18" Fiat Bravo op Fiat GP

Gebruikersavatar
Fre
Nuovo Arrivato
Berichten: 181
Lid geworden op: do jun 12, 2008 18:07
Locatie: Heusden-Zolder

18" Fiat Bravo op Fiat GP

Bericht door Fre »

Heeft iemand een idee of onderstaande velgen van de Fiat Bravo in 18", op de GP passen, qua et-waarde en steek / bandenmaat?

Afbeelding
Op mijn oprit : Fiat Grande Punto 1.3 JTD - Chemical Grey - Blue & Me enzo
Giovanni Tutore
Avere Una Vita
Berichten: 4980
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 19:31

Bericht door Giovanni Tutore »

Uit instructie boekje Bravo (via www.fiat.nl en het zal je verbazen te vinden onder instructie boekjes :) )

71/2 J x 18 ET 35 225/40 R18 92V

Dito Grande Punto:
6,5J X 17'' - ET 46 205/45 R17 88V

Gaarne :wink:
Gebruikersavatar
Bennie
Membre D'Oro
Berichten: 1558
Lid geworden op: do mei 24, 2007 13:04
Locatie: Nieuwkoop

Bericht door Bennie »

Leuk id, ik ben er ook mee bezig geweest, maar de steekmaat komt niet overeen. Dus helaas, je zal verder moeten zoeken.

Succes ermee
swans
Avere Una Vita
Berichten: 4017
Lid geworden op: do nov 08, 2007 20:12
Locatie: Axel
Contacteer:

Bericht door swans »

steekmaat komt niet over een? das raar... Normaal is het toch zo dat (bijna) alle types van een merk dezelfde steek hebben.
Iemand die kan vertellen wat de steek van de bravo dan is?
My ex-girlfriend had this really weird fetish, she liked to dress up like herself
and then act like a bitch all the time
Gebruikersavatar
Bennie
Membre D'Oro
Berichten: 1558
Lid geworden op: do mei 24, 2007 13:04
Locatie: Nieuwkoop

Bericht door Bennie »

Steek van de Bravo is 4x98 en de GP 4x100.

Komt wel vaker voor dat binnen een merk de steek niet overeen komt. Ik geloof ook dat de Bravo veel onderdelen over heeft genomen van zijn voorganger welke ook 4x98 heeft.

Vergeet daarbij niet dat er enig contact van de GP met de Corsa is, waardoor je dus 4x100 tegenkomt.
Gebruikersavatar
Fre
Nuovo Arrivato
Berichten: 181
Lid geworden op: do jun 12, 2008 18:07
Locatie: Heusden-Zolder

Bericht door Fre »

Bedankt voor de oplossing, word dus verderzoeken inderdaad. heb geen zin om te beginnen met schuifbouten te werken enzo.

Heb mss nog een paar ideetjes achter de hand, anders worden het CS velgen. Maar dit is dus pas voor volgende zomer.

Eerst nog wachten tot de auto er is :lol: :)
Op mijn oprit : Fiat Grande Punto 1.3 JTD - Chemical Grey - Blue & Me enzo
PGP
Nuovo Arrivato
Berichten: 94
Lid geworden op: ma okt 08, 2007 20:58
Locatie: Hoensbroek

Bericht door PGP »

Kijk eens voor oxigin kristal black (kan ook andere kleuren)


Vind ik zelf wel een toppertje :lol:

Ford focus ST achtig erg mooi (vind ik zelf)
En past op GP 17 inch :Phttp://images.google.nl/url?q=http://ww ... voj-gylRJQ
Fiat grande Punto T-JET carribean orange
Gebruikersavatar
Fre
Nuovo Arrivato
Berichten: 181
Lid geworden op: do jun 12, 2008 18:07
Locatie: Heusden-Zolder

Bericht door Fre »

Mooie velgen PGP, maar passen niet onder een GP vind ik. Heb ze er al eens onder gezien en dat vond ik maar niks. Geen chroom toestanden onder de GP bij mij :D . Liever mooi lichtmetaal, mss gunmetal look of zwart. Ik kom er wel uit :wink:
Op mijn oprit : Fiat Grande Punto 1.3 JTD - Chemical Grey - Blue & Me enzo
PGP
Nuovo Arrivato
Berichten: 94
Lid geworden op: ma okt 08, 2007 20:58
Locatie: Hoensbroek

Bericht door PGP »

Ik weet toevallig dat ze ook in zwart en een andere kleur leverbaar zijn :lol:

Maar succes met zoeken :lol:
Fiat grande Punto T-JET carribean orange
Gebruikersavatar
Carlo Abarth
Junior Stato
Berichten: 396
Lid geworden op: ma jun 23, 2008 14:16
Locatie: Zevenaar
Contacteer:

Bericht door Carlo Abarth »

Bennie schreef:Steek van de Bravo is 4x98 en de GP 4x100.

