Dit is wel een beetje 'advocaat van de duivel talk' op deze manier.Goose schreef:Dit is echt wel schandalig.
Wie zegt dat ik weet hoe ik mijn motorkap moet opendoen ? en dat ik in staat ben mijn oliepeil te controleren ?
Als je met je GP op onderhoud geweest bent op bvb 20.000 km, en je zit bvb met een scheurtje in je carter de week nadien, en langzaam maar zeker verlies je je olie, je oliepeil zakt onder het minimumniveau, en je rijdt alles kapot, dan is Fiat hier toch wel verantwoordelijk voor , en is het nalatigheid van Fiat dat er geen melding komt dat je te weinig olie hebt.
Als het het geval is, dat je als klant verantwoordelijk bent, vind ik toch dat wij ons als club moeten verenigen, en hier iets aan moeten kunnen doen.
Een scheur in het carter is te traceren. En tenzij er een punt inzit van het rotsblok waar je overheen bent gereden zal dit garantie zijn.
Iemand die zijn olie niet kan peilen moet gewoon zijn rijbewijs inleveren (en niet aankomen met enkele Audi's en BMW's waarbij dit elektronisch geregeld is. Dan ben je alsnog op de hoogte van het oliepeil door de boordcomputer).
Als FIAT hiervoor garant moet staan, dan zijn nieuwe auto's van het volgende modeljaar opeens een paar duizend euro duurder. Dan heb je wel je garantie, maar dan betaal je er ook grif voor.