Bediening elektrische ramen pasagierskant

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Goose
Senior Stato
Berichten: 732
Lid geworden op: wo okt 04, 2006 10:11
Locatie: Gent

Bediening elektrische ramen pasagierskant

Bericht door Goose »

Hallo mede GP'ers,

Ik vraag me af of dit bij jullie ook zo is.

Het raam langs mijn kant, kan ik in 1 keer naar boven/beneden laten gaan, door het knopje eventjes ingedrukt te houden, en dan gaat dat vanzelf.

Langs de pasagierskant lukt dat echter niet, moet ik de hele tijd naar boven, of onder duwen.
Is de enige auto waarvan ik weet dat het bij 1 kant wel gaat, en bij de andere niet.

Het is een Dynamic versie.

Is dit een extra optie misschien ? Lukt dit bij jullie wel ? of bij niemand ?
GP, Privacy Windows, mistlichten, Crossover Black, Denim Black interior, No Punto logo on the back 13 Mjt 90 Pk Dynamic, 17" OZ Superlegerra
jpkramer
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4699
Lid geworden op: ma feb 11, 2008 21:57

Re: Bediening elektrische ramen pasagierskant

Bericht door jpkramer »

Goose schreef:Hallo mede GP'ers,

Ik vraag me af of dit bij jullie ook zo is.

Het raam langs mijn kant, kan ik in 1 keer naar boven/beneden laten gaan, door het knopje eventjes ingedrukt te houden, en dan gaat dat vanzelf.

Langs de pasagierskant lukt dat echter niet, moet ik de hele tijd naar boven, of onder duwen.
Is de enige auto waarvan ik weet dat het bij 1 kant wel gaat, en bij de andere niet.

Het is een Dynamic versie.

Is dit een extra optie misschien ? Lukt dit bij jullie wel ? of bij niemand ?
Is normaal volgens mij. M'n Mitsubishi Colt had dit ook, en de Panda ook....
Gebruikersavatar
ed.de.vries
Membre D'Oro
Berichten: 1276
Lid geworden op: vr dec 01, 2006 0:09
Locatie: Grevenbicht

Re: Bediening elektrische ramen pasagierskant

Bericht door ed.de.vries »

:-] Hahahah!!
Ik heb een sport 120 pk GP van 2007 (10.October).
Bij onze GP werkt alles normaal en apart.
Ik kan aan de bestuurderszijde,en/of de passagiers kant alles apart laten gebeuren.
Is dit alleen mogelijk bij de sport?????
heb eigenlijk geen idee, de dealer weet het ook niet precies, bij welk type GP eea wel
apart of niet apart te regelen is??????????
.)
: der ALTE: uit zonnig,maar frisjes Limburg.
Gebruikersavatar
Hellfire
Avere Una Vita
Berichten: 2066
Lid geworden op: vr jun 22, 2007 10:26

Re: Bediening elektrische ramen pasagierskant

Bericht door Hellfire »

Uit pagina 79 van het instructieboekje:
Fiat schreef:Automatische werking (indien aanwezig)

De uitvoeringen met 2 elektrisch bedienbare ruiten (alleen voor) zijn uitgerust met automatische bediening omhoog en omlaag van de ruit voor aan bestuurderszijde.

De uitvoeringen met 4 elektrisch bedienbare ruiten (voor en achter) zijn uitgerust met automatische bediening omhoog en omlaag van alle ruiten.
Kortom: volgens dit verhaaltje heb jij een 3-deurs GP of een 5-deurs met alleen elektrische ramen voor. ;)
Afbeelding Grande Punto 1.4 T-Jet 16v Sport Exotica Red
Afbeelding En een Prius...
Afbeelding Renault Mégane III Estate 1.5 dCi TCE Bose
joedelta

Re: Bediening elektrische ramen pasagierskant

Bericht door joedelta »

Hellfire schreef:Uit pagina 79 van het instructieboekje:
Fiat schreef:Automatische werking (indien aanwezig)

De uitvoeringen met 2 elektrisch bedienbare ruiten (alleen voor) zijn uitgerust met automatische bediening omhoog en omlaag van de ruit voor aan bestuurderszijde.

De uitvoeringen met 4 elektrisch bedienbare ruiten (voor en achter) zijn uitgerust met automatische bediening omhoog en omlaag van alle ruiten.
Kortom: volgens dit verhaaltje heb jij een 3-deurs GP of een 5-deurs met alleen elektrische ramen voor. ;)
Dat klopt helemaal, zoals Hellfire het aanhaalt.