Komt wel vaker voor dat binnen een merk de steek niet overeen komt. Ik geloof ook dat de Bravo veel onderdelen over heeft genomen van zijn voorganger welke ook 4x98 heeft.

Vergeet daarbij niet dat er enig contact van de GP met de Corsa is, waardoor je dus 4x100 tegenkomt.
Inderdaad, de Bravo maakt van veel Stilo-onderdelen gebruik, vandaar nog gewoon 4x98. Schuifbouten moet kunnen dan toch? Iemand een idee of het naafgat even groot is?
Gebruikersavatar
Bennie
Membre D'Oro
Berichten: 1558
Lid geworden op: do mei 24, 2007 13:04
Locatie: Nieuwkoop

Bericht door Bennie »

Carlo Abarth schreef:
Bennie schreef:Steek van de Bravo is 4x98 en de GP 4x100.

Komt wel vaker voor dat binnen een merk de steek niet overeen komt. Ik geloof ook dat de Bravo veel onderdelen over heeft genomen van zijn voorganger welke ook 4x98 heeft.

Vergeet daarbij niet dat er enig contact van de GP met de Corsa is, waardoor je dus 4x100 tegenkomt.
Inderdaad, de Bravo maakt van veel Stilo-onderdelen gebruik, vandaar nog gewoon 4x98. Schuifbouten moet kunnen dan toch? Iemand een idee of het naafgat even groot is?
Volgens mij is het naafgat even groot, maar weet ik niet zeker. Schuifbouten kunnen speling geven en dus ook extra schade aan wiellagers bijvoorbeeld.
swans
Avere Una Vita
Berichten: 4017
Lid geworden op: do nov 08, 2007 20:12
Locatie: Axel
Contacteer:

Bericht door swans »

Bennie schreef:Schuifbouten kunnen speling geven en dus ook extra schade aan wiellagers bijvoorbeeld.

dat ze speling kunnen hebben wil ik wel geloven maar schade aan de wiellagers lijkt me nog al stug. Naar mijn weten zitten er op (de meeste velgen centreer punten dus de velg zal altijd goed zitten.
Spoorverbreders of naafadapters (van 4 gaats naar 5 gaats) kunnen wel grote schades veroorzaken omdat ze de afstand van het wiel naar de naaf aanzienlijk vergroten en dit er niet op berekend is.
My ex-girlfriend had this really weird fetish, she liked to dress up like herself
and then act like a bitch all the time
Gebruikersavatar
Bennie
Membre D'Oro
Berichten: 1558
Lid geworden op: do mei 24, 2007 13:04
Locatie: Nieuwkoop

Bericht door Bennie »

swans schreef:
Bennie schreef:Schuifbouten kunnen speling geven en dus ook extra schade aan wiellagers bijvoorbeeld.

dat ze speling kunnen hebben wil ik wel geloven maar schade aan de wiellagers lijkt me nog al stug. Naar mijn weten zitten er op (de meeste velgen centreer punten dus de velg zal altijd goed zitten.
Spoorverbreders of naafadapters (van 4 gaats naar 5 gaats) kunnen wel grote schades veroorzaken omdat ze de afstand van het wiel naar de naaf aanzienlijk vergroten en dit er niet op berekend is.
Ja je hebt gelijk, daar heb ik mij inderdaad in verwart!
Gebruikersavatar
Fre
Nuovo Arrivato
Berichten: 181
Lid geworden op: do jun 12, 2008 18:07
Locatie: Heusden-Zolder

Bericht door Fre »

Voor de mensen met 18" velgen onder hun GP? Hoe valt het rijcomfort mee? En is de wagen ook verlaagd?
Op mijn oprit : Fiat Grande Punto 1.3 JTD - Chemical Grey - Blue & Me enzo
Gebruikersavatar
Bennie
Membre D'Oro
Berichten: 1558
Lid geworden op: do mei 24, 2007 13:04
Locatie: Nieuwkoop

Bericht door Bennie »

Ik heb eerst de auto verlaagd, dat wordt dan uiteraard een stuk stugger. Daarna de 18"gemonteerd, dan merk je geen hele grote stap meer qua stugheid. Ik vind het lekker rijden zo, maar das per persoon verschillend. En ja hij is stug, stugger dan een sportonderstel van de GP. Je moet ervan houden.

En btw heel rustig over drempels
Plaats reactie