Eerste indrukken GP Sport
Eerste indrukken GP Sport
Hallo,
Gisteren mijn gloednieuwe GP Sport opgehaald. Nu inmiddels 250 km op de teller (wow!) en ik wil graag mijn eerste indrukken met jullie delen.
-De auto ligt, zeker op de snelweg, enorm stabiel op de weg. Ik was bang dat het stuur te gevoelig zou zijn, maar dit is absoluut niet waar.
-Ik heb de ideale zitpositie nog lang niet gevonden. Als ik mijn ellebogen links en rechts op de steunen houdt, kan ik net niet fijn het stuur vastpakken. Dit moet dan zo'n beetje aan de onderkant. Ik ben 1.75, hoe zitten andere mensen met deze lengte (ik verwacht zo'n 45.000 km per jaar te maken)? Ik kan het stuur ook helemaal aan de onderkant vastpakken en dan mijn handen laten rusten op m;n knieeen, maar dit is ook niet ideaal.
-Vanochtend met wat regen, vond ik de ruitewissers erg slipperig en zwabberend over de ramen glijden. Het maakte ook wat herrie.
-Ik heb het idee dat de PK's veel beter uit de motor komen als de motor warm is. Klinkt logisch natuurlijk, maar ik vond het verchil wel behoorlijk groot.
-Blue & me met mijn iPod Classic Video 160 gieg, met ongeveer 60 GB aan muziek, werkt niet echt goed. Blue & me moet eerst de hele iPod scannen, en dit gaat natuurlijk niet echt rap met 60 GB. Erg vreemd dat Microsoft niet gewoon de Apple interface gebruikt, de eigenwijze eikels.
Dealer is nu bezig met een andere aansluiting dmv een tussenstuk dat op de radio is aangesloten, maar lijkt geen ideale oplossing. De iPod komt dan op de CD wisselaar ingang.
Heb gezocht op het forum naar andere mensen met deze iPod perikelen, maar niks gevonden van mensen met dezelfde iPod.
Alle commentaar is welkom!
Gisteren mijn gloednieuwe GP Sport opgehaald. Nu inmiddels 250 km op de teller (wow!) en ik wil graag mijn eerste indrukken met jullie delen.
-De auto ligt, zeker op de snelweg, enorm stabiel op de weg. Ik was bang dat het stuur te gevoelig zou zijn, maar dit is absoluut niet waar.
-Ik heb de ideale zitpositie nog lang niet gevonden. Als ik mijn ellebogen links en rechts op de steunen houdt, kan ik net niet fijn het stuur vastpakken. Dit moet dan zo'n beetje aan de onderkant. Ik ben 1.75, hoe zitten andere mensen met deze lengte (ik verwacht zo'n 45.000 km per jaar te maken)? Ik kan het stuur ook helemaal aan de onderkant vastpakken en dan mijn handen laten rusten op m;n knieeen, maar dit is ook niet ideaal.
-Vanochtend met wat regen, vond ik de ruitewissers erg slipperig en zwabberend over de ramen glijden. Het maakte ook wat herrie.
-Ik heb het idee dat de PK's veel beter uit de motor komen als de motor warm is. Klinkt logisch natuurlijk, maar ik vond het verchil wel behoorlijk groot.
-Blue & me met mijn iPod Classic Video 160 gieg, met ongeveer 60 GB aan muziek, werkt niet echt goed. Blue & me moet eerst de hele iPod scannen, en dit gaat natuurlijk niet echt rap met 60 GB. Erg vreemd dat Microsoft niet gewoon de Apple interface gebruikt, de eigenwijze eikels.
Dealer is nu bezig met een andere aansluiting dmv een tussenstuk dat op de radio is aangesloten, maar lijkt geen ideale oplossing. De iPod komt dan op de CD wisselaar ingang.
Heb gezocht op het forum naar andere mensen met deze iPod perikelen, maar niks gevonden van mensen met dezelfde iPod.
Alle commentaar is welkom!
GP Sport T-Jet, Crossover Black, Skydome, Cruisecontrol, Navigatie
Re: Eerste indrukken GP Sport
Tip: gebruik een USB stick en laat je Apple lekker thuis. 60GB, daarmee reis je de hele wereld over
Mito 1.3 Jtd - Bianco spino - Nav - Bose - 115 pk by Savali
Re: Eerste indrukken GP Sport
Maar met mijn Punto ook!Gios schreef:daarmee reis je de hele wereld over
GP Sport T-Jet, Crossover Black, Skydome, Cruisecontrol, Navigatie
Re: Eerste indrukken GP Sport
Welkom rjurgens! Leuk dat je je hebt aangemeld en goed om te horen dat je GP nu al bevalt!
