Fiat dealers

Goede of slechte service? Plaats hier je ervaringen over jouw Fiat-Dealer.
attola
Nuovo Arrivato
Berichten: 57
Lid geworden op: vr mar 03, 2006 18:32
Locatie: Barendrecht

Fiat dealers

Bericht door attola »

Hallo Punto rijders;ik zit met een probleem en heb jullie advies of tips hierbij nodig. In een eerder stadium had ik een stukje geschreven over mijn toenmalige Fiat dealer waarmee ik een geschil had over inruil met een personal agreyment. Nu ben ik overgestapt naar een andere dealer(Dordrecht). Ik heb daar een punto-sport besteld en zou begin mei afgeleverd worden. Na een aantal telefoontjes naar de dealer te hebben gepleegt van wanneer de auto nu eens zou komen werd er steeds maar door de verkoper gezegt dat hij nog niet binnen was. Ik heb vandaag(Maandag 15-05)mijn stoute schoenen aangedaan en ben bij de dealer wezen kijken. Wat schetste mijn verbazing,MIJN auto staat daar op het binnen terrein.(dit weet ik,omdat de kleur die ik uitgekozen hebt ORANJE is) Omstreeks 17.15 uur vanavond(Maandag 15-05) werd ik opgebeld door een neefje van mij en hij wist mij te vertellen dat mijn dealer(Dordrecht)morgen falliet verklaard zal worden. WAT NU,WAT NU. WIE KAN MIJ ADVISEREN,GRAAG MET SPOED.
Sinds Juni 2006 in het bezit van een GP sport met sky-dome en bleu&me op het stuur. In de kleur "oranje" (zie onder foto's attola via Romeodelta)
Gebruikersavatar
Señor Sjon
Membre D'Oro
Berichten: 1343
Lid geworden op: zo mar 26, 2006 21:36
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Señor Sjon »

Pfff, zo da's een naar verhaal.

Heb je al betaald? Zo niet dan heb je in feite ook geen vordering en zal de inboedel verkocht worden om schuldeisers te betalen. En bovenaan die lijst staat meestal de belastingdienst. Daarna blijft er vaak maar bar weinig over.
Bij een aankomend faillisement wil de importeur ook weleens het een en ander weghalen.

Maar tips heb ik niet echt voor je.

Toen je naar je auto ging kijken, waren ze toen al dicht? Anders morgen voor de deur liggen. Desnoods ff googlen naar dacht ik rechtspraak.nl

Er is iig een site waar al die uitgesproken faillisementen staan. Of iig gedaagden voor de rechtbank (wat meestal bij een faillisement zo is
Uitvoering: Fiat Grande Punto Sport 1.4 16v Crossover Black
Nu met een Toyotank RAV4 2.0 4WD. Weer eens wat anders. :mrgreen:
Gebruikersavatar
buxol
Avere Una Vita
Berichten: 4165
Lid geworden op: vr feb 24, 2006 21:24
Locatie: Alphen a/d Rijn

Bericht door buxol »

Damn, da's inderdaad een klote situatie. Ik heb echter geen verstand van dit soort zaken en kan je alleen maar heel veel succes wensen!
Had ook een GP met allemaal specificaties.
joedelta

Bericht door joedelta »

@Atolla

Een erg vervelend verhaal.
In zo'n geval moet je alles op alles zetten om zo snel mogelijk volledig op de hoogte te komen van de stand van zaken en van je eventuele rechten. We hebben het hier toch over Auto Hotel Dordrecht neem ik aan?
Hoe komt je neef aan die informatie? Vaak is het zo dat in gevallen van dreigende faillissementen de meest wilde verhalen de ronde gaan doen, misschien valt de praktijk mee.
Heb je geprobeerd contact te krijgen met de dealer?

andere tips:
houd de lokale krant in de gaten: alle faillissementen en surseances van betaling worden gepubliceerd zodra de rechter er een uitspraak over heeft gedaan. (binnen enkele dagen na de uitspraak)
Zodra je zeker bent van het faillissement, neem dan contact op met je rechtsbijstandverzekering (als je een consumentenrecht verzekering hebt), neem contact op met de curator (die staat vermeld in de publicatie van de uitspraak van de rechter), neem contact op met FIAT Nederland en leg hen je probleem voor, neem eventueel contact op met het lokale juridisch loket....

Ik hoop dat je nog niets betaald hebt, dan is er alleen sprake van een vertraging van de levering, of via een andere dealer (opnieuw bestellen) of het kan zo zijn dat de curator een regeling treft waarbij de bestelde auto's gewoon afgeleverd worden. Zodra het faillissement is uitgesproken, mag/kan de importeur de auto's niet meer terug halen, althans de curator zal er alles aan doen om dat te voorkomen.

