5 problemen

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bennink
Dedito
Berichten: 9115
Lid geworden op: wo nov 15, 2006 17:23
Locatie: Deventer

Re: 5 problemen

Bericht door Bennink »

buckshot schreef:Ik heb 5 problemen met mijn GP, ik wil even vragen of er mensen zijn die iets weten hierover.

1: Is er een oplossing voor de stille stem van de blue & me?
steeds moet ik dit volume hoger zetten tijdens het rijden en hoor ik de dame niet.
kan dit misschien opgelost worden door de radio te laten vervangen?
want dit moet ik nog laten doen ivm de traffic info.
Er zit op je normale radio een menuoptie om het external volume aan te passen. Als je die harder zet, gaat dat goed. Maar dan gaan ook je Traffic Control knettertjehard!

2: soms als ik de wagen start dan valt die onmiddellijk stil en geeft hij de melding "Hoge Temp.", wat kan dit zijn?
als ik hem dan weer start gaat het weer goed.
Het lijkt me op een defecte sensor?

3: als ik geparkeerd sta en ik start de wagen en wil wegrijden heb ik soms dat hij even zeer zwaar stuurt.
even bewegen met het stuur en dan gaat het even daarna weer soepel.
Heb je altijd City aanstaan? Of stond ie uit?

4: ik krijg regelmatig nog de melding van Hill Holder zoals al eens gemeld op het forum.
is hier al een oplossing voor?
Geen ervaring mee, maar denk dat dat een ritje dealer wordt...

5: mijn ruitensproeiers werken zeer zwak als ik tegen een snelheid van meer dan 50 aan het rijden ben, ik krijg dan bijna geen vloeistof op de ruit. kan dit opgelost worden?
Bekend probleeem, maar geen bekende oplossing voor. Vanuit de dealer kunnen ze niks, want die sproeimondjes zijn 1 geheel met de beschermkap. Iemand gaf laatst een tip om die mondjes met een klein mesje te bewerken.

Sorry dat het wat veel puntjes zijn, maar ik hoop dat jullie me kunnen helpen met wat info.

grtz
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
Jelte
Junior Stato
Berichten: 362
Lid geworden op: zo dec 10, 2006 18:44
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Jelte »

Hill holder melding betreft een kapotte sensor.
Deze is bij mij vervangen en het probleem was over.

Groeten,

Jelte
Grande Punto Sport 1.3 16V JTD
Caribean Orange, skydome, privacy glass, cruise control, radio mp 3 speler
Gebruikersavatar
Supernova
Junior Stato
Berichten: 240
Lid geworden op: wo sep 27, 2006 10:40
Locatie: Breda

Re: 5 problemen

Bericht door Supernova »

buckshot schreef:2: soms als ik de wagen start dan valt die onmiddellijk stil en geeft hij de melding "Hoge Temp.", wat kan dit zijn?
als ik hem dan weer start gaat het weer goed.
Dit heb ik ook gehad, alleen mijn auto startte helemaal niet meer. Heb hem dan ook weg moeten laten slepen. Bleek bij mij een kapotte koelvloeistofsensor te zijn, dus die is vervangen. Zou ik zeker mee langs de dealer gaan om te voorkomen dat je hem ook moet laten wegslepen...
buckshot schreef:5: mijn ruitensproeiers werken zeer zwak als ik tegen een snelheid van meer dan 50 aan het rijden ben, ik krijg dan bijna geen vloeistof op de ruit. kan dit opgelost worden?
Het gekke is dat ik daar totaal geen last van heb. Ook op de snelweg spuit ie meer dan voldoende op de voorruit. Sterker nog, hij spuit zelfs op de zijruiten bij hoge snelheden... Das dan weer vreselijk irritant bij mooi weer en open ruiten.
GP 1.4 ed. Blue & Me Belly Sand Dance
Gebruikersavatar
walpunto
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 3906
Lid geworden op: ma jun 05, 2006 19:40
Locatie: utrecht

