Fiat dealers

Goede of slechte service? Plaats hier je ervaringen over jouw Fiat-Dealer.
attola
Nuovo Arrivato
Berichten: 57
Lid geworden op: vr mar 03, 2006 18:32
Locatie: Barendrecht

foto's

Bericht door attola »

Onder het kopje foto's GP staan een paar foto's van mijn "ORANJE"GP.
Sinds Juni 2006 in het bezit van een GP sport met sky-dome en bleu&me op het stuur. In de kleur "oranje" (zie onder foto's attola via Romeodelta)
Gebruikersavatar
buxol
Avere Una Vita
Berichten: 4165
Lid geworden op: vr feb 24, 2006 21:24
Locatie: Alphen a/d Rijn

Bericht door buxol »

Had ook een GP met allemaal specificaties.
joedelta

Re: Fiat dealers

Bericht door joedelta »

Even een oud topic naar boven gehaald. Het kopje dekt de lading, dus waarom niet.

Op mijn zoektocht naar een 500 1.2 lounge met inruil van mijn GP 1.4 T-Jet Sport ben ik natuurlijk begonnen bij mijn eigen dealer, Otten in Breda, Oosterhout en Etten-Leur. Uiteraard werd ik daar netjes geholpen. Toen ik voor mezelf had besloten het voornemen van inruilen door te zetten, wilde ik daar een zwarte demo 500 kopen. Helaas werd deze net voor mijn neus verkocht.
Vervolgens ben ik wat gaan rondneuzen op internet voor een andere geschikte 500. Naar aanleiding van advertenties op autotrack, autotrader, autoscout etc. heb ik diverse FIAT-dealers benaderd. Zeker de helft heeft nooit gereageerd!
Ook ben ik persoonlijk bij een paar dealers langs gegaan.

Een paar indrukken:
Peterman in Enschede. Indruk was redelijk. Stonden me netjes te woord, maar waren niet echt geïnteresseerd in een deal (denk ik). Bod op GP was matig, zelfs bij aankoop van een hele nieuwe 500.
FIAT Dealer van Wirdum in Ede. Behoorlijk onprettig. Inspecteerde de GP zeer uitgebreid, alsof het een verdachte/slechte wagen was, en wilde vervolgens eigenlijk geen bod uitbrengen. Uiteindelijk kwam er dan toch een bedrag naar voren en dat was het slechtste van alle bedrijven die ik had benaderd. (500 bleek trouwens ook schade te hebben, dus die had ik toch al niet genomen)
FIVAN Amersfoort. Goed bod op de GP. Ontzettend gedreven verkoper, die maar contact met me bleef opnemen. Hebben echt een top-indruk achtergelaten. Wilden zelfs op mijn verzoek zonder meerprijs andere (nieuwe) velgen monteren.

Uiteindelijk heb ik de 500 trouwens niet bij een FIAT-dealer gekocht, maar bij een universele Bovag-garage. Rosendaal Auto's in 's-Heerenberg. Ze hadden nu eenmaal de beste verhouding tussen aangeboden 500, prijs daarvan en inruilwaarde van de GP. Heel net bedrijf waar je keurig behandeld wordt.
Silvia
Nuovo Arrivato
Berichten: 61
Lid geworden op: vr dec 21, 2007 20:03
Locatie: Zevenaar

Re: Fiat dealers

Bericht door Silvia »

He, dat bedrijf is 's Heerenberg is niet zo ver van mij vandaan.
Maar dat bedrijf verkoopt toch alleen occasions?
Als ze wel nieuwe Fiat's verkopen is dat misschien een goed alternatief voor de failliete Fiat dealer uit Doetinchem.
joedelta

Re: Fiat dealers

Bericht door joedelta »

Silvia schreef:He, dat bedrijf is 's Heerenberg is niet zo ver van mij vandaan.
Maar dat bedrijf verkoopt toch alleen occasions?
Als ze wel nieuwe Fiat's verkopen is dat misschien een goed alternatief voor de failliete Fiat dealer uit Doetinchem.
Ze verkopen op zich ook wel nieuw, maar verder is het een universeel garagebedrijf. Mijn 500 is overigens een demo die ze van een FIAT-dealer over hadden genomen. Hij had pas 70 km op de teller en heeft gewoon nog fabrieksgarantie.
Plaats reactie