Blue&me Ipod ellende of ontwetendheid ?

Ovi!
Nuovo Arrivato
Berichten: 21
Lid geworden op: di okt 16, 2007 11:37
Locatie: gorinchem

Blue&me Ipod ellende of ontwetendheid ?

Bericht door Ovi! »

Heb afgelopen weekend aantal cd's toegevoegd op mijn ipod, nu komt het : kan de cd's welke ik heb geladen niet vinden in het menu. als ik mijn oortjes erin doe kan ik de muziek wel beluisteren.
Iemand ervaring ????
Zal in maart ook in limburg verschijnen , alle experts bij elkaar denk ik.
Een hele fijne kar die Punto !!
Ovi!
Nuovo Arrivato
Berichten: 21
Lid geworden op: di okt 16, 2007 11:37
Locatie: gorinchem

Bericht door Ovi! »

wel verkeerde forum zie ik
Een hele fijne kar die Punto !!
Gebruikersavatar
Bennink
Dedito
Berichten: 9115
Lid geworden op: wo nov 15, 2006 17:23
Locatie: Deventer

Bericht door Bennink »

Ik heb je topic verplaatst naar 'Me'

Ik lees je probleem, denk denk denk:

-Je hebt je CD's via ITunes overgezet? In dat geval staan ze in verborgen mappen, Blue&Me zou die moeten herkennen, dat ging bij mij ook goed.
-Welke Ipod heb je? Mijn eigen Nano 1st gen werkt goed, maar is slechts 2 GB.
-Heb je je ID3 tags gevuld? Wellicht dat deze tags niet zijn gevuld en Blue&Me deze niet kan herkennen.
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
Gebruikersavatar
buxol
Avere Una Vita
Berichten: 4165
Lid geworden op: vr feb 24, 2006 21:24
Locatie: Alphen a/d Rijn

Bericht door buxol »

Als je de cd's direct in iTunes hebt ingelezen worden deze standaard in het AAC formaat opgeslagen. Blue&Me kan geen AAC bestanden lezen.
Je kunt de nummers in iTunes selecteren. Rechtermuis en kiezen voor converteren naar mp3.
Je kunt in iTunes instellen dat je het inlezen van cd's direct naar mp3 wilt doen, ipv aac.
Had ook een GP met allemaal specificaties.
Ovi!
Nuovo Arrivato
Berichten: 21
Lid geworden op: di okt 16, 2007 11:37
Locatie: gorinchem

Bericht door Ovi! »

denk dat ik hier al een eindje mee ga komen , zal het eens proberen vanavond. maak gebruik van nano 2 gb 2e gen.
bedankt voor jullie re
Een hele fijne kar die Punto !!
Jacob
Junior Stato
Berichten: 456
Lid geworden op: ma jul 09, 2007 20:38
Locatie: Hengelo

Bericht door Jacob »

Ik heb ook een 'probleem' met mijn iPod (20gb) en de mp3's. Alle mp3's zijn netjes getagged en heb ik via winamp op mijn iPod gezet zodat ik ook alles via de ipod interface zelf kan beluisteren als ik eens niet in de auto zit.

Nu is het zo dat meerdere artiesten met twee verschillende namen in het systeem staan en de verschillende cd's/nummers ook over deze twee namen zijn verdeeld.. hoe kan dat??? De tags zijn 100% correct en dat kan de verschillende namen niet verklaren. Iemand een idee?
GP T-Jet Sport 3d | Exotica Red | Sport leder | CS velgen | Cruise control | Regensensor | Privacy Glass | Anti-Whiplash
Gebruikersavatar
buxol
Avere Una Vita
Berichten: 4165
Lid geworden op: vr feb 24, 2006 21:24
Locatie: Alphen a/d Rijn

Bericht door buxol »

Ik zou toch je tags verder onderzoeken. probeer eens Tag & Rename
Met dit progje kan ik in ieder geval al mijn mp3-tag-wensen vervullen.

Om het programma correct te gebruiken moet je dit topic ook even lezen: ID3-tag probleem afspelen & weergeven nummers
Had ook een GP met allemaal specificaties.
Jacob
Junior Stato
Berichten: 456
Lid geworden op: ma jul 09, 2007 20:38
Locatie: Hengelo

Bericht door Jacob »

buxol schreef:Ik zou toch je tags verder onderzoeken. probeer eens Tag & Rename
Met dit progje kan ik in ieder geval al mijn mp3-tag-wensen vervullen.

