LaTiNo
LaTiNo
Hoi,
Ik heb BIJNA een vuurrode 1.4 16v Sport in de bestelling. Ik ben alleen nog niet helemaal zeker over enkele opties zoals het glazen dak. Of dat wel de moeite waard is.
De sport is het extra geld wel de moeite waard. Mooie velgen, mooie skirts, lekker audiosysteem. Allemaal van die dingen die je normaal gesproken achteraf moet doen en waar heel wat uitzoekwerk voor nodig is.
Wie heeft er trouwens ervaringen aan de onderhandeltafel voor de Punto? Kun je nog wat extraatjes gratis krijgen? Zoals sportpedalen + RV Sierlijsten bijv?
Hopelijk tot ziens op de eerste GP-meeting!
Ik heb BIJNA een vuurrode 1.4 16v Sport in de bestelling. Ik ben alleen nog niet helemaal zeker over enkele opties zoals het glazen dak. Of dat wel de moeite waard is.
De sport is het extra geld wel de moeite waard. Mooie velgen, mooie skirts, lekker audiosysteem. Allemaal van die dingen die je normaal gesproken achteraf moet doen en waar heel wat uitzoekwerk voor nodig is.
Wie heeft er trouwens ervaringen aan de onderhandeltafel voor de Punto? Kun je nog wat extraatjes gratis krijgen? Zoals sportpedalen + RV Sierlijsten bijv?
Hopelijk tot ziens op de eerste GP-meeting!
-
- Junior Stato
- Berichten: 464
- Lid geworden op: di feb 07, 2006 12:46
- Locatie: Leeuwarden
- Contacteer:
Ik heb (binnenkort) de Sportsound.
Heb er behoorlijk voor moeten onderhandelen...
(eigen auto eerder ingeleverd om de dealer tegemoet te komen)
De Sportsound is van zichzelf al aardig compleet,
dus daar valt moeilijk nog iets uit te slepen.
Wel kun je kleine extratjes proberen te regelen zoals
een mooie mattenset, stootstrips, volle tank, etc, etc.
Mijn dealer is al 22 jaar bekend met onze familie,
dus dat onderhandeld al iets makkelijker natuurlijk.
TIP:
Kijk met een dode blik en trek desnoods meerdere dagen uit
voor de onderhandelingen.
Heb er behoorlijk voor moeten onderhandelen...
(eigen auto eerder ingeleverd om de dealer tegemoet te komen)
De Sportsound is van zichzelf al aardig compleet,
dus daar valt moeilijk nog iets uit te slepen.
Wel kun je kleine extratjes proberen te regelen zoals
een mooie mattenset, stootstrips, volle tank, etc, etc.
Mijn dealer is al 22 jaar bekend met onze familie,
dus dat onderhandeld al iets makkelijker natuurlijk.
TIP:
Kijk met een dode blik en trek desnoods meerdere dagen uit
voor de onderhandelingen.
Houd het rubber tussen de lijnen en de glimmende kant boven.
Hmmmm, ik kan maar niet kiezen (Weegschaal).
Ik zie nu maar af van het open dak. Die kost in de lease 50 euro pm extra en ik twijfel nog aan de meerwaarde en ik vind dat lipje (spoilertje) er zo lullig uitzien.
Daarnaast twijfel ik nu weer aan de kleur. Ik heb een rode gezien bij Fivan in Capelle en die had enorme kleurverschillen in de lak (de voorbumper vooral). Dat zag er echt niet goed uit.
Derde twijfelpunt is wel of geen leer, maar dan wel achteraf inbouwen. Kost 1380 euro en dan mag je het leer in je eigen kleur,stiksel, logo's kiezen.
Kost me 'maar' 20 euro extra per maand.
En als laatste die bumper van de NFS-kit. Kost 500 euro incl spuiten en montage maar je neusje ziet er iets stoerder uit. Ik kan dat beter nu laten doen en in de leaseprijs meenemen ipv achteraf uit eigen zak.
Maar er zijn zo weinig foto's van
Ik zie nu maar af van het open dak. Die kost in de lease 50 euro pm extra en ik twijfel nog aan de meerwaarde en ik vind dat lipje (spoilertje) er zo lullig uitzien.
Daarnaast twijfel ik nu weer aan de kleur. Ik heb een rode gezien bij Fivan in Capelle en die had enorme kleurverschillen in de lak (de voorbumper vooral). Dat zag er echt niet goed uit.
Derde twijfelpunt is wel of geen leer, maar dan wel achteraf inbouwen. Kost 1380 euro en dan mag je het leer in je eigen kleur,stiksel, logo's kiezen.
Kost me 'maar' 20 euro extra per maand.
