Vraag m.b.t. ESP vs (GP 1.4 16V SPORT)ief rijden
Vraag m.b.t. ESP vs (GP 1.4 16V SPORT)ief rijden
Gisteravond ff een lekker sportief ritje gemaakt door Zoetermeer.
Nu na 600km geef ik 'm af en toe ff de sporen. Dat blok moet toch echt toeren kunnen gaan maken.
Het viel me voor het eerst op dat het ESP lampje vrij vlot knippert. Zo ruig was het allemaal ook weer niet.
Wat is jullie ervaring met de ESP?
Of ben ik sportiever dan mijn GP ??
Nu na 600km geef ik 'm af en toe ff de sporen. Dat blok moet toch echt toeren kunnen gaan maken.
Het viel me voor het eerst op dat het ESP lampje vrij vlot knippert. Zo ruig was het allemaal ook weer niet.
Wat is jullie ervaring met de ESP?
Of ben ik sportiever dan mijn GP ??
ABARTH Punto Evo.
BMC CDA
G-Tech Shortshifter
G-Tech GT560-cup S (black) uitlaat
Tuning door SAVALI
BMC CDA
G-Tech Shortshifter
G-Tech GT560-cup S (black) uitlaat
Tuning door SAVALI
Mijn ervaring is dat ESP de GP nog redelijk laat schuiven, voordat het begint in te grijpen. Ik voel regelmatig als ik wat harder door de bocht ga dat de achterkant begint uit te breken, maar dat het nooit echt doorzet. Overigens heb ik m'n aandacht dan op andere plekken dan op het dashboard. Het lampje zie ik daarom niet knipperen. (reden: http://www.dothetest.co.uk)
Grande Punto 1.4 T-Jet 16v Sport Exotica Red
En een Prius...
Renault Mégane III Estate 1.5 dCi TCE Bose
En een Prius...
Renault Mégane III Estate 1.5 dCi TCE Bose
- tonyvandenbroek
- Presidente GPC
- Berichten: 16093
- Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
- Locatie: Someren
- Contacteer:
Whaha...goed filmpje...maar wel de realiteit. Ik let ook niet zo snel op een ESP lampje dat knippert.
Nu heb ik "maar" 95pk, en toch wil de esp snel ingrijpen. Vooral nu de bandjes wat slechter aan het worden zijn (29000km). Iets te enthousaist door de bocht geeft al reactie naar de esp. Zeker nu op nat wegdek.
Normaal met droog weer, en "goede" banden heb ik er minder last van.
Heb er dan ook geen TURBO in zitten. Geloof dat het lampje dan bij mij al snel kapot was.
Nu heb ik "maar" 95pk, en toch wil de esp snel ingrijpen. Vooral nu de bandjes wat slechter aan het worden zijn (29000km). Iets te enthousaist door de bocht geeft al reactie naar de esp. Zeker nu op nat wegdek.
Normaal met droog weer, en "goede" banden heb ik er minder last van.
Heb er dan ook geen TURBO in zitten. Geloof dat het lampje dan bij mij al snel kapot was.
- ed.de.vries
- Membre D'Oro
- Berichten: 1276
- Lid geworden op: vr dec 01, 2006 0:09
- Locatie: Grevenbicht
lampjes.
ik zit niet bepaald stil,maar ik heb nog geen knipperde lampjes gezien,
ook niet op Nurburgring,en Zolder.
Moet es gaan kijke of er wel lampjes bij mij inzitten.
der alte.
ook niet op Nurburgring,en Zolder.
Moet es gaan kijke of er wel lampjes bij mij inzitten.
der alte.
Met dank aan het feit dat ik me bezig hou met (LAN)gaming raak je goed getraind op elke kleine wijziging in het gezichtsveld.Hellfire schreef:Mijn ervaring is dat ESP de GP nog redelijk laat schuiven, voordat het begint in te grijpen. Ik voel regelmatig als ik wat harder door de bocht ga dat de achterkant begint uit te breken, maar dat het nooit echt doorzet. Overigens heb ik m'n aandacht dan op andere plekken dan op het dashboard. Het lampje zie ik daarom niet knipperen. (reden: http://www.dothetest.co.uk)
Dat, en de rijtraining bij Paul Maaskant
Het filmpje kende ik al. Hulde aan de bedenkers!
