Verlagen

LaTiNo
Junior Stato
Berichten: 472
Lid geworden op: wo feb 15, 2006 14:15
Locatie: Verweggistan

Bericht door LaTiNo »

PERFECT verlaagd! Super!
Is echt een must op de GP vind ik. Standaard zit er teveel ruimte tussen de banden en de wielkasten, zelfs bij de 'Sport'
Gebruikersavatar
Romeodelta
Senior Stato
Berichten: 720
Lid geworden op: wo mar 01, 2006 21:30
Locatie: Hoogvliet

Bericht door Romeodelta »

:arrow: Heb nog een set nieuwe schoenen besteld voor de GP. Compleet met 205 45 17 zolen. Moet ze van de week laten monteren. Ben benieuwd hoe het staat :lol: :D :P Wilde eigenlijk 18" maar dat beperkte de keuze enorm. 17" is ook 8)
Afbeelding
1.4 Abarth Punto Evo
Nero Scorpione
17" antraciet (wintervelgen)
Eibach verlaagd met Koni FSD en 18" zwarte Sparco asseto gara
joedelta

Bericht door joedelta »

Romeodelta schreef::arrow: Heb nog een set nieuwe schoenen besteld voor de GP. Compleet met 205 45 17 zolen. Moet ze van de week laten monteren. Ben benieuwd hoe het staat :lol: :D :P Wilde eigenlijk 18" maar dat beperkte de keuze enorm. 17" is ook 8)
Afbeelding
Je hebt ze hopelijk wel met 4-gaten besteld?!
Gebruikersavatar
Romeodelta
Senior Stato
Berichten: 720
Lid geworden op: wo mar 01, 2006 21:30
Locatie: Hoogvliet

Bericht door Romeodelta »

:arrow: Oh dat komt wel goed jo.....gaatje meer of minder. :!:
1.4 Abarth Punto Evo
Nero Scorpione
17" antraciet (wintervelgen)
Eibach verlaagd met Koni FSD en 18" zwarte Sparco asseto gara
joedelta

Bericht door joedelta »

Romeodelta schreef::arrow: Oh dat komt wel goed jo.....gaatje meer of minder. :!:
ach, en anders boren we er een paar op de juiste plek, toch?
Of vastlijmen, kun je ook proberen... :wink: :lol: :lol: :lol:
ExTaxi
Membre D'Oro
Berichten: 1763
Lid geworden op: za jun 17, 2006 10:13
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Bericht door ExTaxi »

Romeodelta schreef::arrow: Oh dat komt wel goed jo.....gaatje meer of minder. :!:

:D
Fiat Grande Punto 130 pk mJTD Sport
New Orleans Blue - Blue&Me - Interscope - getinte zijruiten - cruisecontrol - regensensor
Gebruikersavatar
Goose
Senior Stato
Berichten: 732
Lid geworden op: wo okt 04, 2006 10:11
Locatie: Gent

Bericht door Goose »

Ik zou zeggen, verlagen die ketel !!!

sinds ik met de auto rijd, heb ik al al mijn wagens verlaagd, is inderdaad massa's beter in de bochten

als je een verlaging van -4 cm neemt, hoef je enkel de veren en niet de schokdempers te vervangen

qua keuring kan dit ook geen kwaad, raak je blanco door.

als je begint met -6 , -8, dan neem je best andere schokdempers ook, kost het pakken geld, is het niet meer legaal, ...

-4 en niemand die er over kraait, en toch een sportievere look en rijgedrag.

voor 159 euro zijn de veren voor de GP beschikbaar op de websites van Novitec, rechtstreekse dealers voor fiat
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Bericht door tonyvandenbroek »

Heb vandaag ook nog even nagevraagd aan Lennaerts hoe had zat met garantie van de GP als deze verlaagt wordt. Geen enkel probleem. Zwart op wit krijg ik de garantie als ik mijn GP bij hun laat verlagen. Hij ging ook nog even uitzoeken wat h et precies gaat kosten als ik de GP 4cm omlaag trek.

Dus m.a.w. Ook mijn GP gaat hoogstwaarschijnlijk een centimeter of 4 richting asfalt.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Joeri
Nuovo Arrivato
Berichten: 187
Lid geworden op: di jul 25, 2006 8:45
Locatie: Reuver
Contacteer:

Bericht door Joeri »

Tony,

In beesel hebben we het als volgt geregeld. ik heb zelf de veren aangeleverd, die kon hij namelijk niet voor die prijs leveren.

Ik kan de novitec voor 180 incl. en de eibach voor 200 incl. krijgen.

Het verlagen bij de dealer met uitlijnen heeft voor beide gp's 130 euro gekost (Per stuk).

Trouwens mooi dat het jou ook gelukt is :lol:
1.4 16V Sport * Chemical Grey * Inox Orange Interiour * Blue&Me * Cruise * 17" Rondell * 40mm Novitec
Gebruikersavatar
Sappel
Avere Una Vita
Berichten: 3767
Lid geworden op: zo aug 27, 2006 8:31
Locatie: Enschede

Bericht door Sappel »

tonyvandenbroek schreef:Heb vandaag ook nog even nagevraagd aan Lennaerts hoe had zat met garantie van de GP als deze verlaagt wordt. Geen enkel probleem. Zwart op wit krijg ik de garantie als ik mijn GP bij hun laat verlagen. Hij ging ook nog even uitzoeken wat h et precies gaat kosten als ik de GP 4cm omlaag trek.

