Rugklachten stoelen GP

Alles op het gebied van Interieur en Exterieur voor de Grande Punto.
Waaghals
Nuovo Arrivato
Berichten: 48
Lid geworden op: di okt 09, 2007 17:11
Locatie: Maastricht

Re: Rugklachten stoelen GP

Bericht door Waaghals »

Ik heb ook lang moeten zoeken naar een goede positie, kreeg al snel een stijve nek in de GP.
Uiteindelijk de goeie positie gevonden en ik zat lekker. Nu is de GP een maand bij Care geweest en hebben ze daar aan de stoel en stuurpositie liggen klooien.
Gevolg is dat de ideale positie weer opnieuw moet gaan zoeken, gister weer meteen pijn in mijn nek.
joedelta

Re: Rugklachten stoelen GP

Bericht door joedelta »

rammi86 schreef:is het zo dat stoelen zonder verstelbare lendesteun wel misschien handmatig kunnen worden ingesteld? dus de bobbel iets minder nadrukkelijk in de rug laten stellen door de dealer?
Ja, dat kan. Dat zal de dealer dan uitbesteden aan een stoffeerder die de stoel open maakt en de vulling aanpast.

Toen ik in het verleden een Alfa 145 wilde kopen, vond mijn vrouwlief de stoelen echt vreselijk zitten. De dealer bood toen aan om de stoelen op deze wijze aan te laten passen.
Heeft overigens toen niets uitgemaakt, want de versnellingsbak van de 145 vond ik ook bagger, dus ik kocht hem toch al niet, maar goed, stoelen aanpassen kan dus wel.
Gebruikersavatar
Sunrise
Dedito
Berichten: 7609
Lid geworden op: wo sep 03, 2008 22:34
Locatie: Het mooie Brabantse Land
Contacteer:

Re: Rugklachten stoelen GP

Bericht door Sunrise »

Waaghals schreef:Ik heb ook lang moeten zoeken naar een goede positie, kreeg al snel een stijve nek in de GP.
Uiteindelijk de goeie positie gevonden en ik zat lekker. Nu is de GP een maand bij Care geweest en hebben ze daar aan de stoel en stuurpositie liggen klooien.
Gevolg is dat de ideale positie weer opnieuw moet gaan zoeken, gister weer meteen pijn in mijn nek.
Anders is het misschien een optie om een stoel opmaat te laten maken :?: Zijn verschillende bedrijven die dat doen..
Gebruikersavatar
Divaninho
Nuovo Arrivato
Berichten: 28
Lid geworden op: wo nov 05, 2008 22:05

Re: Rugklachten stoelen GP

Bericht door Divaninho »

Kmoet eerlijk toegeven dat deze stoelen erg lekker zitten. Kreeg er al meerdere complimenten voor.
Afbeelding
Fiat Grande Punto Edizione Prima 1.4 8v
Gebruikersavatar
Sunrise
Dedito
Berichten: 7609
Lid geworden op: wo sep 03, 2008 22:34
Locatie: Het mooie Brabantse Land
Contacteer:

Re: Rugklachten stoelen GP

Bericht door Sunrise »

Sluit ik me bij aan. De GP heeft standaard gewoon goede stoelen..
Gebruikersavatar
Douwe
Senior Stato
Berichten: 682
Lid geworden op: zo jul 20, 2008 10:25
Locatie: Den Helder

Re: Rugklachten stoelen GP

Bericht door Douwe »

Sunrise schreef:Sluit ik me bij aan. De GP heeft standaard gewoon goede stoelen..
Klopt, nou merk je wel verschil tussen de Active en de duurdere modellen.
Fiat Punto Edizione Cool TwinAir Turbo 100 Rock 'n Roll Blue
Volvo XC60 D5 FWD Momentum
sedicivalvole
Nuovo Arrivato
Berichten: 21
Lid geworden op: di apr 28, 2009 18:28

Re: Rugklachten stoelen GP

Bericht door sedicivalvole »

ik heb een gp emotion met lederen interieur en daar stond in serie de elektrisch regelbare lendesteun in en de stoelen zijn 10000000000000000x beter dan die in de golf 5 gt van mijn vriendin (ik had een lancia delta 1ste reeks facelift waren geweldige stoelen erna een passat variant een marteling en nu de gp geweldig)
zjeeraar
Nuovo Arrivato
Berichten: 85
Lid geworden op: za nov 15, 2008 1:01

Re: Rugklachten stoelen GP

Bericht door zjeeraar »

Volgens mij zijn de stoelen van het merk Lear, dit is de nr 1 fabrikant van autostoelen. (nee ik werk niet voor ze ;)) Ik zag namelijk op de achterkant van de achterbank een stickertje zitten met dit merk er op.
http://www.lear.com/index.jsp
Gebruikersavatar
Bennink
Dedito
Berichten: 9115
Lid geworden op: wo nov 15, 2006 17:23
Locatie: Deventer

Re: Rugklachten stoelen GP

Bericht door Bennink »

De elektrisch verstelbare lendesteun in de GP is wel de shit hoor! :-] Heb het nu niet en mis het soms toch wel. Het is erg fijn om je rugleuning net ff wat holler of boller te zetten.
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
Gebruikersavatar
Rob123
Berichten: 8
Lid geworden op: do sep 02, 2010 18:42

Re: Rugklachten stoelen GP

Bericht door Rob123 »

Wij hebben sinds kort een GP 1.4-16v Emotion. Mijn vriendin vind de stoelen prima zitten. Ik heb last van die bobbel in mijn rug. De lendesteun verandert daar bijna niets aan.
Volgens mij is het simpel: de stoelen zijn gemaakt voor gemiddeld lange mensen. Ik ben 1,99m
Als ik onderuit zak, merk ik dat de leuning beter past. Maar ja, zij gaat er toch veel meer mee rijden en hopelijk went het nog. Verder is het een prachtige auto.
Grande Punto 1.4-16v Emotion
Gebruikersavatar
Douwe
Senior Stato
Berichten: 682
Lid geworden op: zo jul 20, 2008 10:25
Locatie: Den Helder

Re: Rugklachten stoelen GP

Bericht door Douwe »

Het is misschien nog even wennen, ik zit er met 1.93 m prima in. Maar ik onderken wel dat elke rug anders is.
Voor deze klasse auto heb je denk ik wel met een GP de beste stoel te pakken.

En je weet zeker dat je lendesteun wel werkt?, die willen nog wel eens haperen.
Fiat Punto Edizione Cool TwinAir Turbo 100 Rock 'n Roll Blue
Volvo XC60 D5 FWD Momentum
Plaats reactie