teleurstellende verlaging!!! (KW)

Gebruikersavatar
Maxximum
Membre D'Oro
Berichten: 1553
Lid geworden op: do feb 21, 2008 13:20
Locatie: NL, Sint Jansteen

Re: teleurstellende verlaging!!! (KW)

Bericht door Maxximum »

Black schreef:Zijn er nog mensen die hun punto (sport) eens gemeten hebben? :)

Afbeelding

Deze punto lijkt toch geen 5 en 6 cm hoog te staat, of is het gezichtsbedrog?
Ik zal het eens nameten straks (of morgen, of overmorgen).
De foto hierboven is genomen toen hij net uit de garage is komen rijden, standaard dus.
(Sport van Mei 2008).
GP 1.4 T-Jet 16V Sport 120 - Crossover Black metallic - Cruise-control - Privacy glass
Afbeelding
CHECK MY GP PICTURES! @ PERSONAL TOPIC
Bill Gates (MicroSoft) schreef:If you can't make it good, at least make it look good
voske
Nuovo Arrivato
Berichten: 55
Lid geworden op: wo feb 25, 2009 12:20

Re: teleurstellende verlaging!!! (KW)

Bericht door voske »

zo zie je het verschil heel goed voor de verlaging
Afbeelding
en er na zo zie je hoe wijnig plaats er nog over is om te draaien .
dit is echt de maximum om nog goed te kunnen rijden

Afbeelding
Giovanni Tutore
Avere Una Vita
Berichten: 4980
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 19:31

Re: teleurstellende verlaging!!! (KW)

Bericht door Giovanni Tutore »

Van SUV naar STRIJKIJZERRRR
burningsun
Berichten: 6
Lid geworden op: vr jan 09, 2009 18:45
Locatie: heerlen

Re: teleurstellende verlaging!!! (KW)

Bericht door burningsun »

ik vind de vering van de gp sport erg tegenvallen, hiervoor had ik een punto 1.4 16v sporting. Deze was veel sportiver geveerd (liep ook veel beter/sneller) en lag dan ook standaard lager.
Maar 18'' niet een beetje groot? komt de gp helemaal niet meer uit de startblokken! Ik denk dat de gp met 15'' veel beter zal rijden, iemand ervaring?
Grande Punto Sport /leer/interscope/pdc/etc. zwart
old school
Junior Stato
Berichten: 239
Lid geworden op: wo dec 17, 2008 20:35
Locatie: Leke

Re: teleurstellende verlaging!!! (KW)

Bericht door old school »

voske schreef:
old school schreef:sja ik heb er wel last van ook bij bevoorbeeld b epaalde opritten.... en neen ik ben geen zot om op drempels te rijden, in tegendeel zelfs, heb regelmatig iemand die claxoneerd als ik traaaag op een drempel rijdt...
ik denk ook dat je verfing iets te slap is zijn dat niet gewoon de verlagins veren want met die demper erbij is dat tog behoorlijk hard hoor je voelt er elk steentje me dat onder je band kopmt
is nog volledig standaard zelfs niet verlaagd, daarom wil ik ook geen verlaging steken, had gedacht om verlaging te doen na een volledige bodykit, maar met dit geweten te hebben dat de wagen al blijft hangen doe ik het maar niet, btw de verlaging zou zijn om nog wat extra rijkomfort te hebben...
1.3 mjet diesel 90 pk 6,4l/100
to be continued....
voske
Nuovo Arrivato
Berichten: 55
Lid geworden op: wo feb 25, 2009 12:20

Re: teleurstellende verlaging!!! (KW)

Bericht door voske »

old school schreef:
voske schreef:
old school schreef:sja ik heb er wel last van ook bij bevoorbeeld b epaalde opritten.... en neen ik ben geen zot om op drempels te rijden, in tegendeel zelfs, heb regelmatig iemand die claxoneerd als ik traaaag op een drempel rijdt...
ik denk ook dat je verfing iets te slap is zijn dat niet gewoon de verlagins veren want met die demper erbij is dat tog behoorlijk hard hoor je voelt er elk steentje me dat onder je band kopmt
is nog volledig standaard zelfs niet verlaagd, daarom wil ik ook geen verlaging steken, had gedacht om verlaging te doen na een volledige bodykit, maar met dit geweten te hebben dat de wagen al blijft hangen doe ik het maar niet, btw de verlaging zou zijn om nog wat extra rijkomfort te hebben...
verlaging en comfort gaan niet samen maar verlaging en betere baanligging wel
voske
Nuovo Arrivato
Berichten: 55
Lid geworden op: wo feb 25, 2009 12:20

Re: teleurstellende verlaging!!! (KW)

Bericht door voske »

burningsun schreef:ik vind de vering van de gp sport erg tegenvallen, hiervoor had ik een punto 1.4 16v sporting. Deze was veel sportiver geveerd (liep ook veel beter/sneller) en lag dan ook standaard lager.
Maar 18'' niet een beetje groot? komt de gp helemaal niet meer uit de startblokken! Ik denk dat de gp met 15'' veel beter zal rijden, iemand ervaring?
bij mij is dat niet het geval ik heb wel 18 duim's velgen maar het is de diameter van je band dat telt bij mij is deze van men velegen even groot als de originelen het oogt gewoon mooier maar optreken doet hij vind ik beter want je hebt meer grip op de baan.
Gebruikersavatar
jeroengt
Junior Stato
Berichten: 471
Lid geworden op: zo mar 11, 2007 10:31
Locatie: Ede

