motor misfire? en trillen

Gebruikersavatar
skippy47
Junior Stato
Berichten: 378
Lid geworden op: ma nov 03, 2008 18:33
Locatie: Den Bosch Het Mooiste Stad Van Brabant

motor misfire? en trillen

Bericht door skippy47 »

hoi ik heb een klein probleem, heb iemand dit ook ?? soms als ik wil inhalen het lijkt dat de motor mist een vonk !! de motor happerd en schokt maar een of 2 keer dan rijd he weer goed, en soms bij stationair draaien lijk he op 3 pooten eff te lopen, dan loop't he weer goed.....
en als ik de aanjager op 3 of 4 heb staan dan trilled de heele auto en je voel't het heel goed in de stuur.... kan het soms met de bouigie kabels iets mis zijn of de bouigie zelf?? of de bobine

sorry als er scrijf fouten zijn wat ik kom namerlijk uit australia.... :D
GP. bwj..2006 12.8v dynamic, airco(stuk), elec spiegels, blu Azzuro, lm 16" velgen.
nu 190500km gereden
Gebruikersavatar
Douwe
Senior Stato
Berichten: 682
Lid geworden op: zo jul 20, 2008 10:25
Locatie: Den Helder

Re: motor misfire? en trillen

Bericht door Douwe »

Jij schrijft beter Nederlands dan ik Australisch :)

Mijn stuur trilt ook wat als ik stationair mijn moter laat draaien en de ventilator op 3 of 4 heb staan, ook als ik mijn airco erbij aan zet. Bij een warme motor is het minder.

Dit komt volgens mij omdat je dan meer stroom gaat gebruiken en je dynamo dus de accu mee moet bijladen en dat lijkt die trilling wel te geven. De motor gaat dan ook vaak wat harder lopen.
Dit zou je bijvoorbeeld ook kunnen hebben als je grootlicht, radio en je achterruitverwarmingaanzet.

Je rijdt in een 1.2 8V zie ik, en ik denk dan dat het bij inhalen gewoon een toeren tekort is. Heeft hij dit ook als je van te voren terugschakelt en dan accelereert?

Ik heb er nooit in gereden maar het is een minimaal vermogen voor een auto van 1000 kg.
Fiat Punto Edizione Cool TwinAir Turbo 100 Rock 'n Roll Blue
Volvo XC60 D5 FWD Momentum
Gebruikersavatar
Bennie
Membre D'Oro
Berichten: 1558
Lid geworden op: do mei 24, 2007 13:04
Locatie: Nieuwkoop

Re: motor misfire? en trillen

Bericht door Bennie »

Hallo skippy47,

ik kan je niet vertellen of dit gewoon is. Ik zelf ervaar het ook zoals Douwe het vermeld. Ik weet niet of jij dat op een andere manier dan ik ervaart.

Klopt het dat dat op 3 pitten lopen gebeurt als het koud is? Dan zou het namelijk kunnen zijn dat de motor computer aan het regelen is. Hij is dan zijn optimale mengsel-verhouding tussen brandstof en lucht aan het regelen. Koude lucht geeft andere waarden dan warme lucht. Uit ervaring met mijn vorige auto gebeurt dat vaker als het koud weer is. Misschien is dat het.

Succes ermee en laat het ons weten

Groetjes Benjamin
Life's too short to drive boring cars
Sporting raymon
Avere Una Vita
Berichten: 3258
Lid geworden op: do mar 30, 2006 19:44
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

Re: motor misfire? en trillen

Bericht door Sporting raymon »

enough petrol?sorry just kidding ,welcome here dude :wink:
GP-tjet ingeruild voor een Seat Leon Cupra 310 gestolen op 04-11-2011
nu:Alfa Romeo Giulietta 170 pk multi-air ,kleur Argento alfa
Gebruikersavatar
Sunrise
Dedito
Berichten: 7609
Lid geworden op: wo sep 03, 2008 22:34
Locatie: Het mooie Brabantse Land
Contacteer:

Re: motor misfire? en trillen

Bericht door Sunrise »

Bennie schreef:Hallo skippy47,

ik kan je niet vertellen of dit gewoon is. Ik zelf ervaar het ook zoals Douwe het vermeld. Ik weet niet of jij dat op een andere manier dan ik ervaart.

