verlichting in bedieningshendels?

jpkramer
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4699
Lid geworden op: ma feb 11, 2008 21:57

Re: verlichting in bedieningshendels?

Bericht door jpkramer »

M'n GP gaat donderdag naar de dealer.
Eerste reactie van de verkoper: bij m'n GP branden ze ook niet, na controle bleken ze wel te branden. Alle andere GP's (nieuw en occasions) hadden ook werkende verlichting in het stuur....
Gebruikersavatar
Douwe
Senior Stato
Berichten: 682
Lid geworden op: zo jul 20, 2008 10:25
Locatie: Den Helder

Re: verlichting in bedieningshendels?

Bericht door Douwe »

jpkramer schreef:M'n GP gaat donderdag naar de dealer.
Eerste reactie van de verkoper: bij m'n GP branden ze ook niet, na controle bleken ze wel te branden. Alle andere GP's (nieuw en occasions) hadden ook werkende verlichting in het stuur....
Slechte reactie van de verkoper. Alsof zijn GP de standaard is. Wel mooi dat ze wel branden bij hem. Stond hij denk even met zijn mond vol tanden.
Wat zei je, "misschien moet je eens langs de Pearl":)

Bij mijn dealer duurde het ook even, en daar deden veel nieuwe showroom auto's het ook niet. Maar met mijn argumenten zei de dealer later, nou dan proberen we het gewoon op jouw GP dan weten we hoe het zit/hoort.
Fiat Punto Edizione Cool TwinAir Turbo 100 Rock 'n Roll Blue
Volvo XC60 D5 FWD Momentum
Gebruikersavatar
Sunrise
Dedito
Berichten: 7609
Lid geworden op: wo sep 03, 2008 22:34
Locatie: Het mooie Brabantse Land
Contacteer:

Re: verlichting in bedieningshendels?

Bericht door Sunrise »

Dus voor iedereen en altijd: DE FEEST VERLICHTING OP HET STUUR MOET AAN ZIJN ~~ , anders retour dealer....
jpkramer
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4699
Lid geworden op: ma feb 11, 2008 21:57

Re: verlichting in bedieningshendels?

Bericht door jpkramer »

Douwe schreef:
jpkramer schreef:M'n GP gaat donderdag naar de dealer.
Eerste reactie van de verkoper: bij m'n GP branden ze ook niet, na controle bleken ze wel te branden. Alle andere GP's (nieuw en occasions) hadden ook werkende verlichting in het stuur....
Slechte reactie van de verkoper.
Ben ik niet met je eens.
Het was hem gewoon nooit opgevallen dat er verlichting in zit. Dit topic werd helemaal gelezen en er werden gelijk sleutels van alle aanwezige GP's gehaald en hij ging buiten kijken bij z'n eigen GP.
Conclusie: het hoort te branden, dus direct afspraak gemaakt voor donderdagmiddag.
KrIkKeL
Junior Stato
Berichten: 231
Lid geworden op: di jul 15, 2008 22:48
Locatie: Berlaar, België

Re: verlichting in bedieningshendels?

Bericht door KrIkKeL »

Heb mijn dealer reeds aangesproken op dit probleem en heeft een ticket aangevraagd voor de garantie van stukken en werkuren bij Fiat.
Wel tof om te vermelden is dat de verkoper reacties van het forum heeft verzameld om bewijzen te staven dat de verlichting wel degelijk moet branden als extra argument om dit te staven.

Hopelijk krijgt hij snel nieuws en kan er tot vervanging over worden gegaan! :-)
ex-GP owner since 27/09/10 :-)
Gebruikersavatar
wimper
Nuovo Arrivato
Berichten: 19
Lid geworden op: zo sep 21, 2008 12:25

Re: verlichting in bedieningshendels?

Bericht door wimper »

net bij de dealer geweest, deze heeft dankzij dit forum de schakelaars besteld.
hij heeft info opgevraagd bij een collega FIAT dealer in Den Helder.
woensdag worden de schakelaars vervangen, en ook word dan de tankmeter afgesteld, nu bij volle tank ongeveer een kwart leeg op de meter.

ben dus erg blij :-] :-] met de info van dit forum

gr wim ~~
Editione Lusso, skydome, 17 inch velgen, en originele 15 inch met winterbanden, Grande Punto logo op derde remlicht, armsteun, kenwood radio met canbus sturing, pioneer 17 cm speakers voorportier, 20 cm magnat op eigengemaakte mdf hoedenplank.
Gebruikersavatar
wimper
Nuovo Arrivato
Berichten: 19
Lid geworden op: zo sep 21, 2008 12:25

Re: verlichting in bedieningshendels?

Bericht door wimper »

vandaag met de GP naar de dealer geweest ongeveer 1 uur werk en de schakelaars doen het weer met verlichting.
de dealer heeft de oude schakelaars geopend en daar zitten totaal geen smd leds in.

ben dus erg blij met het resultaat.

wat mij erg opvalt is dat als je de auto voltankt de benzine meter niet olledig vol aan geeft, hebben meer mensen hier last van.

of is het zoals bij de oude punto dat eerst de lucht uit de tank moet en er dan nog ongeveer een liter of 5 bij kan.

gr wim
Editione Lusso, skydome, 17 inch velgen, en originele 15 inch met winterbanden, Grande Punto logo op derde remlicht, armsteun, kenwood radio met canbus sturing, pioneer 17 cm speakers voorportier, 20 cm magnat op eigengemaakte mdf hoedenplank.
Gebruikersavatar
Douwe
Senior Stato
Berichten: 682
Lid geworden op: zo jul 20, 2008 10:25
Locatie: Den Helder

Re: verlichting in bedieningshendels?