Ik maak er geen gewoonte van, maar heb ondanks de waarschuwingen van de ESP geen negatieve gevolgen gehad. De GP ligt als een blok op de weg
ABARTH Punto Evo.
BMC CDA
G-Tech Shortshifter
G-Tech GT560-cup S (black) uitlaat
Tuning door SAVALI
BMC CDA
G-Tech Shortshifter
G-Tech GT560-cup S (black) uitlaat
Tuning door SAVALI
- marcopunto
- Junior Stato
- Berichten: 413
- Lid geworden op: wo aug 15, 2007 11:16
- Locatie: Kalmthout
bij mij (90 pk dualogic met esp en met ouwe vent - stomme combinatie hé) knippert er vanalles, maar geen lampekes ... mijn ogen denk ik .. parkinson light ????
10e Fiat, 3e Punto: GP 3d 1.3jtd 90pk emotion dualogic-chemical grey-leder-skydome-17"-skirts-dakspoiler-esp-subwoofer-park-en regensensor-donkere zijruiten,
2e Lancia: Delta 1.6jtd sixtronic platino - grigrio tempesta/nero lava opaco
2e Lancia: Delta 1.6jtd sixtronic platino - grigrio tempesta/nero lava opaco
Het is inderdaad de ASR die ingrijpt en zorgt voor het branden van het lampje. Dat is wanneer de banden gaan spinnen en dus grip verliezen (ligt meer aan de banden dan aan de GP zelf, denk ik). De ASR kun je trouwens gewoon uitzetten met de knop op het dashboard. De ESP kun je niet uit zetten.swans schreef:enkel die ASR durft wel eens te knipperen! :roll:
Volgens mij moet je echt wel als een idioot gaan rijden wil je de ESP laten branden!!!
De ESP zal trouwens niet snel aan gaan, denk ik zo, de wegligging van de GP is dik voor mekaar.
Ik heb geen ESP, maar op een bepaalde weg die ik ken zou dat lampje toch heel fel gaan branden! Wegdek ligt nogal vreemd, als je een bocht neemt begint de GP te oversturen (wegdek is net geribbelt beton)joedelta schreef:Het is inderdaad de ASR die ingrijpt en zorgt voor het branden van het lampje. Dat is wanneer de banden gaan spinnen en dus grip verliezen (ligt meer aan de banden dan aan de GP zelf, denk ik). De ASR kun je trouwens gewoon uitzetten met de knop op het dashboard. De ESP kun je niet uit zetten.swans schreef:enkel die ASR durft wel eens te knipperen! :roll:
Volgens mij moet je echt wel als een idioot gaan rijden wil je de ESP laten branden!!!
De ESP zal trouwens niet snel aan gaan, denk ik zo, de wegligging van de GP is dik voor mekaar.
Belg, 30, 2007 NOB GP 1.3 JTD, bedenker van de wachtkamer
joedelta schreef: Het is inderdaad de ASR die ingrijpt en zorgt voor het branden van het lampje. Dat is wanneer de banden gaan spinnen en dus grip verliezen (ligt meer aan de banden dan aan de GP zelf, denk ik). De ASR kun je trouwens gewoon uitzetten met de knop op het dashboard. De ESP kun je niet uit zetten.
Hmm, heb al een paar keer gehad dat ik met licht spinnende banden optrok of door een bocht ging (nat weer ), maar het ASR lampje ging niet branden. Of moet je het echt heel bont maken voordat de ASR ingrijpt ?
Grande Punto T-Jet Sport 5d - Crossover Black - Alweer over de 30k...
-
- Avere Una Vita
- Berichten: 4017
- Lid geworden op: do nov 08, 2007 20:12
- Locatie: Axel
- Contacteer:
de asr werkt die trouwens met behulp van de koppeling?
als het goed nat/ glad is (bekende rodeklinkertjes) en je trekt redelijk op met de asr aan durft hij toch nog wel door te slippen (en dan ruikt de koppeling nogal sterk)
als het goed nat/ glad is (bekende rodeklinkertjes) en je trekt redelijk op met de asr aan durft hij toch nog wel door te slippen (en dan ruikt de koppeling nogal sterk)
My ex-girlfriend had this really weird fetish, she liked to dress up like herself
and then act like a bitch all the time
and then act like a bitch all the time