LaTiNo

Alles wat met Fiat te maken heeft.
LaTiNo
Junior Stato
Berichten: 472
Lid geworden op: wo feb 15, 2006 14:15
Locatie: Verweggistan

LaTiNo

Bericht door LaTiNo »

Hoi,

Ik heb BIJNA een vuurrode 1.4 16v Sport in de bestelling. Ik ben alleen nog niet helemaal zeker over enkele opties zoals het glazen dak. Of dat wel de moeite waard is.

De sport is het extra geld wel de moeite waard. Mooie velgen, mooie skirts, lekker audiosysteem. Allemaal van die dingen die je normaal gesproken achteraf moet doen en waar heel wat uitzoekwerk voor nodig is.

Wie heeft er trouwens ervaringen aan de onderhandeltafel voor de Punto? Kun je nog wat extraatjes gratis krijgen? Zoals sportpedalen + RV Sierlijsten bijv?

Hopelijk tot ziens op de eerste GP-meeting! :D
LaTiNo
Junior Stato
Berichten: 472
Lid geworden op: wo feb 15, 2006 14:15
Locatie: Verweggistan

Bericht door LaTiNo »

ps, ik stond op het punt om deze url te registreren om er een forum op te zetten, maar iemand was me net voor ;)
Admin GPC
Junior Stato
Berichten: 464
Lid geworden op: di feb 07, 2006 12:46
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Admin GPC »

Ik heb (binnenkort) de Sportsound.

Heb er behoorlijk voor moeten onderhandelen...
(eigen auto eerder ingeleverd om de dealer tegemoet te komen)
De Sportsound is van zichzelf al aardig compleet,
dus daar valt moeilijk nog iets uit te slepen.

Wel kun je kleine extratjes proberen te regelen zoals
een mooie mattenset, stootstrips, volle tank, etc, etc.

Mijn dealer is al 22 jaar bekend met onze familie,
dus dat onderhandeld al iets makkelijker natuurlijk. :wink:

TIP:
Kijk met een dode blik en trek desnoods meerdere dagen uit
voor de onderhandelingen.
Houd het rubber tussen de lijnen en de glimmende kant boven.
LaTiNo
Junior Stato
Berichten: 472
Lid geworden op: wo feb 15, 2006 14:15
Locatie: Verweggistan

Bericht door LaTiNo »

Hmmmm, ik kan maar niet kiezen (Weegschaal).
Ik zie nu maar af van het open dak. Die kost in de lease 50 euro pm extra en ik twijfel nog aan de meerwaarde en ik vind dat lipje (spoilertje) er zo lullig uitzien.

Daarnaast twijfel ik nu weer aan de kleur. Ik heb een rode gezien bij Fivan in Capelle en die had enorme kleurverschillen in de lak (de voorbumper vooral). Dat zag er echt niet goed uit.

Derde twijfelpunt is wel of geen leer, maar dan wel achteraf inbouwen. Kost 1380 euro en dan mag je het leer in je eigen kleur,stiksel, logo's kiezen.
Kost me 'maar' 20 euro extra per maand.

En als laatste die bumper van de NFS-kit. Kost 500 euro incl spuiten en montage maar je neusje ziet er iets stoerder uit. Ik kan dat beter nu laten doen en in de leaseprijs meenemen ipv achteraf uit eigen zak.
Maar er zijn zo weinig foto's van :(
funk4life
Junior Stato
Berichten: 392
Lid geworden op: za feb 18, 2006 9:57
Locatie: Monnickendam

Bericht door funk4life »

NFS bumper 500 euro meer? Heb je hier ook een fotootje van dan? Want het hele NFS pakket kost 1800 euries!
LaTiNa
Berichten: 1
Lid geworden op: do feb 16, 2006 22:15
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door LaTiNa »

Afbeelding
LaTiNo
Junior Stato
Berichten: 472
Lid geworden op: wo feb 15, 2006 14:15
Locatie: Verweggistan

Bericht door LaTiNo »

funk4life schreef:NFS bumper 500 euro meer? Heb je hier ook een fotootje van dan? Want het hele NFS pakket kost 1800 euries!
minder zelfs via Tuynder.nl (maar dan wel ongespoten).
LaTiNo
Junior Stato
Berichten: 472
Lid geworden op: wo feb 15, 2006 14:15
Locatie: Verweggistan

Bericht door LaTiNo »

Oei oei oei, ik blijf maar twijfelen!! Nadat ik gisteren niet al te denderende commentaren las over de 1.4 16v zit ik er toch over na te denken om voor de JTD te gaan. Dan maar geen leer/bumper/composetje/waxoil behandeling. Het kost met dan 60 euro per maand extra heb ik berekend. Maar dan heb je wel een dikke diesel die je veel meer het gevoel geeft dat je vooruit komt. Keuzes....keuzes.....

