MISSFIRE MOTOR OPGELOST!!!!!

Plaats reactie
Gebruikersavatar
skippy47
Junior Stato
Berichten: 378
Lid geworden op: ma nov 03, 2008 18:33
Locatie: Den Bosch Het Mooiste Stad Van Brabant

MISSFIRE MOTOR OPGELOST!!!!!

Bericht door skippy47 »

ja hoor !!! het is opgelost :D :D verkeerde bougies zaten erin de electrode schact was te kort dus een verkeerde verbranding,,,, hij loopt nu stationair stiller zonder schokken en loopt nu perfect dus als jullie ooit bouiges zelf doen vervangen, koop dan de orignele bij de fiat dealer dan weet je zeker dat het de juiste zijn ~~ ~~
GP. bwj..2006 12.8v dynamic, airco(stuk), elec spiegels, blu Azzuro, lm 16" velgen.
nu 190500km gereden
Gebruikersavatar
Douwe
Senior Stato
Berichten: 682
Lid geworden op: zo jul 20, 2008 10:25
Locatie: Den Helder

Re: MISSFIRE MOTOR OPGELOST!!!!!

Bericht door Douwe »

Mooi dat het opgelost is. Gelukkig een simpel probleem en niks ernstigs.

Ik heb dat 4,5 jaar terug gehad toen ik nog een Seat Marbella reed. Had ik bij de autogroothandel bougies gehaald, maar daar liep hij bijna niet op maar ik had het hele motor gedeelte uit elkaar gehaald.
Dus ik wist niet wat het was. Uiteindelijk naar de oud Seat dealer gegaan die deze Marbella's ook verkocht had en ook nog de microfices in bezit had. Deze man zei gelijk ja, ik weet het al je hebt de bougies niet bij mij gekocht je moet deze hebben. (bosch in een Seat doosje) En hier liep hij gelijk op.
Uiteindelijk wat het dus opgelost en toen ben ik gaan zoeken en kwam ik op de duitse NGK site en daar zag ik in een lijst dat ik de verkeerde type bougies had meegekregen.
Dus dat gemeld bij mijn autogroothandel en daar bleek dat in de NL lijsten van NGK stond het verkeerde type bougie. (was nog van de versie zonder computer, en met stroomverdeler)

Dus het kan vervelend lopen met bougies.
Fiat Punto Edizione Cool TwinAir Turbo 100 Rock 'n Roll Blue
Volvo XC60 D5 FWD Momentum
Peter
Junior Stato
Berichten: 481
Lid geworden op: za sep 22, 2007 15:09
Locatie: Gent (B)

Re: MISSFIRE MOTOR OPGELOST!!!!!

Bericht door Peter »

skippy47 schreef:ja hoor !!! het is opgelost :D :D verkeerde bougies zaten erin de electrode schact was te kort dus een verkeerde verbranding,,,, hij loopt nu stationair stiller zonder schokken en loopt nu perfect dus als jullie ooit bouiges zelf doen vervangen, koop dan de orignele bij de fiat dealer dan weet je zeker dat het de juiste zijn ~~ ~~
Bedankt voor de tip skippy47 .) - goed dat je pbl opgelost is :!:
GP 1.2i 8V Dynamic 5drs Crossover Black - 1 okt '07
Plaats reactie