Grande Punto's en Bravo's in de aanbieding

Gebruikersavatar
Hellfire
Avere Una Vita
Berichten: 2066
Lid geworden op: vr jun 22, 2007 10:26

Grande Punto's en Bravo's in de aanbieding

Bericht door Hellfire »

Zojuist gehoord op de radio dat Fiat de voorraadmodellen van de GP en de Bravo in de uitverkoop doet.

Van Fiatvoorraadvoordeel.nl:
Fiat schreef:Grande Punto voordeel: 1000
Bravo voordeel: 1250
* Hoe eerder u beslist, hoe hoger de korting
Er staat verder vrij weinig tekst op die site. Zelf even klikken en het wordt meteen duidelijk. :)
Afbeelding Grande Punto 1.4 T-Jet 16v Sport Exotica Red
Afbeelding En een Prius...
Afbeelding Renault Mégane III Estate 1.5 dCi TCE Bose
jpkramer
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4699
Lid geworden op: ma feb 11, 2008 21:57

Re: Grande Punto's en Bravo's in de aanbieding

Bericht door jpkramer »

Is volgens mij voorraad van voor de facelift.
Er staan bv EDizione Lusso's met een 120 pk T-jet en deze bestaat nu niet meer....
Gebruikersavatar
Douwe
Senior Stato
Berichten: 682
Lid geworden op: zo jul 20, 2008 10:25
Locatie: Den Helder

Re: Grande Punto's en Bravo's in de aanbieding

Bericht door Douwe »

Dat is ook een vreemde manier van verkopen zo.

Ligt het nou aan mij of is het voordeel maar erg gering.

Mijn ervaring is dat je door even te praten bij de dealer op dezelfde prijs uitkomt. Mijn gevoel bij voorraad auto is altijd eerst rekenen ze echt alles mee en daarna trekken ze het eraf als korting om een zo groot mogelijke korting neer te kunnen zetten maar als je het narekent is het toch een paar honderd euro minder daadwerkelijke korting.

Als voorbeeld; een voorraad grande punto active waar dan als optie airco opzat en dus meegeteld werd was in de tijd dat ik hem kocht duurder dan dat ik gewoon een nieuwe active airco bestelde.

Dus kortom een voorraad auto lijkt voordeliger maar is het volgens mij niet, als je echt voordeliger wil zijn kan je denk ik het beste een jong gebruikte kopen.
Fiat Punto Edizione Cool TwinAir Turbo 100 Rock 'n Roll Blue
Volvo XC60 D5 FWD Momentum
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Re: Grande Punto's en Bravo's in de aanbieding

Bericht door hannes »

ik hoef er geen :wink:
Gebruikersavatar
Peli
Junior Stato
Berichten: 437
Lid geworden op: zo jan 21, 2007 10:26
Locatie: Almere

Re: Grande Punto's en Bravo's in de aanbieding

Bericht door Peli »

Ik ook niet meer ... TE LAAT :shock:
GP 1.4 STARJET 16V EMOTION CHIARO AZUUR MET.
Gebruikersavatar
Sunrise
Dedito
Berichten: 7609
Lid geworden op: wo sep 03, 2008 22:34
Locatie: Het mooie Brabantse Land
Contacteer:

Re: Grande Punto's en Bravo's in de aanbieding

Bericht door Sunrise »

Ben nog steeds tevreden met die ik nu heb ~~ Voorlopig geen nieuwe dus...
Silvia
Nuovo Arrivato
Berichten: 61
Lid geworden op: vr dec 21, 2007 20:03
Locatie: Zevenaar

voorraadvoordeel actie van Fiat

Bericht door Silvia »

Jullie hebben ongetwijfeld ook allemaal een brief van Fiat gekregen over hun "spectaculaire voorraadactie": Op de algemene Fiat-site staat een overzicht van voorraadmodellen die met korting worden aangeboden.
Ondanks dat ik tevreden ben over mijn GP 1.4 16V Emotion van oktober 2006 droom ik toch regelmatig van een T-jet. Misschien trekt deze actie me over de streep om over te stappen.
Er stonden zoiets van 50 T-jets op de site dus genoeg onderhandelmateriaal dacht ik zo.
Ik vanmiddag naar Bosan Arnhem gekacheld.
De vertegenwoordiger gaf aan dat ze alleen een actie hadden van voorraadmodellen van Bochane zelf en daar zaten geen T-jets tussen.
De voorraadvoordeel actie van Fiat zelf was een lokkertje. Wat ik aan korting zou krijgen op de nieuwe auto zou ik weer kwijt zijn aan een lagere inruilwaarde.
Ik had de brief verkeerd gelezen: Ik kon alleen maar voordeel halen op de 3 jaar 0% rente en niet op de auto zelf.
Ook nadat ik de derde alinea van de brief had voorgelezen waarin staat dat een aantal GP's en Bravo's extra aantrekkelijk geprijsd zijn en ik boven op de voorraadpremie nog kon rekenen op 3 jaar 0% rente bleef de vertegenwoordiger volhouden dat ik geen korting zou krijgen op de voorraad auto's. :?
I rest my case....
Als ik een T-jet wil zal ik die moeten laten bestellen en betaal ik de catalogus waarde.
De vertegenwoordiger heeft keurig voor me uitgerekend hoeveel. Maar wat ik moet bijleggen is niet om over naar huis te schrijven. :(
Ik ga wel op zoek naar een jonge ocassion....

