Luie regensensor

Plaats reactie
DigitalPunk
Junior Stato
Berichten: 216
Lid geworden op: ma feb 18, 2008 9:35
Locatie: Voorburg

Luie regensensor

Bericht door DigitalPunk »

Ik reed vandaag naar huis en begon me (weer) te ergeren aan de regensensor in de GP. Hij slaat echt veel te laat aan en standen wijzigen lijkt ook niets uit te maken.
Wie heeft er nog meer ervaring mee?

De ruit is al een keer vervangen, dus aan de sensor zelf zal het niet liggen. Die zit in de ruit toch?

(Edit) Het is voornamelijk bij lage snelheden
Laatst gewijzigd door DigitalPunk op wo feb 04, 2009 9:05, 1 keer totaal gewijzigd.
GP 1.9 Emotion mJTD 120 - EGR klep vervangen - Pioneer Subwoofer - Eibach verlaging 3cm - BMC CDA Box - Zwarte grille - Dorpellijsten - LED Achterlichten - Achterspoiler - Zwarte mistlampen - iPod interface - Alu pedalen - Madeno remap - Uitlaatsierstuk
Leon
Senior Stato
Berichten: 565
Lid geworden op: zo jan 18, 2009 21:20
Locatie: Doesburg

Re: Luie regensensor

Bericht door Leon »

Sensor zit niet in, maar achter de ruit als het goed is (dit is iig zo bij de andere merken).

Afbeelding

Oplossing zou ik niet weten
Sinds 20-01-2009
Fiat Grande Punto 1.4 16v 'Racing', Exotica Red, BMC CDA airbox, custom koplampen met LED angel eyes+5000k xenon, getinte ramen achter, Blue&Me navigatie, 17" black Monaco Mirabeau velgen, Cruise Control
Gebruikersavatar
Sunrise
Dedito
Berichten: 7609
Lid geworden op: wo sep 03, 2008 22:34
Locatie: Het mooie Brabantse Land
Contacteer:

Re: Luie regensensor

Bericht door Sunrise »

Ben ik blij dat ik er geen heb :wink: . Dat soort dingen kan ik me vreselijk aan storen. Net als auto's die de tunnel ingaan ZONDER ligt en eruit komen met, is de sensor ook een beetje "lui" :lol:
Gebruikersavatar
Goose
Senior Stato
Berichten: 732
Lid geworden op: wo okt 04, 2006 10:11
Locatie: Gent

Re: Luie regensensor

Bericht door Goose »

je zegt dat het bij lagere snelheden is, dus vermoedelijk gaan de ruitenwissers dan minder snel heen en weer omdat je minder snel rijdt, wat me wel logisch lijkt.

bij m'n vorige wagen (was wel geen sensor) , was het wel zo, dat als ik mijn ruitenwissers opzette, en ik bvb stopte aan een verkeerslicht, hij ook minder over en weer ging, dan als ik aan het rijden ben, dus reageert volgens mij idd ook op snelheid.

ik vond dit superpraktisch en mis dit wel, want als je nu stopt aan de lichten,of in de file staat, en je hebt zo geen sensor, blijven je ruitenwissers heen en weer gaan aan hun volle snelheid, wat ook geen zicht is, en bovendien superirritant
GP, Privacy Windows, mistlichten, Crossover Black, Denim Black interior, No Punto logo on the back 13 Mjt 90 Pk Dynamic, 17" OZ Superlegerra
Leon
Senior Stato
Berichten: 565
Lid geworden op: zo jan 18, 2009 21:20
Locatie: Doesburg

Re: Luie regensensor

Bericht door Leon »

Regensensor op de Mercedes van mijn ouders was soms veel te actief.
Dan zat er vuiligheid op de het voorruit ter hoogte van de sensor en dan bleef hij maar vegen.. :roll:

Wat ik ook jammer vind aan de GP, is wat Goose ook al zei.
Dat de ruitenwissers niet wat langzamer gaan/langere interval wanneer je stilstaat.
Zelfs onze bedrijfswagen (VW Caddy) heeft dat standaard erop zitten :shock:
Sinds 20-01-2009
Fiat Grande Punto 1.4 16v 'Racing', Exotica Red, BMC CDA airbox, custom koplampen met LED angel eyes+5000k xenon, getinte ramen achter, Blue&Me navigatie, 17" black Monaco Mirabeau velgen, Cruise Control
DigitalPunk
Junior Stato
Berichten: 216
Lid geworden op: ma feb 18, 2008 9:35
Locatie: Voorburg

