Verlagen

Giovanni Tutore
Avere Una Vita
Berichten: 4980
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 19:31

Bericht door Giovanni Tutore »

Alleen de veren 500? Da's toch wel incl. plaatsing ende uitlijning? (en dan nog prijzig :oops:

der Alte, haalt Eibach(jes) in Aachen voor 135....
Gebruikersavatar
FreshxTekzz
Junior Stato
Berichten: 269
Lid geworden op: za jul 12, 2008 17:31
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Bericht door FreshxTekzz »

ja kan ook die 135.. weet ni de exacte prijzen alleen weet ik dat het heel goedkoop is
GP2 1.3MJTD 16V sport - ambient white - 17" Take Off's - Climate Control - Privacy glass
Afbeelding
Giovanni Tutore
Avere Una Vita
Berichten: 4980
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 19:31

Bericht door Giovanni Tutore »

Hoewel ik zelf Eibach pro heb, -30mm omdat ik dacht dat -40mm wel erg straf zou zijn, raad ik na een ritje in de machina van onze voorzittert iedereen aan om bij het verlagen NOVITEC te gebruiken.
Nog lager: dus mooier, maar tevens een stuk comfortabeler. Ook de aanschaf is gunstiger.... :idea:
Ze gaan overigens even strak de hoek om, ik denk omdat de Eibach's iets harder zijn.
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Bericht door tonyvandenbroek »

Giovanni Tutore schreef:Hoewel ik zelf Eibach pro heb, -30mm omdat ik dacht dat -40mm wel erg straf zou zijn, raad ik na een ritje in de machina van onze voorzittert iedereen aan om bij het verlagen NOVITEC te gebruiken.
Nog lager: dus mooier, maar tevens een stuk comfortabeler. Ook de aanschaf is gunstiger.... :idea:
Ze gaan overigens even strak de hoek om, ik denk omdat de Eibach's iets harder zijn.

En als Gio zegt "strak de hoek om"...dan gaan we ook strak de hoek om. Het ASR lampje doet het nog steeds in mijn GP :wink:
Maar altijd leuk als een 'vreemde' in mijn GP een smile trekt van... :D
Afbeelding
swans
Avere Una Vita
Berichten: 4017
Lid geworden op: do nov 08, 2007 20:12
Locatie: Axel
Contacteer:

Bericht door swans »

Giovanni Tutore schreef:Alleen de veren 500? Da's toch wel incl. plaatsing ende uitlijning? (en dan nog prijzig :oops:

der Alte, haalt Eibach(jes) in Aachen voor 135....

de dealer plaatst novitec veren 580 pleuro's en das all in.
denk wel dat het niet uitmaakt wie ze plaatst als het maar van novitec is (ivm garantie)
My ex-girlfriend had this really weird fetish, she liked to dress up like herself
and then act like a bitch all the time
Vinduppie
Nuovo Arrivato
Berichten: 50
Lid geworden op: zo nov 04, 2007 8:46

Bericht door Vinduppie »

swans schreef: de dealer plaatst novitec veren 580 pleuro's en das all in.
denk wel dat het niet uitmaakt wie ze plaatst als het maar van novitec is (ivm garantie)
Een dergelijke prijsopgave heb ik van mijn dealer ook gehad, althans die rekende zo'n 350 euro voor montage (en uitlijnen) als ik zelf de veren leverde. En dat wordt mij toch eigenlijk een klein beetje te gek. Als ze weer terug zijn van vakantie laat ik ook een prijsopgave maken bij Stroeve Motorsport in Hardenberg, die hebben mijn 206 destijds ook verlaagd. De twijfel over wel of niet verlagen ben ik ook al wel voorbij, als er een redelijk prijskaartje aan komt te hangen gaat die van mij ook omlaag.
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Bericht door tonyvandenbroek »

Mijn dealer (Lennaerts Roermond) plaatste en leverde de veren voor 320 euro. Een stuk minder dan die dikke 500 euro :shock:

Maar Tony heeft stukken minder betaald dankzij mijn goede vriend Bartike!
Afbeelding
Giovanni Tutore
Avere Una Vita
Berichten: 4980
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 19:31

Bericht door Giovanni Tutore »

Uitlijnen niet meegerekend is het ongeveer 1,5 uur werk.
Vierpuntsuitlijnen schijnt ook een uur te kosten.
Novitecs ongeveer 135 euro.

