stuurbekrachtiging wil naar links
stuurbekrachtiging wil naar links
Sinds de laatste tijd heb ik de indruk dat sturen naar links gemakkelijker gaat dan naar rechts. Als ik de city stand uit heb staan en een stukje rijd, daarna stop en vervolgens de city stand inschakel gaat het stuurwiel ook een stukje naar links (bij stilstand!). Met name als ik langzaam rijd is het effect het duidelijkst. Bij file rijden is het steeds naar rechts bijsturen.
De sporing is OK, want als ik 70 of harder rijd op een vlakke weg, gaat de auto 'met losse handen' precies rechtuit.
Iemand enig idee waar dit aan ligt? De garage dacht aan vervanging stuurhuis. (Is reeds vervangen om het 'bonk-geluid' te verhelpen - zie ander draadje)
De sporing is OK, want als ik 70 of harder rijd op een vlakke weg, gaat de auto 'met losse handen' precies rechtuit.
Iemand enig idee waar dit aan ligt? De garage dacht aan vervanging stuurhuis. (Is reeds vervangen om het 'bonk-geluid' te verhelpen - zie ander draadje)
FIAT Grande Punto 1.4 T-Jet Sport 120 pk. 3 deurs, Crossover black, 3 hoofsteunen achter, 17" velgen, Blue@me nav, parkeersensoren, regensensor, anti whiplash hoofdsteunen.
Hier voor: FIAT Grande Punto Emotion. 1.9 JTD 120pk.
Hier voor: FIAT Grande Punto Emotion. 1.9 JTD 120pk.
Re: stuurbekrachtiging wil naar links
Bandenspanning misschien ?
Mito 1.3 Jtd - Bianco spino - Nav - Bose - 115 pk by Savali
Re: stuurbekrachtiging wil naar links
Misschien moet hij opnieuw gecalibreerd worden. :roll:
Re: stuurbekrachtiging wil naar links
Als je stuurwiel bij stilstand naar links draait als je de city stand aanzet, is gewoon niet goed.
Door de dealer op laten lossen.
Door de dealer op laten lossen.
GP2 T-jet Sport 3d, Ambient White, getinte zijruiten, skydome open dak, 17" Take off, Cruise control, sportpedalen, Tuned by Squadra.
Re: stuurbekrachtiging wil naar links
Met de handen los van het stuur?Harrie45 schreef:daarna stop en vervolgens de city stand inschakel gaat het stuurwiel ook een stukje naar links (bij stilstand!).
Grande Punto 1.4 T-Jet 16v Sport Exotica Red
En een Prius...
Renault Mégane III Estate 1.5 dCi TCE Bose
En een Prius...
Renault Mégane III Estate 1.5 dCi TCE Bose
Re: stuurbekrachtiging wil naar links
Ja.Hellfire schreef:Met de handen los van het stuur?Harrie45 schreef:daarna stop en vervolgens de city stand inschakel gaat het stuurwiel ook een stukje naar links (bij stilstand!).
FIAT Grande Punto 1.4 T-Jet Sport 120 pk. 3 deurs, Crossover black, 3 hoofsteunen achter, 17" velgen, Blue@me nav, parkeersensoren, regensensor, anti whiplash hoofdsteunen.
Hier voor: FIAT Grande Punto Emotion. 1.9 JTD 120pk.
Hier voor: FIAT Grande Punto Emotion. 1.9 JTD 120pk.
Re: stuurbekrachtiging wil naar links
Of de positiesensoren zijn defect of hij moet opnieuw gekalibreerd worden....
BIj de dealer kunnen ze hem uitlezen en zien of de pos. sensoren defect zijn.
Geeft hij geen fout dan kalibreren ze hem opnieuw en KAN het opgelost zijn.
Mocht het dan terugkomen moeten alsnog de pos. sensoren vervangen worden.
Bromt je stuurhuis ook als je hem heel rustig een stukje verdraaid?
BIj de dealer kunnen ze hem uitlezen en zien of de pos. sensoren defect zijn.
Geeft hij geen fout dan kalibreren ze hem opnieuw en KAN het opgelost zijn.
Mocht het dan terugkomen moeten alsnog de pos. sensoren vervangen worden.
Bromt je stuurhuis ook als je hem heel rustig een stukje verdraaid?
- Sunrise
- Dedito
- Berichten: 7609
- Lid geworden op: wo sep 03, 2008 22:34
- Locatie: Het mooie Brabantse Land
- Contacteer:
Re: stuurbekrachtiging wil naar links
Ligt het misschien aan de combinatie van leeftijd en kilometers. Als je bijna altijd alleen in de auto zit kan het gebeuren dat na verloop van tijd de auto links wat lager is dan rechts (millimeter). Heb dat zelf namelijk een keer meegemaakt
-
- Avere Una Vita
- Berichten: 4017
- Lid geworden op: do nov 08, 2007 20:12
- Locatie: Axel
- Contacteer:
Re: stuurbekrachtiging wil naar links
dat kan misschien wel zijn maar dan moet je zeker te weten 24 uur per dag in je auto zitten gedurende deze 24 uur ook echt rijden én de auto minstens 30 jaar oud zijn.