Om het programma correct te gebruiken moet je dit topic ook even lezen: ID3-tag probleem afspelen & weergeven nummers
Ik heb al mijn MP3's met behulp van Tagscanner van een juiste tag voorzien en bij de artiesten waarvan ik weet dat het fout gaat zie ik verder geen afwijkende zaken. Toch worden ze (willekeurig) verdeeld over twee artiesten (bijvoorbeeld 'Madonna' en 'Madonn'). Het zijn dus geen afwijkende karakters of iets dergelijks, het gaat ook fout bij normale karakters. Ik ga eens proberen alles gewoon via windows explorer op de iPod te gooien en kijken wat er dan gebeurt. Ergens gaat er toch iets niet goed.. :?
GP T-Jet Sport 3d | Exotica Red | Sport leder | CS velgen | Cruise control | Regensensor | Privacy Glass | Anti-Whiplash
Gebruikersavatar
buxol
Avere Una Vita
Berichten: 4165
Lid geworden op: vr feb 24, 2006 21:24
Locatie: Alphen a/d Rijn

Bericht door buxol »

Dus je verliest het laatste karakter van een titel/artiest?
Heb je mijn link gelezen? Wellicht werkt die oplossing ook voor jou.
Had ook een GP met allemaal specificaties.
Gebruikersavatar
buxol
Avere Una Vita
Berichten: 4165
Lid geworden op: vr feb 24, 2006 21:24
Locatie: Alphen a/d Rijn

Bericht door buxol »

Tagscanner gedownload en geinstalleerd. Mooi gratis alternatief voor Tag&Rename.

Probeer het eens met de Unicode uitgeschakeld.

Afbeelding
Had ook een GP met allemaal specificaties.
Ovi!
Nuovo Arrivato
Berichten: 21
Lid geworden op: di okt 16, 2007 11:37
Locatie: gorinchem

Bericht door Ovi! »

Heren, heb de keuze converteren naar mp3 niet bij klikken rechter muisknop. kan enkel naar aac , en nu ??
Een hele fijne kar die Punto !!
Gebruikersavatar
buxol
Avere Una Vita
Berichten: 4165
Lid geworden op: vr feb 24, 2006 21:24
Locatie: Alphen a/d Rijn

Bericht door buxol »

Ovi! schreef:Heren, heb de keuze converteren naar mp3 niet bij klikken rechter muisknop. kan enkel naar aac , en nu ??
Dan zijn jou bestanden al mp3. Kan het daar niet aan liggen.
Hmmm... ik zou 123 niet weten wat het dan verder zou kunnen zijn.

Probeer anders eens een cd naar mp3 te rippen met een ander programma dan iTunes. En daarna importeren in iTunes en op de iPod. Het is onhandiger, maar gewoon even om te testen in welke stap het nu fout gaat.
Had ook een GP met allemaal specificaties.
Gebruikersavatar
SlippingPenny
Junior Stato
Berichten: 249
Lid geworden op: zo feb 19, 2006 12:11
Locatie: Amsterdam

Bericht door SlippingPenny »

Ovi! schreef:Heren, heb de keuze converteren naar mp3 niet bij klikken rechter muisknop. kan enkel naar aac , en nu ??
Ik zit met hetzelfde probleem. Ik had als ouwe vent een iPod aangeschaft en bewust geen CD-wisselaar besteld toen ik er (te laat) acherkwam, dat B&M helemaal geen Apple AAC-formaat kan lezen. Verder heb ik er helemaal geen verstand van hoe e.e.a. te converteren, dus nu heb ik én geen eigen muziek in de auto én een ongebruikte iPod, want ik ga toch echt niet met die witte oordoppies op lopen.
1.4 16V Emotion, chemical grey, tweed blue sand interieur, 17 inch, MP3-Hifi, ged. achterbank en 3e rolgordel, zijruiten verduisterd, Blue&Me, achterspoiler, zijskirts, stootlijsten, ESP met ASR, MSR, HBA en "hill-holder", dorpellijsten/uitl.sierstuk
swans
Avere Una Vita
Berichten: 4017
Lid geworden op: do nov 08, 2007 20:12
Locatie: Axel
Contacteer:

Bericht door swans »

is het misschien zo dat (als je volledige albums hebt,) dat er een jpg tussen staat van het cd-hoejse. dat hij daarop misschien omzeep gaat.
kweet niet hoe dat zit bij i-tunes gebruik geen ipod. maar zou kunnen.
My ex-girlfriend had this really weird fetish, she liked to dress up like herself
and then act like a bitch all the time
Jacob
Junior Stato
Berichten: 456
Lid geworden op: ma jul 09, 2007 20:38
Locatie: Hengelo

Bericht door Jacob »

buxol schreef:Tagscanner gedownload en geinstalleerd. Mooi gratis alternatief voor Tag&Rename.

Probeer het eens met de Unicode uitgeschakeld.

Afbeelding
Dat zal ik eens gaan proberen, maar de karakters die missen zijn al geen unicode .. :|

Naar welke tag kijkt blue&me trouwens? id3v???
GP T-Jet Sport 3d | Exotica Red | Sport leder | CS velgen | Cruise control | Regensensor | Privacy Glass | Anti-Whiplash
Plaats reactie