Code afstandsbediening auto gekraakt

Plaats reactie
ExTaxi
Membre D'Oro
Berichten: 1763
Lid geworden op: za jun 17, 2006 10:13
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Code afstandsbediening auto gekraakt

Bericht door ExTaxi »

Bron: Telegraaf

AMSTERDAM - Slecht nieuws voor automobilisten met een draadloos KeeLoq-slot. Een Duitse wetenschapper heeft een nieuwe methode ontwikkeld waarmee de geheime sleutel van de KeeLoq-fabrikant is te achterhalen.
Dat schrijft lifestylemagazine Bright.nl woensdag op zijn website.

Tot op een afstand van 100 meter kun je de draadloze communicatie tussen afstandsbediening en auto opnemen, daarna kraakt de computer de sleutel in ongeveer een uur.

Criminelen kunnen deze methode gebruiken om auto’s te openen zonder sleutel. Veel bekende automerken maken gebruik van KeeLoq.

KeeLoq wordt ook vaak gebruikt voor elektronische startblokkering en zit in de merken Fiat, General Motors, Honda, Chrysler, Daewoo, Volvo, Volkswagen en Jaguar.

Dezelfde draadloze methode wordt ook gebruikt in gebouwen en voor garagedeuren. Het onderzoek van de Duitser staat als pdf-bestand online.

Er zijn overigens al eerder meldingen geweest van techneuten die zeiden de code gekraakt te hebben
Fiat Grande Punto 130 pk mJTD Sport
New Orleans Blue - Blue&Me - Interscope - getinte zijruiten - cruisecontrol - regensensor
Peter
Junior Stato
Berichten: 481
Lid geworden op: za sep 22, 2007 15:09
Locatie: Gent (B)

Bericht door Peter »

Ach ja.... een VW schijnt ook vrij gemakkelijk met een schroevendraaier te kraken zijn......

Onze GP staat lekker in de garage 's nachts waarbij de garagepoort geen afstandsbediening heeft en vanbinnen extra mechanisch beveligd is.
GP 1.2i 8V Dynamic 5drs Crossover Black - 1 okt '07
Gebruikersavatar
walpunto
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 3906
Lid geworden op: ma jun 05, 2006 19:40
Locatie: utrecht

Bericht door walpunto »

lang leve mijn alarm
2006 gp 1.4 starjet sport
2009 diverse verkeerde auto s
01-09-2016 gp 1.4 t=jet sport
Gebruikersavatar
Italia
Junior Stato
Berichten: 348
Lid geworden op: ma mei 22, 2006 8:23
Locatie: Noord-Holland

Bericht door Italia »

Nou dan stelen ze hem toch, Fiat maakt wel weer een nieuwe. 8)
Abarth GP Wit, spiegels in de Italiaanse kleuren, veel plezier ///// Non parole, ma fatti !..
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Bericht door tonyvandenbroek »

walpunto schreef:lang leve mijn alarm
Kijken de mensen ook al lang niet meer naar. Hier in de straat staat ook wel een een alarm te joekelen. Geen man die er naar kijkt.
Ook wat mij betreft mogen ze de GP best "lenen". Alleen niet meer terug brengen dan. Ik zit nu nog in mijn nieuwwaarde regeling, dus kan me niet druk maken.
Afbeelding
Jacob
Junior Stato
Berichten: 456
Lid geworden op: ma jul 09, 2007 20:38
Locatie: Hengelo

Bericht door Jacob »

Dat zou jammer zijn voor de leasemaatschappij :P
GP T-Jet Sport 3d | Exotica Red | Sport leder | CS velgen | Cruise control | Regensensor | Privacy Glass | Anti-Whiplash
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Bericht door hannes »

tonyvandenbroek schreef:
walpunto schreef:lang leve mijn alarm
Kijken de mensen ook al lang niet meer naar. Hier in de straat staat ook wel een een alarm te joekelen. Geen man die er naar kijkt.
Ook wat mij betreft mogen ze de GP best "lenen". Alleen niet meer terug brengen dan. Ik zit nu nog in mijn nieuwwaarde regeling, dus kan me niet druk maken.
sluit me hier bij aan :wink:

maar dan wel lenen zonder terug te brengen. :P
Gebruikersavatar
marcopunto
Junior Stato
Berichten: 413
Lid geworden op: wo aug 15, 2007 11:16
Locatie: Kalmthout

Bericht door marcopunto »

ik ben mijn hond aan het trainen om oostblokkers te herkennen en onmiddellijk aan te vallen als ze in de buurt komen van iets wat van ons is!!!
10e Fiat, 3e Punto: GP 3d 1.3jtd 90pk emotion dualogic-chemical grey-leder-skydome-17"-skirts-dakspoiler-esp-subwoofer-park-en regensensor-donkere zijruiten,
2e Lancia: Delta 1.6jtd sixtronic platino - grigrio tempesta/nero lava opaco
Xander
Senior Stato
Berichten: 673
Lid geworden op: ma dec 31, 2007 20:15

Bericht door Xander »

Ach, autosloten zijn toch niet echt veilig. En al zou het slot wel veilig zijn, dan tikken ze toch een ruitje in?

Zolang ze de startblokkering niet kraken zou ik me niet te veel zorgen maken. Gewoon niet te veel waardevolle dingen in je auto laten liggen.
swans
Avere Una Vita
Berichten: 4017
Lid geworden op: do nov 08, 2007 20:12
Locatie: Axel
Contacteer:

Bericht door swans »

marcopunto schreef:ik ben mijn hond aan het trainen om oostblokkers te herkennen en onmiddellijk aan te vallen als ze in de buurt komen van iets wat van ons is!!!
1 van de 2 honden bij mijn vriendin thuis doet dat naar kopdoeken hoe het komt? ik weet het niet :roll:
My ex-girlfriend had this really weird fetish, she liked to dress up like herself
and then act like a bitch all the time
sh00ks
Nuovo Arrivato
Berichten: 86
Lid geworden op: vr okt 26, 2007 18:22

Bericht door sh00ks »

Als ze jouw auto echt willen hebben, krijgen ze die wel, al is het met de autosleutel gejat uit je woning :? Khoop dat ze iig gauw een oplossing vinden voor eventuele hackers.
marcopunto schreef:ik ben mijn hond aan het trainen om oostblokkers te herkennen en onmiddellijk aan te vallen als ze in de buurt komen van iets wat van ons is!!!
Voordat ik aannames doe, wil ik het je toch serieus vragen: dit is een grap toch?
Afbeelding
'03 Punto MKIIa Abarth 1.8 16v VFD: 156pk/183nm
Gebruikersavatar
marcopunto
Junior Stato
Berichten: 413
Lid geworden op: wo aug 15, 2007 11:16
Locatie: Kalmthout

Bericht door marcopunto »

Natuutrlijk ... al hoop ik dat ze iedereen verslindt die inbreekt, dat meen ik wel ... mijn eigendom is mijn eigendom en daarmee uit.
10e Fiat, 3e Punto: GP 3d 1.3jtd 90pk emotion dualogic-chemical grey-leder-skydome-17"-skirts-dakspoiler-esp-subwoofer-park-en regensensor-donkere zijruiten,
2e Lancia: Delta 1.6jtd sixtronic platino - grigrio tempesta/nero lava opaco
Plaats reactie