Ik zou gewoon proberen rustig te blijven en de hiervoor genoemde stappen proberen te bewandelen.
Heel veel succes en houd ons op de hoogte!!!!
Admin GPC
Junior Stato
Berichten: 464
Lid geworden op: di feb 07, 2006 12:46
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Admin GPC »

Belangrijkste vraag: Heb je betaald?

zo nee... helaas nóg wat langer wachten op je GP.
zo ja... rechtswinkel binnenstappen en je vrage stellen.
Houd het rubber tussen de lijnen en de glimmende kant boven.
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Bericht door tonyvandenbroek »

Damn :shock:


Het zal je maar gebeuren. Veel weet ik ook niet, maar probeer in ieder geval rustig te blijven. In het ergste geval komt de auto alleen wat later, misschien via een andere dealer.

Ik hoop dat het allemaal goed uitpakt voor je. Succes
Afbeelding
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Bericht door hannes »

dit is een vreemde zaak, maar als de geruchten over een faillisement rondgaan kun je er zeker van zijn dat de importeur het ook weet.
en deze zou dan beslist de GP's die nog niet op kenteken staan hebben weggehaald.
tenzij de poorten geloten zijn door de curator, maar dan zou je ook niemand aan de telefoon moeten krijgen , want dan mag niemand meer het pand in.
ik heb dit bij mijn vorige werkgever ook meegemaakt, en toen ging het precies op deze wijze.

maar desondanks vind ik het héél sneu voor je, en zal het idd weer langer gaan duren voor je in het bezit zult zijn van een GP.
attola
Nuovo Arrivato
Berichten: 57
Lid geworden op: vr mar 03, 2006 18:32
Locatie: Barendrecht

Alvast bedankt.

Bericht door attola »

Diegene die met de beste bedoelingen gereageerd hebben alvast bedankt voor het advies. Fiat Auto Nederland heb ik ingeseind en die wachten nog even met een reactie om wat te doen.Morgen(Woensdag) moet ik bij een andere dealer komen(Lombardijen) om samen te bekijken wat te kunnen doen. Nog maar even afwachten dus. Bedankt,attola.
Sinds Juni 2006 in het bezit van een GP sport met sky-dome en bleu&me op het stuur. In de kleur "oranje" (zie onder foto's attola via Romeodelta)
joedelta

Re: Alvast bedankt.

Bericht door joedelta »

attola schreef:Diegene die met de beste bedoelingen gereageerd hebben alvast bedankt voor het advies. Fiat Auto Nederland heb ik ingeseind en die wachten nog even met een reactie om wat te doen.Morgen(Woensdag) moet ik bij een andere dealer komen(Lombardijen) om samen te bekijken wat te kunnen doen. Nog maar even afwachten dus. Bedankt,attola.
Inderdaad een verstandige stap om contact met de importeur op te nemen. Succes morgen!!!
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Bericht door tonyvandenbroek »

Ook van deze kant, SUCCES woensdag. Ik hoop voor je dat het allemaal goed uitpakt en dat je de GP vlug in bezit hebt.
Afbeelding
attola
Nuovo Arrivato
Berichten: 57
Lid geworden op: vr mar 03, 2006 18:32
Locatie: Barendrecht

Gelukkig volgende week de GP

Bericht door attola »

GELUKKIG:de dealer toegegeven dat er interne problemen zijn,maar een failisement is niet aan de orde. Aangezien de verkoper die mij de GP heeft verkocht op vakantie is konden de overige verkopers de auto niet aan mij verkopen wegens enorme drukte(bull).Vandaag op gesprek geweest en er is mij beloofd dat vanaf vandaag aan de GP gewerkt gaat worden om deze binnen 5 werkdagen te kunnen leveren. Wanneer het volgende week gaat gebeuren zal ik later nog een berichtje over sturen. Ik wil niemand een poot uitdraaien,maar ik ben nu een klant die vanwege bepaalde omstandigheden zeker zijn recht zal gaan halen.
Tenzij de dealer zelf iets onderneemt natuurlijk. Ik wacht nog rustig af.
Sinds Juni 2006 in het bezit van een GP sport met sky-dome en bleu&me op het stuur. In de kleur "oranje" (zie onder foto's attola via Romeodelta)
Gebruikersavatar
buxol
Avere Una Vita
Berichten: 4165
Lid geworden op: vr feb 24, 2006 21:24
Locatie: Alphen a/d Rijn

Bericht door buxol »

pfieuuuw. Da's inderdaad goed nieuws.

Conclusie: Volgende week rijd Attola in z'n nieuwe bolide :)
Gefeliciteerd!
Had ook een GP met allemaal specificaties.
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Bericht door hannes »

nou Attola dat is idd BULLSHIT dat verhaaltje dat ze je proberen te verkopen.
zoiets kan ik nog niet eens verzinnen :wink:

maar ben blij voor je dat het toch nog goed is gekomen :D
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Bericht door tonyvandenbroek »

eind goed al goed, zullen we maar zeggen
Afbeelding
joedelta

Bericht door joedelta »

fijn zo'n dealer....maar goed we hebben er allemaal weer iets van geleerd, en het meest belangrijke: je GP komt er aan. :D
Plaats reactie