de Keijzer Fiat en Alfa dealer - Terneuzen

Goede of slechte service? Plaats hier je ervaringen over jouw Fiat-Dealer.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Maxximum
Membre D'Oro
Berichten: 1553
Lid geworden op: do feb 21, 2008 13:20
Locatie: NL, Sint Jansteen

de Keijzer Fiat en Alfa dealer - Terneuzen

Bericht door Maxximum »

Allereerst wil ik even vertellen dat het beoordelen van een dealer niet mag afhangen van de inruilprijs van je auto. Tuurlijk kunnen de emoties hoog oplopen als er niet de gewenste resultaten worden behaald.

Al met al ben ik een aantal keer bij de Keijzer geweest.
In het begin was ik een beetje sceptisch omdat hij (op dat moment) geen GP's had staan waar ik een proefrit mee kon maken. Later heeft Anthony me uitgelegd hoe dat kwam. Zijn reden kon ik mee inkomen.

Anthony heeft me een proefrit laten rijden in een 1.4 8V editione cool, en een week later kon hij me een ritje geven in een 1.4 T-Jet 16V editione cool. (die was volgens mij speciaal besteld om ervoor te zorgen dat hij een T-Jet kon laten zien en rijden).

Aangezien hij geen sport of racing had staan, heeft hij voor mij de moeite genomen om op een middag even met ons langs een klant te rijden, zodat we het interieur van een sport kon laten zien. We mochten in de auto zitten en rondkijken. Rijden moest voor mij niet, het is immers een andermans auto, en ik zou dat ook niet leuk vinden.

Het resultaat mag er zijn. Ik kreeg een mooie inruilprijs terug en het bedrag werd netjes afgerond.

VERDICT
Ik vind het zeer goed dat Keijzer ons nooit heeft gepushed een beslissing te maken zoals ik bijv. bij Moret wel het gevoel had. Hij liet ons vrij in onze meningen en keuzes.

De manier hoe de Keijzer er voor zorgde dat wij onze wensen konden zien, vind ik een zeer groot punt voor Klantvriendelijkheid waard.
Ik heb toch al wat autoverkopers meegemaakt, maar hier voelde ik me echt klant. Geen gebluf en dikke nekken praat.
Mijn complimenten voor Fiat de Keijzer!

Tot nu toe vind ik een dikke 9 op zijn plaats
GP 1.4 T-Jet 16V Sport 120 - Crossover Black metallic - Cruise-control - Privacy glass
Afbeelding
CHECK MY GP PICTURES! @ PERSONAL TOPIC
Bill Gates (MicroSoft) schreef:If you can't make it good, at least make it look good
swans
Avere Una Vita
Berichten: 4017
Lid geworden op: do nov 08, 2007 20:12
Locatie: Axel
Contacteer:

Bericht door swans »

toch raar dat ik bij keijzer precies het tegenover gestelde gevoel heb...
collega van mij ging voor een alfa kijken bij keijzer en werd ook min of meer afgewimpeld! :shock:



Maar ben blij dat je tevreden bent en een gp hebt besteld!!!
:D
My ex-girlfriend had this really weird fetish, she liked to dress up like herself
and then act like a bitch all the time
Peter
Junior Stato
Berichten: 481
Lid geworden op: za sep 22, 2007 15:09
Locatie: Gent (B)

Re: de Keijzer Fiat en Alfa dealer - Terneuzen

Bericht door Peter »

Maxximum schreef:Allereerst wil ik even vertellen dat het beoordelen van een dealer niet mag afhangen van de inruilprijs van je auto.
Ik zou niet weten waarom niet.

Als ik na 3 jaar en bijna 150.000km met een Ulysse I bij de Fiat dealer waar ik die kocht en altijd in onderhoud had, bij die dealer 7.500€ terugkrijg (nieuwprijs was iets meer dan 20.000€) bij aanschaf van een nieuwe Ulysse II, maar bij een Peugeot/Ford dealer zó 11.000€ bij aanschaf van een P807 en uiteindelijk bij een Citroën dealer 12.500€ bij aanschaf van een C8 (bij Citroën nam men de moeite om uitgebreid naar de Ulysse te komen kijken, die er tot in de puntjes onderhouden bij stond), dan vind ik dat mijn Fiat dealer hierdoor geen 10 van mij krijgt, ook al ben ik over service en klantvriendelijkheid verder nog zo tevreden. En ook al kunnen ze er zelf niet zoveel aan doen, omdat de garage gewoon te klein is om een uitgebreidere tweedehands handel financiëel te bufferen.

Groetjes,
Peter
GP 1.2i 8V Dynamic 5drs Crossover Black - 1 okt '07
swans
Avere Una Vita
Berichten: 4017
Lid geworden op: do nov 08, 2007 20:12
Locatie: Axel
Contacteer:

Re: de Keijzer Fiat en Alfa dealer - Terneuzen

Bericht door swans »

Peter schreef:
Maxximum schreef:Allereerst wil ik even vertellen dat het beoordelen van een dealer niet mag afhangen van de inruilprijs van je auto.
Ik zou niet weten waarom niet.
En ook al kunnen ze er zelf niet zoveel aan doen, omdat de garage gewoon te klein is om een uitgebreidere tweedehands handel financiëel te bufferen.