Heel veel plezier met je GP Sport
Ik ben 1.79, doe 80k per jaar en zit hetzelfde als jij. Soms de rechterarm op de armsteun en pook. Bij rustig rijden wil de linkerarm ook nog wel eens op het portier steunen (wie noemde dat toch laatst de Ford Capri rijstijl?)rjurgens schreef:-Ik heb de ideale zitpositie nog lang niet gevonden. Als ik mijn ellebogen links en rechts op de steunen houdt, kan ik net niet fijn het stuur vastpakken. Dit moet dan zo'n beetje aan de onderkant. Ik ben 1.75, hoe zitten andere mensen met deze lengte (ik verwacht zo'n 45.000 km per jaar te maken)?
Tja... daar heb je een heikel punt: ik vind de wissers van de GP nog wel redelijk, maar de spoeiers zijn een ramp. Sproeien doe ik dan ook alleen bij stilstand.rjurgens schreef:-Vanochtend met wat regen, vond ik de ruitewissers erg slipperig en zwabberend over de ramen glijden. Het maakte ook wat herrie.
Net zoals Gios al zegt: lekker een USB-stickje inpluggen! Snellere bibliotheek opbouw, minder diefstalgevoelig (goedkoper en niet meer de zien) en geen bewegende delen. Plus dat het voor de accu van de iPod nooit echt goed is, iedere keer een klein beetje bijladen.rjurgens schreef:-Blue & me met mijn iPod Classic Video 160 gieg,
Heel veel plezier met je GP Sport
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
Re: Eerste indrukken GP Sport
Dat kleine manneke die als eerste met een T-Jet op een meeting verscheen, Sport-uitvoering in de kleur van de duivel.Bennink schreef:Ik ben 1.79, doe 80k per jaar en zit hetzelfde als jij. Soms de rechterarm op de armsteun en pook. Bij rustig rijden wil de linkerarm ook nog wel eens op het portier steunen (wie noemde dat toch laatst de Ford Capri rijstijl?)
Ik deel deze mening. Ik heb zelf het vermoeden dat het motormanagementsysteem van de T-Jet bij een koude motor de turbodruk beperkt om ongelijkmatige opwarming van het blok te voorkomen. Als je veel prestaties vraagt van een koude motor, dan bestaat namelijk de kans dat het blok sneller opwarmt dan de kop, waardoor je je koppakking kunt beschadigen. Een turbo maakt de kans daarop nog wat groter. Ik hoor op koude ochtenden duidelijk dat de fluittoon van de turbo minder hoog wordt (dus minder toeren, dus minder druk) dan wanneer de motor warm is.rjurgens schreef:-Ik heb het idee dat de PK's veel beter uit de motor komen als de motor warm is. Klinkt logisch natuurlijk, maar ik vond het verchil wel behoorlijk groot.
Grande Punto 1.4 T-Jet 16v Sport Exotica Red
En een Prius...
Renault Mégane III Estate 1.5 dCi TCE Bose
En een Prius...
Renault Mégane III Estate 1.5 dCi TCE Bose
Re: Eerste indrukken GP Sport
.)Hellfire schreef:Dat kleine manneke die als eerste met een T-Jet op een meeting verscheen, Sport-uitvoering in de kleur van de duivel.Bennink schreef:Ik ben 1.79, doe 80k per jaar en zit hetzelfde als jij. Soms de rechterarm op de armsteun en pook. Bij rustig rijden wil de linkerarm ook nog wel eens op het portier steunen (wie noemde dat toch laatst de Ford Capri rijstijl?)
Je had er eigenlijk nog even quotes omheen moeten zetten
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
Re: Eerste indrukken GP Sport
maandag is het zover. dan kan ik mijn GP ophalen. maar wat ik mij afvroeg is wat de maximale grote is van een usb stick die gesupport word door door het blue & me systeem want ik moet er namelijk nog 1 bestellen en ik wil er 1 kopen van minimaal 8 gb.
Re: Eerste indrukken GP Sport
Sturen moet je dan ook niet met je ellebogen gesteund willen doen... Ik heb mijn rechter arm wel eens op de middenarmsteun liggen, maar alleen tijdens schakelen...rjurgens schreef: -Ik heb de ideale zitpositie nog lang niet gevonden. Als ik mijn ellebogen links en rechts op de steunen houdt, kan ik net niet fijn het stuur vastpakken. Dit moet dan zo'n beetje aan de onderkant. Ik ben 1.75, hoe zitten andere mensen met deze lengte (ik verwacht zo'n 45.000 km per jaar te maken)? Ik kan het stuur ook helemaal aan de onderkant vastpakken en dan mijn handen laten rusten op m;n knieeen, maar dit is ook niet ideaal.