Klopt het dat dat op 3 pitten lopen gebeurt als het koud is? Dan zou het namelijk kunnen zijn dat de motor computer aan het regelen is. Hij is dan zijn optimale mengsel-verhouding tussen brandstof en lucht aan het regelen. Koude lucht geeft andere waarden dan warme lucht. Uit ervaring met mijn vorige auto gebeurt dat vaker als het koud weer is. Misschien is dat het.

Succes ermee en laat het ons weten
Ik denk dat het inderdaad komt door combinatie van buitentemperatuur en computer. Bij kou of VEEL electr. verbruik beperkt de computer de "kracht" van de motor om beschadiging te voorkomen :P . Met koude motor bijv. is het ook veel moeilijker om snel op te trekken ed.

Puur eigen behoud dus. :lol:
Gebruikersavatar
skippy47
Junior Stato
Berichten: 378
Lid geworden op: ma nov 03, 2008 18:33
Locatie: Den Bosch Het Mooiste Stad Van Brabant

Re: motor misfire? en trillen

Bericht door skippy47 »

het trillen van de stuur daar maak ik geen zorgen over, maar de motor wel hij doet het ook als hij warm is , laast kom ik van schipol af ,was bijna thuis in den bosch en moest eff inhaalen, ik heb wel eff terugschaakled en hij mist weer een slag, het is net of de stroom werd even afgezet dan weer aan, net als jij de licht thuis aan en uit zet, heel vreemd iets. maar het vreemde is hij doet het niet altijd, aleen als je de motor belast doet hij het, en bij stillstaan bij de stoplichten, ook als ik alle stroom vreters uitzet
Laatst gewijzigd door skippy47 op za dec 13, 2008 9:58, 1 keer totaal gewijzigd.
GP. bwj..2006 12.8v dynamic, airco(stuk), elec spiegels, blu Azzuro, lm 16" velgen.
nu 190500km gereden
Gebruikersavatar
Douwe
Senior Stato
Berichten: 682
Lid geworden op: zo jul 20, 2008 10:25
Locatie: Den Helder

Re: motor misfire? en trillen

Bericht door Douwe »

Heb je de auto al eens laten uitlezen bij de dealer?
Fiat Punto Edizione Cool TwinAir Turbo 100 Rock 'n Roll Blue
Volvo XC60 D5 FWD Momentum
Gebruikersavatar
skippy47
Junior Stato
Berichten: 378
Lid geworden op: ma nov 03, 2008 18:33
Locatie: Den Bosch Het Mooiste Stad Van Brabant

Re: motor misfire? en trillen

Bericht door skippy47 »

Douwe schreef:Heb je de auto al eens laten uitlezen bij de dealer?


ja maar ze kon niks vinden, ik moest de auto daar laten voor en paar dagen zo dat ze het kon vinden, maar ja dat kost klaawen vol geld wat ik niet heb op deze moment met xmas
GP. bwj..2006 12.8v dynamic, airco(stuk), elec spiegels, blu Azzuro, lm 16" velgen.
nu 190500km gereden
swans
Avere Una Vita
Berichten: 4017
Lid geworden op: do nov 08, 2007 20:12
Locatie: Axel
Contacteer:

Re: motor misfire? en trillen

Bericht door swans »

Ik heb ook wel eens het gevoel dat de motor even inhoud als idd in een misfire maar trillen of schokken heb ik nog niet gevoeld!

als je nog garantie heb kan je altijd bij de dealer aankloppen en zeuren of ze er nog eens naar kijken

In iedergeval suc m8!
My ex-girlfriend had this really weird fetish, she liked to dress up like herself
and then act like a bitch all the time
Gebruikersavatar
skippy47
Junior Stato
Berichten: 378
Lid geworden op: ma nov 03, 2008 18:33
Locatie: Den Bosch Het Mooiste Stad Van Brabant

Re: motor misfire? en trillen

Bericht door skippy47 »

swans schreef:Ik heb ook wel eens het gevoel dat de motor even inhoud als idd in een misfire maar trillen of schokken heb ik nog niet gevoeld!

als je nog garantie heb kan je altijd bij de dealer aankloppen en zeuren of ze er nog eens naar kijken

In iedergeval suc m8!
hij staat nu bij de garage, ik laat het wel weten wat er mis mee was of is ???? :o
GP. bwj..2006 12.8v dynamic, airco(stuk), elec spiegels, blu Azzuro, lm 16" velgen.
nu 190500km gereden
Gebruikersavatar
skippy47
Junior Stato
Berichten: 378
Lid geworden op: ma nov 03, 2008 18:33
Locatie: Den Bosch Het Mooiste Stad Van Brabant

