Fiat gaat start/stop-systeem aanbieden

Kijk hier voor nieuws over Fiat.
Plaats reactie
jpkramer
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4699
Lid geworden op: ma feb 11, 2008 21:57

Fiat gaat start/stop-systeem aanbieden

Bericht door jpkramer »

De prototypes Fiat Panda en 500 Aria gaan niet in productie, maar Fiat is wel van plan om de start/stop-technologie aan te bieden. Diesel- en benzineversies van de 500, Panda en Punto zullen in optie leverbaar worden met de brandstofbesparende techniek.
In oktober lanceert Fiat de start/stop-technologie, die de motor automatisch stillegt (bvb. aan het rood licht) om het verbruik te beperken. De 500 met 1.2 benzinemotor wordt het eerste model, maar er volgen er nog meer. Zowel diesels als benzines van de 500, Panda en Punto worden van het start/stop-systeem voorzien. Binnen de drie jaar zal de techniek bovendien standaard aangeboden worden op meerdere modellen binnen de Fiat-groep.
In combinatie met de Dualogic-versnellingsbak zorgt het start/stop-systeem voor een verbuiksdaling van tien procent. Fiat vraagt een meerprijs van ongeveer 400 euro, inclusief de geautomatiseerde versnellingsbak.
Bron: Autoscoops.eu
Gebruikersavatar
Hellfire
Avere Una Vita
Berichten: 2066
Lid geworden op: vr jun 22, 2007 10:26

Bericht door Hellfire »

Mooi initiatief, maar ik zou het niet willen op mijn GP. Die heeft 2 a 3 seconden nodig voordat de motor aanslaat en zo lang wil ik niet wachten bij een stoplicht.
Afbeelding Grande Punto 1.4 T-Jet 16v Sport Exotica Red
Afbeelding En een Prius...
Afbeelding Renault Mégane III Estate 1.5 dCi TCE Bose
Gebruikersavatar
Speedy
Membre D'Oro
Berichten: 1542
Lid geworden op: za sep 16, 2006 10:38

Bericht door Speedy »

Als het een systeem alla BMW wordt dan zou dat helemaal niet verkeerd kunnen zijn ...

Hopelijk gunstiger leasetarieven ... *kijkt hoopvol of de Abarth al in de prijslijst staat*
Ja ik weet dat het icm de duallogic gaat en ja die zal vast en zeker niet op de Abarth zitten

;)
GP 1.4 16v Sport --> Evo 1.3 Multijet Dynamic
Gebruikersavatar
Bennink
Dedito
Berichten: 9115
Lid geworden op: wo nov 15, 2006 17:23
Locatie: Deventer

Bericht door Bennink »

Hellfire schreef:Mooi initiatief, maar ik zou het niet willen op mijn GP. Die heeft 2 a 3 seconden nodig voordat de motor aanslaat en zo lang wil ik niet wachten bij een stoplicht.
Die systemen werken tegenwoordig echt goed hoor. Je moet de rem intrappen als je stilstaat en als je de rem loslaat en het gas wil intrappen draait de motor weer. Bij de *uche* Civic Hybride *proest* werkt het goed.
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
swans
Avere Una Vita
Berichten: 4017
Lid geworden op: do nov 08, 2007 20:12
Locatie: Axel
Contacteer:

Bericht door swans »

ja, die *start* ook niet op de benzine motor!

(leuk in de winter, in de vrieskou met je dieseltje met slechte accu :roll: )
kan je lache!!!!


leuk initiatief wel... of het daadwerkelijk ook echt werk....
bij mij niet iig... ik rijd altijd door rood. :oops:
My ex-girlfriend had this really weird fetish, she liked to dress up like herself
and then act like a bitch all the time
Gebruikersavatar
Maxximum
Membre D'Oro
Berichten: 1553
Lid geworden op: do feb 21, 2008 13:20
Locatie: NL, Sint Jansteen

Bericht door Maxximum »

zet hij die dan volledig uit?
of is het een soort stand-by?
net als een pc "uw instellingen worden opgeslagen, en de auto word in slaapstand gezet".
GP 1.4 T-Jet 16V Sport 120 - Crossover Black metallic - Cruise-control - Privacy glass
Afbeelding
CHECK MY GP PICTURES! @ PERSONAL TOPIC
Bill Gates (MicroSoft) schreef:If you can't make it good, at least make it look good
Plaats reactie