aircoblower en knipperlichthendel probleempje!

Plaats reactie
Gebruikersavatar
puntosport
Nuovo Arrivato
Berichten: 92
Lid geworden op: vr okt 10, 2008 10:07
Locatie: Heemstede

aircoblower en knipperlichthendel probleempje!

Bericht door puntosport »

opeens hoor ik sinds 1 week een gekke brom als mijn blower aanslaat, het is een soort ventilatortje wat je heel hard hoort draaien. het geluid is er continu.
je zou het idee hebben dat er een blaatje o.i.d. in de ventilator gekomen is, dit lijkt mij sterk omdat ik net voor het begon onder de motorkap alles voorzichtig schoongemaakt heb.

het volgende probleem is dat mijn knipperlichten niet altijd doen wat ik wil.
meestal is het zo dat als het knipperlicht ingeschakeld word, dat deze na het nemen van de bocht vanzelf weer uit gaat. bij mij is dit dus zeer zelden zo.
Vaak blijft hij gewoon knipperen, zelfs als ik ook al een bocht de andere kant op heb genomen.

ook heb ik nu al 3 keer het probleem gehad dat als ik de knipperlichthendel bediende, dat mijn knipperlichten wijgerde....
b.v: de hendel is omhoog geklikt (zoals altijd als je naar rechts wil afslaan) maar er gebeurd helemaal niets, geen piepje, knippertje of iets.
maar bij een bocht later werkt alles weer zoals gewoonlijk..

ik snap het niet, misschien is er iets versleten ofzo, al lijkt mij dit niet gebruikelijk na 55000 km....

komen jullie een van deze probleempjes bekend voor?
alvast bedankt voor de reacties,
Mark
rode Grande Punto sport 1.4 16v bluetooth 2006
Gebruikersavatar
Douwe
Senior Stato
Berichten: 682
Lid geworden op: zo jul 20, 2008 10:25
Locatie: Den Helder

Re: aircoblower en knipperlichthendel probleempje!

Bericht door Douwe »

Dat van je blower lijkt me toch een blaadje in je ventilatiemotor onder je dashboardkastje.
Ondanks het schoonmaken van je kan er evengoed natuurlijk een blaadje daar terecht gekomen zijn. Het hoeft er maar 1 te zijn.
En dat geeft best veel herrie als je daar een blaadje hebt zitten.

Je knipperlichthendel klinkt als versleten, maar dat is inderdaad wel snel. Maar het zou natuurlijk wel kunnen lijkt me.
Fiat Punto Edizione Cool TwinAir Turbo 100 Rock 'n Roll Blue
Volvo XC60 D5 FWD Momentum
Gebruikersavatar
puntosport
Nuovo Arrivato
Berichten: 92
Lid geworden op: vr okt 10, 2008 10:07
Locatie: Heemstede

Re: aircoblower en knipperlichthendel probleempje!

Bericht door puntosport »

@ douwe,
bedankt voor je snelle reactie, is die ventilator door mijzelf ook te berijken of, moet ik voor een blaadje naar de dealer? waar zit die ventilator precies? onder het dasbordkastje? moet het dasbordkastje er dan uit?
rode Grande Punto sport 1.4 16v bluetooth 2006
Gebruikersavatar
jeroengt
Junior Stato
Berichten: 471
Lid geworden op: zo mar 11, 2007 10:31
Locatie: Ede

Re: aircoblower en knipperlichthendel probleempje!

Bericht door jeroengt »

er is daar een keer een topic over geweest met foto's erbij, het is heel goed zelf te doen hoor.
hier de foto's van bartike
http://forum.grandepuntoclub.nl/viewtop ... s&start=51
Gebruikersavatar
Sunrise
Dedito
Berichten: 7609
Lid geworden op: wo sep 03, 2008 22:34
Locatie: Het mooie Brabantse Land
Contacteer:

Re: aircoblower en knipperlichthendel probleempje!

Bericht door Sunrise »

Moet zeggen nog geen problemen met blower af hendel knipperlichten. Alleen een paar weken geleden met de kou (-15C) moest'ie wel eens lang denken voor het knipperen :shock:
old school
Junior Stato
Berichten: 239
Lid geworden op: wo dec 17, 2008 20:35
Locatie: Leke

Re: aircoblower en knipperlichthendel probleempje!