Zijn er meer mensen die gereageerd hebben op de brief van Fiat Nederland of ben ik de enige stommerd? Ik heb Fiat wel een mailtje gestuurd dat ik het een vreemde gang van zaken vind. Het zal me benieuwen of ik daar nog een reactie op krijg...
Ik heb trouwens wel een USB-stick met Fiat erop gescoord en mag 10 nummers gratis downloaden bij radio538. :-]
Gebruikersavatar
vinnie1985
Junior Stato
Berichten: 219
Lid geworden op: di okt 09, 2007 15:07
Locatie: Eijsden

Re: voorraadvoordeel actie van Fiat

Bericht door vinnie1985 »

nee heb nog brief gehad maar kende de actie wel ik ik dacht ook wel dat er een addertje onder het gras zat
droom namelijk ook over een t-jet :P maarjah als ik kijk wat ik bij moet leggen zak me de broek af dus denk dat ik nog een paar jaartjes rond rij voor dat ik voor een andere ga kijken maar weet wel al dat het nooit meer een nieuwe wagen word omdat je gewoon te veel afschrijft het eerste jaar al.
Verlaagde GP 1.4 16v Starjet Racing Metalic blauw 3 deurs
Gebruikersavatar
Hellfire
Avere Una Vita
Berichten: 2066
Lid geworden op: vr jun 22, 2007 10:26

Re: voorraadvoordeel actie van Fiat

Bericht door Hellfire »

Ai, dat zijn wel een paar hele grote adders onder het gras. :(
Laatst gewijzigd door Hellfire op ma jan 19, 2009 19:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onderwerpen samengevoegd
Afbeelding Grande Punto 1.4 T-Jet 16v Sport Exotica Red
Afbeelding En een Prius...
Afbeelding Renault Mégane III Estate 1.5 dCi TCE Bose
Gebruikersavatar
Douwe
Senior Stato
Berichten: 682
Lid geworden op: zo jul 20, 2008 10:25
Locatie: Den Helder

Re: Grande Punto's en Bravo's in de aanbieding

Bericht door Douwe »

Wat ik eerder al zei, een voorraad auto heeft eigenlijk alleen voordeel voor degene waar deze auto staat en niet voor degene die hem koopt.
Het is bijna nooit dezelfde auto die je voor ogen hebt, daarbij is het voordeel zeer gering en meestal niet echt!
Fiat Punto Edizione Cool TwinAir Turbo 100 Rock 'n Roll Blue
Volvo XC60 D5 FWD Momentum
Gebruikersavatar
Sunrise
Dedito
Berichten: 7609
Lid geworden op: wo sep 03, 2008 22:34
Locatie: Het mooie Brabantse Land
Contacteer:

Re: Grande Punto's en Bravo's in de aanbieding

Bericht door Sunrise »

Heb afgelopen weekend ook "de brief" ontvangen, maar zoals ik hierboven al aangaf het "voordeel" dat ze je voorschotelen is ZEER minimaal :oops: . Ga er dus ook niet op in. En wat betreft de USB-stick :arrow: heb ik al, en de muziek downloaden :arrow: da doek toch altijd al (gratis) .)
Silvia
Nuovo Arrivato
Berichten: 61
Lid geworden op: vr dec 21, 2007 20:03
Locatie: Zevenaar

Re: Grande Punto's en Bravo's in de aanbieding

Bericht door Silvia »

Gisteren een mailtje gekregen van de Fiat dealer met zijn excuses omdat ik niet zo netjes behandeld ben in zijn filiaal. Hij had me al gebeld maar niet kunnen bereiken. Daarom benaderde hij mij per e-mail.
De verkoper had twee akties van Fiat door elkaar gehaald. Of ik toch niet nog eens wilde komen praten. Ik ben benieuwd met welk voorstel ze komen.
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Re: Grande Punto's en Bravo's in de aanbieding

Bericht door hannes »

Silvia schreef:Gisteren een mailtje gekregen van de Fiat dealer met zijn excuses omdat ik niet zo netjes behandeld ben in zijn filiaal. Hij had me al gebeld maar niet kunnen bereiken. Daarom benaderde hij mij per e-mail.
De verkoper had twee akties van Fiat door elkaar gehaald. Of ik toch niet nog eens wilde komen praten. Ik ben benieuwd met welk voorstel ze komen.

hij is zeker wakker geschrokken of hij heeft ook dit (http://forum.grandepuntoclub.nl/viewtop ... 71&start=0) nieuws gelezen :wink:
Mathijs
Membre D'Oro
Berichten: 1205
Lid geworden op: vr feb 02, 2007 21:49
Locatie: Lelystad

Re: Grande Punto's en Bravo's in de aanbieding

Bericht door Mathijs »

Moet je eens in Duitsland gaan kijken:

Afbeelding

Dachten we dat twee auto's voor de prijs van één eind vorig jaar over the top was, nu kunnen ze in Duitsland een nieuwe Panda kopen voor minder dan 5 mille, en een nieuwe Bravo voor onder 10 mille. Enerzijds dankzij economie-stimulerende overheidsmaatregelen (waarbij je verplicht je huidige auto moet laten slopen), anderzijds dankzij Fiat-korting. Gaat het zo slecht met Fiat? Of kunnen we nog meer van dergelijke stunts verwachten, ook in Nederland?

Zie ook Auto, Motor und Sport. Ook andere merken komen met nieuwprijzen rond de € 5000: Twingo voor € 5990, C1 voor € 5490, Logan voor € 4800.


Bron: http://www.autoweek.nl/forum/read.php?1,3892195
Auto: Coupé Fiat (1998) Afbeelding
Mijn Fiat Coupé
Giovanni Tutore
Avere Una Vita
Berichten: 4980
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 19:31

Re: Grande Punto's en Bravo's in de aanbieding

Bericht door Giovanni Tutore »

Zou je ook NL auto's mogen inruilen om te slopen :?:
Plaats reactie