De eerste indrukken van de Gp sportsound +

hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

De eerste indrukken van de Gp sportsound +

Bericht door hannes »

nou de eerste kilometers zitten erop.
gisteren de GP gehaald en net als bij sommige van jullie stond hij mooie ingepakt onder een blauwe Fiat hoes.
achter de onze stond een Knal oranje GP Sport ( echt een gewaagde kleur, maar wel apart ) die ook nog afgeleverd zou worden die dag.
bij het uitleggen hoe alles functioneerde brak het klepje van de asbak al af.
kreeg gelijk een nieuwe, maar de magazijnman zei al dat het vaker voorkwam, dus kijk hiermee uit ( kost nieuw ca 15 euro )
onderweg naar huis bleef er een lampje onder de toerenteller branden.
dus thuis kon ik al gelijk aan de slag om uit te zoeken wat het was.
bleek het lampje van de passagiers airbag te zijn.
na wat zoeken in het fiatboekje bleek dat deze uitstond, dus dat ff veranderd.
verder vond ik dat de Gp heerlijk reed, was wel erg windgevoelig ( het waaide flink in het zuiden ) en moest erg wennen aan het lichte sturen op de snelweg.
de stuurbekrachtiging werkt super ( vraag me af waarom er nog een city stand opzit), want zo licht heeft nog nooit een auto die ik gehad heb gestuurd.
het geluid van de stereo installatie is echt te gek, vooral incombinatie met de subwoofer, hier ben ik héél tevreden over.
vandaag ga ik eens alles uitzoeken wat erop en eraan zit.
wel vond ik de instelling handig, om de deuren automatisch te laten sluiten als de snelheid na het wegrijden boven de 20 km/h uitkomt.

word vervolgd :wink:
joedelta

Re: De eerste indrukken van de Gp sportsound +

Bericht door joedelta »

hannes schreef:nou de eerste kilometers zitten erop.
gisteren de GP gehaald en net als bij sommige van jullie stond hij mooie ingepakt onder een blauwe Fiat hoes.
achter de onze stond een Knal oranje GP Sport ( echt een gewaagde kleur, maar wel apart ) die ook nog afgeleverd zou worden die dag.
bij het uitleggen hoe alles functioneerde brak het klepje van de asbak al af.
kreeg gelijk een nieuwe, maar de magazijnman zei al dat het vaker voorkwam, dus kijk hiermee uit ( kost nieuw ca 15 euro )
onderweg naar huis bleef er een lampje onder de toerenteller branden.
dus thuis kon ik al gelijk aan de slag om uit te zoeken wat het was.
bleek het lampje van de passagiers airbag te zijn.
na wat zoeken in het fiatboekje bleek dat deze uitstond, dus dat ff veranderd.
verder vond ik dat de Gp heerlijk reed, was wel erg windgevoelig ( het waaide flink in het zuiden ) en moest erg wennen aan het lichte sturen op de snelweg.
de stuurbekrachtiging werkt super ( vraag me af waarom er nog een city stand opzit), want zo licht heeft nog nooit een auto die ik gehad heb gestuurd.
het geluid van de stereo installatie is echt te gek, vooral incombinatie met de subwoofer, hier ben ik héél tevreden over.
vandaag ga ik eens alles uitzoeken wat erop en eraan zit.
wel vond ik de instelling handig, om de deuren automatisch te laten sluiten als de snelheid na het wegrijden boven de 20 km/h uitkomt.

word vervolgd :wink:
Het klepje van de asbak is bij mij nog heel...bij mijn stilo was hij ook snel kapot, maar ach...het is voor mij niet meer dan een prullenbak....

De stuurbekrachtiging vind ik ook heel goed...licht, maar stabiel....ik heb hem ook nog niet op de citystand gehad....dat had ik bij de Stilo wel vaak, maar bij de GP vind ik de normale stand precies goed....

Dat automatisch op slot gaan van de deuren had ik ook in de Stilo....je leest vaak dat het gevaarlijk is bij een ongeval omdat de hulpdiensten je deur dan niet zo makkelijk open krijgen, maar geen nood, bij de GP is de vergrendeling verbonden met dezelfde sensoren als bijvoorbeeld de airbags....bij een aanrijding worden de deuren automatisch van het slot gehaald.....heel slim vind ik zo.... :D
grietje8
Avere Una Vita
Berichten: 2423
Lid geworden op: do mei 11, 2006 22:21
Locatie: Groningen

Bericht door grietje8 »

Heb nog niet ontdekt dat de deuren automatisch sluiten. Of bedoel je op slot laten klikken.... Dat heb ik niet. Wel een knop daarvoor. Dieven hebben het moeilijk, want het zijn zware deuren....
Ik had ook dat dat lampje bleef branden de eerste km.'s. Mooi die 'computer' om het mee uit te zetten toch?

Wat ik wel fantastisch vind is als je de ruitenwisser voor aan hebt en je zet hem in zijn achteruit dat de wisser achter automatisch aangaat... Heel slim bedacht :!:

Wat bij mij slecht is afgewerkt is dat het stuur een ietsje scheef staat en het dashboard kastje niet goed sluit. Hij staat een ietsje open aan de pook kant.... Verder nog geen gebreken kunnen ontdekken.
Hoe krijg je een spetterend geluid uit de subwoofer achter in de bak trouwens (met welke muziek) :?:
Laatst gewijzigd door grietje8 op za mei 20, 2006 10:25, 1 keer totaal gewijzigd.
En we gaan weer km's rijden.... 250 per dag
joedelta

Bericht door joedelta »

grietje8 schreef:Heb nog niet ontdekt dat de deuren automatisch sluiten. Of bedoel je op slot laten klikken.... Dat heb ik niet. Wel een knop daarvoor. Dieven hebben het moeilijk, want het zijn zware deuren....
Ik had ook dat dat lampje bleef branden de eerste km.'s. Mooi die 'computer' om het mee uit te zetten toch?