Bericht door old school »

heb ook al eens gemerkt dat mijn knipperlicht soms weigerde, het rare is vorige week gingen mijn 4pinkers aan toen ik mijn knipperlicht wou gebruiken. dus binnenkort terug naar dealer.
1.3 mjet diesel 90 pk 6,4l/100
to be continued....
Gebruikersavatar
puntosport
Nuovo Arrivato
Berichten: 92
Lid geworden op: vr okt 10, 2008 10:07
Locatie: Heemstede

Re: aircoblower en knipperlichthendel probleempje!

Bericht door puntosport »

jeroengt schreef:er is daar een keer een topic over geweest met foto's erbij, het is heel goed zelf te doen hoor.
hier de foto's van bartike
http://forum.grandepuntoclub.nl/viewtop ... s&start=51
helemaal top dat je dit gevonden hebt jeroen!! .) .)
dan heb ik alleen nog een vraag, ik heb ergens op het forum iets gezien hoe je het dashbordkastje demonteerd, maar dit kan ik helaas niet meer vinden...

als ik dat kastje kan verwijderen, dan kan ik die ventilator ook even netjes schoon maken!
(ik zag in mijn dashbordkastje een soort plastick ''pen'' aan de rechterkant zitten, ik heb deze geprobeerd eruit te trekken. die ''pen'' zit alleen wel giga vast, als dit het onderdeel is om het kastje te verwijderen? hoe krijgen jullie dat er dan zonder schade uit?)

alleen nu zit ik nog met die knipperlichten, zou zoiets onder garantie vervangen worden als dat inderdaad versleten is?? lijkt mij niet helemaal normaal na 55000...
rode Grande Punto sport 1.4 16v bluetooth 2006
Gebruikersavatar
Douwe
Senior Stato
Berichten: 682
Lid geworden op: zo jul 20, 2008 10:25
Locatie: Den Helder

Re: aircoblower en knipperlichthendel probleempje!

Bericht door Douwe »

als ik dat kastje kan verwijderen, dan kan ik die ventilator ook even netjes schoon maken!

Het kastje hoef je niet te verwijderen. Je kunt van onderaf, dus waar de voeten van de passagier normaal staan er bij.
Als het waren haal je de motor er onder weg, die waarschijnlijk dus vuil is.

Complimenten dat je alles gelijkt schoon wilt maken, is ook mijn (en mijn vaders) werkwijze. Zeker als je een auto langer houdt heeft dit zeker voordeel.
Fiat Punto Edizione Cool TwinAir Turbo 100 Rock 'n Roll Blue
Volvo XC60 D5 FWD Momentum
Gebruikersavatar
Bennie
Membre D'Oro
Berichten: 1558
Lid geworden op: do mei 24, 2007 13:04
Locatie: Nieuwkoop

Re: aircoblower en knipperlichthendel probleempje!

Bericht door Bennie »

Ook ik heb een geluid van mijn kachelmotor. Helaas is het bij mij niet simpel een blaadje, maar is het het lagertje van de kachelmotor. Deze moet bij mij dus vervangen worden. De kachelmotor zit inderdaad heel makkelijk bereikbaar achter het dashboardkastje. Als je dan inderdaad via de voetenruimte van de bijrijder gaat, zie je hem zo zitten. Gebruik een lampje :wink:
Life's too short to drive boring cars
Gebruikersavatar
Bennink
Dedito
Berichten: 9115
Lid geworden op: wo nov 15, 2006 17:23
Locatie: Deventer

Re: aircoblower en knipperlichthendel probleempje!

Bericht door Bennink »

puntosport schreef:alleen nu zit ik nog met die knipperlichten, zou zoiets onder garantie vervangen worden als dat inderdaad versleten is?? lijkt mij niet helemaal normaal na 55000...
Dat vind ik ook een beetje snel. Toevallig is dit ook al twee keer bij mij voorgekomen, beide in januari. Maar ja, die van mij heeft drie keer zoveel gelopen :|
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
Gebruikersavatar
skippy47
Junior Stato
Berichten: 378
Lid geworden op: ma nov 03, 2008 18:33
Locatie: Den Bosch Het Mooiste Stad Van Brabant

Re: aircoblower en knipperlichthendel probleempje!

