Panne met de Punto

FiatGP

Panne met de Punto

Bericht door FiatGP »

Gistermiddag ineens mijn vriendin aan de telefoon: "er gaat een lampje branden en er staat "laat controleren motor" en hij wil in de 3e, 4e, en 5e versnelling niet meer versnellen". Tja wat moet je dan..... gelukkig was ze onder weg naar huis en zou ze met iets meer dan 5 min langs de fiat dealer komen. Met veel moeite (max 30 km/h) kwam ze net voor zessen bij de dealer. Leen auto mee en vandaag het telefoontje maar afwachten....Nu was de waterpomp lek en op een of andere manier was de distibutie riem beschadigd en ook de aansluiting op de ......as moest vervangen worden. :( Erg vaag dus. Maar goed morgen komt het onderdeel binnen wat op de .....as moet komen en zou alles weer moeten werken. De auto heeft net 30.000km gelopen en is van 29 december 2006. Net de garantie eraf zul je denken......maar nee wij hebben gelukkig de garantie met 2 jaar verlengt :-] en hebben dat nu dus mooi al terug verdient want de waterpomp is vervangen evanals de distributie riem. ~~

Ben benieuwd wat ze morgen te vertellen hebben als ik de auto ga ophalen.

Iemand toevallig ook een dergelijk voorval gehad?
Giovanni Tutore
Avere Una Vita
Berichten: 4980
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 19:31

Re: Panne met de Punto

Bericht door Giovanni Tutore »

IK hoop het niet want ik heb geen verlengte garantie...

Hopelijk wordt het fijn opgelost ~~
Gebruikersavatar
Sunrise
Dedito
Berichten: 7609
Lid geworden op: wo sep 03, 2008 22:34
Locatie: Het mooie Brabantse Land
Contacteer:

Re: Panne met de Punto

Bericht door Sunrise »

Hopelijk komt idd. alles goed. Suc-6 :wink:

@Gio: heb wel verlengte garantie, je weet tenslotte nooit :lol:
swans
Avere Una Vita
Berichten: 4017
Lid geworden op: do nov 08, 2007 20:12
Locatie: Axel
Contacteer:

Re: Panne met de Punto

Bericht door swans »

ik pak over een jaar mijn verlengte garantie erbij,... het blijft een italiaanse auto.

heb zoiets soortgelijk meegemaakt met de delta td.... multiriem poelie liep eraf. de temp vloog naar 120 graden!
alles wat in de motor moest kunnen bewegen was toen kapot (nokkenas krom!!!!)

Ik denk dat je heel veel geluk hebt gehad!
My ex-girlfriend had this really weird fetish, she liked to dress up like herself
and then act like a bitch all the time
Gebruikersavatar
Sunrise
Dedito
Berichten: 7609
Lid geworden op: wo sep 03, 2008 22:34
Locatie: Het mooie Brabantse Land
Contacteer:

Re: Panne met de Punto

Bericht door Sunrise »

Had het met mijn Lancia Y ook, na 3,5 jaar kapotte koppakking :evil: . Maar gelukkig toen bijna geheel vergoed door de GARANTIE ~~ Dus nu ook 4 jaar, je weet tenslotte nooit -]
Gebruikersavatar
marcopunto
Junior Stato
Berichten: 413
Lid geworden op: wo aug 15, 2007 11:16
Locatie: Kalmthout

Re: Panne met de Punto

Bericht door marcopunto »

swans schreef:ik pak over een jaar mijn verlengte garantie erbij,... het blijft een italiaanse auto.

heb zoiets soortgelijk meegemaakt met de delta td.... multiriem poelie liep eraf. de temp vloog naar 120 graden!
alles wat in de motor moest kunnen bewegen was toen kapot (nokkenas krom!!!!)

Ik denk dat je heel veel geluk hebt gehad!
toch geen nieuwe delta ??? moet ik nu schrik krijgen voor de gpunto en de delta ???
oeps... :shock:
10e Fiat, 3e Punto: GP 3d 1.3jtd 90pk emotion dualogic-chemical grey-leder-skydome-17"-skirts-dakspoiler-esp-subwoofer-park-en regensensor-donkere zijruiten,
2e Lancia: Delta 1.6jtd sixtronic platino - grigrio tempesta/nero lava opaco
Gebruikersavatar
Sunrise
Dedito
Berichten: 7609
Lid geworden op: wo sep 03, 2008 22:34
Locatie: Het mooie Brabantse Land
Contacteer:

