Verlagen
-
- Avere Una Vita
- Berichten: 4980
- Lid geworden op: vr sep 14, 2007 19:31
- FreshxTekzz
- Junior Stato
- Berichten: 269
- Lid geworden op: za jul 12, 2008 17:31
- Locatie: Antwerpen
- Contacteer:
-
- Avere Una Vita
- Berichten: 4980
- Lid geworden op: vr sep 14, 2007 19:31
Hoewel ik zelf Eibach pro heb, -30mm omdat ik dacht dat -40mm wel erg straf zou zijn, raad ik na een ritje in de machina van onze voorzittert iedereen aan om bij het verlagen NOVITEC te gebruiken.
Nog lager: dus mooier, maar tevens een stuk comfortabeler. Ook de aanschaf is gunstiger....
Ze gaan overigens even strak de hoek om, ik denk omdat de Eibach's iets harder zijn.
Nog lager: dus mooier, maar tevens een stuk comfortabeler. Ook de aanschaf is gunstiger....
Ze gaan overigens even strak de hoek om, ik denk omdat de Eibach's iets harder zijn.
- tonyvandenbroek
- Presidente GPC
- Berichten: 16093
- Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
- Locatie: Someren
- Contacteer:
Giovanni Tutore schreef:Hoewel ik zelf Eibach pro heb, -30mm omdat ik dacht dat -40mm wel erg straf zou zijn, raad ik na een ritje in de machina van onze voorzittert iedereen aan om bij het verlagen NOVITEC te gebruiken.
Nog lager: dus mooier, maar tevens een stuk comfortabeler. Ook de aanschaf is gunstiger....
Ze gaan overigens even strak de hoek om, ik denk omdat de Eibach's iets harder zijn.
En als Gio zegt "strak de hoek om"...dan gaan we ook strak de hoek om. Het ASR lampje doet het nog steeds in mijn GP
Maar altijd leuk als een 'vreemde' in mijn GP een smile trekt van...
-
- Avere Una Vita
- Berichten: 4017
- Lid geworden op: do nov 08, 2007 20:12
- Locatie: Axel
- Contacteer:
Giovanni Tutore schreef:Alleen de veren 500? Da's toch wel incl. plaatsing ende uitlijning? (en dan nog prijzig
der Alte, haalt Eibach(jes) in Aachen voor 135....
de dealer plaatst novitec veren 580 pleuro's en das all in.
denk wel dat het niet uitmaakt wie ze plaatst als het maar van novitec is (ivm garantie)
My ex-girlfriend had this really weird fetish, she liked to dress up like herself
and then act like a bitch all the time
and then act like a bitch all the time
Een dergelijke prijsopgave heb ik van mijn dealer ook gehad, althans die rekende zo'n 350 euro voor montage (en uitlijnen) als ik zelf de veren leverde. En dat wordt mij toch eigenlijk een klein beetje te gek. Als ze weer terug zijn van vakantie laat ik ook een prijsopgave maken bij Stroeve Motorsport in Hardenberg, die hebben mijn 206 destijds ook verlaagd. De twijfel over wel of niet verlagen ben ik ook al wel voorbij, als er een redelijk prijskaartje aan komt te hangen gaat die van mij ook omlaag.swans schreef: de dealer plaatst novitec veren 580 pleuro's en das all in.
denk wel dat het niet uitmaakt wie ze plaatst als het maar van novitec is (ivm garantie)
- tonyvandenbroek
- Presidente GPC
- Berichten: 16093
- Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
- Locatie: Someren
- Contacteer:
-
- Avere Una Vita
- Berichten: 4980
- Lid geworden op: vr sep 14, 2007 19:31
Je hebt nog gelijk Tony! Maar ik kan met dit verhaal (ik zal geen namen noemen) nog eens langs mijn dealer gaan en vragen waar zij hun prijzen op baseren. Een beetje rondkijken op internet leert mij dat een auto voor een euro of 60,- uitgelijnd kan worden, dan rekent de dealer dus bijna 300 euro aan uurloon voor het monteren van een paar veren. :roll:tonyvandenbroek schreef:Mijn dealer (Lennaerts Roermond) plaatste en leverde de veren voor 320 euro. Een stuk minder dan die dikke 500 euro
Maar Tony heeft stukken minder betaald dankzij mijn goede vriend Bartike!
-
- Avere Una Vita
- Berichten: 4980
- Lid geworden op: vr sep 14, 2007 19:31
Verlaging Tony
Hierboven in pics te vinden en dit is wat er moet gebeuren:
Achter 2! moeren los van de schokbrekers, dan ligt de achteras vrij en kunnen de achterveren verwijderd. Rubbers overzetten op de nieuwe, terugplaatsen. As op tillen, moeren aan draaien. (ja klaar )
Voor: motorkap open. Links en rechts rubbertjes verwijderen van randje onder de voorruit. Schroefjes uit dat randje draaien. Dopjes van de ruitenwisser moer wippen. Moeren verwijderen, net als de ruitenwisser armen. Randje ligt nu vrij --> verwijderen. Moeren van de centreerdoppen van de veer/schokdemper combinatie losmaken. (hangen nu los)
Wielen verwijderen (maar daar mag je natuurlijk ook mee beginnen...)
