Xenon verlichting

Gebruikersavatar
Mr. Dotcom
Junior Stato
Berichten: 205
Lid geworden op: zo jul 27, 2008 11:16
Locatie: Almere

Re: Xenon verlichting

Bericht door Mr. Dotcom »

Ik heb ook interesse in Xenon verlichting. Ik ga denk ik voor Pilot BiXenon in 5000k of 6000k, maar ik vraag me toch nog een paar dingen af.

Hoe lastig is bijvoorbeeld de inbouw? Ik ben zelf niet supertechnisch, is het zo makkelijk dat ik het zelf ook moet kunnen of moet je toch wel redelijk technisch onderlegd zijn? Anders laat ik het eventueel inbouwen.

Een tweede punt: als de GP naar de APK moet en ik wil mijn halogeen lampjes weer terugzetten, hoeveel werk is dit? Ik heb namelijk niet echt veel zin om de hele kit er eerst uit te moeten slopen om de halogeenlampjes terug te plaatsen.

Ik heb in Autoweek 3 gelezen dat er in principe alleen naar het lichtbeeld gekeken wordt. Het ontbreken van koplampsproeiers/hoogteverstelling zou dus geen afkeurpunt zijn, maar om problemen te voorkomen neem ik liever het risico niet.

Wie helpt mij uit de brand?
Gebruikersavatar
jeroengt
Junior Stato
Berichten: 471
Lid geworden op: zo mar 11, 2007 10:31
Locatie: Ede

Re: Xenon verlichting

Bericht door jeroengt »

om de xenon set te monteren moet je toch wel een beetje technisch zijn, je moet aan beide kanten een aarde vinden en bij de accu de spanning voor de voorschakelapparaten halen.
als je de lampjes terug moet zetten voor apk zou ik rekenen op een uurtje werk.
xenon lampjes eruit normale lampjes erin. de voorschakelapparaten kun je laten zitten
ElSjiepo
Junior Stato
Berichten: 452
Lid geworden op: di nov 25, 2008 10:47
Locatie: Heiloo

Re: Xenon verlichting

Bericht door ElSjiepo »

Even een oud topic opvissen.

Ik heb, zoals misschien bekend, de set bi-xenon van Dennis (dennytje) overgenomen. Gister na een tijdje prutsen (handleiding zat er niet bij) de set erin gekregen en het werkt ook nog :lol: . Gisteravond in het donker maar even gekeken of het niet verblind voor tegenliggers aangezien ik voor m'n gevoel de lampen op z'n kop erin heb zitten nu (maar andersom passen ze niet en zo passen ze perfect...), maar daar ben ik nog niet helemaal uit. Tis wel héél véél licht, maar ik vind het niet echt verblindend.

Om er even achter te komen hoe de lampen erin horen te zitten, bij deze de vraag of iemand die bi-xenon in z'n GP heeft zitten, even een foto van 1 koplamp kan maken en wil posten. Het punt is namelijk dat er een soort omkapping (zoiets als dit:

Afbeelding )

om de lampen zit en aan 1 kant dus open is. Momenteel zitten ze met de open kant naar boven, omdat dat de enige manier is waarop ze knap passen, maar ik schijn dus ook redelijk wat licht naar boven nu (straatnaambordjes op 2,5m hoogte zijn tot +/- 2 meter voor m'n auto verlicht) en dat hoort volgens mij dan weer niet...
Giovanni Tutore
Avere Una Vita
Berichten: 4980
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 19:31

Re: Xenon verlichting

Bericht door Giovanni Tutore »

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Zo zag het bij Walter eruit ~]
Gebruikersavatar
jeroengt
Junior Stato
Berichten: 471
Lid geworden op: zo mar 11, 2007 10:31
Locatie: Ede

Re: Xenon verlichting

Bericht door jeroengt »

ik zal eens kijken hoe het bij mijn auto zit ik heb ook bi xenon, je hoort het nog wel
ElSjiepo
Junior Stato
Berichten: 452
Lid geworden op: di nov 25, 2008 10:47
Locatie: Heiloo

Re: Xenon verlichting

Bericht door ElSjiepo »

Niemand? :cry:
Gebruikersavatar
Sunrise
Dedito
Berichten: 7609
Lid geworden op: wo sep 03, 2008 22:34
Locatie: Het mooie Brabantse Land
Contacteer:

Re: Xenon verlichting

Bericht door Sunrise »

:oops: sorry, geen bi-xenon:
Afbeelding
...maarruh weet wel dat je een enorme hoeveelheid ligt voor je neus hebt :lol: , dus dat van dat straatnaambordje kan best wel eens kloppen ~]
Gebruikersavatar
jeroengt
Junior Stato
Berichten: 471
Lid geworden op: zo mar 11, 2007 10:31
Locatie: Ede

Re: Xenon verlichting

Bericht door jeroengt »

ik heb net even gekeken en de opening zit naar boven die verlichte straatnaamborden kan we kloppen
het is wel aan te raden om de lampen even af te laten stellen als je ze erin hebt gezet
Gebruikersavatar
buxol
Avere Una Vita
Berichten: 4165
Lid geworden op: vr feb 24, 2006 21:24
Locatie: Alphen a/d Rijn

Re: Xenon verlichting

Bericht door buxol »

Qua reflectie klopt het dat de lamp aan de bovenkant open is.

Check mijn geweldig foute tekeningetje.
Afbeelding
Had ook een GP met allemaal specificaties.
ElSjiepo
Junior Stato
Berichten: 452
Lid geworden op: di nov 25, 2008 10:47
Locatie: Heiloo

Re: Xenon verlichting

Bericht door ElSjiepo »

jeroengt schreef:ik heb net even gekeken en de opening zit naar boven die verlichte straatnaamborden kan we kloppen
het is wel aan te raden om de lampen even af te laten stellen als je ze erin hebt gezet
Kost dat?

Volgende probleem waar ik achter kwam, is dat van m'n rechterlamp de lamp standaard op grootlicht staat, ipv dimlicht. Wanneer ik grootlicht inschakel, hoor en zie ik de linker lamp klikken en verschuift de lichtbundel een stuk naar boven/vooruit (net wat je referentie is), maar rechts niet. Het vreemde is, dat het lampje zelf wel een stukje naar binnen word getrokken, zo te zien, bij inschakelen grootlicht (zoals het hoort, dat is ook de 'klik' die ik links zie en hoor), maar de bundel blijft gelijk en ik hoor geen 'klik'. Iemand suggesties wat ik hier aan kan doen? Een nieuwe lamp kopen kan altijd nog (en in stervensduur :evil: )...
Gebruikersavatar
jeroengt
Junior Stato
Berichten: 471
Lid geworden op: zo mar 11, 2007 10:31
Locatie: Ede

Re: Xenon verlichting

Bericht door jeroengt »

ik heb de lampen toen bij de euromaster af laten stellen koste nog geen 20 euro als ik het goed heb
vreemd dat die lamp niet verschuift misschien toch nog een keertje eruit halen en terug zetten .
Plaats reactie