Bericht door skippy47 »

hoi ik had ook een rare geluid met de aanjager, hard brommen in stand 2-4, er zat wat bladjes erin met jullie fotos van die topic had ik ze binnen 10 min eruit, nu is alles weer in orde en je hooft niet de dashboard kastje te verwijderen je kan er zo bij............ :mrgreen:
GP. bwj..2006 12.8v dynamic, airco(stuk), elec spiegels, blu Azzuro, lm 16" velgen.
nu 190500km gereden
Gebruikersavatar
puntosport
Nuovo Arrivato
Berichten: 92
Lid geworden op: vr okt 10, 2008 10:07
Locatie: Heemstede

Re: aircoblower en knipperlichthendel probleempje!

Bericht door puntosport »

ik heb vandaag dankzij jullie uitleg 3 blaadjes uit mijn blower gehaald!! eindelijk weer stilte in de auto, heerlijk ~~

kan ik weer 1 ding doorstrepen op mijn lijstje met probleempjes!
voor mijn knipperlichten en nog 5 andere puntjes breng ik maandag-avond mijn auto naar de fiat dealer, hopelijk dat zij deze kunnen oplossen, dan zou mijn fiat weer helemaal probleemloos zijn!! :D :D

het verwijderen van de blaadjes gaat heel gemakelijk, echt een aanrader voor iedereen om dit eventjes zelf te doen! op deze manier scheeld het geld en weer een ritje naar de dealer!! wel moet je enigzinds lenig zijn..... pfff wat een houding... :?

groetjes,
Mark
rode Grande Punto sport 1.4 16v bluetooth 2006
Gebruikersavatar
Douwe
Senior Stato
Berichten: 682
Lid geworden op: zo jul 20, 2008 10:25
Locatie: Den Helder

Re: aircoblower en knipperlichthendel probleempje!

Bericht door Douwe »

Mooi dat je de blaadjes eruit hebt kunnen halen.

Leuk ook dat je het ons even laat weten!

Succes met je andere 5 puntjes, zou fijn zijn als je die na de dealer ook af kunt strepen.
Laatst gewijzigd door Douwe op di feb 03, 2009 14:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Fiat Punto Edizione Cool TwinAir Turbo 100 Rock 'n Roll Blue
Volvo XC60 D5 FWD Momentum
Gebruikersavatar
Maxximum
Membre D'Oro
Berichten: 1553
Lid geworden op: do feb 21, 2008 13:20
Locatie: NL, Sint Jansteen

Re: aircoblower en knipperlichthendel probleempje!

Bericht door Maxximum »

Ik vind mijn aanjager ook een raar geluid maken.
Een roffel als het ware. Denk niet dat het een blaadje is, maar zal wel eens kijken...
zelf denk ik ook eerder aan een lagertje oid.
GP 1.4 T-Jet 16V Sport 120 - Crossover Black metallic - Cruise-control - Privacy glass
Afbeelding
CHECK MY GP PICTURES! @ PERSONAL TOPIC
Bill Gates (MicroSoft) schreef:If you can't make it good, at least make it look good
Gebruikersavatar
puntosport
Nuovo Arrivato
Berichten: 92
Lid geworden op: vr okt 10, 2008 10:07
Locatie: Heemstede

Re: aircoblower en knipperlichthendel probleempje!

Bericht door puntosport »

Maxximum schreef:Ik vind mijn aanjager ook een raar geluid maken.
Een roffel als het ware. Denk niet dat het een blaadje is, maar zal wel eens kijken...
zelf denk ik ook eerder aan een lagertje oid.
hey maxximum, ik dacht ook een lagertje te horen, dit omdat het inderdaat een roffeltje was. gelukkig ben ik erachter gekomen dat het dus blaatjes waren. het kan geen kwaad om zelf even te kijken, als het alsnog geen blaadje is, kun je alsnog naar de dealer gaan.
rode Grande Punto sport 1.4 16v bluetooth 2006
Plaats reactie