Alleen bij 5-deurs GP's met zowel voor als achter elektrisch bedienbare ruiten werken alle opties wat dat betreft.
Mijn huidige GP (5-deurs 1.4 T-Jet 16V Sport) heeft dat. Daar werkt zowel links als rechts automatisch. Daarnaast (dat heb ik op de meeting in Flevoland laten zien) kan ik mijn ruiten openen en sluiten met de afstandsbediening van de auto!!!

Mijn vorige GP (5-deurs 1.4 StarJet 16V Emotion) had geen elektrisch bedienbare ruiten achter en daar moest je dus inderdaad rechtsvoor de knop de hele tijd inhouden voor het openen en sluiten. Ook openen en sluiten met de afstandsbediening werkte daar niet.

Het heeft dus niets met de uitvoering te maken, maar met het aantal deuren en de aanwezigheid van elektrische bediening op alle deuren.
Gebruikersavatar
ed.de.vries
Membre D'Oro
Berichten: 1276
Lid geworden op: vr dec 01, 2006 0:09
Locatie: Grevenbicht

Re: Bediening elektrische ramen pasagierskant

Bericht door ed.de.vries »

:-] t,maakt mij eigenlijk niets uit.
Hoofdzaak is dat eea bij mij (tot nu toe dan!!) goed werkt.
Dat was bij een paar andere auto,s van een italiaans makelij wel ff anders.
Daar ervoer ik OA:
Raam ging open,maar!!! niet meer dicht, circa 48 km met raam open huiswaarts in de nachtelijke uren. Leuk gevoel is dat.
Bij een ander ging alles vóór beide zijden open,en dat met lichte regen, ook leuk hoor.
En als toetje,en herinnering!!!
raam ging half open (ook tijdens regenweer)
en bleef spontaan haken niet meer omhoog/omlaag te krijgen.
O jawel> nadat je met kracht op de binnenzijde deurpaneel bonkte werkte het weer ff,kes.
Toch beukend en bonkend richting dealer kunnen rijden.
Het bleek een los kontact te zijn.
Maar met mijn huidige GP gaat alles (nog) open en dicht wanneer wij het nodig achten.
~~ :der ALTE: uit Grevenbicht.
swans
Avere Una Vita
Berichten: 4017
Lid geworden op: do nov 08, 2007 20:12
Locatie: Axel
Contacteer:

Re: Bediening elektrische ramen pasagierskant

Bericht door swans »

Hellfire schreef:Uit pagina 79 van het instructieboekje:
Fiat schreef:Automatische werking (indien aanwezig)

De uitvoeringen met 2 elektrisch bedienbare ruiten (alleen voor) zijn uitgerust met automatische bediening omhoog en omlaag van de ruit voor aan bestuurderszijde.

De uitvoeringen met 4 elektrisch bedienbare ruiten (voor en achter) zijn uitgerust met automatische bediening omhoog en omlaag van alle ruiten.
Kortom: volgens dit verhaaltje heb jij een 3-deurs GP of een 5-deurs met alleen elektrische ramen voor. ;)

misschien stomme vraag of reactie maar zijn er gp's afgeleverd met raam slingers? (handbediening) ennuh een driedeurs kan alleen maar electrische ramen voor hebben
My ex-girlfriend had this really weird fetish, she liked to dress up like herself
and then act like a bitch all the time
Gebruikersavatar
Douwe
Senior Stato
Berichten: 682
Lid geworden op: zo jul 20, 2008 10:25
Locatie: Den Helder

Re: Bediening elektrische ramen pasagierskant

Bericht door Douwe »

Ik zie nu wat andere reacties, waardoor er volgens mij wat afgeweken is van de vraag:

Goose schreef:
Het raam langs mijn kant, kan ik in 1 keer naar boven/beneden laten gaan, door het knopje eventjes ingedrukt te houden, en dan gaat dat vanzelf.

Ik ga er vanuit dat mijn kant de bestuurderskant is en dat klopt dat het raam aan de bestuurderskant bij bepaalde uitvoeringen door het knopje eventjes ingedrukt te houden vanzelf helemaal open of dicht gaat. Bij deze uitvoeringen gaat het passagierraam open en dicht als men de knop ingedrukt BLIJFT houden.

Zullen ze zo bedacht hebben omdat je alleen je raam in een keer helemaal open wil hebben bij slagbomen enzo.

Er zijn ook echter uitvoeringen waarbij je voor beide ramen het knopje moet BLIJVEN indrukken. Zoals mijn 1.4 8vActive Airco
Fiat Punto Edizione Cool TwinAir Turbo 100 Rock 'n Roll Blue
Volvo XC60 D5 FWD Momentum
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: Bediening elektrische ramen pasagierskant

Bericht door tonyvandenbroek »

Ik heb hetzelfde.