Dus m.a.w. Ook mijn GP gaat hoogstwaarschijnlijk een centimeter of 4 richting asfalt.
Mooi man!!!!!
Kunnen we lekker samen stuiteren!!!
Excise
Nuovo Arrivato
Berichten: 15
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 19:10

Bericht door Excise »

Ik zit er ook sterk aan te denken om mijn GP te gaan verlagen. Maar mijn GP heeft maar 15" velgen. Heeft het dan wel genoeg effect? Of kan ik beter voor grotere velgen sparen?
joedelta

Bericht door joedelta »

Excise schreef:Ik zit er ook sterk aan te denken om mijn GP te gaan verlagen. Maar mijn GP heeft maar 15" velgen. Heeft het dan wel genoeg effect? Of kan ik beter voor grotere velgen sparen?
Ik zou eerst voor de grotere velgen gaan, daar zie je meer van en heeft ook al een wegliggingsverbeterend effect. Daarna de verlaging.
Excise
Nuovo Arrivato
Berichten: 15
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 19:10

Bericht door Excise »

joedelta schreef:
Excise schreef:Ik zit er ook sterk aan te denken om mijn GP te gaan verlagen. Maar mijn GP heeft maar 15" velgen. Heeft het dan wel genoeg effect? Of kan ik beter voor grotere velgen sparen?
Ik zou eerst voor de grotere velgen gaan, daar zie je meer van en heeft ook al een wegliggingsverbeterend effect. Daarna de verlaging.
daar was ik al bang voor :)
Gebruikersavatar
Sappel
Avere Una Vita
Berichten: 3767
Lid geworden op: zo aug 27, 2006 8:31
Locatie: Enschede

Bericht door Sappel »

Excise schreef:
joedelta schreef:
Excise schreef:Ik zit er ook sterk aan te denken om mijn GP te gaan verlagen. Maar mijn GP heeft maar 15" velgen. Heeft het dan wel genoeg effect? Of kan ik beter voor grotere velgen sparen?
Ik zou eerst voor de grotere velgen gaan, daar zie je meer van en heeft ook al een wegliggingsverbeterend effect. Daarna de verlaging.
daar was ik al bang voor :)
Kan, maar ook met 15" behaal je verlaagd al een mooi resultaat. Bovendien is sparen voor verlaging goedkoper dan voor velgen. Ligt er maar aan waar je de prioriteit legt :D
Ik heb em eerst verlaagd en heel misschien (als het van de vrouw mag) koop ik volgend jaar er nog eens een keer andere velgen op.
Gebruikersavatar
Bor de Wolf
Nuovo Arrivato
Berichten: 181
Lid geworden op: ma jan 22, 2007 12:43
Locatie: Volgens mijn navigatie hier!

Bericht door Bor de Wolf »

Om het topic niet te vervuilen even hier maar gepost.
tonyvandenbroek schreef:
Bor de Wolf schreef:
Sporting raymon schreef:
buxol schreef:
Speedy schreef:Ja, 2cm oid, in ieder geval niet genoeg :)
Fabrieksverlaging van de Sport is een fabeltje...
komt idd rechtstreeks van de fabeltjes krant
:shock: Waar staat dat dan?
Staat nergens, maar de GP SPORT is dus helemaal NIETS verlaagd t.o.v. andere GP's Het enige wat de SPORT heeft is een iets stuggere vering, en daardoor wat strakker op de weg ligt. Verlagen is dus 0,0%

mag de pret niet drukken, mijn GP sport wordt ook verlaagd binnenkort.
Nu ben ik gisteren nog bij de dealer geweest en heb dit nagemeten en de Sport is dus wel 1,5 cm lager dan de gewone GP, misschien niet zoveel maar toch.
Goose schreef:Ik zou zeggen, verlagen die ketel !!!

sinds ik met de auto rijd, heb ik al al mijn wagens verlaagd, is inderdaad massa's beter in de bochten

als je een verlaging van -4 cm neemt, hoef je enkel de veren en niet de schokdempers te vervangen

qua keuring kan dit ook geen kwaad, raak je blanco door.
Als ik zou verlagen, zou ik toch een compleet pakket kopen, is duurder, maar na verloop van tijd betaald zich dit terug, want alleen kortere veren onder je wagen schroeven is funest voor je schokdempers, deze hebben niet meer hun gehele opvang qua klappen van het wegdek die hij kan verwerken en kunnen gaan scheuren en dat wil je niet meemaken.
Ook kan je met wat goede dempers de hardheid van je vering instellen wat erg fijn is, want niet iedereen wil in een stuiterbak rondrijden.
En verstelbare schokkers is natuurlijk helemaal de 8)
als je begint met -6 , -8, dan neem je best andere schokdempers ook, kost het pakken geld, is het niet meer legaal, ...
Bij mijn wagen heb ik nu voor -6 en achter -4 en ik fiets nog altijd door de APK heen, dus qua verlagen is dat niet altijd waar.
Een wolf verliest wel zijn haren, maar niet zijn streken.
Plaats reactie