Verlaging, aandrijfassen stuk?
Verlaging, aandrijfassen stuk?
Hallo iedereen, ik heb nu bijna 4.5j mijn saxo.
Deze is ook verlaagd (-45mm), maar nu heb ik bijna elk jaar de 2 aandrijfassen stuk.. Eerst barst de stofhoes, gevolg : het vet loopt eruit en hij draait dan droog en hij gaat stuk..
Is de fiat GP hier ook zo gevoelig aan? Na verloop van tijd wil ik hem mss ook wel verlagen met een Eibach sportline kitje.. (-45mm vooraan en -30mm achteraan)
Niet dat ik elk jaar de aandrijfassen moet laten vervangen, na de saxo heb ik hier geen zin meer in..
Deze is ook verlaagd (-45mm), maar nu heb ik bijna elk jaar de 2 aandrijfassen stuk.. Eerst barst de stofhoes, gevolg : het vet loopt eruit en hij draait dan droog en hij gaat stuk..
Is de fiat GP hier ook zo gevoelig aan? Na verloop van tijd wil ik hem mss ook wel verlagen met een Eibach sportline kitje.. (-45mm vooraan en -30mm achteraan)
Niet dat ik elk jaar de aandrijfassen moet laten vervangen, na de saxo heb ik hier geen zin meer in..
- tonyvandenbroek
- Presidente GPC
- Berichten: 16093
- Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
- Locatie: Someren
- Contacteer:
Re: Verlaging, aandrijfassen stuk?
Mijn GP is ruim 2 jaar verlaagd nu, en ik heb tot op heden nog geen problemen ondervonde.
Verlagingset is een Novitec 40/40mm
Verlagingset is een Novitec 40/40mm
-
- Avere Una Vita
- Berichten: 4980
- Lid geworden op: vr sep 14, 2007 19:31
Re: Verlaging, aandrijfassen stuk?
Bennink, niet verlaagd, kreeg daar toch "last" van volgens de "keuring?"
Re: Verlaging, aandrijfassen stuk?
Joah... maar echt stuk? Nee dat dan weer niet. Je hebt wel gelijk Gio: de onderhoudsmonteur vond dat er veel speling op de aandrijfassen zat.
KLIK!
KLIK!
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
Re: Verlaging, aandrijfassen stuk?
ook hier verlaagd en geen probleem (al 45000 km niet).
Ook de Bravo die ik verlaagd had, had geen problemen en die heb ik 85000km gehad...
Ook de Bravo die ik verlaagd had, had geen problemen en die heb ik 85000km gehad...
Re: Verlaging, aandrijfassen stuk?
Ik heb weleens gehoord dat homokineten en versnellingsbakken kapot gingen doordat de assen bij verlaging eigenlijk iets te lang zijn, maar dat zou niet verklaren waarom je stoefhoezen zo snel kapot gaan. Erg raar. Mijn charade rijdt al jaren met -70mm rond, en dat gaat prima.
MY08 - 1.3 MultiJet 90pk - New Orleans Blue - 17" Wipe Out -
Re: Verlaging, aandrijfassen stuk?
Om maar even een voorbeeldje van de andere kant aan te dragen: mijn GP is ook verlaagd, weet niet precies hoe en hoeveel (was al gedaan toen ik 'm kocht), maar ik heb wel een vervelende tik rechts voor bij gas loslaten. Me thinks de homokineet is aan z'n einde, maar deze week word er naar gekeken bij de dealert. Wel klote natuurlijk, want mijne heeft pas 21K gelopen...
Re: Verlaging, aandrijfassen stuk?
Om hier even op terug te komen, aanstaande donderdag gaat mijne naar de dealert (Autodrome Groningen, iemand daar toevallig goeie, danwel slechte ervaringen mee?). Zou de homokineet nu al kapot kunnen zijn, door het verlagen? Lijkt mij namelijk niet gebruikelijk, gezien ie pas 21K heeft gelopen... Iemand ideëen? En wat zou het +/- gaan kosten als ie wel kapot is?
Re: Verlaging, aandrijfassen stuk?
de franse auto s staan erom bekend dat ze slechte assen hebben de italianen zeker niet
2006 gp 1.4 starjet sport
2009 diverse verkeerde auto s
01-09-2016 gp 1.4 t=jet sport
2009 diverse verkeerde auto s
01-09-2016 gp 1.4 t=jet sport
Re: Verlaging, aandrijfassen stuk?
Het lijkt mij stug na zo weinig kilometers. Mocht t inderdaad de homokineet zijn, dan denk ik dat je snel richting de 200 euro incl. arbeidsloon gaat, misschien zelfs wel meer.ElSjiepo schreef:Om hier even op terug te komen, aanstaande donderdag gaat mijne naar de dealert (Autodrome Groningen, iemand daar toevallig goeie, danwel slechte ervaringen mee?). Zou de homokineet nu al kapot kunnen zijn, door het verlagen? Lijkt mij namelijk niet gebruikelijk, gezien ie pas 21K heeft gelopen... Iemand ideëen? En wat zou het +/- gaan kosten als ie wel kapot is?
MY08 - 1.3 MultiJet 90pk - New Orleans Blue - 17" Wipe Out -
Re: Verlaging, aandrijfassen stuk?
Er van uitgaande dat de homokineet aan z'n einde is, is het dan aannemelijk dat dat door het verlagen komt? Of kan ik het gewoon op productiefout oid gooien? Ik vind het namelijk niet echt chill dat dat nu al kapot kan zijn, dan zou ik (en andere mensen die dit probleem hebben/hadden) elk jaar 1 of 2x bij de dealer langsmoeten voor nieuwe homokineten... :roll:
Re: Verlaging, aandrijfassen stuk?
Wat voor verlaging zit eronder? Als t nl. 35 mm novitec is, dan vind ik dat je best hard kan maken dat t niet door het verlagen kan komen, set wordt door de fiat dealer zelf geleverd.
De homokineet begeeft t meestal als gevolg van te weinig smering, wat ontstaat doordat je ashoezen stuk zijn. BIj een nieuwe auto met 21k kan dat eigenlijk niet het geval zijn. En extra slijtage aan je homo's door verlagen treed meestal pas op bij extreme verlagingen. Maar goed, tis wel een beetje jouw woord tegen dat van hen.
De homokineet begeeft t meestal als gevolg van te weinig smering, wat ontstaat doordat je ashoezen stuk zijn. BIj een nieuwe auto met 21k kan dat eigenlijk niet het geval zijn. En extra slijtage aan je homo's door verlagen treed meestal pas op bij extreme verlagingen. Maar goed, tis wel een beetje jouw woord tegen dat van hen.
MY08 - 1.3 MultiJet 90pk - New Orleans Blue - 17" Wipe Out -
Re: Verlaging, aandrijfassen stuk?
Ik heb geen flauw idee hoe 'ie verlaagd is. Ik heb 'm zo gekocht, maar extreem verlaagd zou ik het niet willen noemen. Om een ideetje te krijgen, dit is 'm:
Close-upje van de voorkant:
Close-upje van de voorkant:
Re: Verlaging, aandrijfassen stuk?
Nee, dat is zeker niet extreem verlaagd. Wel strak trouwens
MY08 - 1.3 MultiJet 90pk - New Orleans Blue - 17" Wipe Out -