Bericht door Douwe »

Mooi nieuwe schakelaars in je stuur. De info die je dealer opgevraagd heeft in Den Helder komt weer bij mij vandaan.
Klein kringetje zo de GPC. Ik heb er veel moeite voor gedaan om de knoppen bij mijn dealer vervangen te krijgen, maar het is gelukt.
Wat voor stuur heb jij leer of kunstof?

Bij een ander GPC lid is het niet gelukt, de knoppen paste niet en werkte niet correct, en hij heeft een leren stuur, vandaar de vraag.

Ik kan mijn GP volledig voltanken, ik houd het vulpistool ook nooit op de gebruikelijke wijze erin, ik steek hem er recht in en draai hem dan voorzichtig 45 graden naar zijn achterkant toe, anders lukt het bij mij ook niet.

Ik herken dat ook van vorige modellen punto's.
Fiat Punto Edizione Cool TwinAir Turbo 100 Rock 'n Roll Blue
Volvo XC60 D5 FWD Momentum
Gebruikersavatar
wimper
Nuovo Arrivato
Berichten: 19
Lid geworden op: zo sep 21, 2008 12:25

Re: verlichting in bedieningshendels?

Bericht door wimper »

Douwe schreef:Mooi nieuwe schakelaars in je stuur. De info die je dealer opgevraagd heeft in Den Helder komt weer bij mij vandaan.
Klein kringetje zo de GPC. Ik heb er veel moeite voor gedaan om de knoppen bij mijn dealer vervangen te krijgen, maar het is gelukt.
Wat voor stuur heb jij leer of kunstof?

Bij een ander GPC lid is het niet gelukt, de knoppen paste niet en werkte niet correct, en hij heeft een leren stuur, vandaar de vraag.

Ik kan mijn GP volledig voltanken, ik houd het vulpistool ook nooit op de gebruikelijke wijze erin, ik steek hem er recht in en draai hem dan voorzichtig 45 graden naar zijn achterkant toe, anders lukt het bij mij ook niet.

Ik herken dat ook van vorige modellen punto's.
ik heb een leren stuur in de GP zitten.

de dealer was verder blij verrast om te zien dat zijn werk goed was, en dat het forum hierbij zo een goede invloed heeft

hij heeft tevens bij mij navraag gedaan over de site en heeft dit in zijn pc opgeslagen.

wat betreft de tankhandel ongeveer 45 graden houden, bedoel je dan de slang gericht naar de achterzijde van de auto ??

gr wim
Editione Lusso, skydome, 17 inch velgen, en originele 15 inch met winterbanden, Grande Punto logo op derde remlicht, armsteun, kenwood radio met canbus sturing, pioneer 17 cm speakers voorportier, 20 cm magnat op eigengemaakte mdf hoedenplank.
Gebruikersavatar
Douwe
Senior Stato
Berichten: 682
Lid geworden op: zo jul 20, 2008 10:25
Locatie: Den Helder

Re: verlichting in bedieningshendels?

Bericht door Douwe »

Het forum werk inderdaad prima. Mijn autoverkoper in Den Helder heb ik zelf een stapeltje visitekaartjes van de GPC gegeven en die geeft hij aan geïnteresseerden.

Dat heeft tot nu toe al in 1 nieuw lid geresulteerd.

En wat dat tanken betreft, ik bedoel wat jij zegt " de slang gericht naar de achterzijde van de auto" De tankslang zelf is als het ware horizontaal, knikt natuurlijk wel een stukje verder weer verticaal naar benenden.
Dit werkt bij mij altijd goed.
Fiat Punto Edizione Cool TwinAir Turbo 100 Rock 'n Roll Blue
Volvo XC60 D5 FWD Momentum
jpkramer
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4699
Lid geworden op: ma feb 11, 2008 21:57

Re: verlichting in bedieningshendels?

Bericht door jpkramer »

Auto weer opgehaald bij Fivan en ook ik zie nu het licht :P
Gebruikersavatar
Sunrise
Dedito
Berichten: 7609
Lid geworden op: wo sep 03, 2008 22:34
Locatie: Het mooie Brabantse Land
Contacteer:

Re: verlichting in bedieningshendels?

Bericht door Sunrise »

Gelukkig dat steeds meer mensen de feestverlichting hebben/krijgen ~~ , en wat het tanken betreft: "gewoon slang erin" en tanken. Bij starten de meter op VOL en dat duurt ongeveer een 50 km voordat hij gaat verlopen 8)
jpkramer
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4699
Lid geworden op: ma feb 11, 2008 21:57

Re: verlichting in bedieningshendels?

Bericht door jpkramer »

Ik heb "uit betrouwbare bron" begrepen dat er in februari al een memo naar de dealers verstuurd is waarin staat dat er een produktiewijziging is sinds eind 2007.
Sinds die tijd hebben GP's met alleen audio bediening op het stuur geen verlichting in de knoppen zitten. GP's met Blue&Me hebben nog wel verlichting in de knoppen....
Giovanni Tutore
Avere Una Vita
Berichten: 4980
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 19:31

Re: verlichting in bedieningshendels?

Bericht door Giovanni Tutore »

Wat een vreemde bron. Als forumleden met meldingen van dit forum verlichte krijgen NA overleg met de importeur :?: :shock:
Gebruikersavatar
Sunrise
Dedito
Berichten: 7609
Lid geworden op: wo sep 03, 2008 22:34
Locatie: Het mooie Brabantse Land
Contacteer:

Re: verlichting in bedieningshendels?

Bericht door Sunrise »

Bang dat er op het forum teveel verteld is over dit onderwerp :?: (klantenservice) :?:
Plaats reactie