Dan is 580 wel heel veel!
Vinduppie
Nuovo Arrivato
Berichten: 50
Lid geworden op: zo nov 04, 2007 8:46

Bericht door Vinduppie »

tonyvandenbroek schreef:Mijn dealer (Lennaerts Roermond) plaatste en leverde de veren voor 320 euro. Een stuk minder dan die dikke 500 euro :shock:

Maar Tony heeft stukken minder betaald dankzij mijn goede vriend Bartike!
Je hebt nog gelijk Tony! Maar ik kan met dit verhaal (ik zal geen namen noemen) nog eens langs mijn dealer gaan en vragen waar zij hun prijzen op baseren. Een beetje rondkijken op internet leert mij dat een auto voor een euro of 60,- uitgelijnd kan worden, dan rekent de dealer dus bijna 300 euro aan uurloon voor het monteren van een paar veren. :roll: :?
Giovanni Tutore
Avere Una Vita
Berichten: 4980
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 19:31

Bericht door Giovanni Tutore »

Verlaging Tony

Hierboven in pics te vinden en dit is wat er moet gebeuren:

Achter 2! moeren los van de schokbrekers, dan ligt de achteras vrij en kunnen de achterveren verwijderd. Rubbers overzetten op de nieuwe, terugplaatsen. As op tillen, moeren aan draaien. (ja :!: klaar :D )

Voor: motorkap open. Links en rechts rubbertjes verwijderen van randje onder de voorruit. Schroefjes uit dat randje draaien. Dopjes van de ruitenwisser moer wippen. Moeren verwijderen, net als de ruitenwisser armen. Randje ligt nu vrij --> verwijderen. Moeren van de centreerdoppen van de veer/schokdemper combinatie losmaken. (hangen nu los)
Wielen verwijderen (maar daar mag je natuurlijk ook mee beginnen...)
Geleidestang losmaken en de twee moeren van aan de schokbreker. Zorg dat de draadjes van de ABS los ende uit de weg zijn en haal veer/demper er uit.
Draai nu de plaat die de veer op zijn plaats houdt los. (bij mij zat er geen spanning meer op na het los maken maar hou toch maar rekening daar mee en hou de veer dus in toom met een veerspanner of minder veilig maar ook te doen met een spanband).
Veer verwisselen (en indien aanwezig verwissel aanslagrubber). Veer weer op de plaats met plaat en alles terug plaatsen.

(tricky was achteras voor schokbrekeroog krijgen en aan de voorzijde de geleidestang)

Resultaat bewonderen en rijdend genieten.

('t was heel wat eenvoudiger dan mijn sub :lol: )
Gebruikersavatar
vinnie1985
Junior Stato
Berichten: 219
Lid geworden op: di okt 09, 2007 15:07
Locatie: Eijsden

Bericht door vinnie1985 »

heb mijn novitec verlagings veren pas geleden eronder laten zetten door de dealer kosten met monteren en inc btw totaale kosten 423 euro
ze raden me toen aan om over 1000 kilometer terug te komen voor uit te lijnen omdat dan de veren dan goed zijn ingeveert
Verlaagde GP 1.4 16v Starjet Racing Metalic blauw 3 deurs
Vinduppie
Nuovo Arrivato
Berichten: 50
Lid geworden op: zo nov 04, 2007 8:46

Re: Verlagen

Bericht door Vinduppie »

Ik heb een prijsopgave gehad van Stroeve Motorsport in Hardenberg voor het verlagen van de GP. Moet alleen nog een keuze maken tussen Apex (35mm) en Novitec (40mm). Gezien de goede ervaringen van mensen hier met Novitec neig ik dan ook sterk naar die veren. Morgen bellen over de definitieve keuze, staat volgende week de GP eindelijk wat dichter bij de grond. :)
Gebruikersavatar
Bennink
Dedito
Berichten: 9115
Lid geworden op: wo nov 15, 2006 17:23
Locatie: Deventer

Re: Verlagen

Bericht door Bennink »

Vinduppie schreef:Ik heb een prijsopgave gehad van Stroeve Motorsport in Hardenberg voor het verlagen van de GP. Moet alleen nog een keuze maken tussen Apex (35mm) en Novitec (40mm). Gezien de goede ervaringen van mensen hier met Novitec neig ik dan ook sterk naar die veren. Morgen bellen over de definitieve keuze, staat volgende week de GP eindelijk wat dichter bij de grond. :)
Wij wih-len foto's zien, wij willen foto's zien!
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
Vinduppie
Nuovo Arrivato
Berichten: 50
Lid geworden op: zo nov 04, 2007 8:46

Re: Verlagen

Bericht door Vinduppie »

Bennink schreef:
Wij wih-len foto's zien, wij willen foto's zien!
In ieder geval niet eerder dan woensdag a.s., dan staat de afspraak voor het verlagen van de GP. :D Ik zal t.z.t. wel weer wat foto's plaatsen, heb afgelopen week ook nog gewerkt aan de I.C E. Alleen jammer dat de nieuwe Pioneer headunit al opgestuurd moet worden voor reparatie, is compleet vastgelopen... :evil: :cry:
Nimbus
Junior Stato
Berichten: 494
Lid geworden op: di mar 13, 2007 22:49

Re: Verlagen

Bericht door Nimbus »

Beetje wezen rondkijken en toch wel wat leuks gezien.

Maar zijn verlagingsveren er zelf op te zetten?
"Shaven, not furred"
Plaats reactie