Re: teleurstellende verlaging!!! (KW)

Bericht door jeroengt »

bij 15 inch is je band veel hoger dan bij 18 inch dit om de omtrek gelijk te houden
Gebruikersavatar
Goose
Senior Stato
Berichten: 732
Lid geworden op: wo okt 04, 2006 10:11
Locatie: Gent

Re: teleurstellende verlaging!!! (KW)

Bericht door Goose »

jeroengt schreef:bij 15 inch is je band veel hoger dan bij 18 inch dit om de omtrek gelijk te houden
hangt toch gewoon vanaf van de bandenmaat ??

ik had vroeger 18'ers, laagprofiel, 225/35/18

je kan evengoed bvb 195/35/15 hebben, dan is je band even dik he.

Wat ik wel ondervonden heb, is dat met 18" mijn auto veel meer verbruikte.

Bedankt voor de extra foto'tjes, ziet er idd goed uit, maar nu heb ik wel van een aantal vrienden al vernomen, dat KW idd een kwalitatief zeer goede kit is, maaaaaaaaaaaaar, dat die ringen om de vering te verstellen van plastic zijn, en daardoor snel kapot gaan, dus ik zoek nog even verder naar de gepaste kit.
GP, Privacy Windows, mistlichten, Crossover Black, Denim Black interior, No Punto logo on the back 13 Mjt 90 Pk Dynamic, 17" OZ Superlegerra
Giovanni Tutore
Avere Una Vita
Berichten: 4980
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 19:31

Re: teleurstellende verlaging!!! (KW)

Bericht door Giovanni Tutore »

225/35 of 195/35 is toch 6,4 / 5,6 :?:

Benieuwd waarom jouw nick Gansje is :roll:
Gebruikersavatar
Goose
Senior Stato
Berichten: 732
Lid geworden op: wo okt 04, 2006 10:11
Locatie: Gent

Re: teleurstellende verlaging!!! (KW)

Bericht door Goose »

Giovanni Tutore schreef:225/35 of 195/35 is toch 6,4 / 5,6 :?:

Benieuwd waarom jouw nick Gansje is :roll:
Ja, hoe moet ik da nu duidelijk zeggen, ik bedoel dat een band van 15" niet noodzakelijk dikker/hoger hoeft te zijn dan die van een 18", dat je bvb bij alle 2 laagprofiel banden kan steken.
GP, Privacy Windows, mistlichten, Crossover Black, Denim Black interior, No Punto logo on the back 13 Mjt 90 Pk Dynamic, 17" OZ Superlegerra
Giovanni Tutore
Avere Una Vita
Berichten: 4980
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 19:31

Re: teleurstellende verlaging!!! (KW)

Bericht door Giovanni Tutore »

Laag profiel kan altijd. JIJ beweert echter dat 35 altijd even hoog is....
Leon
Senior Stato
Berichten: 565
Lid geworden op: zo jan 18, 2009 21:20
Locatie: Doesburg

Re: teleurstellende verlaging!!! (KW)

Bericht door Leon »

1e getal is de breedte van de band, 2e getal is de hoogte van de band in procenten van de breedte. 35% van 195 is dus platter dan 35% van 225 :wink:
Het verbruik kan inderdaad toenemen met een grotere velgmaat.
Paar van de oorzaken zijn:

- gewicht van de velg is hoger -> hoger verbruik
- meestal zitten er ook bredere banden om -> meer wrijving -> hoger verbruik, maar ook meer tractie
Sinds 20-01-2009
Fiat Grande Punto 1.4 16v 'Racing', Exotica Red, BMC CDA airbox, custom koplampen met LED angel eyes+5000k xenon, getinte ramen achter, Blue&Me navigatie, 17" black Monaco Mirabeau velgen, Cruise Control
Gebruikersavatar
Hellfire
Avere Una Vita
Berichten: 2066
Lid geworden op: vr jun 22, 2007 10:26

Re: teleurstellende verlaging!!! (KW)

Bericht door Hellfire »

Leon schreef:- gewicht van de velg is hoger -> hoger verbruik
- meestal zitten er ook bredere banden om -> meer wrijving -> hoger verbruik, maar ook meer tractie
Die eerste is nagenoeg verwaarloosbaar. Het zit 'm vooral in de hogere rolweerstand van de bredere banden.
Afbeelding Grande Punto 1.4 T-Jet 16v Sport Exotica Red
Afbeelding En een Prius...
Afbeelding Renault Mégane III Estate 1.5 dCi TCE Bose
Gebruikersavatar
Maxximum
Membre D'Oro
Berichten: 1553
Lid geworden op: do feb 21, 2008 13:20
Locatie: NL, Sint Jansteen

Re: teleurstellende verlaging!!! (KW)

Bericht door Maxximum »

Heeft het misschien ook iets te maken met de totale omtrek v/d band?
het totaal kan toch niet 100% gelijk zijn?
dus kan het zijn dat de km's afwijken, en lijkt het verbruik alleen toe te nemen...
GP 1.4 T-Jet 16V Sport 120 - Crossover Black metallic - Cruise-control - Privacy glass
Afbeelding
CHECK MY GP PICTURES! @ PERSONAL TOPIC
Bill Gates (MicroSoft) schreef:If you can't make it good, at least make it look good
Plaats reactie