Airco??

Plaats reactie

Airco??

Ik zou er een laten inbouwen
0
Geen stemmen
Ik zou verder sparen voor een auto met een airco.
17
100%
 
Totaal aantal stemmen: 17

/////
Nuovo Arrivato
Berichten: 142
Lid geworden op: zo jan 07, 2007 21:35

Airco??

Bericht door ///// »

Hoi luitjes!!

Wat is jullie advies want dat wil ik graag van jullie weten. Ik heb een Fiat uit 1999 met maar weinig kilometers op zijn teller staan ( + - 52000 km ), dus hij is nog niet aan vervanging toe en ik ben dus nog niet van plan om hem te gaan inruilen.
Maar hij heeft wel een grote minpunt en dat is dat hij geen airco heeft, dus met slecht weer heb je altijd beslagen ruiten, dus niet echt veilig.
Ik heb dus nu een vraag aan jullie of je in de eerste type Punto mogelijk is om een airco te laten inbouwen door de garage.
Ik wil ook graag weten wat jullie in mij plaats zouden gaan doen, let wel ik heb geen geld genoeg om een auto te gaan aanschaffen met een airco.
Wie weet ook het bedrag wat ik moet neerleggen om een airco in mijn auto te laten inbouwen, en of het technisch ook mogelijk is.


De groeten van ///// ( Wim - Jan )
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Bericht door tonyvandenbroek »

"ALS " het uberhaupt kan, wat ik niet zou weten, dan denk ik dat het toch een aardig duitje gaat kosten. Ik denk dat als je dat geld wat je uit geeft voor in het inbouwen, opzij zet, en nog even doorspaart, je beter af zal zijn. De eerste "tweede handjes" GP zitten al onder de 10.000 euro's.

Persoonlijk zou ik het geld daar niet aan uit geven. Dan nog maar een jaartje zonder AIRCO.
Gebruik dan de goedkope versie ARCO...(alle ramen constant open) :wink:
Afbeelding
bartike
Membre D'Oro
Berichten: 1384
Lid geworden op: ma mar 06, 2006 18:59
Locatie: Kapellen ->Belgium

Bericht door bartike »

alles is mogelijk,

wij hebben bij ons op't werk zo'n punto van voor 99 komen met achteraf in gebouwde airco
en dacht dat het toch wel vrij veel geld kosten in de tijd om dat te laten doen.
en dan nog eens de manier waarom het gedaan word is ook niet echt mooi,in de zin van verwarmingsbak stukzagen voor aircoradiator te monteren binnen in en dergelijke.

ik zou het zeker niet doen.
Afbeelding
Rob84
Senior Stato
Berichten: 826
Lid geworden op: di nov 13, 2007 17:57
Locatie: Wieringerwerf

Bericht door Rob84 »

Een vriend mij heeft laatst een nieuwe compressor voor de airco moeten laten plaatsen en was daar totaal 800euro voor kwijt. En ik geloof dat dit soort prijzen niet echt merk afhankelijk zijn

Ik gok dat je minimaal over de 2000 euro gaat met achteraf inbouwen.

En met dit soort aanpassingen zal je altijd zien als je ze laat uitvoeren dat een of andere onverlaat z'n vrachtwagen in je wagen jast al ie geparkeerd staat. (ik spreek uit ervaring)

En in de dagwaarde uitkering van je verzekering wordt geen rekening gehouden met dit soort dingen.
I've joined the dark side...
Gebruikersavatar
Bennink
Dedito
Berichten: 9115
Lid geworden op: wo nov 15, 2006 17:23
Locatie: Deventer

Bericht door Bennink »

Airco is erg fijn hoor, maar ik zou er niet zoveel geld voor willen neerleggen... dan zou ik gaan zoeken naar een andere wagen, maar ja: als dat dan weer niet te realiseren is zou ik nog even blijven rondrijden in je huidige wagen.
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
Gebruikersavatar
Supernova
Junior Stato
Berichten: 240
Lid geworden op: wo sep 27, 2006 10:40
Locatie: Breda

Bericht door Supernova »

Rob84 schreef:En in de dagwaarde uitkering van je verzekering wordt geen rekening gehouden met dit soort dingen.
Dat klopt niet helemaal... Als je na inbouw je verzekering belt om dit aan te geven dan wordt dit verzekerd onder accesoires, en wordt er wel degelijk rekening gehouden met het feit dat deze ingebouwd is bij het berekenen van de dagwaarde. Je zult alleen wel altijd moeten kunnen aantonen dat ie erin zit, dus goed bonnen bewaren.
GP 1.4 ed. Blue & Me Belly Sand Dance
Rob84
Senior Stato
Berichten: 826
Lid geworden op: di nov 13, 2007 17:57
Locatie: Wieringerwerf

Bericht door Rob84 »

Supernova schreef:
Rob84 schreef:En in de dagwaarde uitkering van je verzekering wordt geen rekening gehouden met dit soort dingen.
Dat klopt niet helemaal... Als je na inbouw je verzekering belt om dit aan te geven dan wordt dit verzekerd onder accesoires, en wordt er wel degelijk rekening gehouden met het feit dat deze ingebouwd is bij het berekenen van de dagwaarde. Je zult alleen wel altijd moeten kunnen aantonen dat ie erin zit, dus goed bonnen bewaren.
Dat is per verzekering verschillend. Ik de "oude" polis van mijn Aygo staat dat ik alleen Audio apparatuur en LM velgen als zijnde accesoires kan mee verzekeren tot een max bedrag van 700euro. En dan is het ook nog zo dat je een dagwaarde uitkering krijgt voor je "accesoires" en voor een airco zal dat niet meer zijn dan een af fabriek airco van 900 euro ook als is ie pas een dag oud...
I've joined the dark side...
Gebruikersavatar
Maxximum
Membre D'Oro
Berichten: 1553
Lid geworden op: do feb 21, 2008 13:20
Locatie: NL, Sint Jansteen

Bericht door Maxximum »

Ik zou verder sparen.
Denk dat het best wat kost om het achteraf in te laten bouwen,
en dan de problemen die je kan krijgen...

Op een nieuwe Punto zit standaard airco.
GP 1.4 T-Jet 16V Sport 120 - Crossover Black metallic - Cruise-control - Privacy glass
Afbeelding
CHECK MY GP PICTURES! @ PERSONAL TOPIC
Bill Gates (MicroSoft) schreef:If you can't make it good, at least make it look good
Peter
Junior Stato
Berichten: 481
Lid geworden op: za sep 22, 2007 15:09
Locatie: Gent (B)

Bericht door Peter »

Ik zou het ook niet doen, in een auto van 9 jaar oud. Zelfs al heeft-ie nog niet zoveel gereden.
Hij is het niet meer waard, bij wijze van spreken. Dat is tenminste mijn mening.
GP 1.2i 8V Dynamic 5drs Crossover Black - 1 okt '07
Plaats reactie