Bericht door walpunto »

ruit sproeier is bekend oprobleem waar volgens zeggen niets aan te doen is .
maar hier boven lees ik dat het dus wel goed kan.

ga toch nog maar eens langs mijn dealer.
2006 gp 1.4 starjet sport
2009 diverse verkeerde auto s
01-09-2016 gp 1.4 t=jet sport
Gebruikersavatar
Maxximum
Membre D'Oro
Berichten: 1553
Lid geworden op: do feb 21, 2008 13:20
Locatie: NL, Sint Jansteen

Bericht door Maxximum »

Sorry dat ik dit topic omhoog schop,
maar dat probleem met je stuurbekrachtiging...
Dat werkt op "olie" dat rondgepompt word.
Is de motor (bekrachtigingspomp) nog in orde en is het "olie"peil van het systeem nog in orde?
als de pomp niet goed werkt, of het oliepeil daarvan is te laag, duurt het langer voor hij druk opbouwt. (volgens mij).
GP 1.4 T-Jet 16V Sport 120 - Crossover Black metallic - Cruise-control - Privacy glass
Afbeelding
CHECK MY GP PICTURES! @ PERSONAL TOPIC
Bill Gates (MicroSoft) schreef:If you can't make it good, at least make it look good
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Bericht door tonyvandenbroek »

Maxximum schreef:Sorry dat ik dit topic omhoog schop,
maar dat probleem met je stuurbekrachtiging...
Dat werkt op "olie" dat rondgepompt word.
Is de motor (bekrachtigingspomp) nog in orde en is het "olie"peil van het systeem nog in orde?
als de pomp niet goed werkt, of het oliepeil daarvan is te laag, duurt het langer voor hij druk opbouwt. (volgens mij).
Volgens mij is de stuurbekrachting elektronisch geregeld.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Maxximum
Membre D'Oro
Berichten: 1553
Lid geworden op: do feb 21, 2008 13:20
Locatie: NL, Sint Jansteen

Bericht door Maxximum »

Elektronisch? ohw... goh, wat gaat de techniek hard :oops:
dus er komt geen pomp en hydrauliek meer bij kijken?
GP 1.4 T-Jet 16V Sport 120 - Crossover Black metallic - Cruise-control - Privacy glass
Afbeelding
CHECK MY GP PICTURES! @ PERSONAL TOPIC
Bill Gates (MicroSoft) schreef:If you can't make it good, at least make it look good
swans
Avere Una Vita
Berichten: 4017
Lid geworden op: do nov 08, 2007 20:12
Locatie: Axel
Contacteer:

Bericht door swans »

nee want zo'n pomp en hydrauliek olie wegen best wel wat...
en veel gewicht gaat weer ten koste van de snelheid :roll:
My ex-girlfriend had this really weird fetish, she liked to dress up like herself
and then act like a bitch all the time
Xander
Senior Stato
Berichten: 673
Lid geworden op: ma dec 31, 2007 20:15

Bericht door Xander »

Dat met die stuurbekrachtiging herken ik ook wel, maar dan ook alleen als ik direct na het starten weg rij? Net alsof ie nog even moet "opstarten".

Als ik braaf een paar tellen wacht tot alle lampjes op het dashboard uit zijn stuurt ie normaal. Gaat het echt alleen maar weg als je begint te sturen??
joedelta

Bericht door joedelta »

Xander schreef:Dat met die stuurbekrachtiging herken ik ook wel, maar dan ook alleen als ik direct na het starten weg rij? Net alsof ie nog even moet "opstarten".

Als ik braaf een paar tellen wacht tot alle lampjes op het dashboard uit zijn stuurt ie normaal. Gaat het echt alleen maar weg als je begint te sturen??
Dat is toch niet braaf, maar normaal :wink: en ze zijn sneller weg dan je denkt :lol: :lol:

Tijdens het starten is het volgens mij zo dat de (motorisch gezien) meest essentiële onderdelen eerst stroom krijgen en dat daarna de aanvullende systemen pas aan de gang gaan. Dit om startproblemen te voorkomen.