Bestuurderszijde: 1 druk (langer vast houden), raam zakt/opent verder automatisch
Bijrijderszijde: Moet de knop vast blijven houden.

Ook ik heb een sport uitvoering met 3 deuren.
Mij is vanalles verteld waarom de bijrijders zijde niet automatisch gaat. Boeit me verder niet. Bestuurderszijde is het belangrijkste, ivm met kaartjes/pasjes bij parkeergarages e.d
Afbeelding
jpkramer
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4699
Lid geworden op: ma feb 11, 2008 21:57

Re: Bediening elektrische ramen pasagierskant

Bericht door jpkramer »

Uit het instructieboekje:

ELEKTRISCHE RUITBEDIENING
Op de armsteun van het bestuurdersportier zijn twee fig. 87 of (indien aanwezig) vijf fig. 86 bedieningsschakelaars gemonteerd waarmee u, als de contactsleutel in stand MAR staat, de zijruiten bedient

Automatische werking (indien aanwezig)
De uitvoeringen met 2 elektrisch bedienbare ruiten (alleen voor) zijn uitgerust met automatische bediening omhoog en omlaag van de ruit voor aan bestuurderszijde. De uitvoeringen met 4 elektrisch bedienbare ruiten (voor en achter) zijn uitgerust met automatische bediening omhoog en omlaag van alle ruiten.

De automatisch continue werking van de ruit wordt ingeschakeld als u langer dan een halve seconde op een van de bedieningsschakelaars drukt. De beweging stopt als de ruit aan het einde van zijn slag is (of als u nogmaals op de schakelaar drukt). De uitvoeringen met 4 elektrisch bedienbare ruiten (voor en achter) zijn uitgerust met een veiligheidssysteem dat een eventueel obstakel kan waarnemen als de ruit sluit; in dat geval onderbreekt het systeem de ruitbeweging en wordt, afhankelijk van de stand van de ruit, de ruit onmiddellijk geopend.
BELANGRIJK Als de anti-letselfunctie binnen 1 minuut 5 keer inschakelt, dan voert het systeem automatisch de “recovery” uit (zelfbescherming). Hierbij gaat de ruit telkens een klein stukje omhoog totdat de ruit geheel gesloten is.

Ga voor het herstellen van de juiste werking van het systeem als volgt te werk:
open de ruiten; of draai de contactsleutel in stand STOP en vervolgens in MAR. Als er geen storingen zijn, dan werkt de ruit weer normaal.
BELANGRIJK Als de contactsleutel in stand STOP staat of is uitgenomen, dan kunnen de ruiten nog ongeveer 2 minuten worden bediend. Het systeem wordt echter onmiddellijk uitgeschakeld als een van de portieren wordt geopend.

http://www.fiat-service.nl/instructiebo ... ructie.pdf
Gebruikersavatar
Goose
Senior Stato
Berichten: 732
Lid geworden op: wo okt 04, 2006 10:11
Locatie: Gent

Re: Bediening elektrische ramen pasagierskant

Bericht door Goose »

dank u wel lieverdjes,

vind het wel jammer, maar is idd niet zo super hinderlijk.
GP, Privacy Windows, mistlichten, Crossover Black, Denim Black interior, No Punto logo on the back 13 Mjt 90 Pk Dynamic, 17" OZ Superlegerra
jpkramer
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4699
Lid geworden op: ma feb 11, 2008 21:57

Re: Bediening elektrische ramen pasagierskant

Bericht door jpkramer »

Goose schreef:dank u wel lieverdjes.
:oops:
Gebruikersavatar
Maxximum
Membre D'Oro
Berichten: 1553
Lid geworden op: do feb 21, 2008 13:20
Locatie: NL, Sint Jansteen

Re: Bediening elektrische ramen pasagierskant

Bericht door Maxximum »

Als ik hier nog even op mag reageren...
Het raam aan de passagierskant (bij mij) gaat ook niet automatisch naar beneden.
Ik moet de knop vast blijven houden.

Daarnet wilde ik wegrijden en het raam aan de passagierskant openen, maar er gebeurde helemaal niets.
(motor draaide nog niet). Ik hoorde het relais wel opkomen, of de raammotor bekrachtigd worden, maar daar bleef het bij.
Teleurgesteld starte ik de motor, en toen ik het na 10m rijden probeerde, was alles weer opgelost.
(ook nadat ik de motor weer had stilgelegd)
GP 1.4 T-Jet 16V Sport 120 - Crossover Black metallic - Cruise-control - Privacy glass
Afbeelding
CHECK MY GP PICTURES! @ PERSONAL TOPIC
Bill Gates (MicroSoft) schreef:If you can't make it good, at least make it look good
Plaats reactie