De auto is door je dealer gewassen voor dat 'ie afgeleverd werd. De wissers van de GP (maar ook van vrijwel alle andere auto's) worden wat springerig als je de ruit schoonmaakt met een speciale glasreiniger, ik verwacht dat het minder wordt als je ruit wat vettiger is.-Vanochtend met wat regen, vond ik de ruitewissers erg slipperig en zwabberend over de ramen glijden. Het maakte ook wat herrie.
Verlies je dan niet alle B&M functies? Ook je carkit dus...-Blue & me met mijn iPod Classic Video 160 gieg, met ongeveer 60 GB aan muziek, werkt niet echt goed. Blue & me moet eerst de hele iPod scannen, en dit gaat natuurlijk niet echt rap met 60 GB. Erg vreemd dat Microsoft niet gewoon de Apple interface gebruikt, de eigenwijze eikels.
Dealer is nu bezig met een andere aansluiting dmv een tussenstuk dat op de radio is aangesloten, maar lijkt geen ideale oplossing. De iPod komt dan op de CD wisselaar ingang.
Ik zou gewoon voor een losse USB-stick gaan. Is toch ook helemaal niet handig dat je iedere keer als je in je auto stapt je iPod moet gaan aansluiten etc?
Re: Eerste indrukken GP Sport
Nou, bij lange afstanden vind ik het wel fijn!Xander schreef: Sturen moet je dan ook niet met je ellebogen gesteund willen doen... Ik heb mijn rechter arm wel eens op de middenarmsteun liggen, maar alleen tijdens schakelen...
Klopt als een bus: het wordt inderdaad minderDe auto is door je dealer gewassen voor dat 'ie afgeleverd werd. De wissers van de GP (maar ook van vrijwel alle andere auto's) worden wat springerig als je de ruit schoonmaakt met een speciale glasreiniger, ik verwacht dat het minder wordt als je ruit wat vettiger is.
Nou, ik kan hem in het DB vakje laten zitten als ik wil natuurlijk. Maar ik vind het gewoon een fijn idee dat ik altijd al mijn muziek in de auto bij me heb. Ik luister zeer gevarieerd naar muziek of colleges op mijn iPod. Met iPod als nr 1 meest verkochte MP3 speler ter wereld, hoe kan het dan dat Microsoft zo eigenwijs is dat ze het niet ondersteunen?Verlies je dan niet alle B&M functies? Ook je carkit dus...-Blue & me met mijn iPod Classic Video 160 gieg, met ongeveer 60 GB aan muziek, werkt niet echt goed. Blue & me moet eerst de hele iPod scannen, en dit gaat natuurlijk niet echt rap met 60 GB. Erg vreemd dat Microsoft niet gewoon de Apple interface gebruikt, de eigenwijze eikels.
Dealer is nu bezig met een andere aansluiting dmv een tussenstuk dat op de radio is aangesloten, maar lijkt geen ideale oplossing. De iPod komt dan op de CD wisselaar ingang.
Ik zou gewoon voor een losse USB-stick gaan. Is toch ook helemaal niet handig dat je iedere keer als je in je auto stapt je iPod moet gaan aansluiten etc?
GP Sport T-Jet, Crossover Black, Skydome, Cruisecontrol, Navigatie
Re: Eerste indrukken GP Sport
Niet ondersteunen is een groot woord, het werkt wel prima... alleen duurt het erg lang om de library op te bouwen
GP T-Jet Sport 3d | Exotica Red | Sport leder | CS velgen | Cruise control | Regensensor | Privacy Glass | Anti-Whiplash
Re: Eerste indrukken GP Sport
[offtopic]Dimane schreef:maandag is het zover. dan kan ik mijn GP ophalen. maar wat ik mij afvroeg is wat de maximale grote is van een usb stick die gesupport word door door het blue & me systeem want ik moet er namelijk nog 1 bestellen en ik wil er 1 kopen van minimaal 8 gb.
Moet makkelijk lukken. Ik heb een weekend de GP van mijn zusje mogen lenen en heb toen mijn mp3 speler van 20 gig eraan gehangen. Duurde hoogstens 5 minuten om 'm in te laden en werkte perfect. Behalve als ik de motor liet afslaan (ja, wat wil je, ik had net mijn rijbewijs), want dan moest ik eigenlijk even wachten met herstarten (van de motor) anders pakte ie mijn mediaspeler niet.
Ik zou misschien zelfs adviseren om een externe 2,5" harde schijf eraan te hangen. Dan ben je (inclusief behuizing) zo'n 100 euro kwijt, maar dan heb je wel 160 gig. Zit ik zelf wel aan te denken iig.
