welke auto kopen ??

Giovanni Tutore
Avere Una Vita
Berichten: 4980
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 19:31

Re: welke auto kopen ??

Bericht door Giovanni Tutore »

Vreemd dat jij ook rechts een nieuw stuk moest hebben Douwe, bij mij ging het er zo onder :shock: :?:
Overigens is de onderplaat hard en dus niet dempend, eerder reflecterend edoch, wel veel schoner.
tjek daarvoor ook de tip van Hannes .) het dicht tapen van de klepjes om bij de knipper lichten te komen in de spatborden voor, scheelt enormineus veel rommel...
JoVe

Re: welke auto kopen ??

Bericht door JoVe »

Douwe schreef:Met mijn 1.4 8V heb ik 16.500 km gereden en mijn verbruik was gemiddeld tussen de 1:15 en 16. Maar ik moet zeggen ik reed altijd behoorlijk enthousiast weg bij stoplichten, en uit de dorpen waar ik door heen kwam.
Ik reed er dagelijks mee heen en weer van Den Helder naar Alkmaar. Dus het kan zuininger, maar wat mijn ervaring wel is
als je meer km op de snelweg gaat maken komt je verbruik bij normaal rijden (120) meer richting de 1:14.

Op de snelweg vond ik het geluid erg meevallen, nou had ik de onderzijde van de motorruimte dicht en een isolatieplaat in de motorkap. Misschien dat dat het verschil maakte, weet ik niet zeker want ik heb maar 1 km zonder gereden.

Wat snelheid betreft, op de snelweg gaat het prima mits je maar goed anticipeert. Voor inhalen moet je even een klein aanloopje nemen en het is niet zo knipperlicht naar links ertussen en je versnelt gelijk veel.
Inhalen op 80 km/u wegen heb je ook een wat grotere afstand nodig, maar dit gaat redelijk vlot als je even terug schakelt naar zijn vier.
Bovendien kan je afvragen of dit nodig is 9 van de 10 keer staan ze bij het volgende stoplicht weer achter je. Ik moet zeggen het rijdt wel lekker hoor een snellere auto. Met mijn Volvo vlieg ik overal voorbij, tussensprintjes gaan razendsnel, optrekken wat minder, maar dat los ik misschien op met een chiptuning. Maar wat belangrijk is het moet binnen je budget passen.

Als ik jou was zou ik je zoon in beide laten rijden en hem af laten wegen op hij dat beetje extra vermogen het geld waard vindt.
Met beide auto's komt je zoon prima voor de dag!

Waarom ik hem ingeruild heb, is omdat mijn budget groter werd en verlangde in eerste instantie naar een snellere en luxere GP. Dit is hem niet geworden door omstandigheden maar dat weten jullie inmiddels wel.
Maar ik kan hem nog steeds aan iedereen aanbevelen, als ik nog weleens in de GP van Gerben rijd, denk ik vaak wat zijn het toch heerlijke auto's. Je zit er goed in, gaat lekker licht en soepel en het ziet er sportief uit. Een GP rijdt lekker luchtig.
8) vwb het verbruik ben ik het helemaal met Douwe eens. Mijn 1.4 8V 5drs 06/2007 verbruikt dit ook gemiddeld. Alleen als je op de snelweg constant 120 gaat rijden verbruikt hij ongeveer 1:12.5
Echter bv met de vakantie heb ik de 1:16.5 gehaald. waren wel veelal 80 km wegen (oostenrijk) Op de duitse autobahn verbruik van 1:14.9 bij gem 110 km. Je hebt tenslotte vakantie toch.

____________________________________
GP 1.4 8V Edizione Blue&Me Exotica Red
Plaats reactie