Re: Panne met de Punto

Bericht door Sunrise »

marcopunto schreef:toch geen nieuwe delta ??? moet ik nu schrik krijgen voor de gpunto en de delta ???
oeps... :shock:
Nee, voor Italiaanse auto's :lol: ook die kunnen wel eens kapot gaan -]
Gebruikersavatar
jeroengt
Junior Stato
Berichten: 471
Lid geworden op: zo mar 11, 2007 10:31
Locatie: Ede

Re: Panne met de Punto

Bericht door jeroengt »

ik heb de waterpomp ook al kapot gehad die werd ook onder verlengde garantie vervangen
Gebruikersavatar
Hellfire
Avere Una Vita
Berichten: 2066
Lid geworden op: vr jun 22, 2007 10:26

Re: Panne met de Punto

Bericht door Hellfire »

Sunrise schreef:Nee, voor Italiaanse auto's :lol: ook die kunnen wel eens kapot gaan -]
Niets Italiaanse auto's. Gewoon voor auto's in het algemeen, die kunnen wel eens kapot gaan. ;) Een Italiaan net zo hard als auto's enig ander land. (Behalve Japan, misschien)
Afbeelding Grande Punto 1.4 T-Jet 16v Sport Exotica Red
Afbeelding En een Prius...
Afbeelding Renault Mégane III Estate 1.5 dCi TCE Bose
FiatGP

Re: Panne met de Punto

Bericht door FiatGP »

Vanmiddag de auto weer opgehaald. Er is vervangen: de waterpomp, distributie riem, timing nokkenas. Dit omdat de waterpomp lekte en de distributie riem aangetast was. Ook de timing was verkeerd. Dus alles aan de distributie kant is vervangen.

Hij rijd weer als een zonnetje.
swans
Avere Una Vita
Berichten: 4017
Lid geworden op: do nov 08, 2007 20:12
Locatie: Axel
Contacteer:

Re: Panne met de Punto

Bericht door swans »

marcopunto schreef:
swans schreef:ik pak over een jaar mijn verlengte garantie erbij,... het blijft een italiaanse auto.

heb zoiets soortgelijk meegemaakt met de delta td.... multiriem poelie liep eraf. de temp vloog naar 120 graden!
alles wat in de motor moest kunnen bewegen was toen kapot (nokkenas krom!!!!)

Ik denk dat je heel veel geluk hebt gehad!
toch geen nieuwe delta ??? moet ik nu schrik krijgen voor de gpunto en de delta ???
oeps... :shock:
Nee een delta td uit 1999... hij rijdt nu vast ergens in een oostblok land of ergens in midden afrika!!
My ex-girlfriend had this really weird fetish, she liked to dress up like herself
and then act like a bitch all the time
Vini
Nuovo Arrivato
Berichten: 146
Lid geworden op: za aug 23, 2008 9:55
Locatie: Houthalen, België

Re: Panne met de Punto

Bericht door Vini »

Eind goed al goed. Ik ben ook al eens in panne gevallen. Dieselleiding losgekomen van de dieselfilter in januari. Auto stil. Was snel hersteld en na controle bleek alles in orde te zijn.
In het bezit van een GP 1.3MJET 75CV zilvermetaal
Peter
Junior Stato
Berichten: 481
Lid geworden op: za sep 22, 2007 15:09
Locatie: Gent (B)

Re: Panne met de Punto

Bericht door Peter »

FiatGP schreef:Vanmiddag de auto weer opgehaald. Er is vervangen: de waterpomp, distributie riem, timing nokkenas. Dit omdat de waterpomp lekte en de distributie riem aangetast was. Ook de timing was verkeerd. Dus alles aan de distributie kant is vervangen.

Hij rijd weer als een zonnetje.
Welke motor heb je? Bij de 1.2i 8V kunnen blijkbaar de kleppen niet tegen de zuigers komen bij verspringen (of verschuiven, bij kapotte tanden) van de distributie-riem (wij hebben een 1.2i :wink: ) en was dat bij de 1.4i 8V ook niet zo?

Denk dat je veel geluk hebt gehad, inderdaad!

Groet/Peter
GP 1.2i 8V Dynamic 5drs Crossover Black - 1 okt '07
FiatGP

Re: Panne met de Punto

Bericht door FiatGP »

Het gaat om de 1.4 8v.
old school
Junior Stato
Berichten: 239
Lid geworden op: wo dec 17, 2008 20:35
Locatie: Leke

Re: Panne met de Punto

Bericht door old school »

kan je de garantie verlengen, ook al heb je hem niet nieuw gekocht.? is nl 2 jaar oud heb 1 jaar dealergarantie, maar nog een jaar extra zou geen kwaad kunnen...
1.3 mjet diesel 90 pk 6,4l/100
to be continued....
Plaats reactie