Ik wil wel eens weten hoe je dit gemeten hebt!
Als de auto maar iet wat op een ongelijke ondergrond staat kan je misschien wel al 3cm afwijking hebben!
Als je dit met een rolmeter oid hebt gemeten dan mag je in je handjes klappen!
Maar misschien ligt het aan de temperatuur, als de auto in de zon heeft gestaan en de andere kant net in de schaduw zetten de veren aan 1 kant meer uit als aan de andere wat resulteert dat de ene kant iets hoger komt te staan dan de andere!
wat ik hiermee probeer te zeggen is dat een auto van misschien 5 jaar oud echt geen verschil in veren gaat hebben! zou ook betekenen dat als je veel bochten naar links of rechts maakt de auto overhelt naar de andere kant dus ook meer inzakt aan die kant!
ik denk dat het probleem in het stuur huis zit en dan met name in de sensoren
Ik wil wel eens weten hoe je dit gemeten hebt!
Als de auto maar iet wat op een ongelijke ondergrond staat kan je misschien wel al 3cm afwijking hebben!
Als je dit met een rolmeter oid hebt gemeten dan mag je in je handjes klappen!
Maar misschien ligt het aan de temperatuur, als de auto in de zon heeft gestaan en de andere kant net in de schaduw zetten de veren aan 1 kant meer uit als aan de andere wat resulteert dat de ene kant iets hoger komt te staan dan de andere!
wat ik hiermee probeer te zeggen is dat een auto van misschien 5 jaar oud echt geen verschil in veren gaat hebben! zou ook betekenen dat als je veel bochten naar links of rechts maakt de auto overhelt naar de andere kant dus ook meer inzakt aan die kant!
ik denk dat het probleem in het stuur huis zit en dan met name in de sensoren
My ex-girlfriend had this really weird fetish, she liked to dress up like herself
and then act like a bitch all the time
and then act like a bitch all the time
Re: stuurbekrachtiging wil naar links
Volgende week wordt het stuurhuis wederom vervangen. Blijkbaar zijn de sensoren niet los te vervangen en/of bij te regelen.
Ook wordt dan de radio met veel te hard TA volume na 2,5 jaar opgestuurd naar Brussel.
Ook wordt dan de radio met veel te hard TA volume na 2,5 jaar opgestuurd naar Brussel.
FIAT Grande Punto 1.4 T-Jet Sport 120 pk. 3 deurs, Crossover black, 3 hoofsteunen achter, 17" velgen, Blue@me nav, parkeersensoren, regensensor, anti whiplash hoofdsteunen.
Hier voor: FIAT Grande Punto Emotion. 1.9 JTD 120pk.
Hier voor: FIAT Grande Punto Emotion. 1.9 JTD 120pk.
- Carlo Abarth
- Junior Stato
- Berichten: 396
- Lid geworden op: ma jun 23, 2008 14:16
- Locatie: Zevenaar
- Contacteer:
Re: stuurbekrachtiging wil naar links
Bij mij zijn de sensoren in Juli gewoon nog vervangen. De positiesensoren waren kapot en zijn gewoon vervangen. Volgens de dealer alleen de sensoren zelf. Was overigens garantie.
Re: stuurbekrachtiging wil naar links
Als de dealer meent dat alles vervangen moet worden spreek ik hem niet tegen. Overigens heb ik garantie/mobiliteit voor het 3e en 4e jaar afgesloten. Dus kost het me niets.Carlo Abarth schreef:Bij mij zijn de sensoren in Juli gewoon nog vervangen. De positiesensoren waren kapot en zijn gewoon vervangen. Volgens de dealer alleen de sensoren zelf. Was overigens garantie.
FIAT Grande Punto 1.4 T-Jet Sport 120 pk. 3 deurs, Crossover black, 3 hoofsteunen achter, 17" velgen, Blue@me nav, parkeersensoren, regensensor, anti whiplash hoofdsteunen.
Hier voor: FIAT Grande Punto Emotion. 1.9 JTD 120pk.
Hier voor: FIAT Grande Punto Emotion. 1.9 JTD 120pk.
Re: stuurbekrachtiging wil naar links
Het onderste gedeelte van het stuurhuis is vervangen. In eerste instantie door een verkeerd type waardoor de garage het niet afgeregeld kreeg. Na hulp van Fiat is het juiste type gemonteerd en alles werkt weer naar behoren.
FIAT Grande Punto 1.4 T-Jet Sport 120 pk. 3 deurs, Crossover black, 3 hoofsteunen achter, 17" velgen, Blue@me nav, parkeersensoren, regensensor, anti whiplash hoofdsteunen.
Hier voor: FIAT Grande Punto Emotion. 1.9 JTD 120pk.
Hier voor: FIAT Grande Punto Emotion. 1.9 JTD 120pk.