Wat ik wel fantastisch vindt is als je de ruitenwisser voor aan hebt en je zet hem in zijn achteruit dat de wisser achter automatisch aangaat... Heel slim bedacht :!:

Wat bij mij slecht is afgewerkt is dat het stuur een ietsje scheef staat en het dashboard kastje niet goed sluit. Hij staat een ietsje open aan de pook kant.... Verder nog geen gebreken kunnen ontdekken.
Hoe krijg je een spetterend geluid uit de subwoofer achter in de bak trouwens (met welke muziek) :?:
Dat automatisch sluiten van de deuren bij rijden boven 20 km/uur kun je ook met je "my car" menu activeren....als je stuur niet helemaal recht staat, dan ga je daar toch even mee naar de dealer, die verhelpt dat kostenloos.....had ik bij mijn Stilo ook....
grietje8
Avere Una Vita
Berichten: 2423
Lid geworden op: do mei 11, 2006 22:21
Locatie: Groningen

Bericht door grietje8 »

Wat ik wel irri vindt is dat gepiep als je je gordel niet om hebt.... Ik zal het geluid eens op heel zacht zetten. Anders laat ik de dealer het eraf halen. :P
En we gaan weer km's rijden.... 250 per dag
joedelta

Bericht door joedelta »

grietje8 schreef:Wat ik wel irri vindt is dat gepiep als je je gordel niet om hebt.... Ik zal het geluid eens op heel zacht zetten. Anders laat ik de dealer het eraf halen. :P
Je moet je gordel gewoon dragen.....grietje.....geen excuses :wink:
grietje8
Avere Una Vita
Berichten: 2423
Lid geworden op: do mei 11, 2006 22:21
Locatie: Groningen

Bericht door grietje8 »

Heb altijd gordel om.... Alleen niet altijd gelijk bij de eerste meter als ik weg rijdt. Moet ook wel met GP sport (is geen smart natuurlijk).... :)
En we gaan weer km's rijden.... 250 per dag
joedelta

Bericht door joedelta »

grietje8 schreef:Heb altijd gordel om.... Alleen niet altijd gelijk bij de eerste meter als ik weg rijdt. Moet ook wel met GP sport (is geen smart natuurlijk).... :)
ik dacht al....en wat maakt dat uit, het idee is toch dat je hem niet vergeet....

Wat bedoelde je trouwens met die Smart opmerking :D :D :D :D dat je daarmee toch wel door de voorruit gaat? :D :D :D :D
grietje8
Avere Una Vita
Berichten: 2423
Lid geworden op: do mei 11, 2006 22:21
Locatie: Groningen

Bericht door grietje8 »

Dat je daar niet te hard mee moet rijden anders vliegt je toepet er af.... Gordel of geen gordel....
(Heb het ook niet zo op met Ford Ka...)
En we gaan weer km's rijden.... 250 per dag
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Bericht door hannes »

grietje8 schreef:Hoe krijg je een spetterend geluid uit de subwoofer achter in de bak trouwens (met welke muziek) :?:
welke muziek maakt niets uit.
je kunt via het audio menu op je radio/cd spler alles apart instellen er zit zelfs een equaliser voor je persoonlijke instellingen op.
was ff wat zoeken en uitproberen maar heb nu echt een super geluid.
zowel bij Guns 'n Roses als voor mijn vrouw bij onze Fransje B. :wink:
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Bericht door tonyvandenbroek »

Fransje B.... Als dan je radio maar niet kapot gaat :wink:
Afbeelding
joedelta

Bericht door joedelta »

tonyvandenbroek schreef:Fransje B.... Als dan je radio maar niet kapot gaat :wink:
misschien is het dan juist hopen dat ie snel kapot gaat....
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Bericht door tonyvandenbroek »

Kun je weer een nieuw radiootje aanschaffen, komt e vrouw weer met Fransje B, Jantje S, of Gradje D..... oid.

Zo blijven we aan de gang.
Afbeelding
TeChNo2

Bericht door TeChNo2 »

hannes schreef:
grietje8 schreef:Hoe krijg je een spetterend geluid uit de subwoofer achter in de bak trouwens (met welke muziek) :?:
welke muziek maakt niets uit.
je kunt via het audio menu op je radio/cd spler alles apart instellen er zit zelfs een equaliser voor je persoonlijke instellingen op.
was ff wat zoeken en uitproberen maar heb nu echt een super geluid.
zowel bij Guns 'n Roses als voor mijn vrouw bij onze Fransje B. :wink:
Die equalizer krijg ik niet ingesteld, doe eens een helpdeskje na :lol:
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Bericht door hannes »

tonyvandenbroek schreef:Kun je weer een nieuw radiootje aanschaffen, komt e vrouw weer met Fransje B, Jantje S, of Gradje D..... oid.

Zo blijven we aan de gang.
zeg Tony hoe weet jij dat van die Jantje S. :?:
die ligt n.l ook in de auto :lol: :lol: :lol:

kan toch geen toeval zijn, houd jouw vrouw daar ook soms van :?: :wink:
Plaats reactie