dit is puur in de inrijdperiode en de auto wordt na de inrijdperiode door de dealer "race"-klaar gemaakt.Rogar schreef:
dat is geen beveiliging bij BMW, je kan daar gewoon een knop indrukken en dan heb je er 100 pk extra bij.
Bron: http://www.autoweek.nl/forum/read.php?18,2010144,page=1[/quote]
Ja? Daar staat toch niets over een technisch iets wat de auto begrensd en na een aantal kilometer er vanaf gaat? Dit gaat gewoon over de inrijperiode, wat in principe bij elke auto geldt.
Fiat Grande Punto 130 pk mJTD Sport
New Orleans Blue - Blue&Me - Interscope - getinte zijruiten - cruisecontrol - regensensor
New Orleans Blue - Blue&Me - Interscope - getinte zijruiten - cruisecontrol - regensensor
Lees eerst dat topic maar eens door! Na de oehs en aahs over de M5, zegt ie ergens dat de wagen terug moet naar de dealer na de inrijdperiode en dat ze hem daar instellen dat ie volledig gebruikt kan worden. Zoals ik het lees hebben ze tot die tijd alleen de beschikking over versnellingsprogramma 1 (van de 5 of 6).ExTaxi schreef:Ja? Daar staat toch niets over een technisch iets wat de auto begrensd en na een aantal kilometer er vanaf gaat? Dit gaat gewoon over de inrijperiode, wat in principe bij elke auto geldt.ExTaxi schreef:Dit heeft niets te maken met die powerbutton. Dit is puur in de inrijdperiode en de auto wordt na de inrijdperiode door de dealer "race"-klaar gemaakt.Rogar schreef:
dat is geen beveiliging bij BMW, je kan daar gewoon een knop indrukken en dan heb je er 100 pk extra bij.
Bron: http://www.autoweek.nl/forum/read.php?18,2010144,page=1
- buxol
- Avere Una Vita
- Berichten: 4165
- Lid geworden op: vr feb 24, 2006 21:24
- Locatie: Alphen a/d Rijn
Volgens mij wordt er niet gesproken over een technische beperking.Tot 2000 kilometer niet boven de 5500 toeren en niet boven de 170 km/h. Daarna: eerste servicebeurt. Alle systemen worden dan ‘klaar’ gemaakt zodat we het maximale uit de auto kunnen halen. Dan wordt ook de rest van de uitleg gedaan: de versnellingsbakniveau’s, van 7-bak SMG-II; launch-control, M-power-knop, en nog wat andere ‘aardigheidjes’. Tussen de 2000 en 5000 kilometer mogen we langzaam snelheden opvoeren en toerentallen ophogen.
Ik weet wel dat de toerenbegrenzer van de M5 zich aanpast aan het warmrijden van de motor.
Had ook een GP met allemaal specificaties.