Groetjes,
Peter
en dat is bij veel dealers zo denk ik
My ex-girlfriend had this really weird fetish, she liked to dress up like herself
and then act like a bitch all the time
Peter
Junior Stato
Berichten: 481
Lid geworden op: za sep 22, 2007 15:09
Locatie: Gent (B)

Re: de Keijzer Fiat en Alfa dealer - Terneuzen

Bericht door Peter »

swans schreef:....en dat is bij veel dealers zo denk ik
Hmm..... in ieder geval bij een aantal: ze proberen toch meestal zo laag mogelijk te bieden voor een inruilwagen (logisch) - en dus bepaalt dat mede mijn beoordeling voor een dealer.
GP 1.2i 8V Dynamic 5drs Crossover Black - 1 okt '07
Gebruikersavatar
Maxximum
Membre D'Oro
Berichten: 1553
Lid geworden op: do feb 21, 2008 13:20
Locatie: NL, Sint Jansteen

Bericht door Maxximum »

Wat ik eigenlijk bedoelde is,
dat ik daar niet mijn beoordeling op heb laten rusten.

Het ligt eraan of je een bod krijgt van:
- "ik heb jou als klant niet nodig" of
- "het spijt me maar ik kan hier niets mee" of
- "Ik wil jou heel graag als klant..."

Bij mijn astra was het bij keijzer de 2e.
Voor de Lancia was het de 3e optie.

2 jaar geleden ging ik bij Opel Kerckaert Hulst naar een 2ehands Seat Leon kijken. Had al mijn auto's daar al gekocht en ik kreeg een bod:
"Ik wil jou niet meer als klant".... Na fikse ruzie ben ik maar opgestapt.
(gelukkig maar anders had ik nu geen GP gekocht 8) )

Mijn ervaring is gewoon dat ik uitstekend ben geholpen en vriendelijk ben behandeld. Heb zaken gedaan met Anthony de Keijzer.
Van de andere verkopers weet ik niets.
GP 1.4 T-Jet 16V Sport 120 - Crossover Black metallic - Cruise-control - Privacy glass
Afbeelding
CHECK MY GP PICTURES! @ PERSONAL TOPIC
Bill Gates (MicroSoft) schreef:If you can't make it good, at least make it look good
Gebruikersavatar
Bennink
Dedito
Berichten: 9115
Lid geworden op: wo nov 15, 2006 17:23
Locatie: Deventer

Bericht door Bennink »

Maxximum schreef:2 jaar geleden ging ik bij Opel Kerckaert Hulst naar een 2ehands Seat Leon kijken. Had al mijn auto's daar al gekocht en ik kreeg een bod:
"Ik wil jou niet meer als klant".... Na fikse ruzie ben ik maar opgestapt.
(gelukkig maar anders had ik nu geen GP gekocht 8) )
Nou, das lekker klantvriendelijk... dat is in elk geval wel een directe reactie ;-)
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
Gebruikersavatar
Maxximum
Membre D'Oro
Berichten: 1553
Lid geworden op: do feb 21, 2008 13:20
Locatie: NL, Sint Jansteen

Bericht door Maxximum »

Ik kreeg een louzy bod voor mijn astra,
en mocht niet eens een proefrit maken... het was nota bene een Opel Test dag waar ik zonder enige problemen in een spiksplinternieuwe Astra CC mocht stappen,
maar een Seat Leon van 3 jaar oud mocht niet.
Ik stond gewoon perplex... afijn, dit zijn oude koeien en Off Topic :wink:
GP 1.4 T-Jet 16V Sport 120 - Crossover Black metallic - Cruise-control - Privacy glass
Afbeelding
CHECK MY GP PICTURES! @ PERSONAL TOPIC
Bill Gates (MicroSoft) schreef:If you can't make it good, at least make it look good
Gebruikersavatar
Maxximum
Membre D'Oro
Berichten: 1553
Lid geworden op: do feb 21, 2008 13:20
Locatie: NL, Sint Jansteen

Re: de Keijzer Fiat en Alfa dealer - Terneuzen

Bericht door Maxximum »

Hier een nieuwtje.
Keijzer is geen officiele Fiat dealer meer.
Ze nemen wel het merk lancia terug.

Fiat heeft keijzer gecanceld wegens een geplande grote nieuwbouw van een Nissan - Fiat garage.
Omdat Van Oeveren - Vervaet ook Fiat ging voeren hebben deze een klacht ingediend en op hun recht gestaan.
(er is een bepaalde clausule over aantal dealers in een bepaalde regio, weet het fijne er niet van).
De nieuwbouw van de Nissan - Fiat garage ging niet meer door, maar keijzer was wel al gecanceld.
Vandaar is Van Oeveren - Vervaet nu de enige Fiat dealer in zeeuws-vlaanderen geworden.
Bij keijzer kun je nog wel nieuwe fiat's kopen/bestellen, al hebben ze geen showroom/demo auto's meer.
GP 1.4 T-Jet 16V Sport 120 - Crossover Black metallic - Cruise-control - Privacy glass
Afbeelding
CHECK MY GP PICTURES! @ PERSONAL TOPIC
Bill Gates (MicroSoft) schreef:If you can't make it good, at least make it look good
swans
Avere Una Vita
Berichten: 4017
Lid geworden op: do nov 08, 2007 20:12
Locatie: Axel
Contacteer:

Re: de Keijzer Fiat en Alfa dealer - Terneuzen

Bericht door swans »

wel te hopen is dat bij van oeveren niet het mercedes-werkplaats-tarief word gevraagd voor reparatie aan een fiat...
My ex-girlfriend had this really weird fetish, she liked to dress up like herself
and then act like a bitch all the time
Plaats reactie