Nominaties ’Engine of the Year’ bekend

Kijk hier voor nieuws over Fiat.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Nominaties ’Engine of the Year’ bekend

Bericht door tonyvandenbroek »

We weten bijna welke autofabrikant volgens de deskundigen dit jaar met het beste motorblok op de proppen kwam. De nominaties voor de verkiezing ’International Engine of the Year’ zijn namelijk bekend.
Tot de grootste kanshebbers behoren de Mitsubishi 2,0-liter turbomotor uit de Lancer Evolution X, de 3,8-liter twinturbomotor uit de Nissan GT-R en Subaru’s Boxer Dieselmotor.


Daarnaast zijn de ogen gericht op de 2,0-liter twinturbodiesel uit de BMW 123d en de 4,0-liter V8 uit de BMW M3.
Andere genomineerden zijn de 5,0-liter V10 uit de Audi RS6, de 1,4-liter T-Jet van Fiat, de 3,0-liter turbomotor van Volvo en de machtige 6,2-liter V8 met supercharger uit de Corvette ZR-1.
De jury kiest niet alleen een overall-winnaar: er zijn verschillende categorieën. Hieronder vallen ’gunstigste verbruik’, ’beste prestaties’. Daarnaast worden de motoren onderverdeeld per cilinderinhoud. De laagste categorie is voor motoren met een cilinderinhoud van minder dan één liter, de topcategorie is voor motoren van meer dan 4,0-liter.
Vorig jaar was de 3,0-liter twinturbo zescilinder uit de BMW 335i de overall-winnaar. Bij de jaarlijkse Engine of the Year verkiezing bepaalt een jury van 62 vakjournalisten de winnaars.


bron:autoweek
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Bennink
Dedito
Berichten: 9115
Lid geworden op: wo nov 15, 2006 17:23
Locatie: Deventer

Bericht door Bennink »

Dat doet Fiat goed ;-)
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
Gebruikersavatar
Speedy
Membre D'Oro
Berichten: 1542
Lid geworden op: za sep 16, 2006 10:38

Bericht door Speedy »

Maar BMW beter ;)

Die 4.0 V8 lijkt me echt machtig. Zie ze nu af en toe rijden, jammergenoeg nog niet kunnen horen ...
GP 1.4 16v Sport --> Evo 1.3 Multijet Dynamic
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Bericht door tonyvandenbroek »

Ben het wel met je eens Speedy, maar een Turbo op een klein motortje doet het zeer goed voor het milieu, en ook daar zal best wel naar gekeken worden denk ik.

Op zich vind ik de 1.4 T-jet een zeer goed motortje. Klein compact, en toch powerrrrrr.
Een 4.0L zal zeker lekker rijden, maar lust ook een aardige slok brandstof, co2 uitstoot, en HET past niet eens in een GP (jammer hé)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Speedy
Membre D'Oro
Berichten: 1542
Lid geworden op: za sep 16, 2006 10:38

Bericht door Speedy »

Mwah, met de verpakking van die 4.0 kan ik ook leven ;)
BMW heeft ook al redelijk wat van die engine-of-the-year awards binnen weten te slepen dus Fiat heeft er een zware dobber aan.

Maar zuinige motoren hebben (helaas) de toekomst, zie die 2.0 uit de Lancer Evo X waar iets van 270pk uit gehaald wordt :shock:
GP 1.4 16v Sport --> Evo 1.3 Multijet Dynamic
Gebruikersavatar
robbbie
Nuovo Arrivato
Berichten: 98
Lid geworden op: do feb 21, 2008 11:50
Locatie: belgië

Bericht door robbbie »

raar maar waar blijkbaar

fiat tussen al deze beesten van motors 8)

wil wel iets zeggen hé??
Gebruikersavatar
Maxximum
Membre D'Oro
Berichten: 1553
Lid geworden op: do feb 21, 2008 13:20
Locatie: NL, Sint Jansteen

Bericht door Maxximum »

Speedy schreef: Maar zuinige motoren hebben (helaas) de toekomst, zie die 2.0 uit de Lancer Evo X waar iets van 270pk uit gehaald wordt :shock:
Het issue over de opwarming van de aarde speelt toch al een tijdje mee.
Valt me tegenwoordig toch wel meer op dat ze er nu écht mee bezig zijn.
Wasmiddel word sterker geconcentreerd zodat er minder verpakking nodig is, en minder vrachtwagens om het te vervoeren (die reclame met dat plakboek waar het egeltje oversteekt).

Ik vind het wel knap dat ze de motoren gaan downsizen en toch proberen er zo veel mogelijk uit te halen. toch best grappig dat je strax misschien in een 0.8 V3 Turbo rijd, met 150 pk ofzo. Denk dat dit voor menig technici een uitdaging blijft...
GP 1.4 T-Jet 16V Sport 120 - Crossover Black metallic - Cruise-control - Privacy glass
Afbeelding
CHECK MY GP PICTURES! @ PERSONAL TOPIC
Bill Gates (MicroSoft) schreef:If you can't make it good, at least make it look good
swans
Avere Una Vita
Berichten: 4017
Lid geworden op: do nov 08, 2007 20:12
Locatie: Axel
Contacteer:

Bericht door swans »

v3?"doe dan maar een w3 natuurlijk!!! :D wel een 12 klepper dan he :D :D
My ex-girlfriend had this really weird fetish, she liked to dress up like herself
and then act like a bitch all the time
joedelta

Bericht door joedelta »

Eigenlijk wel leuk allemaal als je ziet wat fabrikanten allemaal uit de kast halen om een aantrekkelijke motor te fabriceren die ook nog binnen de milieueisen valt.

Downsizen....turbootje hier, compressortje daar....klein V-motortje......en dan te weten dat bijna al die ideeën in de jaren '60 al zijn bedacht en uitgevoerd in Italië (met name door Lancia).

Over het niet passen van de V8 in een GP: zeg nooit nooit, ik zag laatst een filmpje van een oude 500 met een blok uit een Ford Sierra Cosworth er in. Dus als dat past, waarom geen V8 in een GP? (op de achterbank, dat wel, maar dan nog :lol: )
Gebruikersavatar
Speedy
Membre D'Oro
Berichten: 1542
Lid geworden op: za sep 16, 2006 10:38

Bericht door Speedy »

Ja! Dat lijkt me wel wat, de V8 uit de M3 in mijn GP!
Die achterbank gebruik ik toch amper, lepel em daar maar in :lol:

Mooie project, zoals Renault een paar jaar terug had met de Clio V6 ;)
GP 1.4 16v Sport --> Evo 1.3 Multijet Dynamic
Gebruikersavatar
Bennink
Dedito
Berichten: 9115
Lid geworden op: wo nov 15, 2006 17:23
Locatie: Deventer

Bericht door Bennink »

'Helaas', de prijs gaat wederom naar BMW, en wel de 3 liter twinturbo uit de 135, 335 en X6.

http://www.autoblog.nl/archive/2008/05/ ... f-the-year
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
Plaats reactie