Re: motor misfire? en trillen

Bericht door skippy47 »

skippy47 schreef:
swans schreef:Ik heb ook wel eens het gevoel dat de motor even inhoud als idd in een misfire maar trillen of schokken heb ik nog niet gevoeld!

als je nog garantie heb kan je altijd bij de dealer aankloppen en zeuren of ze er nog eens naar kijken

In iedergeval suc m8!
hij staat nu bij de garage, ik laat het wel weten wat er mis mee was of is ???? :o
ze hebben hem gereset, maar het is nog niet opgelost. ik denk zelf aan 'n benzine toevoer probleem. want als er iets met de kabels of bouiges zou zijn dan zou hij het altijd doen. maar hij doet het alleen als ik gas geef en meestal als hij koud is. maar soms ook als hij warm is
GP. bwj..2006 12.8v dynamic, airco(stuk), elec spiegels, blu Azzuro, lm 16" velgen.
nu 190500km gereden
Peter
Junior Stato
Berichten: 481
Lid geworden op: za sep 22, 2007 15:09
Locatie: Gent (B)

Re: motor misfire? en trillen

Bericht door Peter »

Hi skippy47,


Wij hebben ook een 1.2 65pk, maar ervaren geen haperingen in trekkracht, zoals je beschrijft.
Ik zal er eens extra goed op letten. Daar het de auto van mijn vrouw is, rijd ik er niet zo vaak mee.

Een vriend die er een keer mee reed, vond 'm opmerkelijk soepel bij lage toeren (maar niet krachtig genoeg bij hogere toeren :wink: ), vergeleken bij zijn Suzuki Baleno 1.3i.


We have a 1.2 65hp engine too, but don't experience any interruptions in pulling power, as you describe.
I'll pay extra attention to it. Because it's my wife's car, I don't drive it every day.

A friend who drove it once, told me he found the car surprisingly flexible / willing at low revs (but not powerfull enough at high revs :wink: ), compared to his Suzuki Baleno 1.3i.
GP 1.2i 8V Dynamic 5drs Crossover Black - 1 okt '07
Gebruikersavatar
skippy47
Junior Stato
Berichten: 378
Lid geworden op: ma nov 03, 2008 18:33
Locatie: Den Bosch Het Mooiste Stad Van Brabant

Re: motor misfire? en trillen

Bericht door skippy47 »

ok bedankt, hij gaat weer terug naar de garage op 5de jan. ik hoop dat ze het nu dan kan vinden. nu ook de motor manegement lampje brand als hij inhoud en stotterd moet ze het wel kunnen vinden??/ ik wacht maar af..

groetjes frank en happy new year ~~ ~~ ~~ ~~
GP. bwj..2006 12.8v dynamic, airco(stuk), elec spiegels, blu Azzuro, lm 16" velgen.
nu 190500km gereden
old school
Junior Stato
Berichten: 239
Lid geworden op: wo dec 17, 2008 20:35
Locatie: Leke

Re: motor misfire? en trillen

Bericht door old school »

toen ik dit had met mijn ford had ik nieuwe high performance bougies geplaatst en dan nog eens nieuwe high performance bougiekabels, nieuwe ontsteking. was weg toen. maar aangezien dit om een recentere wagen gaat zou ik richting cpu gaan wijzen en eventueel eens laten bepaalde instellingen wijzigen.
1.3 mjet diesel 90 pk 6,4l/100
to be continued....
Gebruikersavatar
skippy47
Junior Stato
Berichten: 378
Lid geworden op: ma nov 03, 2008 18:33
Locatie: Den Bosch Het Mooiste Stad Van Brabant

Re: motor misfire? en trillen

Bericht door skippy47 »

naar 3 dagen zoeken hebben ze het gevonden, zeggen ze . er zit de verkeerde bouigies erin???? :evil: ze hebben ze zelf erin gezet dus we is nu dom?? :oops: de nieuwe zijn bij de fiat besteld en zaterdag werd deze erin gezet dus weer afwachten tot zaterdag ............ ik laat het wel weten :mrgreen: :mrgreen:
GP. bwj..2006 12.8v dynamic, airco(stuk), elec spiegels, blu Azzuro, lm 16" velgen.
nu 190500km gereden
Plaats reactie