Geleidestang losmaken en de twee moeren van aan de schokbreker. Zorg dat de draadjes van de ABS los ende uit de weg zijn en haal veer/demper er uit.
Draai nu de plaat die de veer op zijn plaats houdt los. (bij mij zat er geen spanning meer op na het los maken maar hou toch maar rekening daar mee en hou de veer dus in toom met een veerspanner of minder veilig maar ook te doen met een spanband).
Veer verwisselen (en indien aanwezig verwissel aanslagrubber). Veer weer op de plaats met plaat en alles terug plaatsen.
(tricky was achteras voor schokbrekeroog krijgen en aan de voorzijde de geleidestang)
Resultaat bewonderen en rijdend genieten.
('t was heel wat eenvoudiger dan mijn sub )
Hierboven in pics te vinden en dit is wat er moet gebeuren:
Achter 2! moeren los van de schokbrekers, dan ligt de achteras vrij en kunnen de achterveren verwijderd. Rubbers overzetten op de nieuwe, terugplaatsen. As op tillen, moeren aan draaien. (ja klaar )
Voor: motorkap open. Links en rechts rubbertjes verwijderen van randje onder de voorruit. Schroefjes uit dat randje draaien. Dopjes van de ruitenwisser moer wippen. Moeren verwijderen, net als de ruitenwisser armen. Randje ligt nu vrij --> verwijderen. Moeren van de centreerdoppen van de veer/schokdemper combinatie losmaken. (hangen nu los)
Wielen verwijderen (maar daar mag je natuurlijk ook mee beginnen...)
Geleidestang losmaken en de twee moeren van aan de schokbreker. Zorg dat de draadjes van de ABS los ende uit de weg zijn en haal veer/demper er uit.
Draai nu de plaat die de veer op zijn plaats houdt los. (bij mij zat er geen spanning meer op na het los maken maar hou toch maar rekening daar mee en hou de veer dus in toom met een veerspanner of minder veilig maar ook te doen met een spanband).
Veer verwisselen (en indien aanwezig verwissel aanslagrubber). Veer weer op de plaats met plaat en alles terug plaatsen.
(tricky was achteras voor schokbrekeroog krijgen en aan de voorzijde de geleidestang)
Resultaat bewonderen en rijdend genieten.
('t was heel wat eenvoudiger dan mijn sub )
- vinnie1985
- Junior Stato
- Berichten: 219
- Lid geworden op: di okt 09, 2007 15:07
- Locatie: Eijsden
heb mijn novitec verlagings veren pas geleden eronder laten zetten door de dealer kosten met monteren en inc btw totaale kosten 423 euro
ze raden me toen aan om over 1000 kilometer terug te komen voor uit te lijnen omdat dan de veren dan goed zijn ingeveert
ze raden me toen aan om over 1000 kilometer terug te komen voor uit te lijnen omdat dan de veren dan goed zijn ingeveert
Verlaagde GP 1.4 16v Starjet Racing Metalic blauw 3 deurs
Re: Verlagen
Ik heb een prijsopgave gehad van Stroeve Motorsport in Hardenberg voor het verlagen van de GP. Moet alleen nog een keuze maken tussen Apex (35mm) en Novitec (40mm). Gezien de goede ervaringen van mensen hier met Novitec neig ik dan ook sterk naar die veren. Morgen bellen over de definitieve keuze, staat volgende week de GP eindelijk wat dichter bij de grond.
Re: Verlagen
Wij wih-len foto's zien, wij willen foto's zien!Vinduppie schreef:Ik heb een prijsopgave gehad van Stroeve Motorsport in Hardenberg voor het verlagen van de GP. Moet alleen nog een keuze maken tussen Apex (35mm) en Novitec (40mm). Gezien de goede ervaringen van mensen hier met Novitec neig ik dan ook sterk naar die veren. Morgen bellen over de definitieve keuze, staat volgende week de GP eindelijk wat dichter bij de grond.
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
Re: Verlagen
In ieder geval niet eerder dan woensdag a.s., dan staat de afspraak voor het verlagen van de GP. Ik zal t.z.t. wel weer wat foto's plaatsen, heb afgelopen week ook nog gewerkt aan de I.C E. Alleen jammer dat de nieuwe Pioneer headunit al opgestuurd moet worden voor reparatie, is compleet vastgelopen...Bennink schreef:
Wij wih-len foto's zien, wij willen foto's zien!
Re: Verlagen
Beetje wezen rondkijken en toch wel wat leuks gezien.
Maar zijn verlagingsveren er zelf op te zetten?
Maar zijn verlagingsveren er zelf op te zetten?
"Shaven, not furred"