[//offtopic]
"Shaven, not furred"
Re: Eerste indrukken GP Sport
Hmmm, nou "prima"...De tags worden niet altijd juist weergeven, én de shufflewerking werkt bij mij niet. Als ik "willekeurig" zeg, en dan bij een leuke CD zeg "shuffle uit" dan blijft hij toch willekeurig nummers spelen.Jacob schreef:Niet ondersteunen is een groot woord, het werkt wel prima... alleen duurt het erg lang om de library op te bouwen
GP Sport T-Jet, Crossover Black, Skydome, Cruisecontrol, Navigatie
-
- Avere Una Vita
- Berichten: 4980
- Lid geworden op: vr sep 14, 2007 19:31
Re: Eerste indrukken GP Sport
En wat "adviseer" jij dan voor 2,5" schijf als in hoe krijgt deze "prik"?Nimbus schreef:
[offtopic]
Ik zou misschien zelfs adviseren om een externe 2,5" harde schijf eraan te hangen. Dan ben je (inclusief behuizing) zo'n 100 euro kwijt, maar dan heb je wel 160 gig. Zit ik zelf wel aan te denken iig.
[//offtopic]
Re: Eerste indrukken GP Sport
Ondanks dat de meeste 2,5" externe disks wel USB powered zijn, gaat dat toch niet werken met Blue&Me. Zelfs niet met een extra hulpvoeding vanaf USB. Blue&Me levert simpelweg niet genoeg stroom via de USB poorten. Dan moet je inderdaad vanaf bijvoorbeeld de cigarettenaansteker weer 5 volt aanleggen naar je harddisk. Niet echt praktisch.
Wat wel werkt, zijn 1,8" USB powered disks. Die zijn iets duurder dan 2,5" disks en ook lang niet met zo'n grote capaciteit leverbaar. Het zijn dezelfde diskjes als die in iPod's e.d. zitten. Maar dat alles neemt het originele probleem niet weg: trage opbouw van de media library. Met een 300MHz ARM processortje in Blue&Me kun je niet teveel verwachten natuurlijk. Uiteindelijk hoeft de media library maar 1 keer opgebouwd te worden, tenzij je natuurlijk elke dag nieuwe mp3's op je disk zet. Gebeurt dit wel elke keer, dan is het zeer waarschijnlijk dat het opbouwen van de media library mislukt en daardoor elke keer uitgevoerd wordt. Waarschijnlijk heb je dan een mp3'tje in je collectie zitten met rotte ID3 tags, waarover dit proces struikelt.
En "erg vreemd" waarom Microsoft niet gewoon de Apple "standaard" heeft gebruikt? Ik ga er maar vanuit dat je dit als grap bedoeld hebt. Bij Apple zitten natuurlijk net zo'n "eigenwijze eikels" als bij Microsoft.
Wat wel werkt, zijn 1,8" USB powered disks. Die zijn iets duurder dan 2,5" disks en ook lang niet met zo'n grote capaciteit leverbaar. Het zijn dezelfde diskjes als die in iPod's e.d. zitten. Maar dat alles neemt het originele probleem niet weg: trage opbouw van de media library. Met een 300MHz ARM processortje in Blue&Me kun je niet teveel verwachten natuurlijk. Uiteindelijk hoeft de media library maar 1 keer opgebouwd te worden, tenzij je natuurlijk elke dag nieuwe mp3's op je disk zet. Gebeurt dit wel elke keer, dan is het zeer waarschijnlijk dat het opbouwen van de media library mislukt en daardoor elke keer uitgevoerd wordt. Waarschijnlijk heb je dan een mp3'tje in je collectie zitten met rotte ID3 tags, waarover dit proces struikelt.
En "erg vreemd" waarom Microsoft niet gewoon de Apple "standaard" heeft gebruikt? Ik ga er maar vanuit dat je dit als grap bedoeld hebt. Bij Apple zitten natuurlijk net zo'n "eigenwijze eikels" als bij Microsoft.
Re: Eerste indrukken GP Sport
Klopt, ook Apple wilt inderdaad hun standaarden erdoorheen drukken. Maar gezien het enorme marktaandeel van iPod, is het natuurlijk, zeker voor de Fiat groep, vanzelfsprekend dat er een fatsoenlijk iPod ondersteuning bestaat. Maar nu heeft Microsoft zich er met de Franse slag vanaf gemaakt.scoop schreef: En "erg vreemd" waarom Microsoft niet gewoon de Apple "standaard" heeft gebruikt? Ik ga er maar vanuit dat je dit als grap bedoeld hebt. Bij Apple zitten natuurlijk net zo'n "eigenwijze eikels" als bij Microsoft.
Bij kleinere iPods zal het wellicht wel goed werken.
Overigens, bij mijn Blue & me werkt de "shuffle" functie dus niet. Blue & me shuffelt denk ik op bestandsnamen, en die zijn bij de iPod juist random gegenereerd. Is dit bij jullie ook?
GP Sport T-Jet, Crossover Black, Skydome, Cruisecontrol, Navigatie