Heeft iemand hier ervaringen met een 1.4 16v in een Stilo of Punto 'Classic'?
LaTiNo
Junior Stato
Berichten: 472
Lid geworden op: wo feb 15, 2006 14:15
Locatie: Verweggistan

Bericht door LaTiNo »

Nieuw idee. Ik denk dat ik na 1 april (wanneer ik mijn huidige auto moet inleveren) 2 a 3 maandjes zonder auto doorga en nog niets bestel. Ik kan nl carpoolen met mijn vrouw naar ons werk (in een HGT, zeker geen straf). Ik kan dan 3 maanden lang sparen en wellicht dat tegen die tijd de 1.6 Turbo uitkomt. Wellicht dat die betaalbaar is en dan kan ik die bestellen! Zo niet, dan neem ik alsnog de diesel.....

Voordeel is dat ik dan nog langer kan nadenken over de kleur! :D
sardo
Nuovo Arrivato
Berichten: 118
Lid geworden op: vr feb 17, 2006 13:05
Locatie: kwintsheul
Contacteer:

Bericht door sardo »

dat jij het volhoudt om zo lang te wachten! :?
Ik zou gek worden ik wordt nu al gek nu ik weet dat ik pas volgedne week vrijdag mijn auto kan ophalen. Had hem liever nu al.
LaTiNo
Junior Stato
Berichten: 472
Lid geworden op: wo feb 15, 2006 14:15
Locatie: Verweggistan

Bericht door LaTiNo »

Aan de ene kant wel, aan de andere kant wil ik ook geen overhaast beslissing nemen en dan 3 jaar lang balen dat ik de verkeerde keuze heb gemaakt :?
LaTiNo
Junior Stato
Berichten: 472
Lid geworden op: wo feb 15, 2006 14:15
Locatie: Verweggistan

Bericht door LaTiNo »

Ik heb vrijdag in de 130pk JTD gereden! Wat is dieselrijden toch vreemd! Aanvankelijk had ik het gevoel dat ie best snel was, daarna toch eigenlijk niet, en toen ik in mijn eigen auto terug was (160pk benzine) vond ik die rete-langzaam, maar na een tijdje weer supersnel!

Ik weet niet of het komt doordat de snelheidsBELEVING in de diesel veel minder is: lage toeren, weinig geluid zonder sportfilter. Maar je krijgt wel een duidelijke duw in je rug zodra de turbo aanslaat.

Onder de 2000 toeren heb je 0,0 trekkracht, dan kom je plankgas nog niet vooruit. Zelfs mijn benzine-motor trekt dan sneller door. Daarnaast is het bij 4000-4500 'op' en moet je doorschakelen. Kortom, je moet veel meer schakelen in de diesel. Maar goed, dat zal bij de 1.4 16v ook wel zo zijn.
Misschien is het toch beter om te wachten op de 1.6 Turbo? De vraag is hoeveel die gaat kosten tov de 1.4.

Binnenkort nog maar eens een langer proefritje met de diesel!
GPEdizione
Nuovo Arrivato
Berichten: 62
Lid geworden op: wo feb 15, 2006 18:11
Locatie: Hengelo O.V.

Bericht door GPEdizione »

Heey latino..
Dat heb ik dus ook.. Me kameraad heeft vorige week z`n seat ibiza sport 130 pk TDI. Als ik erin zit en geeft gas.. dan lijkt ie wel veel sneller te gaan dan mijn huidige auto.. Maar op papier is de auto van mij sneller . scheelt niet veel dan .. een halve sec .. maar hij lijkt gewoon sneller.
dit komt gewoon omdag een diesel veel minder toeren hoeft te maken..
Maar ik kan gewoon veel langer doortrekken..
funk4life
Junior Stato
Berichten: 392
Lid geworden op: za feb 18, 2006 9:57
Locatie: Monnickendam

Bericht door funk4life »

Dat klinkt dus als een goede zaak he, the revolution of the Diesels!
LaTiNo
Junior Stato
Berichten: 472
Lid geworden op: wo feb 15, 2006 14:15
Locatie: Verweggistan

Bericht door LaTiNo »

Eigenlijk is het een oneerlijke vergelijking. Een diesel is alleen maar snel doordat er een Turbo opzit. Zet een Turbo op een benzinemotor en je hebt ook veel meer trekkracht en VEEL betere prestaties!

Ik hoop dat ik bij een langer proefritje er meer 'feeling' voor krijg.
Plaats reactie