En als laatste die bumper van de NFS-kit. Kost 500 euro incl spuiten en montage maar je neusje ziet er iets stoerder uit. Ik kan dat beter nu laten doen en in de leaseprijs meenemen ipv achteraf uit eigen zak.
Maar er zijn zo weinig foto's van
Oei oei oei, ik blijf maar twijfelen!! Nadat ik gisteren niet al te denderende commentaren las over de 1.4 16v zit ik er toch over na te denken om voor de JTD te gaan. Dan maar geen leer/bumper/composetje/waxoil behandeling. Het kost met dan 60 euro per maand extra heb ik berekend. Maar dan heb je wel een dikke diesel die je veel meer het gevoel geeft dat je vooruit komt. Keuzes....keuzes.....
Heeft iemand hier ervaringen met een 1.4 16v in een Stilo of Punto 'Classic'?
Heeft iemand hier ervaringen met een 1.4 16v in een Stilo of Punto 'Classic'?
Nieuw idee. Ik denk dat ik na 1 april (wanneer ik mijn huidige auto moet inleveren) 2 a 3 maandjes zonder auto doorga en nog niets bestel. Ik kan nl carpoolen met mijn vrouw naar ons werk (in een HGT, zeker geen straf). Ik kan dan 3 maanden lang sparen en wellicht dat tegen die tijd de 1.6 Turbo uitkomt. Wellicht dat die betaalbaar is en dan kan ik die bestellen! Zo niet, dan neem ik alsnog de diesel.....
Voordeel is dat ik dan nog langer kan nadenken over de kleur!
Voordeel is dat ik dan nog langer kan nadenken over de kleur!
Ik heb vrijdag in de 130pk JTD gereden! Wat is dieselrijden toch vreemd! Aanvankelijk had ik het gevoel dat ie best snel was, daarna toch eigenlijk niet, en toen ik in mijn eigen auto terug was (160pk benzine) vond ik die rete-langzaam, maar na een tijdje weer supersnel!
Ik weet niet of het komt doordat de snelheidsBELEVING in de diesel veel minder is: lage toeren, weinig geluid zonder sportfilter. Maar je krijgt wel een duidelijke duw in je rug zodra de turbo aanslaat.
Onder de 2000 toeren heb je 0,0 trekkracht, dan kom je plankgas nog niet vooruit. Zelfs mijn benzine-motor trekt dan sneller door. Daarnaast is het bij 4000-4500 'op' en moet je doorschakelen. Kortom, je moet veel meer schakelen in de diesel. Maar goed, dat zal bij de 1.4 16v ook wel zo zijn.
Misschien is het toch beter om te wachten op de 1.6 Turbo? De vraag is hoeveel die gaat kosten tov de 1.4.
Binnenkort nog maar eens een langer proefritje met de diesel!
Ik weet niet of het komt doordat de snelheidsBELEVING in de diesel veel minder is: lage toeren, weinig geluid zonder sportfilter. Maar je krijgt wel een duidelijke duw in je rug zodra de turbo aanslaat.
Onder de 2000 toeren heb je 0,0 trekkracht, dan kom je plankgas nog niet vooruit. Zelfs mijn benzine-motor trekt dan sneller door. Daarnaast is het bij 4000-4500 'op' en moet je doorschakelen. Kortom, je moet veel meer schakelen in de diesel. Maar goed, dat zal bij de 1.4 16v ook wel zo zijn.
Misschien is het toch beter om te wachten op de 1.6 Turbo? De vraag is hoeveel die gaat kosten tov de 1.4.
Binnenkort nog maar eens een langer proefritje met de diesel!
-
- Nuovo Arrivato
- Berichten: 62
- Lid geworden op: wo feb 15, 2006 18:11
- Locatie: Hengelo O.V.
Heey latino..
Dat heb ik dus ook.. Me kameraad heeft vorige week z`n seat ibiza sport 130 pk TDI. Als ik erin zit en geeft gas.. dan lijkt ie wel veel sneller te gaan dan mijn huidige auto.. Maar op papier is de auto van mij sneller . scheelt niet veel dan .. een halve sec .. maar hij lijkt gewoon sneller.
dit komt gewoon omdag een diesel veel minder toeren hoeft te maken..
Maar ik kan gewoon veel langer doortrekken..
Dat heb ik dus ook.. Me kameraad heeft vorige week z`n seat ibiza sport 130 pk TDI. Als ik erin zit en geeft gas.. dan lijkt ie wel veel sneller te gaan dan mijn huidige auto.. Maar op papier is de auto van mij sneller . scheelt niet veel dan .. een halve sec .. maar hij lijkt gewoon sneller.
dit komt gewoon omdag een diesel veel minder toeren hoeft te maken..
Maar ik kan gewoon veel langer doortrekken..