Mijn ruitensproeiers staan ook goed. Bij mijn dealer (dezelfde als van Supernova) hebben ze er schijnbaar een trucje voor, maar het is me nog niet duidelijk wat ze nu precies doen....het werkt wel in ieder geval. Het is overigens meestal niet een probleem van zwak zijn van de straal (die is echt wel hard genoeg), maar van het gebrek aan richting van de spuitmondjes.
Gebruikersavatar
scoop
Supporto Tecnico
Supporto Tecnico
Berichten: 1656
Lid geworden op: za dec 02, 2006 11:48
Locatie: Boxmeer

Bericht door scoop »

2+3: Klink bekend in de oren. Een tijdje geleden werd ik door beide problemen tegelijkertijd geplaagd (notabene toen ik de wasstraat wilde uitrijden). Alleen bij mij ging de stuurbekrachtiging helemaal niet meer aan. :( Eerste start: Hoge Temp. melding. Contact uit, weer aan: lampjes weg (behalve accu lampje). Dan starten, motor loopt prima maar accu lampje ging niet meer uit en resultaat: stuurbekrachtiging doet niets. Auto weer van 't contact af, weer op contact en weer starten nadat alle lampjes uit waren: alles ok. Ik heb beide problemen die jij noemt (enkel Hoge Temp. melding en stuurbekrachtiging die even moet "aanpakken") ook wel eens los van elkaar gemerkt, maar de afgelopen maand heb ik beide problemen niet meer gehad. Mijn gevoel zegt dat het hier (afgezien van slecht werkende sensoren) ook wel eens aan een slechte accu kan liggen. Maar met de kilometers die ik maak lijkt me dat niet echt waarschijnlijk. :roll: E.e.a. kan ook voortkomen uit het te snel willen starten (terwijl nog niet alle lampjes uit zijn), maar ik wacht normaal altijd totdat alles uit is.

5: Echt slecht vind ik ze bij mij niet werken, maar het is wel verre van perfect. Misschien dat degenen waarbij het wel goed werkt eens navraag bij hun dealer zouden kunnen doen, of deze er wat aan gedaan heeft om het te verbeteren en zo ja, wat ze precies uitgevoerd hebben? Mocht er een oplossing zijn dan denk ik dat er veel mensen hier zijn die het graag willen weten. ;)
Rob84
Senior Stato
Berichten: 826
Lid geworden op: di nov 13, 2007 17:57
Locatie: Wieringerwerf

Bericht door Rob84 »

joedelta schreef:Mijn ruitensproeiers staan ook goed. Bij mijn dealer (dezelfde als van Supernova) hebben ze er schijnbaar een trucje voor, maar het is me nog niet duidelijk wat ze nu precies doen....het werkt wel in ieder geval. Het is overigens meestal niet een probleem van zwak zijn van de straal (die is echt wel hard genoeg), maar van het gebrek aan richting van de spuitmondjes.
Dan kom ik zaterdag bij jou eens even vergelijken ;) En als het opvallend is zal ik wat foto's maken...

Heb ook last van te laag sproeiende sproeiers namelijk...
I've joined the dark side...
Xander
Senior Stato
Berichten: 673
Lid geworden op: ma dec 31, 2007 20:15

Bericht door Xander »

joedelta schreef:
Xander schreef:Dat met die stuurbekrachtiging herken ik ook wel, maar dan ook alleen als ik direct na het starten weg rij? Net alsof ie nog even moet "opstarten".

Als ik braaf een paar tellen wacht tot alle lampjes op het dashboard uit zijn stuurt ie normaal. Gaat het echt alleen maar weg als je begint te sturen??
Dat is toch niet braaf, maar normaal :wink: en ze zijn sneller weg dan je denkt :lol: :lol:
Normaal wacht ik er ook wel op ja. Liet toevallig een keer de motor afslaan toen ik net achteruit uit een parkeervak gereden was en weer vooruit wilde (ben die auto niet gewend), en toen deed ik het het even iets sneller en viel het me op dat de stuurbekrachtiging nog niet meedeed. ;)
Plaats reactie