Re: Luie regensensor

Bericht door DigitalPunk »

Ik heb tijdens een grote beurt van mij auto ook eens gereden in een leen-GP en daar was het wel goed. Heb even in het menu gekeken en daar stond de regensensor op 2. Bij mij lijkt het geen verschil te maken of hij in 1 of 4 staat.
De lagere snelheden vertragings-optie is inderdaad heel handig, maar nu levert het vaak levensgevaarlijke situaties op in de file!
GP 1.9 Emotion mJTD 120 - EGR klep vervangen - Pioneer Subwoofer - Eibach verlaging 3cm - BMC CDA Box - Zwarte grille - Dorpellijsten - LED Achterlichten - Achterspoiler - Zwarte mistlampen - iPod interface - Alu pedalen - Madeno remap - Uitlaatsierstuk
Gebruikersavatar
marcopunto
Junior Stato
Berichten: 413
Lid geworden op: wo aug 15, 2007 11:16
Locatie: Kalmthout

Re: Luie regensensor

Bericht door marcopunto »

Bij mij werkt die perfect ... ik erger me eraan als mijn partner hem per ongeluk uitschakeld, zoals dit moet in de Multipla, die geen regensensor heeft. Bij mij reageert hij snel, sneller dan ik het zelf zou kunnen aantoetsen bij vb. tegemoetkomend verkeer. In de carwash (ja sorry, ik ben lui, niet mijn regensensor) kan ik hem gewoon laten aanstaan, hij reageert niet bij stapvoets rijden. Eens uit de carwash in de regen, reageert hij weer onmiddellijk, niets dan lof hierover.
Giovanni Tutore
Avere Una Vita
Berichten: 4980
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 19:31

Re: Luie regensensor

Bericht door Giovanni Tutore »

Ik heb mijn voorruit met nanotech spul (van de Lidl) behandeld, sinds die tijd staat de sensor op 1 en geniet ik volop van de extra investering :D
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: Luie regensensor

Bericht door tonyvandenbroek »

Giovanni Tutore schreef:Ik heb mijn voorruit met nanotech spul (van de Lidl) behandeld, sinds die tijd staat de sensor op 1 en geniet ik volop van de extra investering :D

Kan ik alleen maar beamen...mijn regensensor. standje 1. Werkt perfect.
Afbeelding
Xander
Senior Stato
Berichten: 673
Lid geworden op: ma dec 31, 2007 20:15

Re: Luie regensensor

Bericht door Xander »

Leon schreef: Wat ik ook jammer vind aan de GP, is wat Goose ook al zei.
Dat de ruitenwissers niet wat langzamer gaan/langere interval wanneer je stilstaat.
Zelfs onze bedrijfswagen (VW Caddy) heeft dat standaard erop zitten :shock:
Euh. Volgens mij doet 'ie dat wel?

Zit echter geen extreem verschil in de interval...
KrIkKeL
Junior Stato
Berichten: 231
Lid geworden op: di jul 15, 2008 22:48
Locatie: Berlaar, België

Re: Luie regensensor

Bericht door KrIkKeL »

Bij de onze is dat ook zo, hij houdt blijkbaar wel rekening met je snelheid.
Stilstaand gaat hij iets trager dan anders.
ex-GP owner since 27/09/10 :-)
Gebruikersavatar
Sunrise
Dedito
Berichten: 7609
Lid geworden op: wo sep 03, 2008 22:34
Locatie: Het mooie Brabantse Land
Contacteer:

Re: Luie regensensor

Bericht door Sunrise »

Xander schreef:
Leon schreef: Wat ik ook jammer vind aan de GP, is wat Goose ook al zei.
Dat de ruitenwissers niet wat langzamer gaan/langere interval wanneer je stilstaat.
Zelfs onze bedrijfswagen (VW Caddy) heeft dat standaard erop zitten :shock:
Euh. Volgens mij doet 'ie dat wel?

Zit echter geen extreem verschil in de interval...
Dat zit wel op een GP zonder regensensor :lol: : "Als de draaiknop in stand ≤ staat, wordt de slag van de ruitenwissers automatisch aangepast aan de snelheid van de auto". (bladzijde 60 instructieboekje). Er zijn 4 snelheden (onder de 50, 51 - 100, 101 - 140km en daarboven, zelfde geldt voor het volume van de radio). Wanneer je een regensensor hebt is deze op de hendel i.p.v. de intervalstand, deze kun je echter ook instellen in 4 snelheden :wink:
Plaats reactie